1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västerås 2021-11-28

« · 2259779 · » Till forumet


Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: Någon veckas tidsram tror jag det stog.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
puffe:
Om jag tolkade Karlin rätt så är alla skadade tillbaka inom en vecka. Men kan ha tolkat fel på Sveningsson/Folin
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Rytter: Tikkanen är inte Dackell förra året , eller Wallin detta år(som MoDo satsat på inför säsong) . Han är ung och kommer in, spelar ett stort spel, trots att han är andremålvakt tills vidare. MoDo har satsat fel på andremålvakt 2 år i rad.

Han vinner matcher, är hur stabil som helst, årets värvning. de du nämner håller inte hans nivå, trots hans ungdom
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hanzon:
Hade väl något med att stödja kvinnojouren om jag förstod det rätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hanzon: För att uppmärksamma och ta avstånd från mäns våld mot kvinnor.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel:

Ja jag förstår inte varför Tikkanen skulle vara årets värvning, finns många som går före.

Tex, Sam, Bernhardt, Modigs för att nämna några.

Visst att Tikkanen har varit riktigt bra men han har en bit upp till den nivå som Tex kan hålla.

Och ja Andreas Eriksson ska ha cred, känns som en väldigt bra målvaktstränare som får målvakter att utvecklas, honom ser jag gärna att man behåller länge.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hanzon:
Regnbågsvecka
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Hakning-Henrik:

Norén har varit grym, han har spelat betydlig mognare än t.ex Styf och kommit in i serien snabbare, även om Styf nu spelat upp sig rejält på slutet. Noréns skridskoåkning gör att han kan lösa situationerna på flera sätt. Men vill inte att vi matchar sönder honom, låt han vara med och hoppa in vid skador men han bör fortsätta j20 sedan när vibär full trupp, nästa år kan han slåss om en plats och t.ex ersätta Dahlrot.

Det jag skulle vilja ha in är en riktigt bra tvåvägsback högerfattad, denna ska spela med Bernhardt för att få ut lite mer offensivt av honom i 5 mot 5. Tycker han lider lite av att spela med Styf då han får spela lite mer försiktigt, eller sätta in Folin där och spela nya backen med Wahlberg.

Styf/ Dahlroth får vara sjunde och ta färre minuter och spela box.

Näsen/Hasa tycker jag blivit riktigt bra efter en viss startsträcka, de löser defensiven utan att vara speciellt fysiska, väldigt duktiga att följa med motståndarna och vinna puckar genom att bara peta undan den eller vara i vägen. Dessutom skapar de väldigt ofta kontrollerade anfall från egen zon, näsen är ju riktigt duktig att hålla i puck och hitta öppnande passningar på spelare i fart.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
En fråga, vad var det för band (orange) som MoDo spelarna hade runt handleden?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel: Har ingen super-koll, men Andreas ville väl ha in Isak som backup inför säsongen? Tikkanen var väl en akutvärvning när Tex kanske inte kunde spela på ett tag, och man behövde en stabil målvakt Tikkanen är fortfarande en stor värvning,

Vi hade nog inte haft så bra position utan hans stabilitet

dessutom har väl Tex och Andreas en bra relation sedan tidigare?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Väldigt mycket snack om Tex och vilken värvning Tikkanen är, väldigt lite prat om Andreas Erikssons jobb.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Men bör väl hursomhelst dömas mål med tanke på att det var VIK keepern som flyttade på målburen, eller har det inget med saken att göra? Kollar dom om målburen flyttats före pucken passerar linjen eller vad gäller i dessa fall?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Hakning-Henrik: Från min sida bakom målet såg det ut som att målburet var i luften när pucken gick in i mål !
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: Noren har +4 i +/- efter 4 mtcher. Inte illa pinkat av en 17åring.

Nya Norris?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Confusius: Bra iakttagelse!

Motståndare bländas av MoDos poäng och kastar in andremålvakter, för att dom ändå inte ser en rejäl chans till att vinna. Det ger oss lite gratispoäng. Mer sånt, tack,
tills vi får in fler seniorer
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
IMPONERAD!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Hakning-Henrik: Hade tänkt skriva i första paus att vi nu går på hörntänderna. Och det gör vi ju, men ändå vinner vi, och det är så sjukt imponerande!

Men vi måste få in mer folk i laget nu, antingen nyförvärv eller skadade/sjuka. Vi får inte glömma att vi dom två senaste matcherna mött två andremålvakter som varit allt annat än bra.
Har velat se ytterligare en back hela säsongen, och gör så fortfarande. Gärna en rutinerad defensiv sådan. Vi behöver fortfarande en sniper, och jag tänker vara girig och faktiskt önska ytterligare en center. Känns som att vi varit en man kort där hela säsongen.

