1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492604 inlägg · 4085 ämnen

Modo - Timrå 2021-02-26

« · 2156946 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Lub: Han har varit fullständigt värdelös, nonchalant, svag arbetsmoral, långsam, och spelar helt utan marginaler.
Sen att han inte är bra defensivt gör hans vara på isen som back extremt märklig.

En typisk värvning från en oerfaren.
Bara det att man lockas av orden ”offensiv back” säger precis allt om hur misslyckat det kommer bli.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: Ja en helt annan reflektion än det ni debatterat sinsemellan.
Jag hoppas Tik går upp och skitlaget Lhc åker ut, men som sagt det är jag det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Domsjö: Vad har hänt med Boivin? Han såg inte så vass ut ikväll, men han har väl varit Ok/bra sedan han anslöt till Modo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sawchuk: Amen med tillägget att alla lovande juniorer förväntas blomma ut och axla senior roller.
Verkar på nåt omedvetet plan vara så att man tror att våra nuvarande lovande juniorer på nåt sätt ska bli bärande som Macke och Foppa var.
Man glömmer lätt att dessa supertalanger hade "gubbar" som ödmark i laget också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Nucky: Intressant! Det var det du utläste av inlägget?
Jag drar en kommentar till då pga det: Typiskt enögt!
Tack för mig! Jag hoppas verkligen att ni klarar er kvar... ska träffa några Modo kompisar imorgon... lättare att prata irl.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Nucky: Enig. Därför blir det extra känsligt när det är stökigt kring tränarfrågan, både inför säsong och under säsong. Jag förstår att det ingår i kravspecifikation för rollen att man ska kunna bygga ett lag, men om han har en tränare som vet vad han vill (typ Hellkvist) att jobba med, så kanske det kan gå bra. Bad Bretts utmärkta förslag med en stomme som känner för Modo och spetsa med en första femma och en bra målvakt skulle kanske vara ett uppdrag som passade Glader. Vem vet, han kanske är en riktig terrier på att gräva fram tillgängliga spelare? Isåfall behöver man kanske någon som kan hjälpa honom med att göra urvalet. Jag har ingen insikt, men när hade Modo en perfekt sportchef?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Rytter: ...Sedan tvingas vi återigen byta ut hela truppen till nästa säsong, samtidigt som Åhström exploderar hos någon av konkurrenterna. Och då sitter du här igen och säger "Det var rätt att släppa honom där och då".

Jag hade kunnat hålla med ifall vi var kapabla att ersätta dessa spelare med unga talanger som är inställda på att representera klubben i mer än en säsong, men om vi ska hålla på och plocka in avdankade kanadensare ser jag hellre att vi tar en mellansäsong, spar lite pengar och ger våra egna produkter chansen. Varför är det alltid konkurrenterna som har tålamodet så att de kan blomma ut?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: mm nä han har inget säsongskort i eran arena.. fel av mig... 🤭
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KB: Skulle Åhström få igång skridskoåkningen är han värd att behålla. Spelsinnet har han.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp:

Inget enligt mig .Så du får nog fråga någon som tycker att han imponerar.

Jag tycker han är lättmjölk och en av de svagaste i laget, ingen riktig spetsegenskap. Pratas mycket om hans spelsinne man det ser man inte mycket av.

Lindewall har ju mer spets i sin skridskoåkning och intensiva spelstil. Tycker åhström är för temposvag och bekväm.

Ingen jag vill se i truppen nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: Nämen vad ROLIGT!! Dra erat patenterade tolvfingerskämt en gång till! Det kan finnas nån stackare härinne som bara hört det 55 gånger. En 56:e vore uppfriskande
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo:
Horsky och Piva
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
söder över: om du inte inser vad löfven pumpar skattepengarna på bör du be din mor om oboy och limpmacka!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
modomille: slutar tyvärr inte bra om man kör vidare med den sportsliga uppställningen... division ett klass på allt och då hamnar man där man förtjänar oavsettt börs till sist... fråga löven , tre säsonger i division ett .. och lång väg tillbaka .. lägg om sportslig ledning medans tid finns
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Njuter? Jag älskar att vi vinner mot er...
Vad har det med mitt inlägg att göra när det gäller hur ni bör agera för att leva kvar? Jag har väldigt många Modopolare i min omkrets... Mer än du kan räkna på dina fingrar.
Fundera på det du hur många det kan vara.
Jag tycker ärligt det jag skrev... eftersom jag inte vill att Modo ska vara där ni är nu o att ni måste ödmjuka er o göra nånting åt det. Det börjar uppifrån.
Du verkar ha svårt för att nån bryr sig. En del är inte vana sånt i sin uppväxt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Snipan: Glader kan fixa enskilda starka värvningar, det har han bevisat flera ggr.
Men att bygga ett LAG kan han inte ännu iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: oj! Den gamla dängan.
När du ändå öppnar för hashtags #6årsedan

