1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481845 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

« · 2018977 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: varsågod. Vilken intervju hänvisar du till da?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz:

Dom kan säkert ge tips kring hockeyn, men några experter inom psykologi tror jag inte dom är, så där behöver han nog någon annan att hjälpa till.

Inget fult med att samtala med psykologer, har gjort det flera gånger i min yrkesroll för att få coaching och personlig utveckling och det är givande och man lär sig en hel del om sig själv och hur man hanterar olika situationer och utmaningar mm.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Nädå, sved som ett myggbett. Vi satsar vidare mot vårens mål:

Personligen(blir väl mordhotad nudå) hoppas jag Timrå blir motståndaren i allsvenska finalen.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Vilken fråga. Hur skall jag kunna svara på det?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Och "for the record". Lias Andersson gick naturligtvis ett steg längre än Dahlén, men nu har han inte varit dryg mot oss.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: Jag försökte skämta/ironisera(vilket kanske är svårt för dej att sätta dej in i?) Vem vet.

Men det var bara ett uselt försök att skämta , Flåt...som Långben sa
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp:

Absolut inget fel. Men det ska gå åt bägge håll, kan man ge så måste man kunna ta också. Jag tycket att Dahlén verkar ha en skev självbild och tro att han är bättre än han är och tål inte kritik, på något sätt ansåg han sig för bra för ahl, och när dom ville att han skulle jobba med spelet utan puck och 5 mot 5 så drog han istället för att bevisa att han kan utveckla det. Men det är väl den nya generationen helt enkelt, inte allt för ovanligt hos 90-talister.

Vi som sett honom i ha förstår ju dessa kommentarer och ser att det är just detta som hindrar honom från att spela på en högre nivå.

Angående foppa var väl problemet med honom att han var så nedvärderande mot sig själv och överdrivet ödmjuk så det blev löjligt, han kunde ha gjort 5p i en 5-4 vinst och ändå sågade han sig själv och var värdelös. I övrigt tror jag jämförelsen med foppa får stanna där, för Dahlén kommer aldrig komma i närheten av hans nivå.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Älskar att ni snackar om våra spelare! Ni snackar inte om Söderberg, Filip, Ohre eller Jansson men Dahlén går ni igång på. Kul! Verkligen. Undrar varför? Kanske för att han sa att vi skulle vinna och han skulle göra mål? Vilket stämde.

Gör det mycket ont?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Jag ser aldrig rätten till att gnälla. Antingen trivs man , eller lämnar skutan. Gnäll är bara för losers. Nu vet jag inte om Dahlen gnällt, vem vet? Men även om du lyckats har du ingen rätt att gnälla. Det är bar folk från Närke som har rätt att gnälla
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: Jag förstår att det kanske är svårt för dig att sätta dig in i, men det är en stor skillnad på att bli intervjuad direkt efter en förlust i en SM-final, jämfört med ett bra tag efter en match eller ännu tydligare i en avslappnad miljö.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Bragd-Birger: Ingen har kommenterat specifikt den intervjun, så tack för absolut ingenting.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Jo, han ville ge domaren en käftsmäll, skillnad det
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Bragd-Birger: Jag tycker du är hård mot Dahlén. Så uppblåst är han väl inte....Tycker jag.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Det är alltid uppfriskande med whataboutism när man saknar argument...
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Han behöver kanske vägledning i sin karriär? Vem ska han ta lärdom av? Sin far eller sin vän Elias? Lägg av. Det är det jag säger, RING rytter! han behöver hjälp av ett proffs!
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Om du också läser igen och läser rätt , är vi kanske överens. Jag har nog aldrig skrivit att du hånat Dahlén? Men vissa andra har hånat honom , det kanske man har rätt att göra om han är dryg(jag vet inte, lyssnar inte på han). Men att håna honom för att han'viker ner sej' o lämnar Nordamerika för att starta om i Sverige(och sitt älskade Timrå) och att han är ditten o datten, det är lågt. Man kan aldrig sätta sej in i en annan människas situation. Hade han varit MoDoit, hade vissa Timråiter skrivit skit om honom, nu är det tvärtom. Jag förstår såklart rivaliteten men mår han bättre av att vara hemma så bör alla vara glada äver en sån profil i allsvenskan. MoDo ska väl kunna gå upp, trots Dahlén?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: det extremt dryga och uppblåsta Dahlén säger är alltså:
"Det är en bra genomförd match, det var onödigt att låta de komma ikapp till 4-3. Men det var fantastiskt bra spel av oss i dag.
Vi är mycket bättre än Modo i dag, det var välförtjänta siffror."

