1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478962 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Södertälje 2021-01-27

« · 2135371 · » Till forumet


Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales:

Och i varje inlägg var det en enkel fråga. Vad hade du för förväntningar på spelarna eftersom alla utom Peters har floppat och inte levererat?

Tog dig alltså 5 inlägg att förstå frågan, och du klagar på andras läsförståelse, jösses.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen: Jag är inte här för att störa någonting. Det är rytter som postat samma inlägg 5 gånger ikväll om mig som jag såklart måste få besvara. Nu kan ni få återgå till att hata Styf och skydda Glader :)
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: JoseGonzales gå härifrån nu så får vi Modoiter grotta ner oss i vad som är felet i Modo , vi har ju lite grann å grotta ner oss i !
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Varför skulle jag? Har exakt samma rätt till yttrandefrihet som dig. Finns inga andra regler för att du är MODOit. Vill du provocera så räkna med att bli provocerad själv.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales:

Gå härifrån då om psyket är så svagt att du inte orkar läsa. Sedan är det faktiskt du som är på vår sida och då får du tugga i dig det som skrivs.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Ett troll som du bemöts som den förtjänar. Det enda du gör är att skriva skit och provocera om löven.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales:

Trevlig du, tyder på att du inser hur bortgjord du är när personangreppen kommer fram.

Gå nu och hjälp besse med skriskoträningen och fysen eller kolla ifall han behöver flytthjälp.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Din läsförståelse är ganska bedrövlig, men du är väl 14 år också. Jag tror alla förstår att det var ett svepande uttalande och inte ska tas bokstavligt. Men jag förstår att en person med din kompetens inte förstår en sådan sak.

Harju har helt överträffat allas förväntningar tror jag, men sedan ligger ni fortfarande tredje sist och slåss för att hålla er ifrån negativt kval så jag avvaktar innan ni klarat er kvar i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales:

Vad var dina förväntningar på dessa värvningar eftersom ingen av dem har levererat?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Vad kul för er att ni har några spelare som Glader värvat som gjort lite poäng. Hur går det för laget då? För vad jag vet så är hockey ett lagspel och den röda tråden genom er trupp verkar vara ganska obefintlig. Roliga är att man kan tro att vi mötts alla matcher för lagens stats är inverterade. Vi har 17 vinster och +34 och ni 17 förluster med -26 i målskillnad :)
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Robin Ztorken L: Kontentan av att ha en övertro på en bra junior verksamhet !!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
För vår lövenvän så ska jag uppdatera ställningen.

"Känns som man skulle kunna gå igenom i princip alla nyförvärv Glader gjort och ingen har levererat det som väntats utom Peters"

Harju 16p på 15m, Rockwood 12p på 12m samt Karla 26p på 23m, Boivin 2p på 2m.

Besse fortfarande på 2p på 8m och petad i 5 matcher medan han tränar ikapp.

Skulle vilja veta vilka förväntningar som fanns på dessa av gladers värvningar eftersom de inte har levererat som väntat.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Har jag sagt sen början, för många och för dåliga junisar.
Detta är en liga för män inte massa fjun, som inte håller måttet!
Varför inser inte Toker det?

Hundar skall matchas in i lugn o ro, inte som bärande spelare.

Niederbach som vår förstacenter är ett hån, ett skämt.
Säger allt om hur nonchalant vi ser på denna serie, år efter år
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter:
Åhström har riktigt bra speluppfattning och bra fötter, tror han skall satsa på bli en defensiv forward. Får Strömgren upp styrkan kan det bli riktigt bra nästan säsong.... in gymmet tungt och explosivt🦾🦿🦾🦿. Håller med om allt.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov:

Niderbach har hög potential men ska inte leda en förstakedja. Att stå på 0p efter 5 matcher i den omgivningen och tid i pp är inte godkänt. Center i tredje eller ytter tycker jag han kan gå som.

Vi måste stärka upp offensiven med två forwards (egentligen behöver vi en hel kedja) om vi vill ha en chans, annars siktar vi bara på att försöka överleva och skickar den signalen till fans och sponsorer.

Av de du listar är det bara Niderbach och Lindewall eller Tjärnström som jag tycker ska ha istid. Dvs två st med i matchtruppen.

Åhström är inte tillräckligt bra för att ta plats i en producerande kedja och kan inte ta rollen i tredje/fjärde på ett bra sätt, där passar Lindewall/Tjärnström bättre.

Strömgren och Nordin är lovande men de är inte redo på 1-2 år till.

