1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480292 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskoga 2021-01-13

2127492 · » Till forumet


Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
BobbyG: Widebro skrev på twitter att dom har ett visst utrymme kvar i spelarbudgeten som dom tänkt utnyttja, så låter som att det kommer mer. Bra det, för som du säger så räcker det inte med Niederbach.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Spock: I Hockey och Kärlek är allt tillåtet, förutom att säga till domaren att han just missade en solklar utvisning
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Daaaamn! Nog för att jag gärna ser Solna på sin plats i Hockeyettan, men det där kändes lite väl i överkant.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Spock: Ett förtydligande är på sin plats då

"Råttgift är den vanligaste metoden för bekämpning av gnagare men ger sällan långvarig bot eftersom råttgiftet lockar till sig nya gnagare. Det klassiska råttgiftet är warfarin och ger upphov till inre blödningar. Djuret blir törstigt och söker efter vatten att dricka. Slutligen dör djuret av blodförlust"


Ovanstående är anledningen till att vi ska bjuda AIK-spelarna på en Warfarinbulle innan kvällens match
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Tarasov: Man skulle ju vilja se Strömgren med Niederbach och återförena succé-kedjan från KB vid nåt tillfälle.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Rytter: jag ser gärna
Rockwood
Niederbach
Aagaard
Jellvert

Man kan få byta plats på Jellvert/Aagaard om man vill det, men tycker att den blir både kreativare och starkare än med Hägg/Tjern i botten. Frågetecken för Niederbach som andra men vi år där vi är.

Karlkvist - Rockwood - Svenningsson
Hedberg - Niederbach- Harju
Ohlsson - Aagaard- Sylwander
Lindewall- Jellvert - Strömgren/Åhström/Hägga
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Ogie Ogilthorpe:

Blir det Niederbach som blir vår andracenter och petar ut Aagaard på en kant.

Det känns också väldigt riskfyllt när man gått och hoppats på en förstacenter av klass. Betyder detta att våra centrar nu kommer vara Rockwood, Niederbach, Jellvert, Max/Hägga?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Får hoppas Niederbach inte är den centervärvning som Glader pratat om utan bara en extra värvning. Kul, men Modo behöver mer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Ogie Ogilthorpe: Tycker han behövs, framförallt i ett slutspel. Men som du säger ser jag honom nog hellre på en kant, kanske bredvid Theo och Hedberg
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Rytter: Jag tror att det är dags att vi inser att Aagard inte är någon center. Vi behöver hitta en plats åt honom. Vilket nog är på vingen i andrakedjan.

Han bekymrara mig, eftersom vi har honom på kontrakt nästa år också. Och just nu har vi för många Forwards som är andrakedjesspelare. För trångt


Jellvert är för bra för att centra en fjärdelina.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
M Horava: inte vår Öhman om du menar Västerviks vår Viktor Öhman spelar i Norge, även KJ är där
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Dåligt insatt i blodförtunnande, varför kommer det göra att Solnas spelare dricker vatten?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: inte mig emot. Om du fixar Karlin som headcoach så tackar han dig med ett SM-guld med hjälp av ett gäng, av Modo ratade, juniorlirare som är spridda över världen med Öhman i spetsen som gör 2-3 mål varje match nu när han enbart får spela Modomatcher.. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
M Horava: tror på alternativ 3.

Han tar oss från allsvenskan till SHL-guld på 2 säsonger om inte SHL hunnit stänga för uppflyttning
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Nucky: Ja, nån gång ska väl Karlin få chansen att träna Modo får man väl ändå hoppas även för Karlins egen skull. Risken är väl rätt stor att han antingen kommer att
1. misslyckas pga. att hans vinnarskalle ställer för höga krav på sig själv och han dukar under i prestationsångest.
Eller
2. han får träna ett lag där motståndet heter Kramforsalliansen eller Brunflo..
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Styrman hade 21 sek speltid , Hedberg EJ ombytt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: 100% där problemet ligger just nu
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
AddMan: ser att Styrman spelar i Luleå ikväll, är Viktor skadad? Hedberg i Brynäs borta med däremot Norlinder tillbaka o målskytt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Foppatofflan: Det fanns positiva saker offensivt, men jag har snöat in på defensiven då jag tror att det är nyckeln.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Foppatofflan: men det säger ändå att vi är på rätt väg.
Gäller att alla är påslagna i 60 min
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: tycker att vi spelade oss ur försvarszon bättre än på länge första två perioderna mot BIK. Kanske i och för sig inte säger så mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Haha, att hålla på Modo sätter ens nerver på spel. Det är fakta.
Men att ge upp eller gnälla är inte våran stil.

Vi viker oss aldrig!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
modogurra:

Håller med att Lindgren hittade lösningar som få andra klarar av att hitta.

Men du refererar till Timrå matchen, den matchen vi vann var inte Lindgren med och vi ställde upp med 3 juniorbackar (Wallinder, Styf och Arvidsson).
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
AddMan: Vilket din käre Far har helt rätt i. Men det är ett tungt ok att bära, tunga tider minsann. Men det är väl det som ger extra lycka när vi äntligen får en framgång.

