1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479866 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

2019179 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Som du säger så ska det finnas vi mot dom känsla inom sport. Så länge man kan skaka hand efteråt och vara ödmjuk oavsett vinst eller förlust. Fan, sport är bland det finaste vi har. Gliringar hör till så länge det är med hjärtlig ton. Muppar finns tyvärr i alla läger men de är få. Gott Nytt
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
KB65: Håller med helt och hållet. Kan ju bara tala för mig själv men för mig blir matcherna mer intressanta när man tänker ”nu ska vi minsann ta och tvåla dit de arroganta skellefteå/modo-supportrarna.”

Dagens hockey behöver mer vi-mot-dom-känsla. Sedan får det inte gå över gränsen så som det tyvärr gjort för både Modo- och Timråklacken denna säsongen.

På supporterforum kan det givetvis också gå för långt och då bör det markeras, men så länge gliringarna görs på en någorlunda sund nivå där ingen tar åt sig personligt så tycker jag det är rätt kul.

Med det sagt, gott nytt år! Kul att norrlandshockeyn verkar segra denna säsong.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
KB65: Jag håller med, man skall inte ta livet för hårt. Det livar helt klart upp med gliringar fram och tillbaks, men så länge man har lite klass och inom vissa gränser.

Aja nu nu kan vi väl röka lite fredspipa under denna nyårsafton så får vi tugga igång igen till nåsta år. 😋
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Sputnik: Jag tycker personligen om dessa gliringar mellan klubbarna. Kan fnissa lite åt att Enström tydligen ska ha tryckt i sig chips och öl genom hela försäsongen. Eller jämförelserna mellan Vesel och vår internationella korpenstjärna.

Jag håller också spelare som visar klubbhjärta väldigt högt, Dahlén inkluderad. Men eftersom han är en så ledande spelare och egentligen synonym med eran klubb just nu, så är det väl självklart att det är han som får ta emot det mesta "hatet". Det är ju ett lätt mål, så att säga.

Sen så kan det självklart gå för långt eller helt enkelt vara så att folk tar saker på alldeles för stort allvar ibland. Är inte så mycket att göra åt.

Mina tankar.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Tambellini såg såå nöjd ut efter segern och var redo för guldmedaljen. Tydligen ses matchen av många i Kanada under ledigheterna så det är nog stort för grabben. Annars såg laget lite väl ölsugna ut efter slutsignal, så jag hoppas han kommer tillbaka i någorlunda form :-)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Ser att Tobias Viklund är skadad och bara spelat 5 matcher (1 assist).
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Det finns pengar. Han har tidigare sagt att det räcker till 1-2 spelare beroende på hur dyra de är, och när de värvas.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Jag har aldrig påstått nått om att han är alkolist, är väl Kulltorp som sett han ute och druckit öl? Är väl snarare så att Kulltorp kanske velat trycka på att Enström numera kanske är en livsnjutare som kanske inte tar träningen på lika stort allvar längre? Så har jag nog tolkat de gångerna jag läst Kulltorps antydan om att han dricker öl i allafall. Sen kanske jag har missat andra gånger folk kastat ut att Enström är alkis. Inget jag står bakom i allafall.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Bra för Tambellini att boosta sitt självförtroende i landslagsuppdrag. Kul för honom, det har vi säkert nytta av sedan. Det känner jag mig säker på.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Sputnik: Tycker det är exakt det han gör. Han är den enda backen vi har som är riktigt stark defensivt.
Läste nånstans att han var +1 i Söndags, vilket får ses som rätt ok..
Problemet är att han inte kan spela 60 min.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Kan kolla om jag har den i playbibliotektet i Comhem. Tambellini passade till 1-0 i finalen nu. Kanada har gjort 3 mål på fyra minuter.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: nej, jag har inte hört intervjun, men hoppas såklart på ännu förstärkningar. Men kanske det inte finns medel för det. Sedinarna kunde väl passa på att hjälpa upp laget? ;)