Och...

Trots att Löfven pumpar på med skattemedel... hur går det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Rytter: Jag tror inte att man ska underskatta vikten av att få ihop ett sammansvetsat gäng. Jag förespråkar snarast motsatsen, dvs:

Bygg ett sammansvetsat och billigt lag med många spelare från bygden så att de har kul och trivs med livet även utanför isen. Sedan lägger vi pengarna på att köpa in spelare som egentligen är på tok för bra för HA. Vi såg både förra säsongen och på Leksand i år hur mycket det betyder att ha en riktig toppkedja som kan ösa in poäng. Då räcker det ofta ifall övriga kedjor spelar 0-0, vilket minskar pressen och då spelar hela laget mer avslappnat. Det måste vara slut på dumsnålandet, köp in en förstafemma och en keeper som håller SHL-klass.

Jag tror de spelarna du nämner mycket väl skulle kunna vara stabila allsvenska spelare med rätt styrning. Sedan gillar jag de spelarna du nämner och ser gärna ett par av dem i nästa års lag.

Vi kan analysera spelet i all oändlighet och tjafsa om huruvida det är Gladers, Styfs eller Villes fel att det har gått som det har gått, men det jag ser på isen är ett gäng som sedan länge har checkat ut emotionellt. De är professionella och gör sitt jobb, men inte mer. De bryr sig inte om MoDo, och de bryr sig inte om huruvida MoDo går upp, då de flesta är inställda att spela någon annanstans nästa säsong. Att det inte är någon publik på läktarna gör knappast saken bättre.

Precis som att kollegorna är viktiga för trivseln på en "vanlig" arbetsplats, anser jag att vi måste fokusera på att försöka bygga ett lag där spelarna trivs ihop och har kul tillsammans.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KB: Han är en alibispelare som inte kan slå en passning längre än 1.5 m.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: tillräckligt gammal för att inse att du njuter även fast ni var sekunder från ekonomisk konkurs #avbrytsäsongen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Tycker han är smart och har viss potential. Han presterar väl som förväntat med snitt-istid på typ 10 minuter, i ett lag som spelar ojämnt/jättedåligt. Bättre produktion än jämnårige Sveningsson.

Grejen är väl att Åhström är ännu en sån där junior som kommer upp och gör någon enstaka seniorsäsong innan alla dömer ut honom och så småningom går till en konkurrent. Lex Wernblom/Oskar Pettersson/med många mer. Han har redan provat på att spela en säsong i Almtuna med goda resultat, nu en hos oss med lite sämre. Jag skulle gärna se att MoDo vågar behålla en av våra egna när de ska in i senior-karriären på allvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: vad har jag fel i?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Detta är det sämsta MoDo jag sett. Tack Glader och styrelsen. Ni som vill att Glader ska vara kvar, hur går era tankar? Visst han har gjort en del bra nyförvärv, men det räcker inte. Vi håller inte på med någon välgörenhet. Detta är elitidrott och vi är MoDo hockey. Om vi fortsätter med samma ledning så tror jag att vi ute på en farlig väg..

