1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481283 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00

« · 1710929 Till forumet


MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
MODO Hockey tog en poäng i gårdagens möte mot Linköping HC hemma i Fjällräven Center där matchen slutade 3-4 efter övertidsspel. Det är tätt mellan matcherna och huvudtränare Andreas Johansson förbereder nu laget för onsdagens match i Fjällräven Center där Karlskrona HK kommer på besök.

– Det var en hel del saker som var bra i gårdagens match mot Linköping. Bland annat att vi inte släppte till särskilt många klara målchanser och för det mesta var stabila och tighta i det defensiva spelet. Dessutom var både powerplay och boxplay bra där vi spelade 33% i powerplay och var hundraprocentiga i boxplay. Så ska det se ut och måste fortsätta att se ut, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson och fortsätter:

– Det som var mindre bra i matchen mot Linköping var att tendenser fanns i andra perioden att glida ifrån våra grunder vilket även medförde att vi fick jobbigt under några minuter. Sammanfattningsvis får vi några tuffa mål mot oss men trots det hittar vi mod och tålamod för en kvittering och tar en päng i matchen.

Hur viktigt var det att kvittera matchen relativt sent i perioden?

– Det hade varit lätt att "komma med ursäkter" i den tredje perioden med tanke på hur säsongen har sett ut så här långt. Men det finns en styrka och en tro på det vi gör och både för poängen och det mentala var det självklart viktigt. Jag har sett matchen en gång till i efterhand och tycker någonstans att det är fullt rättvist att vi tar en poäng i matchen. Vi förtjänade den poängen.

"Allt går ut på att vara pigg till match"

Det är tätt på matcherna i Fjällräven Center och träningen under onsdagen var uppdelad mellan spelarna där Andreas Johansson poängterar att träningen inte var frivillig utan tilldelad efter vad tränarna ansåg att de olika spelarna skulle göra.

– När det är tätt mellan matcherna så allt går ut på att vara pigg till match. Vi tar det dag för dag och ser vilka som spelade mycket under matchen igår och hur de ska träna idag. Efter onsdagens match tar vi en ny utvärdering kring hur vi ska göra under torsdag och fredag och vikten nu fram till juluppehållet är att vara pigg till matcherna. Sen får vi träna ikapp, säger Johansson och fortsätter tydligt:

– Vi lägger fokus på vad vi gör, var vi är och vad vi ska göra. Vi har respekt för motståndaren och har koll på deras saker, men det handlar om vad vi som grupp ska göra tillsammans och mindre om var vi spelar och vilka vi möter.

"Vi kommer inte att få någonting gratis"

MODO Hockey spelar tre hemmamatcher under sex dagar och den sviten avslutas på onsdag med mötet mot Karlskrona HK.

– Det finns inga hemligheter och det gäller att förbereda sig på bästa sätt inför varje match. Karlskrona jobbar hårt och jag har precis sett deras senaste match och kan konstatera att vi inte kommer att få någonting gratis. Det gäller för oss att jobba stenhårt och det finns inga lätta moment så det gäller för oss att spela med fart, med bra passningsspel och jobba stenhårt, säger Johansson och berättar avslutningsvis om anfallsspelet för MODO Hockey:

– Jag känner att vi gör en hel del bra saker senast och vi skapar chanser. Det handlar lite om vilka vi möter då vi får spela lite olika beroende på motstånd men jag skulle vilja att vi vågar lite mer med pucken. Det kommer av ett bra försvarsspel och vi måste börja i rätt ände med det, men vi har kvalitéer för att spetsa till det bättre framåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
hellge:

Jag vet inte om ni har noterat det, men det är match ikväll. MoDo möter Karlskrona.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
hellge: Rätt och riktigt! Det har tagit några timmar att smälta Zs fenomenala bredsida, men nu är det åter till verkligheten och en riktig måstematch mot KHK! Jag hoppas och tror på en stabil seger, blir det förlust ikväll så stannar jag i sängen imorgon!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
ghostieMatchen kommer att spelas utan Bill Thomas som har blivit avstäng 3+1 för tacklingen i förra matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Eller: Lotterinämnden har gjort det igen! Det verkar vara fullkomligt slumpmässiga bedömningar, från inget alls till livstids avstängning... Dra en lott i tombolan bara!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Eller: Herregud vad disciplinnämnden är på oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
modomille: Och Färjestad väntar alltjämt på sin första avstängning... nuff said!

www.shl.se/domare/aktuella-avstangningar-i-shl
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
ghostie: Den där är bara löjlig. Visst var det klumpigt och den tar i huvudet, men lägg av. Det finns noll skaderisk. Jämför man med Nygrens förstår man precis ingenting. Jävla pajaseri från domarbas till DP och allt vad Referensgruppen heter.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: Det har gått överstyr, inte nog med att DP friat tex Nygrens tilltag men längden på straffen är ju dessutom helt befängda. Fjanterier.
Kommentera


Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Har förmodligen bonusar också! Låter lite för en spelare i hans kaliber
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Chris11:
Bonusar är väl relativt ovanligt i svensk hockey( enligt T. Johansson på cmores podcast ). Tycker det låter som en fullt rimlig summa, Wilson tjänar ungefär samma.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Robin Jacobsson tjänar 90 k i månaden i Leksand. Enligt Micke Sundlöv är snittlönen i SHL 130 k i månaden. Känns helt klart orimligt att Thomas bara tjänar 90 k i månaden.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben:
Mellan 90-110, fast du menar att böteslistan inte är korrekt? Presentera gärna annan källa som isf motsäger det jag skrev.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Som sagt.. Bara ett lag som inte har haft en avstängning. Gissa vilka!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Disciplinnämnden hade dock inget att göra med Nygrens fall. Där var det en viss domarbas som ansåg att det inte behövde gå vidare till DN.

(DP? Vad har Dennis Persson gjort för ont?)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben: Eller så kanske man kan tro på att när i princip alla klubbledare i SHL säger att Nordamerikaner är mycket billigare än svenska spelare så stämmer det?

En svensk etablerad spelare är nog bland det dyraste du kan värva.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Salmela ligger snäppet över, 110- till 130-tusen i månaden...
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: haha DN...Dennis är oskyldig.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Jag menar att han har fått en del bonusar när han signade kontraktet. Likaså Salmela. Han tjänade väl 130 k i månaden enligt böteslistan.

Jag har förstått det en del klubbledare säger att utlänningar generellt sett är billigare än svenskar. Men jag tror inte att det beror på att spelarna kräver mindre i lön, utan att dom har ett annat system gällande pensioner och liknande. Dvs. en del skattelättnader. För du kan väl inte tro att alla utländska spelare har dom sämsta agenterna? Dvs. att dom är så dåliga på att förhandla att vilken random svensk som helst tjänar bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
KulaShaker:
Jepp så är det, om inte listan justerats.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben:
Fast bötesbeloppet styrs av kontraktsvärdet, inklusive pensionsavsättningar. Rimligen räknas även sign-on bonus in i det värdet. Hur man gör vid bonusar för poäng, antal matcher vet jag faktiskt inte.

I de flesta ligor är inhemska spelare dyrare såvitt jag känner till. Har du någon annan info om hur man sätter böterna?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Det svarta på bilden är alltså antingen Roes handskar som åker upp i ansiktet på honom själv eller Thomas röda tröja.
Uppladdat:

