1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480226 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora SCA

« · 1905417 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo: Karlskrona var inte helt värdelösa. Ska istället framhålla ett Timrå som spelade en fartfylld o teknisk hockey som väl merparten av hockey Sverige hyllade. Tror inte alls Timrå blir någon slagpåse i Shl.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo: ser ju inte alla era matcher och är högst subjektiv men i era matcher mot Timrå tycker jag ingen överglänser honom. Möjligtvis att han gjorde nån tabbe i en match förra säsongen men annars är han en vägg, väldigt välplacerad i målet. Det måste nästan alltid till något extra för att göra mål på honom.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Olle: Hanses är bra, men både Ullmark och Forsberg var bättre. Och Tellqvist. Och Starkbaum.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Olle: Finns några spelare som är bättre än Hanses match efter match, det visade vi idag!
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Olle:
Tkr man skall skriva livsstilskontrakt med alla spelare;)
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Tarasov: ni borde skriva livstidskontrakt med Hanses, en så bra målvakt har ni inte haft sedan guldåret. Mycket snack om Enström, spelartapp som Molin osv. när det är solklart att Hanses är bästa modoit i match efter match.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo:
Tycker tendensen har varit att det är lite lättare som nykomling med 14 lag än med 12. Gör man ett gediget jobb i 52 omg, har en bra målvakt kan man mkt väl klara sig undan kval. Med 14 lag så är ofta något lag i fritt fall eller två, tror faktiskt Mora klarat sig utan kval förra året om man inte sparkat Karlin och inte RBK gjort ”allt rätt”.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rogersson: Timrå kommer vara ett bottenlag, man har värvat ganska smalt och truppen förra säsongen var långt ifrån den bästa som harvat i AS, hade inte KHK varit så fruktansvärt värdelösa så hade Timrå aldrig slagit ut dom.
Dock så har Freddan en bra egenskap att få alla TT jobba hårt, men det räcker inte mot lag som har för mycket kvalitet.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rogersson: Samtidigt har jag svårt att se vilka som ska vara sämre?
Rögle har en stark trupp i år, likaså känns Örebro starkare än ifjol.
Tycker att både Timrå och Mora känns jävligt svaga, knappt bättre än allsvensk klass. Brynäs har väl inte direkt rosat marknaden på försäsongen heller. De är dock så starka på papperet att de inte ska vara nån fara för kval.

Om Timrå och Mora får en vinter med många förluster och ett stukat självförtroende(vilket jag tror de får) så kan de utgöra en bra möjlighet för det lag som tar sig till kval till våren.
De känns som allt annat än omöjliga.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Allvarligt talat tror jag Timrå inte kommer vara så dålig när dom kommer igång i SHL. Dom kanske inte kommer vinna mot Växköp och lite andra topplag men jag tippar mer på ingemansland för dom än sist.

Newcomers brukar kunna överraska, typ Karlskrona och Örebro.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo:
Han gjorde iaf utmärkt insats i sista numerära underläget.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Nucky: mm fin smiley, häftigt att du använder sådana
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
EArk: coolt😂
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
EArk: Haha Gallo är en fjant, åker mest runt och hånflinar. Missförstå mig rätt , jag gillar den spelaren men jag hade kört sönder honom i första bytet ;)
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rytter: ok........?
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Kul att se att vi kunde hämta upp synd bara att vi inte kunde få vinna. Pucktappen hoppas jag de sluta med när säsongen börja😀
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
EArk:

Ja vi säger väl så om det känns bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rytter: haha inte direkt så Gallo backade för Sylwander snarare att DS får köra kemtvätt på byxorna
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K:

Väldigt nöjd med försäsongen, endast matchen mot löven som var dålig. Spelar jämt mot tre olika shl lag och tar 8p på 4 matcher.

Gillar att vi försöker spela vårt spel, väldigt rolig hockey att se på. Vi åker skridskor, kämpar för varandra och kommer med en härlig fart. Fortsätter vi så här kan inte publiken klaga på underhållningen iaf.

Men en sak jag funderar över. Vi försöker ju verkligen spela oss ur varje situation. Under försäsong är det ok för att snabbare implementera grundspelet. Men när vi börjar spela om poäng så måste vi addera rätt avvägningar till detta. Vi kommer alltid ha matcher eller perioder av matcher då motståndarna är på gång och har flow. Vi måste då ha ett vapen att bryta detta mönster genom att dra ner tempot och spela enkelt tills vi kommer in i matchen igen.

Tycker det var tydligt i andra perioden idag, vi fortsatte med vårt spel även fast Timrå tryckte på, resultatet blev enkla pucktapp och missade passningar, timrå kunde enkelt etablera tryck igen, enda som bröt detta var pausvilan.