Johan Hedberg verkar vara klubblös. Det är väl en målvaktsförstärkning?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Någon som hörde intervjun med Glader i periodpausen?
Ska ha nämnt att man letar en back, vore intressant att veta hur tankarna går.
Blir intressant att se ifall han kan följa upp Tambellini-värvningen.
(Vet att den är omöjlig, men ni förstår)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Sputnik: Tror jag till och med var in i er bok och gratulerade till Värvningen av Enström förra säsongen. Jag gillar när spelare av den digniteten visar klubbhjärta och kommer hem oavsett om man är i SHL eller inte. 🙂

Sen kanske man dragit nån gliring med glimten i ögat. 😋 Vad jag kanske skrev var att ni kanske inte skulle se han som en frälsare som kommer och styr upp hela försvaret, där kanske man fått lite rätt i allafall?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Jag sa för egen del, vad andra sa om Enström kan jag tyvärr inte stå för. 🙂
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Jag vet inte vilken de har.. Konstigt. Men jag skulle kunna tänka mig att den skulle vara som en av Coca Colas ifall några tik-supportrar här fick slå ihop sina skallar. S.k. Timrå IQ: "Pepsi Sucks"
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: ”Frölundas bästa farmarklubb”😆
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: ”Gasar tills det rasar”?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Dessutom har TIK hockeyvärldens bästa slogan.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs:

Timråiterna kom med 5000 fans, och trycket var sjukt. Inte ens ett fullsatt Scandinavium kan mäta sig med deras klack. Överlägset bästa bortaklacken som varit på besök.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Sputnik:

Märkligt att skitsnacket om enström, wernblom etc var igång redan förra säsongen när Dahlén var i ahl.

Så du får nog revidera din teori kring orsak och verkan.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Det var bättre tryck på gästläktaren.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
On topic, någon som var på plats i söndags som kan berätta hur trycket på läktarna var, i jämförelse till Modo-Löven i november?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Sputnik: Och enligt alla modoiter är det precis tvärtom. Bryr mig själv inte ett piss om Dahlén, men när ni hoppar på Enström och kallar honom alkoholist lägger ni ribban ENORMT jävla lågt.
Kan bara tänka mig vad stolt ni varit om någon med Enströms meritlista skulle gå direkt från NHL till Timrå.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nieminen: Vi ledde serien redan innan sponsorerna gick in och värvade.

Sedan värvade ni Tambellini, eran bästa spelare, med sponsorpengar också.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Jag kanske ska börja snacka om Timrå med dig istället...
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Blötröven - behöver externa finansiärer för att hålla sig på övre halvan av tabellen...
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Den enda anledningen jag själv ens säger nått om Enström är ju för att vissa från er bok kommer in hos oss och kastar skit om Dahlén höger och vänster. Annars har jag inte brytt mig nämnvärt vad Enström gör eller inte. Jag tyckte faktiskt det var kul att han visade klubbhjärta och kom hem till er. Era pajkastningar på Dahlén verkar ju mest vara av ren avundsjuka eller nått.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Inte hejar på Löven* kan jag köpa. Men bryr dig gör du, Löven är ju det enda du skriver om 😊
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Jag är en av de 123,000 invånarna i Umeå som inte bryr sig om Löven :-)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Kanske två tusen blöta höstlöv på backen😂😂
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Skäms inte för sloganen "The hart of hockey" . Tvärtom var det en fantastisk reklampelare som var helt rätt i tiden och den har hjälpt till att locka till nyfikenhet. Vilka är Modo? Varför har de lyckats få fram så bra spelare? Osv.

Se det som en affärsidé, inte som en garanti för ständig sportslig framgång.

Eller är det bara Coca Cola och Tuborg som får slå sig för bröstet?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Fan, då måste jag jobba hårdare. Timrå "Bara vi slår MoDo" IK
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Det var lätt över 2 000 lövare i Övik, i november.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Ifjol gick vi minus 4 miljoner (pga en idiotisk satsning med usel sportchef) innan det gick vi plus 5 år i rad.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Motståndarfansen tar Umebussar till era matcher, hörde att Tingsryd kom med 2 bussar vilket motsvarar ca 3000 personer. Så erat snitt av hemmafans ligger väl någonstans runt 1500 då ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza:

Den är från 6 november, timråiterna vill ha en artikel som är gjord efter derbyt. Det var ju då dom tog över tronen, så endast artiklar efter det räknas.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
russkiy medved blyat: Finns en från denna höst om du ids leta lite
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
russkiy medved blyat: Joe körde också förbi Timrå. Visst var det kul att se Hedman, Olofsson och Ullmark i Globen?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs:

Trots "värdelöst" publiksnitt enligt dig så gick vi rejält plus i fjol och har gjort så ett par säsonger. Vi har eget kapital för att klara kraven till shl, hur ser det ut för er?

