1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479978 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora 18/10

1769271 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 18/10
Tarasov: Visste att jag hört det någonstans men kom inte på var, men du har rätt!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Sven Tuta:
"Det är ingen uppförsbacke vi har framfor oss. Det är Åreskutan"

Om man kommer från Norge-hållet till, så är Åreskutan endast en förhöjning i terrängen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Signature:
Ordföranden i Norrköping sa det på temat Janne A, rätt talande med tanke på deras framgångar
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
bj21: Kontinuitet är bra om man har rätt person på positionen dock förödande om man har fel person!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
bisterfinnen: Som GM har Svarvadet, vevat sitt mantra om kontinuitet, långsiktighet och spelare med rätt karaktär. Visst vid en degradering kanske delar av långsiktigheten måste omprövas eftersom ekonomin försämras. Men vår superkapten har som GM tagit 16 treor i Fjällräven Center på 58 försök! Kan det finnas någon GM med ett sämre track record? Tänk om vi inte haft spelare med rätt karaktär!?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
hanzon: Vi har inga centrar och för få skolade backar, då duger det inte att ha unga yttrar och en skakig målis. Kan man sammanfatta det så? Soppa på en böjd rostig spik å lite nubb.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Var fanns viljan att vinna?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Monno: Anställ en psykolog
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Tarasov: Tror det handlar om en mental låsning till stor del.
En sån mental press kan göra att man spänner sig och inte orkar lika mkt. Att man håller klubban för hårt och än hur mkt man tar i blir det fel och går sakta.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Sven Tuta: Mount everest?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter:
Börjar tvivla lite på om de spelarmaterial vi förfogar har kunnandet(lite överdrivet kanske), i tredje perioden parkerar Mora i vår zon... Ok att man gör det de 3 sista, men de 20 sista.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Signature: Det är ingen uppförsbacke vi har framfor oss. Det är Åreskutan :-(
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Dundee: Det du skriver i riktning mot Gusse gäller också mitt förhållande till LIF (iofs inget av intresse denna tråd) men det jag menar är att man tröttnar av misskötsel. Ni har en rejäl uppförsbacke men trösten är att säsongen är ung.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Sawchuk: Ramlade eller ramlar ur? För just nu känns det som vi ramlar ur
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gavelo: Erik Hansens bil stog parkerad på Coop ikväll. Gissar att han var här och skrev på. Just nu kanske han funderar på om han har ångervecka.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
dempa: Kan absolut bli så med, men man kan ej lägga sig ner och dö bara för det. Visst det kommer kanske inte vara så kul att få stryk en hel säsong igen. Men är man en riktig supporter så finns man där och stöttar grabbarna endå.

Gusse : Mitt intresse för föreningen har svalnat ganska mycket dom senaste åren. Och det handlar ej om resultat och själva laget och spelarna osv. Utan mer om hur föreningen skötts från den sportsliga delen till den ekonomiska. Dåliga dyra värvningar dålig rekrytering av tränare dumma uttalande i media mm. Det är sådant som för mig gör att intresset dött otroligt mycket. Resultaten påverkar ej mig något utan det är allt runt om som både gör en förbannad och besviken. Bengt Hedin och Kabben Berglund lär nog vridit sig bra många varv i gravarna över hur föreningen som dom byggde upp byggts ner sakta men säkert år för år.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gavelo:

Ja det gjorde verkligen ont att se spelet i tredje, det är inte ett resultat av kunnande mot kunnande utan dåligt självförtroende mot bra självförtroende. Steg 1 mot att vända trenden är att få in självförtroende och få spelarna att slappna av och inte vara så rädda att förlora.

I tredje var det knappt någon som ville vara på isen och inte en passning gick rätt, sedna kröp man ihop i knäet på Bjurö och Mora bara växte och växte.

Säga vad man vill om Perra som coach, men det är i dessa lägen en sådan som han kommer till sin rätt. Tror inte att AJ är rätt person att vända på detta helt själv, han måste ha hjälp utifrån, någon som jobbar med spelarna och de mentala bitarna.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Dundee: Spelar absolut ingen roll vad man har för lag om spelarna inte mår psykiskt bra, en sådan oro att utöva sitt jobb på hemmais i 3 perioder som Modo har är nästan helt sinnesjukt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Dundee: Du har förstås rätt. Men mitt hjärta och hjärna vill så mycket mer. Kommer att ta ett tag innan Modofansen ställt om sig. Inte konstigt då vi är bortskämd med SHL hockey dom senaste 30 åren.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Dundee: de kommer få kämpa för kontraktet i år med.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Har ej följt med så mycket i år och för den delen skitit i att kommentera här så mycket. Men i alla fall jag är inte ett dugg förvånad att vi inte är bättre en så här. Men verkar vara många som trott på en snabb återkomst, åker man ur shl så får man räkna med några rejäla piss år i allsvenskan innan man kommit rätt. Bara titta på Timrå det är ju inte förens i år egentligen dom blivit riktigt riktigt bra. Det här laget som Modo har är inge topplag dom kan absolut kriga om en plats bland dom 8a främsta men något topplag är det verkligen inte. Tycker det är sjukt illa att lägga den pressen på detta unga lag. Nä byt målsättning låt grabbarna få etablera sig och växa i kostymen så blir det nog bättre framöver.

