1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00

1711225 · » Till forumet


Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Ni går på som Yoda Marklund (eller vad han nu kallar sig för tiden) har varit här inne och raljerat. Men ta det lugnt, det är bara ett stackars stubbtroll från Brunäsboken.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Nja, det är väl bara det att det till slut rann över. Du har sedan dag ett alltid kritiserat Modo och bedömer alltid att det ska dåligt. Du tillför ingenting som vi inte redan vet, mer än då att föra en negativ ton.

Jag välkomnar diskussioner för det är vad forumet är till för, men om det enda syftet är att skriva nedvärderande om ett lag man inte hejar på undrar jag på vilket sätt du tänkt att diskussionen ska gå till? Det blir som att diskutera med en trotsig sexåring som redan bestämt sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skärp er alla berörda.

Bemöt argument. Debattera.

Strunta i att gå till personangrepp.

En del är provokativa till tonen, så är det här på HS, både från de "egna" skribenterna och från våra gäster.

Det borde inte vara några problem.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Jag är mäkta förvånad över reaktionerna på mina inlägg idag, hur ni kan få det till att jag provocerat och att jag spyr galla över Modo är ju bara märkligt.
Skit samma jag lämnar er för stunden och skall försöka vakta mina ord bättre nästa gång jag kommer på besök.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: well fortsätt gärna vara en cancerknöl om du vill. Jag kan inte stoppa dig.

Men grina då inte när du blir kallad för vad du är.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
spud: Kom igen, jag kanske inte är överdrivet positiv till modos lagbygge men inte tror jag väl att det går åt helvete direkt. Jag skrev ju idag att jag tror att det blir svårt för er att hamna högre än på plats tio. Namn har jag aldrig bytt och det är ju synd att jag skall tvingas få skit för någonting jag inte gjort.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Nej, tyvärr vet jag med mig att jag är onödigt provokativ och att mina horn växer bakom skärmen. Det är någonting med anonyma internetforum som lockar fram mina sämsta sidor. På den fronten har du absolut en poäng med ditt inlägg.

Det som stör mig med din inblandning här är att det endast är för att provocera. Att poängtera allt som är dåligt med modo. Att spå i framtiden hur dåligt det ska gå osv. Det behövs inte. Vi är djävligt medvetna om att vi spelat uselt (och jag har många gånger fått äta upp att jag trodde på Huras), så dina inlägg tillför ingenting. i hade som Spud konstaterat kunna ha en bot här inne som spyr galla över Modo om vi ville ha någon viktigpetter bara för att förstöra stämningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: jfk är tillskillnad från dig oerhört populär. Du är precis som jfk säger en cancerknöl härinne.

Varenda lite idiot skulle kunna vara spökskrivare åt dig. Du är negativ till allt kring Modo och försöker verka insatt, men dina enda slutsatser är att det går åt helvete. Så din förutsägbarhet är maximal. Hur många gånger du än byter namn är du ändå en skithög.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Du måste vara mäkta popular bland modoiterna här på forumet med dina träffsäkra analyser och rakt igenom mogna inlägg. Du bidrar med mycket kan jag tänka.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Förlåt. Jag borde skrivit. För mig är du lika välkommen som cancer på den här forumdelen.
Den dagen du inte bara är här för att skriva skräp och provocera så är du välkommen för mig.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Lågt av JFK att skriva så.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: "Du är lika välkommen på den här forumdelen som cancer. "

Nu har du passerat gränsen för vad som är acceptabelt, skäms på dig.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Tack för komplimangen. Tyvärr kan jag inte komma på en enda positiv sak att ge dig en komplimang till. Du är lika välkommen på den här forumdelen som cancer.

Problemet för Luleå är tränaren. De hade Rönnqvist som förde in ett strikt försvarsspel och ifjol kunde man fortfarande "rida" på det. Jag skrev innan säsongen att Luleå skulle få det väldigt jobbigt för att Fagervall helt enkelt är en för dålig tränare. Det känns som om jag får rätt. Luleå har ju en på papperet på tok för bra trupp för att ligga där man ligger, men precis som för Modo med Huras hjälper inte en bra trupp om man inte har en coach som får ut någonting ur den.