Tack Glader för det du har gjort, men det är dags att gå skilda vägar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KB: Som vi blev brandskattade efter förra säsongen tror jag få lag upplevt. Dessutom fanns det en iver att skriva den perfekta historian om ett SHL avancemang i samband med 100-års firandet - jag tror att det har legat till last.
Huruvida Glader duger som sportchef kan jag inte avgöra. Årets lagbygge diskvalificerar honom, men låt oss se on ryssen är en stjärna. Inte för att det kommer att ändra något på denna säsong, men det visar vad Glader kan attrahera till Modo. Kom ihåg, han värvade Bartosak. Vi kommer aldrig att se en sån bra målvakt i Modo igen.
Om vi hittar rätt tränare nästa år som vet vad han vill ha, så kanske Glader kan funka. Det har säkert inte varit en lätt säsong att vara sportchef med den cirkusen på tränarsidan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KB: ”Glader är endast en liten del i ett stort misslyckande.”
Han är ju sportchef och därmed ansvarig över den sportsliga delen. Det är väl precis den delen som total-havererat?!
Ekonomiskt verkar ni ju klara er bra, vilket är Widebros ansvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KRM: Det tycker jag också. Tycker vi står upp bra mot ett lag som är klassen bättre, och skapar nog med lägen för att ha kunnat ta ledningen om pucken hade studsat rätt.

Märks dock att psyket är riktigt nere i botten, för man tappar det mesta så fort Timrå får in 0-1. Sen är det kalldusch deluxe med 0-3 tidigt i sista, som har sett ett par ggr nu den här säsongen.

Sen är det inte tillfälligheter att Timrå gör målen heller, de är komplett över hela banan och maler ner oss sakta men säkert.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sawchuk: Det var det jag menade.... jag tycker inte att de varit bättre än placeringen eller förfördelade av domarna förutom när de mötte Färjestad i Eliserien/SHL
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Tyler Durden: det är möjligt att Glader inte vill vara kvar han kan redan ha ordnat nytt jobb hos sin förra arbetsgivare, min personliga tanke bara.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Ähström är en gummiband-spelare som höjdes till skyarna av Hellkvist som nästa Sundström därav så tror den enögda modoiten att han är bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
mr_brasco: Absolut är det så, men sen finns det detaljer som jag vet att Modo medvetet slarvat med inför denna säsong, vilket visar sig idag när vi orkar spela med focus och tålamod i 20+ minuter för att sedan rasa som ett korthus, igen.

Men vi har avhandlat detta så många gånger att det inte tjänar så mycket till längre.
Modo har lyckats med konststycket att göra nästan allting fel och då platsar man inte i Allsvenskan och där är vi nu.

Nästa säsong måste man bygga från grunden, en ny styrelse, eller iaf delar bör bytas ut mot folk som är hungriga och har lite ambitioner med uppdraget.
Sen bör Glader bytas ut, jag ser ingen annan utväg tyvärr, det måste in någon med bättre syn på spelarmarknaden och inte göra som Kenttä och Glader har gjort och tittat efter transatlanter etc.

Sen måste det nog in en tränare, om inte helt så iaf någon som kan backa upp Sunken och sköta defensiven, Piva har väl snällt sagt inte riktigt lyckats där.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sawchuk: Ursäkta mitt möjligen dåliga kunnande. Jag tyckte modo var bra idag, de två perioder jag såg. Rakt spel och bra offensiv. Sen trist man inte satte sina lägen. Att förlora mot timrå i år är för mej ingen sorg, men nu, väl sent iofs, spelar man hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Rytter: vad har Åhström åstadkommit som imponerar?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bra kämpat idag Modo. Ni gjorde två bra perioder och det hade ni fått utdelning i början hade siffrorna lika gärna kunnat varit de omvända.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Tyler Durden: absolut i damlaget...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L:

Håller med dig, jag vill inte se att vi chansar på spelare som åhström, lp, Strömgren, Lindewall i ledande roller.

Det är att göra samma misstag igen.

Juniorer ska spela om de är tillräckligt bra t.ex Niderbach.

Ser hellre att vi fyller på med spelare som t.ex Persson, kajiser, haag som kan spela seniorhockey. Iaf om vi vill bygga ett stabilt lag som är svåra att ta poäng från.

Scouta i ettan för att hitta bra seniorspelare som kan fylla platser, de är förmodligen inte speciellt dyra heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
AddMan: Helt klar ska Glader vara kvar. Gärna en roll i damlaget. Freddan som sportchef låter helt ok.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Rallarn: Glader är endast en liten del i ett stort misslyckande. Ännu en sparkad ledare är bara att spinna vidare i ekorrhjulet av dåliga och panikartade beslut som har präglat MoDo de senaste 10-11 åren.

