1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546451 inlägg · 4161 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
spud: varför ska man inte få prata om sida goda sidor?

spud: De flesta på elitnivå verkar jämställa vinnarskalle med att vara en dålig förlorare.

Intervjun visar att han tagit åt sig av kritiken ang osynligheten. Dock blir man ju mörkrädd när man får känslan av att han ser säsongen som ett olycksfall i arbetet, att spelarna haft ett mellanår och att de ska vara tillbaka i gammalt gott skick till nästa år. Hmm?

Wayne Gresky: Jag får utslag av personer som själv påtalar sin egen vinnarskalle. Sånt visar sig ändå och är inget man påtalar, t.ex Wikegård är ju fenomenal på att berätta om sin enorma vinnarskalle, trots hans oförmåga att just vinna.

Lumber Jack:

"Men ändå, Ecke, målvakten Mike Morrison, de flesta ställer frågor om honom!?
- För det första, alla ingår i försvarsspelet, men självklart har inte en del av våra nya spelare levt upp till de förväntningar vi hade. Jag vill dock betona att då det gällde Morrison hade vi bra koll, allt vi såg, scoutade och alla vi pratade med kunde bara inte ha jättefel. Det fanns inte på kartan."

Om alla inte kunde ha jättefel så frågar man sig varför man värvar en spelare som alla säger stinker?

spud: Inviduella samtal, sedan full gas. Vinnaren Ecke (om han får säga det själv) har yttrat sig.

Paddan: Jo jag vet, men om han är en tränare med ambitioner har han klausuler. För så vitt jag vet har inte Almtuna den organisationen som krävs för att bli ett ES lag.

spud: Tyvärr har ju Jonas Rönnqvist förlängt sitt kontrakt med Almtuna och kommer att träna klubben även nästa säsong.

spud: din=sin

Paddan: När man ser vad Jonas Rönnqvist når för resultat med Almtuna borde ju Ecke åka dit och kolla hur han ser på din karriär.

Roligt att se på efterlysts direktsändning från gällivare, sladdande 240s i bakgrunden, välkommen till Norrland Aro!

Enligt Gord Miller på TSN Tradecenter så är Peter Forsberg i Denver för att avslöja att han lägger av.

Lumber Jack: Eventuellt kvarglömda rester av den gamla organisationen kan väl pappa Hedin sopa ut och sedan kan han avveckla sig själv.

NuMo: Lonken hinner nog med att plocka lite disk också innan han går hem för dagen.

Paddan:

Jag tycker att VD sparkar tränarstaben på stående fot. Därefter sparkar han Ecke med omedelbar verkarn och sen tar han sitt eget ansvar, lägger bricka och vapen på bordet och går ut ur arenan.

Sen får lonken ta hand om uppbyggandet av organisationen. det kan ju inte vara så komplicerat att det inte går att göra på typ en eftermiddag.

Tro om man vågar påstå att MoDos väg mot avgrunden började när Mia Karlsson sade upp sig från jobbet som marknadschef i MoDo. Där tror jag att klubben förlorade otroligt mycket i goodwill.

shinzawai: Äh, det blir en billighetsvariant där Ecke sitter med en spegel framför sig och frågar sig själv hur säsongen varit, om nyförvärven presterat enligt planerat och vad det egentligen var som gick snett.

Berka: Jag vill utvärdera:

* Den fysiska statusen - hur har testvärdena sett ut jmf med tidigare år?
* Rehabiliteringen - har man bedömt skador korrekt och behandlat på bästa möjliga sätt?
* Stämningen i truppen - finns energitjuvar?
* Spelartruppen - har den varit balanserad? Vilka roller har saknats?
* Spelsystemet - har det fungerat? Har spelarna godkänt konceptet?

Osv osv osv.

shinzawai: Vad ska man utvärdera?! De kan väl inte finnas så mycket att diskutera!, Vilka spelare som inte hållit måttet står väl ganska klart, vad i spelet som inte funkat står väl oxå ganska klart och upplägget före säsongen verkar helle inte funkat då halva laget gått skadat en längre tid!

Som du skrev några rader nedanför så bör säsongen vara färdigutvärderad på en förmiddag!

Lumber Jack:

Ecke: Hur har ni uppfattat relationen till Sportchef?
Utfrågade: ...

Lumber Jack: Jag tycker hela MODO stinker av "vi vaktar varandras ryggar" och att då utvärdera varandra känns som lite onödigt. Utkomsten kommer bli att isen får skulden för det hela, eller något annat helt meningslöst.

spud: Givetvis kan styrelsen utvärdera vilket arbete som gjorts. "Vi anställde dessa personer med uppgift att göra si och så. Har de utfört sina arbetsuppgifter på ett fullgott sätt? Om inte, vilka blir konsekvenserna för de anställda?" (Exempelvis en gammal fin Orsa att sparka sig hem till Nyland på som avgångsvederlag och en brodd som fallskärm.)