HV har börjat röra sig och kanske har man truppen nog att ta sig en bit till uppåt i tabellen, men det räcker med Rögle, Malmö och Luleå för att vi ska ta plats 10. Djurgården har inte mycket försprång om man börjar vinna matcher och det finns även andra lag som kan halka ned. Det är väl bara Växjö, Frölunda och Skellefteå som känns helt givna där uppe, även om rimligen Brynäs, FBK och Linköping lär komma topp sex.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:
När det gäller vårt framtida väl och ve så tror jag att våra 5 sista matcher innan decemberuppehållet blir avgörande. Dessa 5 matcher är Rögle Luleåx2 Malmöx2, kan vi ligga i närheten av topp 10 då med halva serien spelade borde det kunna gå vägen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben:
Hej kollat upp det vi prata om igår och du hade rätt. Sign on bonus räknas inte in i beloppet när man fastställer böter, detta ska då tydligen gynna utländska spelare. Så Salmela snittar säkert 300-350 ink sign on bonus:)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
modomille: Du ska se att Luleå och HV öppnar plånboken snart.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: En tionde plats känns inte som en omöjlighet men längre upp en så tror jag inte att vi kan komma.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Dagens horoskop prickar banne mig mer rätt än dina modofärgade analyser. Du skall i alla fall ha all heder för din optimism kring Svartens lagbygge, det kan ingen ta ifrån dig.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
atomragnar: Leksand var väl längre efter och passerade Brynäs ett tag ifjol, men sedan tog de in Sjur och rasade. Det är så kopiöst många poäng fortfarande att spela, så det krävs inget mirakel för att nå play in exempelvis. Visst lär det krävas att laget fortsätter den väg vi börjat och att vi får in en stabil målvakt.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Med full lagstyrka vill jag se följande.

17-93-11
Byron och Olofsson hade fint samarbete i början. Dwyer kompletterar med fokus mot mer defensivt ansvar.
31-40-14
Possler och Pettersson funkar bra ihop. Lapierre kompletterar med fysik och defensivt ansvar.
10-18-15
Detta är det närmaste man kan efterlikna unionsrekken. Kanske skröder hittar tillbaka till fornatida dagar.
60/44-28-13
Thomas får spela attackhockey med grabbarna. Inte mycket tanke bakom spelet, men rak hockey med mycket skridskoåkning. Det passar nog Thomas.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Vill man läsa analyser med samma insikt som de du levererar kan man läsa dagens horoskop eller liknande.
Självklart har vi alla möjligheter i världen att gå om fler lag än så, men jag tycker att tiondeplatsen definitivt är ett givet mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
spud:

En så enormt tapp som Modo har kommer kräva något utöver det vanliga att ta igen. Det krävs i sådana fall ett rejält uppsving och ett väldigt högt poängsnitt. Om jag ska vara realistisk känns det inte troligt att det bara skulle vända och Modo börjar rada upp 3 poängare vilket krävs. Men klart önskar ju att det ska ske ett mirakel med, lever på hoppet.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
spud: Tycker precis som du att Grundström passar fint med P&P. Han spelar hårt och banar väg. Olofsson funkade ju inte alls där t.ex.
Defensivt är han kanske ingen hjälp, och det är väl den kedjans svaghet hos alla egentligen.