Att vara MoDoit är ingen dans på rosor minsann.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Nucky: Antingen har det inte funnits nån tillgänglig, eller att man gamblat till nu, när marknaden ska explodera. Men känns lite sent
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Alla dagar i veckan !

Som min käre far säger:
Riktiga Modo supportrar stöttar i alla lägen, speciellt när det går tungt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Gavelo: Antingen startar man anfallen snabbt om vi har en chans till kontring, men som du skriver så åker alla rakt fram även om vi inte ser ut att få ett bra 3-2, 2-1 eller där Hedberg, Ohlsson eller någon annan snabb kan få en åkduell. Då blir det nästan omöjligt för backarna att hitta en spelare alls, utan antingen får de åka upp med pucken eller söka ett riktigt svårt pass där en miss innebär målchans för motståndarna.

Oavsett så hade jag hellre hört någonting som. Det är dags att vi blir konsekventa i vårt spel. Att vi får till en bra defensiv som är grunden till att våga spela offensivt eller liknande. Inte ytterligare ett uttalande om att vi inte vågat spela aggressivt. Se till att vi är bekväma defensivt ska du se att man törs släppa handbromsen mycket mer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson: jaså dom ska släppa på handbromsen, är just känslan att dom gör som placerar oss i botten av serien?!, vi dumstartar ju anfall fast vi inte är i fas eller ens har alla lagdelar innanför dom kriminella utkanterna, Sveriges längsta lag kväll efter kväll.

Att man tar byte för byte är bra men släppa på handbromsen är ett sjukt konstigt uttalande, vore sådär 11 000% bättre att säga ” vi ska spela systematiskt och inte falla ur vårat eget spel”
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Padrone78: förutom Rockwood...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Ja, Styf ser mest plågad ut och verkar nästan längta bort. Inte helt säker på att han vill ha det här jobbet överhuvudtaget.

Kan inte riktigt släppa intervjun med Karlin förra veckan.
Vilken pondus han visade upp!
Blev så tydligt vilken typ av ledare han är, rak och tydlig och riktig jävla vinnarskalle..
Tror man ogärna fuskar med hemjobbet under honom.
påminner faktiskt litegrann om Bulan i Luleå.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: men alldeles oavsett ambition i årets serie borde Glader ha kunnat hitta minst en center av klass och ännu hellre två. Oavsett Hepo har vi ju haft centerbehov....förstår inte varför vi inte agerat på den positionen?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
digitalbath: Vårat försvar har problem med att hitta vägar ut genom zon med fart, vilket gör att vi fastnar i egen zon. Därför tror jag att Lindgren var vår bästa back, han hittade alltid en pass till en spelare med fart. Jag tror därför att det är viktigt vi får tillbaka Viklund och så hoppas vi Boivin är bra på uppspel också. Då kan vi spela som vi spelade mot Timrå. Såklart en ny förstacenter kan va trevligt också men Rockwood är otroligt bra på att hitta bra pass, tycker han funkar som förstacenter i en mellansäsong som denna. Ingen risk alls att vi ska hamna nedanför kval-strecket som vi spelar nu.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson: 'Vi ska även bjuda på bullar med en massa warfarin i innan match' sa han också, fast det var när mikrofonen tystnat. Bara om ni undrar varför AIKarna dricker så mycket vatten i första perioden
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe:

Inför AIK:

”Vi ska släppa på handbromsen och ta byte för byte” säger Styf
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: tror Styf känner lättnad att få avlastning, inte roligt vara i hans kläder så dåligt som det gått, tycker det syns på honom i intervjuerna senaste tiden
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Tycker Styf verkar vara ödmjukheten själv. Sedan , i en pressad situation, kan han låta märklig. Men jag tror absolut att han är prestigelös o gör allt för MoDos bästa , liksom vi supportrar gör
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Tarasov: Jag vill inte döma ut honom som andretränare, men som sagt så utvecklas inte spelet alls (i alla fall inte åt rätt håll) och när han då svarar som han gör vid intervjuer lär göra många fler än mig orolig.

Om nu Piva fått fria händer vid dagens träning så kanske Styf är ödmjukare än jag trodde och med en nypa tur kanske vi verkligen kan vända detta. Jag tycker att det finns mycket mer kompetens i laget än vad som hittills kommit fram.
Framförallt tycker jag backarna får lida oerhört pga av sättet vi spelar på. Det är forwards placering och felaktiga hemjobb som sätter backarna i jobbiga situationer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: yes pep som tusan hunden hörde bilen flera kilometer hemifrån, tack för bild nu ser jag att jag hade en kombi inte coupe, reste med den i jobbet ett par år gick faktiskt hyfsat, växellägen tvärt om än på dagens automater, en kompis skulle hämta mig på järnvägsstationen vid första rödljuset då det blev grönt drog han spaken mot sig o axade...tur kl var 5 på morgonen o ingen bil bakom
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Tarasov: Näe, han är inte värdelös. Jag tror han ställde upp för MoDo i en jobbig situation, inte för att han har ett dålig självbild. Finns många andra på och utanför isen som borde se sej i spegeln. Men vi får döda råttor i morgon o sen får vi se när Costanza står där i båset
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Tarasov: Dagen har nu kommit då Costanza tar över.
Börsen ska öppnas. Spelare ska värvas. Matcher ska vinnas. Vinnare ska finnas.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K:
Får erkänna att du har en poäng gällande Styf, jag skall inte säga att han är värdelös men definitivt är huvudtränarkostymen för stor.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Haha, underbar historia. Hade du en remjohan alltså?
Uppladdat:

