1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Pantern - Modo

« · 1924149 · » Till forumet


Sv: Pantern - Modo
modomille: Det är en skön back up vi fått till Hanses.
Snart kan det vara tvärtom.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Eller: Så är det ju. Om det gör det hela mindre suspekt går väl att fråga sig dock.

Ivandrago är duktiga på försvara Pantern, och jo visst är det något charmigt med en liten klubb som lyckas bra. Lite som om Husum skulle ta sig till HA. Men tyvärr visar Pantern flertalet gånger att man inte hanterar att vara professionella i hur man sköter klubben. Lägg där till att man är mer eller mindre uttalad farmarklubb till Malmö utam direkta ambitioner att gå upp så blir det lite tråkig känsla kring det hela.
Som kaffe på moset har man ju haft diverse styrelsemedlemmar med tvivelaktiga avsikter. Tror förvisso han är borta nu men.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Eller:
Jo lite märkligt att man lastar in pengar men vill inte synas!
Hugo ligger nog bakom ett x antal bolag kan man tänka sig, men det lär väll visa sig inom tid!! Men att nått finns nog i garderoben..
Minns ni soppan de var med den "borttappade" pärmen som gjorde att de återfick elitlicensen eller räkningen på korv som hamnade hos fogden!! Skulle personligen inte tro att det är slut på allt... ;-) Klart spännande att se vad som händer i vart fall...
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Monno: ”Sen är det ju sådär lite härligt suspekt att Pantern kan ha tröjor utan reklam och spela inför typ 500pers och ändå avlöna ett helt hockeylag.
Någon på Panterns ekonomiavdelning är uppenbarligen betydligt duktigare/kreativare än de flesta andra hockeylag. ;-)”

Svaret kanske är miljardären Hugo Stenbäck?
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Rytter: Sant. Sen så är det vinsterna som räknas, när vi förlorade men spelade bra vissa matcher så sa folk att det inte spelade någon roll då det är målen som räknas. Och nu när vi vinner så klagas det på att vi inte gör bra matcher istället. Var nöjd med vinsterna för fan.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Heyerdal: 2-0, och spelarna var i princip precis inbytta, tycker nog man har margibal att sätta den pucken. Med tiden han hade på sig hade den suttit 9/10 gånger, om inte fler.

Annars var indianaren i första perioden första på säsongen? Även solen har sina fläckar. I ärlighetens namn har jag för mig att han fick en tackling precis i ögonblicket han slog den. Gissar på att det bidrog.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Heyerdal:

Vi vinner med 4-0, spelar stabilt boxplay, gör 2 pp mål har bättre fart än tidigare, släpper till mindre i defensiven och känns hetare runt bägge målen. En bra bortamatch mot ett lag vi haft det svårt mot.

Då ska insatsen förminskas och nästan som laget ska be om ursäkt för vinsten. Modofans är verkligen extremt konstiga och aldrig nöjda. Faktum är att vi ligger hyfsat till i tabellen trots en sjuk svacka, man kan nästa tro att vissa skribenter här vill att det ska gå dåligt så man får säga "vad var det jag sa".
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Petosöjä: Sen hoppas jag bara att vi inte betalar en spänn i lön för Elvenes.
Man förstår ju varför Rögle inte ville ha honom kvar, så totalt meningslös värvning.
Vi måste ha juniorer som är bättre/lika bra, in med en klasscenter nu!!!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Heyerdal: Haha jag for på affären när strömmen gick ;)
Fick man följa via hockeyallsvenskan.se
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Tarasov:
Känner mig fö rätt nöjd med att jag skrev att Johan E:s spetsegenskaper fixat en del poäng åt oss... skall vi räkna in 3 nya där tycker ni?😎
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Heyerdal: jaja indianare ska det va...plattan skriver själv ;)
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Petosöjä:
Ja VIKTIGA POÄNG i kampen för att undvika en bottenplacering😁😂
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Monno: missade andra per pga av strömavbrott men kollade swehockey, vad fasen gjorde,Wernblom fyra 2-min på första halvan? Trots seger så såg jag ingen större uppryckning i laget, Panterna ganska uddlösa framåt el så var vårt försvarspel bättre, sen en riktig indianreservat av Tobias i första o som lagkapten ska han inte snacka ut sig i sista, 2-0 läge borde han vara rädd om
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Monno:
Samma snack varenda gång, tycker de flesta lag verkar ha kreativa ekonomer alternativ vänliga kommuner.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Monno: ja måste vara Hockeyallsvenskans bästa management
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Monno: En annan väldigt anmärkningsvärd sak är att i matchen Oskarshamn-hästen så gick matchen till straffar, där man mäktar med 12 straffar var, det anmärkningsvärda är att Hästen använder sig av 10 olika straffskyttar
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Tarasov: Sen är det ju sådär lite härligt suspekt att Pantern kan ha tröjor utan reklam och spela inför typ 500pers och ändå avlöna ett helt hockeylag.
Någon på Panterns ekonomiavdelning är uppenbarligen betydligt duktigare/kreativare än de flesta andra hockeylag. ;-)
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Så otroligt skön seger! Så många bra saker som kommer att stärka självförtroendet hos laget: högre intensitet, Lundin håller nollan, 2 ppmål, Enström får sätta en till, bra bp, stark forecheck och smittsam energi hos juniorkedjan. Plus flera individuella prestationer. Det spelar ingen roll att matchen som sådan kanske inte var den bästa. Hoppas bara OP är ok!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
hockey_21:

Det var Toby.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
wolper: fick se vad jag ville! Vinst och energi! Men fick även 2 pp mål, många bp utan att släppa in mål, många mål, hållen nolla, bra lundin, kontroll på matchen m.m
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
modomille: Lundin stabil.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
hk: Det stog tommy på swestats. Var det toby?
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
IK Pantern - MODO Hockey 0-4
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Yesss! Va fult pantern spela igen!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Gavelo: Men vad fan! Tänkte att det skulle bli 0-4 och att Eriksson iallafall skulle göra mål, helvete skulle ha bettat :)
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
hk: Står 63 Tommy E på nätet!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Webmaster: snyggt hela planen!! Coolt att de verkligen satsa på det målet. Offensiv tanke för självförtroende av hellqvist
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
hk: fel spelare att ge 2 sekunder i försvarszon. Kyligt
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Yes! Drygt.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
IK Pantern - MODO Hockey 0-3
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
MsÖ: Toby fixar!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
MsÖ: Enström!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Tarasov: mångfald :-) . Är för mig att de finns en ganska stor Arena som Malmö har till förfogande! . Va i Västerås i Fredags där va de stämning kan ja lova!:-)
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Gavelo: Icing när den tar i stolpen?? Måste ha varit utsidan av buren.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
greykarn: Han verkar vara i händelsernas centrum, gött!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Gavelo: blockar skott och fixar utvisning :D
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
greykarn: Vad gör Werner för spännande?
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
wolper: Nu betalar wernblom tillbaka :D
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
J F K: ja känns nästan som vi får igen för senaste matchen vi fick med oss så mycket. Haha. Jaja träna bp iallafall.. yess werner!!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
J F K:

Jag undrar ifall domaren rörde ihop det och fick för sig att Enström slog av motståndarens klubba.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
J F K: så jävla snyggt av werner även om han tappade position i bp.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
wolper: Klubban gick av, men det såg verkligen inte ut som han mer än petade på killen.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Petosöjä:

4 min på Enström för till synes ingenting. Domaren fortsätter att övertyga.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Petosöjä: Vilken skojardomare det här är.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Haha vafan
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Petosöjä: Varför fick han slashing? Dåligt med repris bilder.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Tarasov: Hade den suttit av Hedberg så hade det nog kunnat vara årets solomål!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Amitiel: På tal om utvisning om någon har spelat powerplay så gå in på matchhändelser mellan Kiruna och Boden där kan vi prata om två minutare!!!!
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
MsÖ:
Själv gillar jag denna del av allsvenskan, här finns plats för alla oavsett arena. Allt behöver inte vara marknad/vin+middag/helhetslösningar/kundperspektiv. Egentligen har jag inget emot det nyss nämnda utan gillar att båda världar kan samsas i samma liga🎉🎉
Kommentera

Sv: Pantern - Modo
Kul att se Molin på plats, sitter kanske och diskuterar en comeback med Sundlöv ;)
Kommentera

« · 1924149 · »