Ja det är ett angenämnt problem med kedjorna sen. Framförallt när Byron kommer tillbaka.
Dock kan jag ju satsa min vänstra lilltå på att när/om Grundström kommer hem efter J-VM kommer han dippa rejält.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
spud: Allting går givetvis men det känns som att HV och Luleå kommer att stärka upp och öka sitt poängsnitt också. Sen finns ju inte så många fler lag än dem att plocka (Rögle och Malmö). Fel kan jag ju givetvis ha men jag tror att det blir väldigt svårt för er att komma högre än 10a i serien med er start.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: så du menar att ett tapp som skett under 20 omgångar inte går att ta igen på 35 omgångar?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Både Luleå och HV har ju viss potential i trupperna och Rögle har ett riktigt go i laget så inget av dessa lag är ju bara att ösa förbi även om ni börjar ta fler poäng. Ni kan ju inte bara se till vad ni presterar utan måste också se till vad övriga lag har för möjligheter att ta poäng framöver. Både Luleå och HV lär förändra en del om inte läget förändras och kan komma att bli bättre lag. Troligast är kanske att ni kan passera Malmö och Rögle Ni är fyra poäng efter Luleå och åtte efter HV (som har en match mindre spelade och det blir inte lätt att komma ikapp kan jag lova. Djurgården som ligger 14 poäng före er känns för långt borta så återstår gör alltsa Rögle och MIf med realistisk möjlighet för er att att passera om vi ska vara ärliga.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
modomille: Jag håller inte alls med, jag tycker Grundström har fått en perfekt omgivning i en fungerande kedja. Han behöver ha denna omgivning för att växa in i shl kostymen. Den utveckling vi kan komma att se i honom om han får spela med denna omgivning kommer vara fantastisk. Glöm inte att vi är beroende av utveckling.

Ang Thomas så får väl han liksom skröder börja visa att han vill vara med för att få den tid han vill ha på isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Håller med.Men vad ska man göra med Thomas efter han kommer ifrån avstängningen?Jag tycker Olofsson passade bättre ihop med Wilson/Butler än vad Thomas gör.Thomas är den transatlant som jag är mest missnöjd med.Thomas måste ha mer att ge hur annars kan han ha presterat så bra i till exempel KHL?Det är ju ungefär samma ishockey där som det är här.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
spud: Han har en stor dipp för tillfället, men nog hotar han ibland från positionen framför mål. Han är trots allt en enda poäng från andraplatsen i interna poängligan.

Tyvärr tror jag att han passar rätt uselt i den kedja han spelar i. Ska Lapierre och Dwyer spela en aggressiv hockey med mycket forechecking och skridskoåkning så måste antingen Skröder komma upp i skridskoåkningen eller så riskerar han bara att bli en belastning för dem. Kanske skulle han passa bra med Possler och Pettersson där Skröder skulle kunna lita på de andra att dra upp tempo, medan han själv får husera framför mål och kriga in returer och styrningar. Han är fortfarande en vass avslutare och är duktig framför målet. Pettersson och Possler är skridskostarka, tekniska och kanske skulle trivas med en bulldozer som skymmer och petar in returerna. Grundström kom inte alls till sin rätt i den kedjan tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
fyfan vad skröder är under isen. Inte ens mot allsvenskt motstånd lyckas han ens vinna närkamper och hota motståndarna offensivt.

Ge han gröt,julklappar och en kram från en tomtefigur så han tror Hösten är slut så han kanske kommer igång.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Det känns allvarligt som om vi har chans att ta många fler lag. Jag tycker inte att vi behöver oroa oss för något kval i alla fall.

Fakta.
Med AJ och Olausson har vi sex poäng på fyra matcher. Detta trots att man - precis som med Brynäs under Bulan ifjol - ökat träningsintensiteten och byggt om spelsystemet från grunden. Brynäs hade en rejäl dipp inledningsvis innan Bulans system och träningsintensitet satt sig. När systemet satt sig och spelarna vant sig vid tuffare träningar pekar det mesta på att vi har minst en växel till. Jag använder Brynäs som exempel både för att det finns stora liknelser. De hade faktiskt en spel- och resultatmässig dipp när Bulan tog över, så det faktum att vi fått utdelning direkt känns riktigt riktigt bra.