Hur gick lövens ekonomi förra året, måste varit rejält plus med tanke att ni har fullsatt.

Eller är det samma person som räknar publiken hemma som när ni är på bortaresor?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Kom tillbaka när du har en artikel/video som är mindre än 5 år gammal så kan jag ta dig seriöst.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Jag håller med, vi (många av oss) tror ofta att vi är bättre än vad vi är så fort det går bra, exakt samma som hos er, se redan nu!
Dock så gäller det inte alla så att generalisera som du gör känns fel.
Modo var aldrig nära konkurs, man gjorde dock en del fula affärer med kommunen men konkursen var aldrig ens nära, faktum är att man hade ganska gott om kapital när detta med museet skedde men att man ville ”bygga på ekonomin genom lite luriga affärer” precis det som Jörgen Wahlgren eran tidigare sportchef hos er gjorde i höstas.

Sen var det klubben som gick ut och kallade sig Heart of hockey (vad det nu skulle betyda?) men det har sågats precis lika hårt av oss modoiter som av er och övrig Sverige, det var så tramsigt så vi skämdes själva.

Sen kan jag inte påminna mig om att vi var en hårsmån från Div1, antar att du menar direkt när vi halkade ner i AS och precis klarar oss över nedre kvalstrecket i allsvenskan, om du kallar det för att vara en hårsmån från Div1 så vet jag inte om du hade otur när du tänkte eller om det är något annat, hade vi kvalat nedåt och förlorat ett par matcher i det kvalet så hade jag kunnat köpa ordet ”hårsmån”
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Och ni behöver fifflande företagare för att betala de löpande räkningarna. Ful hall har ni fortfarande....
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Eurosport ville även de i tre delar ta reda på varför MoDo är bäst. Man körde helt enkelt förbi Timrå och ödslade ingen tid på att åka vidare till länet Twin Peaks.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: ”Heart of hockey” med 2 200 på läktarna.

Behöver Timrå och Löven annars kan ni inte fylla hallen.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: färdigsnackat? Nu siktar vi på vårat och skiter i deras. Du snackar alldeles för mycket skit just nu, exakt det Modofansen här inne vill ha ut från dig.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Men hur är det med psyket på king Tambellini undrar man direkt när han gav upp karriären och lämnade AHL för Hockeyallsvenskan, dessutom lär han ha självförtroende och uppfattas som kaxig så som kanadicker bruckar kunna vara. Framtiden ser inte så ljus ut mao.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
En sak är i alla fall säker. SportsNET gör inga reportage i Timrå, Umeå eller Skellefteå. De åker till Ö-vik år efter år efter år...Vi vet varför ni har komplex.
The Greatest Hockey Factory In The World - MODO
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp:

Nu var det inte kommunen som räddade modo. Utan det var en privatperson vid namn Tomas byberg som är den stora hjälten här.

Men snälla försök inte lära ut ekonomi, Timrå är ju en av de mest miskötta klubbarna ekonomiskt, ta t.ex 600 ksek i vinst trots en budget trupp och tv pengar. Stämmer det att de gick i jörgen och nubben ficka? Ni om några har väl blivit räddade av kommunen fler gånger än vad man orkar räkna till.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp:

Men häcklandet mot enström förra säsongen när han anslöt och häcklandet i år det är ok?

Drevet mot wernblom förra säsongen är ok?

Är ni nu utrustade med samma glaspsyke som Dahlén så kanske ni kan få mängdrabatt hos psykologen. Verkar vara nått med timråiter och anse att man får uttrycka sig som man vill men jävlar om något kommer tillbaka då blir det offerkofta på och man blir kränkt.

Vi gör så här, diskutera vad ni vill i er bok så diskuterar vi vad vi vill i vår bok. Vill ni inte läsa om Dahlén eller andra spelare så läs och skriv i er bok istället. Sitt där och hylla och dunka varandras ryggar.
Låst ämne

2019179 · »