Hemskt, verkligen. Diva!
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz:

Absolut, Lias verkar vara en cry baby också som tror han är bättre än vad han är.

Nej att få dessa spelare att mogna och inse sitt eget bästa ligger inte i mitt intresse. Det finns psykologer som livnär sig på att coacha individer, och att anlita en sådan hade nog varit välinvesterade pengar för bägge spelarna. Att inse att man med hårt jobb kommer långt och gör det lättare för dig, och att man först måste prestera och sedan kan man möjligen förtjänat rätten att gnälla.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Det blir som fel när en Timråit pratar om sekt mot andra 😂
Han får gärna sätta sig upp, men på det sättet han gör det får han att framstå som omogen och som jag skrev väldigt lik Guidetti.
Du behöver inte gilla det eller hålla med, jag tycker så och uppenbarligen en hel del andra och det räcker så.

God kväll
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Åh vad är det för fel med att vara annorlunda och sticka ut??
Tycker såna människor, inom en viss gräns är uppfriskande i den släta vardagen. Jag förstår inte vad ni har emot Dahlen, på riktigt.
Tycker ni Foppa var så jävla bra i intervjuer vid samma ålder??? Nä inte ett dugg kan jag säga.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe:

Läs igen och läs rätt.

Har jag skrivit att det är ok att håna Dahlén en enda gång?

Konstaterade bara att det är märkligt hur han gillar att elda på rivaliteten och hetsa mot modo, hans första intervju efter återkomsten fokuserade mycket på modo och hur vi skulle vara avundsjuka (tecken på hybris?), samma sak i match intervjuer ofta lite nedvärderande kommentarer mot modo och andra motståndare. Finner dock det märkligt att han stänger ner twitter och instagram när andra hetsar mot honom och då börjar han må så dåligt. Mår han nu dåligt kanske en annan framtoning hade varit på sin plats för att undvika rampljuset. Får lite mobbare vibbar av honom, han anser sig ha rätten att säga och uttrycka vad han vill, men när det är omvänt så är det offerkofta på.

Verkar rätt omogen, och det förklarar varför han hade det svårt på andra sidan jämfört med andra spelare.

Ja du har nog rätt, media förfalskade nog citaten från AJ. Han tycker nog att Dahlén är hårdhudad och borde ha spelat i nhl direkt.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Har du samma åsikt om Lias Andersson som nyligen bett om att bli tradead? Jag tycker att du som är så duktig ska ringa upp grabbarna och berätta lite om livet ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter Jag litar inte på vad som skrivs i pressen, speciellt kvällstidningar. mest skvaller o hets-rubriker, men då har du överbevisat mej. Helt OK att håna dahlen...även om han kanske inte mått bra?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: 'Ingen har sagt något om att det är fel att han återvänt'.....Undrar vem som missar saker här. Men som sagt, nog om detta, men läs igenom vad som skrivs innan du kommenterar. Gott Nytt År!
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe:

Du bryr dig först inte om vilken nhl spelare det är och tycker inte det är anmärkningsvärt, sedan vill du veta vem? En snabb googling hade räckt från din sida.

Exempel:
www.hockeysverige.se/2019/02/28/dahlen-kritiseras-av-landsmannen
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: Åter igen så missar du precis hela målet!
Ingen har sagt något om att det är fel att han återvänt, det blev ju en konsekvens av att han inte klarade av att kämpa i Ahl etc.
Hans val är hans val men hans mentalitet i intervjuer tyder på att han har det lite svårt med det mentala och säger saker som Guidetti skulle bli stolt över.

Men nog om detta nu
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter:Man kan visa lite respekt oavsett. Eller, man kan till och med visa att man står över sånt.Sen om du hänvisar till nån NHL-spelare, so what? Vilken NHL-spelare referar du till?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe:

Om man nu vill behandlas med respekt borde man själv först agera med respekt och ödmjukhet. Respekt är inget man får utan man förtjänar.