Modo har spelat 13 matcher mot topp 7-lagen och där tagit 4 poäng. Modo har spelat 6 matcher mot de sex andra på undra halvan av tabellen och tagit 12 poäng där. Vi har exempelvis tre matcher mot topplaget LHC och noll mot bottenkonkurrenten Luleå. Med tanke på den stora övervikt vi har mot de sämre lagen så lär vi ha stor chans att plocka poäng bara genom att vi möter många sämre lag helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
mr_brasco: KHL är garanterat ett kvalserielag, de är för svaga i alla lagdelar. För er lever hoppet och Malmö känns det som att ni har möjlighet att ta,
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Håller med om att det ej var den bästa matchen spelmässigt. Men i det läget vi är handlar det inte om skönspel utan handlar om att ta poäng. Sedan vill man ju alltid se sitt lag spela en attraktiv hockey men som läget är så bryr jag mig inte om hur man uppträder så länge man lyckas vinna matcherna så man får kontakt med lagen ovan.

Och lyckas man vinna så gör man ju något rätt i alla fall även om det kanske ej är så snyggt alla gånger 😊
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
mr_brasco: Då får det bli gravöl istället hua kommer få dricka en hel del med 😩.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Håller med om att det inte var någon bra match. Min känsla var att det fans många bra tillfällen för KHK att skapa fina lägen men de slarvade allt som oftast bort dem genom dåligt passningsspel. Mot bättre motstånd hade vi med säkerhet blivit straffade hårdare.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Viktig seger med 3p. Skönt att 5 forwards får måla.
Men gäller att man har fötterna på jorden och inte drar för stora växlar av denna match.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
modomille: Den sämsta matchen under AJ och Olausson. Uselt tempo, massor av pucktapp och dålig koncentration över hela banan. Tur att khk var så usla att vi ändå vann enkelt.

Det sjuka är att hade vi haft kvar Huras hade man ändå varit orolig in till sista minuten, men det är stabilare nu även om man för dagen var loja.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Dundee: Inte för att vara en tråkmåns efter dagens vinst men är det inte bättre att du säkrar upp och tar en för varje insläppt mål? Då slipper du tydliga minnesbilder av de riktigt förnedrande förlusterna också....
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Sjukt viktig seger. Nu är det bara ladda om för Hv borta på lördag. Hade dock gärna sett man fått in en ny keeper innan den matchen. Jag tror vi kan skrälla mot Hv Andreas och Freddan gör nog vad som helst för att få spöa HV med tanke på deras sorti från klubben. Men nu blir det en fin wirre 😊.

Funderar på att införa detta med en wirre per seger 1 liters flaska kan man ju hoppas den är tom när säsongen är över så borde det gått bra då 😊.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: lite märkligt att man tok-kör med Reideborn varje match, vad är tanken egentligen?
Bjurö kan inte direkt imponera på träning.
Kul att se matchen idag, framför allt kidsen.
Tror Thomas får problem att ta tillbaka platsen från Victor, svagt motstånd visserligen men gillar det man ser av honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: Jag är helt säker på att vi kommer komma före Malmö iallafall.En tionde plats känns inte så långt bort,6 poäng.Men vem ska man peta ner från play in platserna? jag tror det kommer handla om vi och Luleå om vem som kommer ta tiondeplatsen.Och sedan Rögle å Malmö som får slåss om vem som undviker den sista kvalplatsen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Mjölksyra deluxe i båda två. Var som att kolla slowmotion.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: sittplats ställ er uppsittplats ställ er uppsittplats ställ er uppsittplats ställ er upp!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Tro inte vår valp var så sugen på bjuda till allt för mycket. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Haha Ludvig bara stod där först.Jaja komfortabel vinst idag bra gjort av alla kedjor extra plus för ungtupparna.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Matrix:

Haha! Det var väl inte direkt NHL-elit på det slagsmålet. Påminde om när två med "sumobrottardräkt" viftar mot varandra.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Dundee: Hur går det för alla våra junior backar? började tänka, till nästa år måste Torp och Persson bort. Skulle vara surt att tappa alla vi har utlånade nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Får nog fan spara wirren tills The fat lady sings. Förhoppningsvis står vi som segrare 😊. Men som vi uppträder nu är det nog snarare gravöl det lutar åt 😢.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
dempa: Hittills har han dock varken skrattat åt KHK eller tyckt synd om Hånberg som tränar dom.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Och han kan engelska, det är rätt fränt.
Kommentera

1711225 · »