1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482866 inlägg · 4079 ämnen

Mora - MODO Hockey 2007-12-04

950273 · » Till forumet


Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka: Så sant.. Det är mycket roligare med städer där det finns lite mer publikintresse... Leksand är en klassiker.. Ser tusen gånger hellre MODO Hockey VS Leksand..
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka: Jag som är lagd åt ett mer skadeglatt håll tycker nuvarande ordning är mest glädjande.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Asså jag satt å tittade på matchen i repris.. De kan inte vara kul att gå på hockey i mora.. Ett hemmalag lika intressant som ett glas vatten å ett publiktryck som lättast jämförs med en gudstjänst. Byt ut mora mot ärkerivalen leksand tack!
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
knaskamilla: Tydligen...
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka:

Vadå, har Peter Sundström haft julfest och bestämt sig för att börja spela hockey igen? Jag förstår inte.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
knaskamilla: Om vi säger så hära!! Antingen e de ålder´n eller så hade han julfest, vi får alla tro vad vi vill ;)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka:

Det jag undrar är om inte han börjar bli lite väl gammal vid det här laget? Fyra år äldre än Sjödin...
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Gidde: Jo jag såg de nyss hahaha. Han hade med andra ord haft lite egen julfest innan skrivandet kom igång..
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka:

Om du läser artikeln en gång till så bör du hitta ett antal till fel.
Vi dryftade det igår kväll om du kollar lite längre ner...
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Såg att "peter sundström" ev. gör comeback mot fbk på torsdag!! jaha de låter spännande, e han back eller kanske 8:e målis?! Kanske skribenten hade druckit kvarting innan artikeln skrevs!
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Vore ju rent ut sagt skandalöst om de inte gav dig nya sommardäck som plåster på såren.

Kan ju bli en trevlig hjulklapp för din del.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai:
Det är härligt att du kan få lite (pinnbults-)spänning i ditt liv, när gudarna trycker ned fullt med intetsägande långtidsgrå Mora-MoDo-matcher i halsen på dig.

Det är ju skillnader i nyanser som gör livet värt att leva!
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Lumber Jack:

Detta påminner om den säsongen då NHL hade fått helfel i sin statistik. Tror det var ESPNET där Timmy i PHI passade till några mål, samt Salle i WSH likaså.

Problemet var att dom redan var hemma i MoDo :)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Jag förstår din upprördhet. För det var ju, som det stod på EX-hemsida igår, Fredrik Öberg som passade Salle...
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Jo man börjar ju undra om dom redan börjat smutta på ädla drycker ;)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Cyklob: Hmmm, det är ju skandal :)

Ganska lustigt att inte en tidning verkar kollat igenom artikeln som kommer ifrån TT innan man publicerar. Samma fel står överallt.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Cyklob: nu har dom tydligen lyckats göra det ännu mer knäppt på officiella :D

3-4  
Andreas Salomonsson (Magnus Wernblom, Per Svartvadet)
PP. Warg hittar Salle med en fin diagonalpass. Salle skjuter ett direktskott i mål.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Verkar inte enbart vara aftonbladet som. fick för sig att det var wernblom som slog passningen till det avgörande målet. Utan på Modos hemsida står det även att det var Wernblom som slog passet :).
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Ja ni murvlar är ju helt otroliga. :-)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Ganska påläst reporter som skrivt matchrapporten till rosa blaskan.

"Tommy Wargh kunde slå in 0–3 på ett smörpass av Fredrik Warg 14.32 in i matchen. Tommy gjorde för övrigt comeback efter skadan mot Södertälje för sex omgångar sedan. "

yterliggare fel

"Andreas Salomonsson slog till på Magnus Wernbloms genomskärare."

och sedan

"Skadeläget i Modo förbättras något när Peter Sundström förmodligen gör comeback mot Färjestad på torsdag."

Fantastiskt!
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Ah, trodde AM berättat. :)

Jag köpte ju vintersulor till slut (Nordfrost 5) på en däckfirma. På väg till hemmamatchen mot Timrå hör jag ett "klång!" följt av en studsande känsla. Punka trodde jag, men det visade sig att två pinnbultar gått av på ena däcket. Där står vi, strax söder om Nordmaling en timme innan match. Vi hissar upp bilen och tar loss däcket, då ser vi att tomten på Svärdhs däck glömt den plastbit man har när man användar alu-fälgar som en distans. Jag har alltså kört ca 100 mil med 5 muttrar som suttit på kanske 3-4 gängor (heter det gänga?). Inga verktyg i bilen... Vi fick ringa efter en polare som kom dit med verktyg, vi pillade loss plastbiten och drog fast däcket helt på 3 pinnbultar och så gott det gick på övriga 2. Missade faktist bara 15 minuter av matchen! :P

Imorgon ska jag åka till däckfirman och vifta med kvittot från verkstaden som bytt alla 5 pinnbultar. Får jag inte nya sommardäck som plåster på såren ska jag polisanmäla den djävla amatören.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04

Ojoj vad skönt med en seger, hoppas verkligen att det börjar vända nu. Och nu handlar det inte om skönspel utan att ta poäng.

Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Nej, jag har inte hört något skvaller. Enda du sagt var att du frågade om vilka vintersulor som var bra till ett snällt pris.