Och här tycker jag Dahlén har en bit kvar, och bevisligen tycker en svensk nhl spelare likadant.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Jag lyssnar aldrig på motståndares intervjuer när vi förlorat, så om han är dryg eller ej, vet jag inte. Bryr mej inte faktiskt. Tycker mer det är trist när han blir hånad för att han kommer tillbaka till allsvenskan(som du säkert också sett inlägg om) och att han är så svag mentalt, lipar hit o dit...blablabla. , han är för vek för Nordamerika.......Han är en tillgång för allsvenskan(borde t.o.m. platsat i vår andrakedja, gillar inte när man hånar någon för att man vill trivas o spela hockey där man är trygg
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
bisterfinnen:
Tycker både Hedman/Häggström/Tommy har det lite svårt när tempot skruvas upp på lite olika sätt. Har svårt att tro att någon av dem skulle värvats till klubben om de inte haft Modo som moderklubb, men vi verkar å andra sidan vara på väg art komma tillrätta med den biten.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: Jag tycker inte ens att det är nära när jag sitter och jämför de intervjuer jag kan hitta men det är ju jag. Mediaträningen kommer nog på plats tids nog.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz: Jag tror att han precis som mig har en samlad bedömning av Dahléns intervjuer. Naturligtvis inte specifikt det du nämner för det kunde alla se, utan hans attityd rent generellt utan att kanske kunna sätta fingret på någonting specifikt.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Menar du i intervjun efter matchen där Dahlen tycker Timrå är bättre över 60 minuter som du tycker han är exakt lika ödmjuk som John Guidetti? det må så vara men det får en att höja på ögonbrynen. Alla uppfattar vi folk olika :)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: Förstår lika lite varför Brynäs mål dömdes bort som vårt mot Västerås. Den var verkligen märklig faktiskt.
(såg precis målet i repris)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: Är väl ingen (vad jag vet) som ogillar Dahlén så, men att han är otroligt dåligt mediatränad och verkar ha väldigt svårt att kontrollera sina känslor (exakt som Guidetti) är rätt tydligt, den här mentaliteten som många unga idag har att man tycker man är bättre än vad man är och gärna visar det utåt fast alla ser att så inte är fallet.

Nu är Guidetti ett särfall men Dahlén har exakt samma tendenser och det är precis den avsaknaden av ödmjukhet och reflektion som gör att Dahlén på sin höjd blir en alldaglig Shl spelare om man ser på honom idag.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Trilske: Det var Brynäs så man ska nog inte tro helt på rapporterna. Själv tycker jag att Brynäs har tur som slipper en femma för en tackling som endast tar i huvudet och killen var i närkamp med en annan brynässpelare så han kunde inte försvara sig. Däremot var Sigalets femma förra matchen mot Leksand väldigt felaktigt.

Det känns som om domarna har en regelbok och den som bedömer i videorummet har en helt annan.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
SHL verkar ha dömt bort ett mål för att en brynässpelare slog till returen när pucken låg i målgården. När man trodde att det inte kunde bli värre.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz: Ja såklart?!, varför skulle jag annars skriva det?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Avd. ”Jag är inte bitter”
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Hedman har det inte lätt alls. Han är en ständig säkerhetsrisk.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: vet ej, men vad rör det oss MoDoiter? Måste man bry sej så myvket om en motståndare? Jag förstår faktiskt inte denna hets mot lille dahlen. Är det nån man bör ogilla, så är det väl pappa Dahlen?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Ojdå, känner kyliga vindar från Dej Ove...vet inte varför, men vars lirar du då, om allsvenskan är så uselt?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: Vet ej, men talang har han. Om han sen inte trivs med ur det funkar i Nordamerika...han är ingen sämre människa för det. Om Norlinder stannar ett år till hos oss(Gud, låt det ske) så är väl han inte en sämre människa för det. Alla trivs inte med att bli mobbade mm
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: Ja, han är kanske bättre än töntiga Icing-Ove, men han lirar fortfarande i Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: En hyfsad spelare, men kommer nog aldrig bli en nhlspelare som många tikare är säkra på.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo:

Jo han behöver en hel del media träning. Verkar gilla att försöka hetsa mot modo och fansen. Men när han själv får kommentarer stänger han ner twitter och instagram och mår så jävla dåligt.

Om han nu blir så påverkad kanske han ska börja med att hålla en låg profil och ta hand om sig själv.

Fast måste vara jobbigt att gå från den stora stjärnan till att spela HA och vara mil ifrån EP:s nivå. Ännu jobbigare att inte ens vara bästa spelaren i HA. Man undrar ju hur det är med självbilden när han själv tycker att han borde fått chansen i nhl och att han är för bra för att lära sig spelet via ahl.

Andra svenska spelare har ju till och med varit ute och hånat honom för detta, och det hör ju inte till vanligheterna att svenska hockeyspelare är så hårda mot en landsman, så tydligen fler som reagerat på hans beteende.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Liksom många andra, men han är hyfsad på att spela hockey ändå. Så länge han är mer ödmjuk än Zlatan, så ser jag inga problem
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Dahlén är en tönt.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29 Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Hörde Dahlén i en intervju igår efter matchen och jag får känslan av han han uttrycker sig och är precis lika ödmjuk som John Guidetti!
Är väl därför han aldrig kommer bli något stort!
Låst ämne

« · 2018977 · »