Med detta sagt, sjukt imponerad av detta laget, och nu har vi fått in det där så viktiga självförtroendet i truppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: Grattis ser bra ut tror ni och löven kommer utmana HV om serisegern. För övrigt går det bra för Styf som backtränare i Malmö du hade rätt är ingen tränare tidsfråga innan han är tillbaka som juniortränare i Modo 😇🏒🥅
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Heyerdal: En som Hinken bör skriva flerårs-kontrakt med minsann
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Monno: Precis, (jag vet att vi gjorde 2 mål i PP) men när PP börjar fungera blir vi vidriga att möta.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
puffe: Lite sjukt att vi gick från att man hade ont i magen över målvaktssituationen till att med värvningen av Tikkanen nog har seriens bästa målvaktspar helt plötsligt.

Kan väl hoppa satt vi löser PP på liknande vis. :-)

HV lite nedtagna på jorden, får se om dom klarar av att varva upp igen eller om dom kan få en liten dipp.
Förlora 2 matcher i rad, sånt sysslar ju inte vi med! :-D
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Nucky: Då kan det hända att vi tar över 1: a platsen?
HV har Löven i omgången före?
På Onsdagen, Hoppas den blir riktig tuff, Och att Löven vinner !

Ooops...... Sa jag det där alldeles nyss 😲🤔???
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
puffe: han är grym ser väldigt lugn ut nästan loj men är oerhört reaktionssnabb trots den stora kroppen !
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Heyerdal: Tikkanen är säsongens värvning hitentills , helt klart. Karlin är ju 'bara' en hemvändare, men oj så viktig Tikkanen är
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Nucky: Det blir en 6 poängsmatch om tabelltoppen!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Från Hörnefors:
Ja Norén påminner om Sellgren tycker jag
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Monno: Lita på att Karlin kommer tokstudera deras matcher inför HV nästa Fredag
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
KB65: klart en modoit får dem på fall
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Silly: LP satte avgörande!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
S-vikaren: HV har alltså 3st nollpoängare. Varav 2 är mot KIK. Det hade man inte trott på förhand
KIK är helt klart på riktigt i år. Skoj!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
S-vikaren: Ruggigt imponerad KIK som har klappat till Oslagbara HV 71 i 2 matcher i rad. 😉👍.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gäsp: Paananen menar att att ”dom inte får chansen i 2:a” när Modo gör 4-1.
Om man skall uttala sig i media så måste man iaf ha sett situationen, för det är glasklart att det är deras nr61 som trippar sin medspelare och Mannberg gör mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
S-vikaren: Jag kan inte sluta imponeras över hur bra man presterar med 6 juniorer i matchtruppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: paananen var en riktig saltgurka ikväll. Sccchåååål
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: och VIK-tränarn står och är nöjd igen 😅
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
S-vikaren: Norén petar Dahlroth.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: SUR THOMAS :)
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
S-vikaren: Jag tycker att Noren utmanar Dahlroth om platsen. Känns som en stabil tvåvägsback
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: sjukt imponerad av MoDo🥳🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: ojoj pannanen är sur😁 spännandr om det blir någon intervju med honom😁😁
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Jäklar va Pannan är arg.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Är det så svårt för zebrorna
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: vi har inte spelat speciellt bra likt förbaskat klar seger ;-) Tikkanen bra! Målisen tryckte själv undan målet tycker det ska var mål men värre om det gällt poäng !
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Nooky: Du har säkert rätt, trodde det var Sams klubba som var där. Jag skyller på att jag tittar på datorn och inte fokuserade så mycket :)
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: måste inte peggen vara ur? Aldrig ur ju😁😁😁
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
LP gör jobbet, 2-3 för KIK. MoDo snart etta!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Jag är så jäkla imponerand av det här laget, hur har Karlin o co lyckats med det här? har spelat med skador o sjukdomar sen start nästan men ändå lyckas man ta poäng och speciellt 3 poäng också.
Trodde vi skulle få bekänna färg i 3:e men ser ut som vi bara lägger i en växel till.
Hade det funnits ett Nobelpris i ishockeylärande skulle det definitivt gått till Modo hockey i år.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: Måste vara 5-1
Aldrig sett detta hända haha
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: modigs🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Västerås skjuter ju rätt många korkade skott. Visst, de är från slotet, men har man inte fått förflyttning på Tikknanen och inte har någon framför mål lär det inte bli så många mål i alla fall.
Kommentera

« · 2259779 · »