Och nej jag är inte negativ utan jag är mer realistisk vad man kan förvänta sig av en ganska tunn trupp med otroligt många spelare som ej spelat på denna nivå tidigare.

Kommer man top8 med detta material så får vi vara mer en nöjda.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter: delvis rätt men det är i princip hela truppen som är för vek. Spela för att undvika negativt kval bara och försöka bygga om till nästa säsong med ny gm.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Haha asså ställer man inga krav? Är det tillåtet att bara stå helt still i försvarszon. Att bara dumpa puck. Oerhört stort svek mot alla som är på plats. Man kan absolut vara sämre rent tekniskt än motståndarna men att inte visa någon som helst kämpaglöd när spelet inte fungerar är fan inte ok. Jag HATAR verkligen att vi aldrig aldrig aldrig åker mer skridskor än motståndarna. Så fruktansvärt stillastående! Blir rasande!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: Vi är inte ur egen zon i hela tredje perioden, på hemmaplan!!!
Vi förlorar , trots att Bjurö gör en stormatch. Det säger en del om det övriga
Och som sagt Mora saknar fyra ordinarie backar :-).
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Ja att slänga pengar på Hanses känns väldigt bortkastat, han kan inte rädda detta försvar.

Bjurö gör en grym match, det är vår backbesättning som är det största problemet. Vi har nog haft en sjuk övertro på våra ungdomar, det går inte att ta in så många och hoppas att vi ska vara stabila bakåt. Man kanske har plats för 1-2 i uppställningen typ Lindgren och Lehman men sedan måste det in rutin och spelare i mellan skiktet 23-27 som är på väg upp samt har rutin.

Nej försvaret är det stora problemet och tyvärr finns inte några pengar att rätta till misstaget hur vi byggt detta.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
MODO Hockey - Mora IK 1-3
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: Fuckin-Jävla-Mora får komma till Ö-vik och tokdominera, aldrig sett nåt värre!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: Det var väl ändå bra att vi ramlade ur, så att vi kunde börja om, eller? :P
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: 1-2.. Mitt intresse för detta lag dör sakta ut.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
atomragnar: Åh herregud.

Finns snart inga ord för eländet.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: Sparka AJ.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
MODO Hockey - Mora IK 1-1
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: ja torsdag blir åtminstone förnedring om inte tvåsiffrigt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter: Ytterligare ett sätt att förlora. Trodde man hade sett allt men det finns tydligen hur många sätt som helst kvar
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
modomille: Så fantastiskt bedrövligt så man blir alldeles matt
Man tappar precis allt av det lilla spel man hade. Ojojoj, detta blir en jobbig vinter
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter: Ett lag som ständigt bajsar på sig kommer få otroligt svårt att vinna fler matcher. Gör Timrå med stort självförtroende tvåsiffrigt på torsdag?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Hoppas dom har bättre bilder än vad vi hade.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Ben Perrault: Och Karlkvist.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gavelo: Hur faan kan man tillåta Mora tokdominera i Fjällräven?
Det är ju sjukt dåligt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Ben Perrault: Vilken jäkla hönsgård till försvarsspel. Det måste vara KRON- ägg som är huvudsponsor för Modo
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gavelo: Usch va jag tycker illa om denna rallarhockey. Känns mest som slumpen vilka som skall lyckas peta in en puck
Bjurö enda som är riktigt bra idag + Ritchie i vissa byten
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse: Så himla märkligt att Modo spelar sämre på hemmaplan med publikens stöd?!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Gusse:

Ta inte ifrån Bjurö hans prestation, han har gjort många räddningar av hög klass idag och är en stor anledning att vi håller nollan än.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
atomragnar:
Det tycker jag inte, men vi håller inte i taktpinnen heller. PP var däremot ingen höjdare
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
atomragnar: Mora är minst lika br..dåliga som Modo. Moras oförmåga att göra mål har räddat oss hitills.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter: Fattas bara att vi tappar detta
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Tarasov: lika ostrukturerat, fel pass osv. och tamt idag? Förutom att d ej släppt in mål är Mora dåliga med? Missat första 2.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Rytter:
Kladdar ert cmore? Kollar via nätet
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Fan vad jag har väntat på att tröjorna skall se ut så här igen. När det står Modo snett över bröstet. I stället för hjärtat mitt på, Känns lite B faktiskt. Tycker det här är mycket tuffare. N-N-Y Rangers-stuket! Och lite mörkare Röd så blir jag riktigt nöjd.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 18/10
Tarasov:

Absolut, han är stabil och inte lika slarvig idag, och han har kommit till många bra avslut också.

Dåligt PP i 5 min, det är ju här vi ska döda matchen.
Kommentera

1769271 · »