Stämmer ryktet att Freddan är klar för rollen, så kan jag acceptera det. Annars så måste vi låta någon få jobba kontraktet ut för en gångs skull. Tror Glader har lärt sig extremt mycket under det här året och är övertygad att det kommer te sig annorlunda om han får jobba med en långsiktig och vettig tränarlösning från start.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
mr_brasco: "Modo har de senaste dryga 10 åren varit en förening som är bättre än placeringen." Snarare har Modo de senaste 10 åren varit en förening som TROR dom är bättre än placeringen... Jag är Modoit sedan födseln så jag säger det inte för att vara dryg.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Rallarn: Jag instämmer. Ska man ha kvar Glader o övriga i kanonstyrelsen som värvat både den ena o den andra?
Modo ska storstäda. Börja från noll o börja bygga en ny agenda. Ni Modosupportrar måste kraschlanda o fatta allvaret... ni är inte det ni en gång var. Ni är är inte ens Topp 20 i Sverige... snarare närmare Boden, Kiruna o Kovland.
Face it! Börja bygga om o bygga rätt... med all välmening. Börja redan i vår... om ni är kvar... vilket jag hoppas!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo: Denna säsong är speciell på många sätt. Vi fick börja om från början, mycket skador, sjukdomar, osäkerhet kring spelarmarknaden m.m. Systemfel säger några, jag tror ni har rätt och det sitter i självbilden/målsättningen.

Modo har de senaste dryga 10 åren varit en förening som är bättre än placeringen. Därav har man medvetet/omedvetet släppt spelare som är ok spelare i den serie man spelar. Vi letar bättre för vi tror vi är bättre.

Denna säsong hade sett helt annorlunda ut om vi hade en vettig center och det har väl varit samma sak sen Sundström slutade (med nått undantag).

Så vad göra? Värva majoriteten av spelare som är bra på denna nivå, utan att ha för mycket SHL/NHL potiential. När vi har en vettig stomme kan vi börja spetsa till laget, Men det viktiga är att ha ett lag för topp 6 i längden. Har vi det är det bara en tidsfråga!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Bara att konstatera att du och jag har olika nivåer på humor. Vi lägger ned detta nu annars så spårar det ur. Åter igen att munhuggas med ngn i samma lag vill jag inte göra. Vi båda vill Modo det bästa. Vill du fortsätta tar vi det via PM.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
AddMan: Glader? Ska ni chansa igen? Gör om gör rätt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: word! Samt inte bygga för viktig del av laget på lån tack
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: *felpost*
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Mike Keenan: Vi ska börja med att start serien med ett seniorlag, ge faan i att spela med 5-7 överskattade junisar.
Detta är ingen liga för vuxna barn!
Nu har vi varit bottenlag i både SHL o allsvenskan sedan 2007.
Nu får det vara nog, annat är det hockeyetten inom kort!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: ...Och jag svarade, med glimten i ögat, att du inte ska jinxa, eftersom vi uppenbart har många inkompetenta individer i organisationen, som mycket väl är kapabla att göra ännu sämre ifrån sig nästa år.

Jag förstår inte vad som är oklart?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Tycker definitivt att Glader ska vara kvar.

Däremot ställer jag mig tveksam till att ledningen ska utse tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Sorry, fortfarande vart nämner jag personer i namn? Tycker inte om att föra en sådan här diskussion med en frände, men nu förstår jag inte ditt angrepp? Det jag påstår att det kan väl inte gå sämre nästa säsong (förhoppningsvis), för denna säsong har väl inte varit ngt som varken du, jag eller ngn annan är nöjd med, eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Frågan är nu vem som ska träna Modo hockey nästa säsong samt vilken sportchef som ska in, för jag tror inte ens Modo är så dumma att man tillåter att man upprepar detta totala misslyckande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Nu är läget som de är, ett totalt bortkastat år med typ allsvenskans högsta spelarbudget och panik från nästan första nedsläpp .. nu måste klubben starta om från scratch och bygga på sikt, årets säsong har visat att de finns inga genvägar utan tålamod och tanke måste genomsyra allt ... från spelartrupp , ledare och målsättning .. allt går att göra bättre nästa år, en av få fördelar med en floppsäsong
Kommentera

« · 2156946 · »