1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480565 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2021-01-03

« · 2121548 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gusse: Ja eran Tant Hagos håller med glider bara omkring helt bryr sig inte
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Förklara gärna hur vi skulle spelat dessa matcher så du vore nöjd? Vi har ett b-lag på isen men är med i 2 matcher mot Seriesuveränerna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Ja ni gjorde fina arbetsinsatser över dessa 2 matcher! Eran stora prövning blir när ni har alla tillgängliga att hitta ett sätt att föra och vinna matcher mot lagen ni "förväntas" ha bakom er i tabellen. Skillnad mentalt att som i ett derby i detta läge kunna komma in utan några som helst förväntningar på sig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K:

2 bra matcher av oss, Väsby på onsdag, är vi tillbaka i mellanmjölken då.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Samma förtjänst som gör att Modo ligger 12 av 14 lag med seriens kanske högsta spelarbudget menar du?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Ja, vilken trygghet? Skämtade han?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Var det inte du som pratade om 3-9 o en förlust med stora siffror till. Mot Timrå har vi visat att vi är ett LAG. DÅ har väl Styf nån förtjänst?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: 1a kedjan hade inte mycket kräm i benen ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jo, men taktiskt är det förmodligen det sämsta Modo jag sett under hela mitt liv.

Jag tycker att grabbarna kämpade oerhört och gjorde två riktigt bra matcher efter förutsättningarna. Jag tror att vi med en (bra) coach kan bli att räkna med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Harry Luras: Hoppas att Glader hittar våran tränare snart, vi är i desperat behov av en kompetent ledare i båset.
När Per Styf pratar om att man vill tillbaka till egna spelet och tryggheten, jag ser ut som ett frågetecken ⁉️
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
WarEvryPractice: Löjligt att klaga på Hugos istid när han är en av 6 ordinarie backar på plan. Varav Styrman är ny och har precis kört 50 mil.

Ser det likadant ut när vi får tillbaka Lindgren och Corrado, så kan jag köpa argumentet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Alltid lätt att ha svaren när matchen är slut. Själv tycker jag Modo varit enormt bra. Vi Vann en match mot suveräna serieledarna med ett ´b-lag´och var med intillslutet idag med. Sluta gnäll så mycket!!

Tycker Pappa Styf förtjänar lite respekt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
WarEvryPractice: jo det får han. Men idag har vi ju i ha backar annars. Tror han får stå åt sidan när Viklund/Corrado är tillbaka.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Steken84: Men igår tycker jag att vi vann kampmomenten men med så många ordinarie borta tryter nog krafterna enormt ikväll tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
dempa: Ärligt talat, spelar ni som i går kommer ni att vinna mer än ni förlorar framöver.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Harry Luras: Magnus Häggstyf. Där har vi det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Nucky: jag har också märkt att Wallinder blivit mer fysisk tror jag nämnt det tidigare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Nucky: Bra kämpat och fantastiskt att vi ändå var med i matchen så länge. Det visar på att vi borde kunna vara ett riktigt bra lag så fort vi fått in en coach som har en susning om hur hockey ska spelas. Det är nästan surrealistiskt att se Modo. Massor av lägen där Timrå fick eller kunde få frilägen i slotet då vi är så många runt mål att ingen vet vem som ska markera.

Är det verkligen smart att spela Karla i fyra mot fem när man sedan har drygt fem minuter på sig att kvittera??? Hur tänkte man då?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal:
Får inte Hugo Styf alldeles för mycket istid?

Hans match är helt ok efter förutsättningarna, men han är ju inte redo att spela så mycket seniorhockey.

Känns som detta kan bli som med Samuelssons.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Kanske är son till Per Styf också?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
dempa: Ja, tydligt att vi inte orkar med idag. Inställningen och viljan fanns där iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
dempa: chansen fanns men lite knasig skottpassning där som orsakade baklängesmålet fanns tid att spela runt lite mer, ta målisen nu känns bara onödigt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
dempa: Per styf verkar ha en otrolig kärlek till Häggström, han är sämst bland forwards men spelar snart vartannat byte
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Modo har inte fysiken för att ligga på övre halvan. Förlorar varje närkamp. Spelarna ser ut som juniorer jämfört med Timrå idag. Även om resultatet är hyfsat jämnt på tavlan
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Nucky: aja, i ärlighetens namn otroligt rättvis seger. skönt vi inte torskade med 6-1.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: Wallinder har visat upp ett skapligt fysiskt spel som man inte sett röken av tidigare.
Tror f.ö jag sett mer kamper och tacklingar i denna match än totalt under övriga matcher tillsammans.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: ja idag Ör vi tvåa på det mesta klar o rättvis ledning och förmodligen seger för Timrå
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: som du säger sätter han laget i dåliga lägen gång på gång. Men samtidigt så suger hans +/- inte så mycket. Finns andra som har det jobbigare där.
Men ja, jag tycker han borde få avlasta enbart.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: Jo, han är den enda som håller oss kvar i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Peters gör återigen en jättematch
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: tänkte samma sak. Kändes likgiltigt men såklart inte så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Han var inte offside. Hans ben var inte över och man behöver inte ha skridskon i isen längre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Även fast vi saknar backar så måste vi ändå tjäna på att sätta Hugo utanför laget, han sätter sig själv och andra i sådana dåliga situationer
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Varför stöter inte backen där. Backar undan och det resulterar i en utvisning
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Hedberg ser Ohlsson som driver över blå ändå åker han offside synd på ett bra läge
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Håller fast vid att Edwin Hedberg kommer bli säsongens Modo flopp. Och än så länge har han inte gjort mig besviken.. eller.. Det är just det han gjort mig. Han ser totalt viljelös ut. Eller är han otränad?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
{Gavelo några anfall nu iaf annars är det tunt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Kan tyckas att en del spelare flyger som vantar.. :d
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
dempa: Modos backar ser inte en enda situation före den redan har hänt, man är 2a på varenda puck som går i försvarsrundlarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Jo, men vi har ingen möjlighet att slå långa, säkra passningar. Vi blir tvungna att slå de där kortare passningarna till en spelare som får mindre tid på sig att reagera och ofta har en spelare som sätter press.

Oj då. Fem spelare bakom egen förlängda och två backar för Timrå soprena.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: det är ett lag på banan. helt sjukt att vi fortfarande är med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: 95%
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: ja illa nu dålig start på tredje
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Undra hur många puckar vi slagit bort som vi har kontroll på?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jag lämnas lite frågande när jag noterar att många Timråiter gnäller över att man inte tagit fler Modo utvisningar,?!
Jag är av den uppfattningen att Domarna faktiskt sköter sig riktigt bra, låter det vara lite kamp och det känns som bra nivå och flyt i spelet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Tycker det är ganska bra ändå, kort om folk, stort spelövertag för Timrå, men känns ändå ganska stabilt med Peters därbak. Lätt att en puckusling slinker in bakom Timrå-keepern snart, om vi håller oss från utvisningsbåset
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: ja energin saknas idag men haft tufft matchande o lång resa hem på nyårsafton blir inte tid för träning nu heller då det spelas varannan dag
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Det märks att Modo är kort om folk, blir många misstag och man blir trötta och vinner inga närkamper!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Woody: de har lärt sig Timrås filmningar
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03 Kommentera

« · 2121548 · »