Allt har gått fel detta år, gäller bara att överleva nu.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Det kan jag väl hålla med om men likt förbannat så blir det ju att vi har 4-6 juniorer varje match , det håller inte !!!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen:
Där känns det inte lika illa, då jag tycker att Wallinder håller en bra allsvensk nivå. Men lite mkt snurrfinter och snygga grejer på bekostnad av effektivitet.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
digitalbath:
Ja tyvärr är han felplacerad, han är i en sits han inte riktigt behärskar.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Å på backsidan har vi haft två juniorer som har spelat på sex backar nästan hela säsongen , okej att vi har en bra junior verksamhet men det går inte å spela med så många ungtuppar som vi gör match efter match om vi skall ha som målsättning att ligga i toppen av denna serie.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: framförallt om man som huvudcoach lägger över allt ansvar på spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Djuunaz:
Niederbach
Tjernström
Lindewall
Nordin
Åhström
Strömgren

6 av 13 forwards 21 eller yngre. Åhström har 1 års erfarenhet av seniorspel, Tjernström har något års seniorerfarenhrt från Österrike. Vet inte så mkt om den ligan. Alla har olika egenskaper som är bra och en kanske två av dem skulle kunna vara en del av laget. Om vi skall köra med en kedja av dem blir det inte så mkt anfallsspel från den kedjan utan det kommer endast handla om att överleva, skall man spela ungdomar på det viset och så många av dem behöver de nog heta Sedin/Forsberg/Näslund. Skall vi inte plocka in mer så är vi farligt nära Div 1. 1-2 kedjan får dra ett enormt lass.
Kommentera


Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
J F K: Nu är det väl inte Per Styf's fel att han inte kan coacha ett lag på HA-nivå. Felet ligger väl snarare hos MoDo's ledning som gav Styf förtroendet från början.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Sven Tuta: nej, men jag tänkte att jag skulle ge honom några chanser till framför kameran innan jag framför min åsikt.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Styf har ju noll koll. Det blir parodi.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
J F K:

Styfs intervjuer är ju hemska. Snacka om att skylla på spelarna. Ta lite jävla ansvar själv Styf.

Det håller inte att såga spelarna och säga och antyda att dom inte är där, att spelarna inte tar rätt värderingar, att dom inte kämpar och är konsekventa osv. Tror han att detta är ett bra sätt att laga självförtroendet på spelare som är helt under isen.

Att ha kvar honom kan visa sig vara ett större misstag än att värva ville. Så här jävligt såg det inte ut i försvaret under ville, där var det snarare offensiven som inte fungerade.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
digitalbath: Det verkar vara första gången som du hör hans analyser
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
jonsson: Helt seriöst. Styfs matchanalys i intervjun håller medioker supporternivå. När han precis som alla andra påstår att ”Det är för dåligt” vill jag gärna veta vad som är för dåligt och hur ni ska göra det mindre dåligt. Han klagar ju bara. Södertäljes tränare verkar i alla fall förstå att unga spelare behöver direktiv och skolning istället för att bara höra hur uselt allt är. Jag hoppas verkligen att den här typen av retorik/pedagogik endast beror på nervositet framför kameran, för den upplevelsen jag får är allt annat än trygg.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gavelo: Han verkar varken hjälpa Hv eller er just nu
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
J F K: nja, jag skulle nog säga både och, även om de flesta har ok inställning
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Herregud...
Detta sammanfattar kvällens match!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal: Det handlar inte om inställningen , det handlar ju om spelsystemet !!

Har du inte läst vad experternas expert JFK skriver !
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal: Det handlar inte om inställning, utan spelsystem.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: spellediga sen i fredags Ssk en tuff match mot Löven i förrgår o vi orkar inte jobba mer än en period, usel inställning
Kommentera


Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Börjar bli dags att plocka in spelare nu... Jag gillar Tjernström, Nordin, Lindewall men det blir för mycket av dessa bredd spelare då alla startar och vi behöver ha in mer spets.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen: vem är vår # 32?
Han är odugliga och bör inte spela mer, man orkar inte hålla reda på all nummer på ryggarna längre men 32 hoppas jag slippa se mer
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Känslan är att många Nolaskogare har tröttnat på legoknektar som Tambellini och Bartosak, och trånar efter att äntligen få se "grannens grabb" lira.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
wolper: jag hoppas hellre att detta överbetalda lag kan börja vinna
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Bad_Brett:
Det är lugnt vi har bra juniorer.....
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Bad_Brett:
Man refererar till våra matcher mot Tik/Löven som bra insatser. Visst på de matchens plockar vi 6p, men skott är väl närmare 130-60 i motståndarnas favör.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
wolper: "Väsby-syndromet" kan komma att få en ny innebörd.

Surrealistiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Styf:

”Just nu är vi inte där”
När är vi där?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
hk: Center sidan är något man har som prio lägst i Modo sen Susses tid !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
wolper: hoppas bara väsby kan loosa
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
S-vikaren: Ja, för det var ju det jag skrev ditt spån.

Med seriens överlägset största budget och enligt egen utsago god scoutingverksamhet, bör vi kunna fynda bättre än Västervik...
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
wolper: vet inte om ja orka se tränarintervjun. Märkt mig sj med att jag tycker alla andra utom väsbys tränare då låter så proffesionella^^
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
3-5 hemma verkar vara ett resultat som återkommer ofta. Kan ju bero på att samtliga i modo ska göra det så svårt för sig själva hela tiden. Inget spel går på automatik.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Inte en så bra match av oss men domarna var vääääldigt snåla med utvisningar på ssk också, många tillfällen där nån borde åkt ut
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
hk: Fingertoppskänslan när man byter ut en stekhet Öhman mot Brendan "Rahimi" Mikkelson säger en hel del.
Kommentera

« · 2135371 · »