Men lycka till, med vad du nu tänker göra.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Har du hört om mina, ehm, däckbekymmer? Jag ska till däcksnubben imorgon och "rip him a new one". Gratis sommardäck, eller en dödsruna blir mina val för den gode Svärdh.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Självklart. Och på vägen ner så tänker du "bortamatch" hela tiden. Men du, se till att någon annan kör så att det inte händer något.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Ja
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Rätt bra på bortaplan, sett vinsterna i Luleå, Södertälje och Gävle. Förluster på Hovet och i Skellefteå.

På hemmaplan har jag 5 vinster och 4 förluster.

Får jag komma ner?
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Vad har du för track record?
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Aj aj kapten. Jag kommer dock ner från Umeå, bör jag stanna hemma?
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
shinzawai: Du vet hur det är. När man tror att MODO kommer få storpisk då gör de en bra match.

Så fortsätt tro på våldtäkt, är du snäll. :-)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
De fem tråkigaste matcherna jag sett i hela mitt liv är:

Mora-MODO
MODO-Mora
Mora-MODO
MODO-Mora
och
Mora-MODO.

Vad är det med det där jävla laget som gör att det blir tyst på läktaren, noll närkamper och spel sämre än det som utspelas på Köpmanholmens uterink?

Och visst fan var vi ännu sämre idag än vi varit de senaste 7-8? Shit. Färjestad kommer att våldta oss på torsdag.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Äh, nu är det väl dags för lite Johnny Cash.

Och funderingen på om Hillary Duff heter Hillary Fudd i Shelbyville får ta mig lite närmare den introspektiva kontemplationen.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Wayne Gresky: Oscar var sämre än Hedin i inledningen av serien, men har gått om i mina ögon.

Sedan handlar det inte om vem som kan knuffa hårdast. Endera går man ut och trycker till, eller så markerar man undan. Hedin hamnar ofta, inte alltid, på mellanhand då han varken gör det förstnämnda eller det sistnämnda. Jag förväntar mig mer av Hedin, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Tycker att Oscar Hedman gjorde en helt ok match idag. Ibörjan av säsongen var han dock ännu mer katastrofal än Hedin. Pierre löste ett antal situationer på ett alldeles utmärkt sätt idag. Men är man så fixerad av vem som knuffar hårdast vid sargen så är det möjligt att man missar det.

Håller med om att Westin borde få spela istället för Victor. Bra av Harald att bänka Victor på slutet iaf.

Svartvadet var för övrigt bedrövlig idag.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Wayne Gresky: Kommentatorn sa nog så för han hade en hel del andra "fel".

Bla så kallades Adam Andersson för både Anton och Anders vad man hörde och Salle blev Samuelsson nån gång.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Skönt att jag inte är helt ensam.  :-)

WG: Viktor borde få stå åt sidan till förmån för Westin i nån eller några matcher. Oskar Hedman är i mina ögon klart bättre än Hedin. Hedin är så pass rutinerad och har så mycket i sig att han inte borde spela så här håglöst. Det är faktiskt helt tragiskt att se honom stå nerhukad med putande arsle och klubban lite lojt utsträckt framför sig.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: ok såg bara sekvensen en gång å de såg misstänkt ut..men du har kanske mer kött på benen.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
qwertas: Vanligtvis så är det ok att tillåta skott ur dåliga vinklar i BP. Hade inte Krizan tabbat sig så hade jag tyckt att det varit utmärkt att låta moraspelaren ta skott där.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Wayne Gresky: "Poffa: 3-3 var knappast Hedins fel. Tycker du det så har du seriösa problem."

Jag tycker faktist att det passiva spelet av Hedin i det läget gör det enklare för Lindström att få i väg skottet. Skulle han gå ut och möta skytten istället för att krypa i hop och bara vänta så kanske han kunnat ha avstyrt detta.

Fast jag har ju också ganska seriösa problem :)
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Jag föredrar innebandyförsvar framför markeringsmissar a la Hedman och Steen 10 gånger av 10. Ett försvarsspel som ger målvakten en god chans att rädda är ok för mig.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka: I mina ögon är det inte ens nära hög klubba. Pucken är kanske i midjehöjd, om ens det.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Mats Edström:
Ja just det ja, det var så det var denna helgen.....
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Jag vet inte men moras första kasse är väll snudd på hög klubba.. sen tyckte jag de sista e lite såntdär krigarmål in me pucken på kassen så kan den glida in.. men men vi höll undan å tog 3 viktiga poäng "Pjuh"
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: Tappar han inte in det där skottet när han ser ut att tappa balansen, eller såg jag fel i hastigheten.

Snabba pass från vänsterkant till högerkant följt av ett direktskott verkade vara MoDos segermelodi denna kväll.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Wayne Gresky: Jag sa inte det. Jag sa att han spelar innebandyförsvar där, vilket bidrar till att det blir mål. Dock ska Krizan ta det skottet.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Paddan:

Krizan såg riktigt darrig ut idag.

Sa kommentatorn att Oscar Steen var nära att göra ett shorthanded "som det heter på svenska?"
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
knaskamilla: Inte jag heller. Har istället packat väskan för SM i Göteborg...ja, i konståkning alltså. Med lite tur dansar Sannes över en stund. Däremot har säkert Gidde och de andra tvätterskerna varit i farten. Tycker mej ha hört det rytmiska ljudet av ett par tre tvättbrädor under aftonen.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
knaskamilla: Nä, inte jag i varje fall. Jag har språkgranskat uppsatser (och skrivit lite nonsens som vanligt).
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Poffa: 3-3 var knappast Hedins fel. Tycker du det så har du seriösa problem.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Paddan:

Va, har vi spelat match idag?
Kommentera

950273 · »