Här skulle man vilja se en period av enkelt spel, döda tempot sluta byta puck med motståndarna tills vi börjar få igång vårt spel. Hade vi gjort detta idag så tror jag vi jämnat ut spelet tidigare.

Detta är något vi måste jobba på under serien ifall vi ska ha chans att ligga i toppen. Men gissar att Björn har en plan för denna process.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: japp finns inte många spelare som är bättre i kassen i Timrå, ska väl vara Svedberg som kan utmana, jag vet inte riktigt vad det skulle säga om laget
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Amitiel:
O betänk att vi är nedtränade😂😉
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Men även fast vi är ett bättre lag så förlorar vi, säger en del om Modo när som möter Timrå, modos kryptonit tyvärr.


Men sen håller jag med om att domarn och ledning måste sluta att spela 4-4 när en spelare från vardera lag åker ut samtidigt och sen 3-3 är ett skämt.
Och löven tar hem sca, sämsta laget haha , försäsong delux
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Smurfen: Skiter vi i. Vi är riktigt bra. En enda urusel match mot Löven där vi borde vunnit om vi spelar som de andra matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Verkar finnas 2 val, Modo och Björklöven har ovanligt bra lag, eller så kommer Timrå och Mora få en väldigt tung säsong.
Nog för att man inte kan läsa in för mycket i själva resultatet i försäsongs matcher, men både Mora och Timrå verkar ha tappat själva spelet som tog dom dit dom är i dag.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gusse: Hur många derby förluster har vi nu i rad?
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo: Timrå är nog det sämsta SHL-laget på väldigt många år. 3 mot 3 är ren slump och inte värdigt ishockey.

Brattström i Timrås mål får pris som bästa målvakt. Säger oerhört mycket om det laget.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gusse: Haha ;)
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo: Nää, har en överkroppskada (förkyld😝
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gusse: Träffade Affe igår på Gärdehov, vi satt å undra om du var på plats? :)
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gusse: Jag tror det. Man ser ut att skita i ställningen och bara kör.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Mot både Saik och Mora så avgjorde Modo på slutet. Nu hämtar man upp 1-3 till 3-3 i tredje. Vågar man hoppas på ett mentalt mycket starkare Modo i år som vågar vinna, som inte är rädda att förlora.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
modomille:
Visst har Karlqvist ganska mkt puckvinster? eller ser jag det jag vill se;)
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K:

Skönt att komma tillbaka. Timrås försvar är inte stabilt, tur man värvat in David Printz.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Så jävla grymt
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Helt rättvist med 3-3. Timrå har skapat noll i tredje.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: 3 - 3! patte!
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rytter: timråkillen hakar Wernblom och så åker Wernblom ut för att ha hållit i klubban. Hur fan kom klubban upp i armhålan???
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rytter: bra jobbat molinder och hardegard
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo:

Fy fan vilket mål av wahlgren. Turneringens snyggaste!
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Gavelo: satan vad snyggt mål.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Rytter: Det finns ju kapacitet i laget att slå Timrå helt klart
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Hakning-Henrik:
Andra går till Timrå klart, dom har mycket puck men samtidigt mycket avslut utifrån som inte kändes så farliga. Vi är rätt täta framför kassen och dom får spela runt mycket. Var väl främst vid 1-3 som man fick ett bra anfallsspel med platsväxlingar och tryck.

Samtidigt går det undan när vi kontrar och haft några fina lägen. Men svårare att komma igenom lika ofta som i första.

Nu får vi avsluta snyggt och försöka komma upp i tredje.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
hk:
Tkr man gör en bra match, lite dålig uppkoppling på tåget så kan inte se allt. Men man behåller spelet från gårdagen ser jag, och antar att det var lika mot Saik. Björka/Hägg/Sylwander ser bra ut. Hoppas vi kan utveckling på Jellvert
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Heyerdal: De släpper framförallt deras backar. Jag tycker att det är rätt ok. Timrå har alldeles för mycket puck, men skapat oerhört lite riktiga farligheter sett till innehavet.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
wolper: ser virriga ut i egen zon verkar som spelarna inte riktigt vet vad o vem som ska göra vad, tvekar istället för att gå ut mot puckförare o tittar på varann
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
wolper: Jag längtar till vi får riktiga kommentatorer. Adam och Per är fördjävligt dåliga.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: bara sett senaste 10. Men tycker det skapats lägen, farliga sådana vid ett par 3-4 tillfällen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
Vart var modo i andra?
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Modo har förtvivlat svårt mot Timrå, lite utav lagets kryptonit och har så varit i så många år.
Kommentera

Sv: Modo - Mora SCA
J F K: Och där flyttar de pucken också. tidigare har de inte skapat något farligt för de har inte flyttat pucken inför avsluten. Alibiavslut som varit helt ofarliga.

Modo har skapat lite, men det lilla har varit oerhört vasst.
Kommentera

« · 1905417 · »