450x300-roe.pngroe.png

Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Jag har ingen inside-info om det, nej. Det enda man kan konstatera är att bötessummorna måste enbart innehålla spelarnas månadslön, exklusive bonusar. Man kan i alla fall konstatera att bötessummorna inte motsvarar hela kontraktsvärdet eftersom jag ser det som totalt otänkbart att Salmela bara tjänar 120 k i månaden. En av SHL:s bästa backar tjänar inte så lite. Så är det bara.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: DN hade alla möjligheter att ta upp ärendet iom privatpersonernas anmälan men dom valde aktivt att inte ta upp ärendet. Så visst hade dom med det att göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben:
Mot "så är det bara" har jag faktiskt inga motargument:)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Olofsson tar Thomas plats. Hoppas han levererar ikväll. Tycker annars att han och skröder ska byta plats om skröder fortfarande är iskall. Måtte Victor bli bäste Olofsson denna match! :)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Tarasov:Ja, detta är ju lika självklart som att jorden är rund.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Skrubben:
Vad? Att SHL inte sätter böterna på kontraktsvärdet?

Är du inte lite väl säker på din sak med tanke på att du inte har inside info.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
snowden: 6Jag tror att den gamle Skröder har haft det jättejobbigt med den ökade träningsdosen och farten. Han lär behöva någon vecka eller mer innan han får bättre fart på kroppen. De yngre svarat i regel klart bättre på sådant.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K:
Kan vara. Då tycker jag han ska ha mindre istid än han har fått (22min senast). Mot LHC skulle man spelat Victor istället i sista perioden. (Han spelade bara 9min den matchen)
Hoppas han tar chansen ikväll.
Kommentera


Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: härligt med final! Är ni laddade?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
J F K: "Det svarta på bilden är alltså antingen Roes handskar som åker upp i ansiktet på honom själv eller Thomas röda tröja."

Det svarta är Roes handske.
Den följer med när Thomas gör en uppåtgående rörelse med sin högra arm/armbåge och där handsken sen kommer emellan armen och ansiktet.
Av SHL:s highlightsbilder framgår det rätt så klart att det är Thomas armbåge som träffar Roe. Det som gör den extra smutsig är ju att Roe för länge sen har gjort sig av med pucken, när Thomas sätter in sin armbåge. Nämden trycker också på just detta i sin motivering. Ditt försök att bagatellisera tacklingen och i en raljerande ton antyda att Roe skulle ha skadat sig av sin egen handske eller av Thomas tröja, känns inte speciellt seriöst.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Huge: Var han inte tacklingsbar så är ju saken biff, annars är det inget argument som skall finnas med.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Haha. Den filmen fick man sig ett gott skratt av :)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Håller med.
Om det nu inte är så att "Thomas har kommit in sent" bara är en omskrivning för att han Roe inte är tacklingsbar.
Å andra sidan: varför använder man då inte den senare formuleringen, då är ju som du säger, saken biff.
Oavsett så tycker jag att det är en onödig och ful tjyvsmäll som ska beivras.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
bisterfinnen: Sant! Glömde bort att du anmälde. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Allt annat än 3p och man kan glömma play in. Vill se att det lossnar för offensiven ikväll !
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
snowden: Jag hoppas verkligen på 3p för er ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
snowden:

En indianare, ett mål. Är de andra lagen effektiva, eller är det Modo som är det? Svårt att säga, men jag tror inte vi skulle göra självmål lika lätt ifall vi försökte ens.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
snowden: Perfekt assist av Grundström.
Åt fel håll tyvärr...
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: släppte Reideborn första skottet igen?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Sedvanligt felpass i egen zon och det börjar som det brukar:((
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Och där vart det mål på den första chansen Karlskrona har?. Det är bedrövligt.....
Kommentera


Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno: Knappast så att Karlskrona är särskilt bra... Vore trevligt med en målvakt som kunde ta någon svår puck -_-
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Monno:

Butler kvitterar i alla fall. Nu jäklar måste vi ta över det här.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: Possler, det tog ju bara någon sekund till

Jaha. Krisen är över! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Pang Pang Butler:)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskrona, ONSDAG 18 NOVEMBER 19:00
NuMo: BOBBY BUTLER!!! GUSTAV POSSLER!!
2-1
Kommentera

« · 1710929