450x300-daf.jpgdaf.jpg

Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Vi får hoppas att våra mindre talangfulla spelare åtminstone kan följa taktiska direktiv och rätta sitt spel. Jag tror dock att en klasscenter behövs eftersom det är en så pass viktig pusselbit som saknas. Får vi in en sådan spelare får vi även in en som kan visa övriga spelare hur det ska gå till.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: var med om ett litet äventyr där i Laxå mitten av januari på 70-talet, bilen kokade, hade en ny Daf Maraton kombi coupe, en växel fram o en bak gick lika fort åt båda hållen, gick en kilometer till en mack nersprutad av salt från alla långtradare, där jag fick låna en vattenkanna, fick lift av några raggare o höll kannan i knä och då de axade iväg fick jag förstås vatten i knät och vinklade reflexaktigt upp den vilket gjorde att jag hällde vattnet i nacken på den som körde...han tog det med ro, blev övernattning på ett motell i Laxå och kylaren fixad dagen efter då den hade en spricka, Laxå glömmer jag aldrig !
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Bra att Piva kliver in nu. Vi vill ha nån typ av förändring för vi är less på att se bra spelare stappla runt som sandåsnor och inte veta vem de ska bita eller brotta ner...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Rytter: Jag tycker också att Rockwood har offensiv uppsida. Däremot saknar han fysiken och styrkan som krävs för att vinna kampen om puck. Sjukt viktigt för en toppcenter. Jag vet inte hur många gånger motståndarna har flyttat på honom rent fysiskt.

Sedan vill jag inte ens bedöma hans defensiv då han inte besitter de verktyg som krävs för att styra det spelet.

Nä, sluta snåla. in med en klasscenter som klarar uppgiften så kanske vi kan få en lite tryggare resa under våren.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Rytter: Prio ett, två och tre måste dock vara att få till ett fungerande spel. Många spelare skulle växa under ett tydligt ledarskap och en tydlighet i hur man ska agera. Alldeles för många fladdrar omkring utan att riktigt förstå vad de ska göra. Mikkelson verkar ha kopiöst svårt för det här passiva spelet och är särdeles dålig i de matcher där vi ska föra spelet. Han var rätt ok mot Timrå, men igår föll det igenom igen.

Men, när man läser rapporten från allehandas rapportering så är det Piva som skötte hela träningen med mycket teori. Skönt i sådana fall att man är ödmjuka nog att låta honom ta över på allvar.

Ja, Rockwood kommer dessutom att bli allt bättre när han hittar in i spelet och kommit igång i speltempo.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
digitalbath:

Rockwood tycker jag överraskat positivt och rapporterna om honom som en skicklig playmaker med fart i både händer och fötter stämmer. Dock är det orättvist att han ska bära laget som förstacenter, en roll som center i en andrakedja kan jag köpa. Rockwood har ju kreativitet och bidrar i PP, assisten till Karla igår var ju riktigt vacker. Med ytterligare en kreativ center kanske vi kan få två vassa PP formationer, för vår andra formation har ju ingen kreativ playmaker just nu och det syns.

Problemet är som du säger att det behövs en center till som är snäppet vassare än Rockwood och kan leda förstakedjan. Det borde vara prioriterat för Glader om han vill förstärka.

En centerlinje med
Ny-Rockwood-Aagaard-Jellvert skulle fungera bra.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Tarasov: De centrar vi ställde på banan mot BIK har alltså skrapat ihop 32 poäng tillsammans. 15 av dessa är gjorda av Aagaard.

Med risk för att låta gnällig, men varför värvar vi en ersättare till Lindgren när vi har ligans sämsta centerlinje? Lindgren var säkert skicklig på mycket, men han bidrog inte till framgång för laget. Rent statistiskt så har divison 1-klubben Väsby skickligare centrar än oss.

Visst, vi har tagit in Adam Rockwood som gjort en del poäng. Men helt ärligt, det är en orutinerad talang under utveckling som behöver tid att anpassa sig till svensk hockey. Jag har svårt att se att han ska fylla truppens behov av stabilitet.

Modo måste värva en skicklig center som klarar av allsvenskan från dag 1. Gärna igår.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Costanza: Inte säker, men finns ett ställe i Laxå, dom har nog t.o.m jukebox. deras Roadkill rekommenderas .
Kommentera

2127492 · »