Svårare är det inte, om nu inte styrelsen är nöjda med en plats i Ingenmanslandet eller är så ryggradslösa att de inte kan ta sina egna rekryteringsmisslyckanden på allvar. Men är det så har vi gigantiska problem.

Wayne Gresky: Ne men vem är rätt person då? Styrelsen? ne de har ju anställt de som tagit besluten ska analyseras. Supportrarna? Ne något blodbad i övik vill vi inte ha. Någon utifrån? Ja men det skulle nog bli rejält dyrt och svaret skulle nog inte komma förrän början av sommarn och då har nästa års trupp fått en tydlig form.

shinzawai: Frågan är även om Ecke verkligen är rätt person att analysera det hela? Det är sällan den optimala lösningen att folk utvärderar sitt eget arbete, speciellt inte när personen i fråga tycker att tre av de sämsta nyförvärven i klubbens historia varit helt ok.

Paddan: Modos sunkiga säsong borde gå att analysera på en eftermiddag. :/

Poffa: Det är ju tur att vi åkte ut fort så vi kan se till att förstärka truppen före alla andra och göra lite omorganiseringar i organisationen och snabbt skaffa bland annat en ny tränare. Eller...

"– Vi ska som sagt analysera säsongen som gick i detalj och det kommer att ta ett par veckor. Därefter gäller det att sortera ut begreppen."

Borde väl innebära att man är klara någon gång efter midsommar, som tidigast.

hellge: Han har ju faktiskt gjort 33 poäng på 34 matcher i år. Han spelar dessutom i samma klubb som MIKA!

Paddan:

Va? Tuzzilago sa Wikegård, han kanske är på väg mot comeback

knaskamilla: Äh, det är lugnt. Vi kontrar med ett överraskningsuppträdande av Anton Maiden.

Dalan: Vi valde att idka lite välgörenhet denna säsong och låta några andra lag få chansen att vinna ännu ett guld.

Paddan:

Jahapp. Då är det kört direkt. Den stora allmänheten verkar ju gilla ironidansband.

Paddan: Så var det ja! Tackar Grodan!

Dalan: jag hade hoppats att ni skulle få möta eran jämnlike, lhc har heller inget sm-guld

Dalan: Larz-Kristerz

Jag missade valen på teve. Vilka möter ni i kvarten?

Poffa: Det skulle vara intressant att få höra hur förhandlingarna mellan Ecke och Harri om ett förnyat förordnande för Harri låter. Vem vågar höja rösten först?

Paddan: Jo, det är väl grundkurs 1A om man ska ingå i JHHK.

Poffa: Men är det inte symptomatiskt för Jerry Häggströms Herrklubb, att kategoriskt förneka egna brister men vara ytterst noga med att påtala andras brister.

Berka: Tribbe kan du ju inte räkna in tillsammans med de andra namnen. Han var grymt bra hela grundserien, tyvärr blev spelet allt för snabbt för honom i slutspelet. Men för vilken Modoit blev det inte det?

Wayne Gresky: Som sagt, slutprodukten 06/07 var inte speciellt dåligt. Och då lyckades väl i princip varenda värvning. Kuusela, Skröder, J Morrison, Döme och Blatny.

I år, och till stor del även ifjol, så misslyckades allt. Och jag tycker precis som så många andra att det inte är bra nog. Men det värsta är trots allt att han inte öppet erkänner att han och alla runt honom totalt och kapitalt misslyckats med alla värvningar.

Wayne Gresky: Snellman,hrabal,ulmer,tuokko,torkki,tribuncovs,jonasen,tolsa,andersson är några mindre lyckade förvärv!

Jag skulle önska att man kunde scouta bättre innan man signar upp spelare, man kan väl fasiken kolla upp spelarna bättre, nu verkar det som att man inte ens har sett vissa spelare spela, ta hrabal tex. han värvades för att spela PP och stärka backsidan för att klara av att gå till slutspel, nu vart han bänkad direkt och spelade inte många minuter sammanlagt på de matcher som var kvar??? Hade man ingen aning om hur bra/dålig han var? Förbannat märkligt enligt mig!

Poffa: Ecke har helt klart gjort ett par riktiga fynd och han lyckades med lagbygget under guldsäsongen. Tyvärr har i stort sett samtliga värvningar sedan dess förutom MZA varit misslyckade. Några stjärnor i all ära, men det är den slutgiltiga prudukten som räknas, och där har han misslyckats kapitalt.

Cyklob: en - än. Och i år och i år...:-)

Ecke har lyckats med några värvningar, det ska man inte ta ifrån honom. Skröder är t ex en gyllene värvning. Men tyvärr är Eckes totala oförmåga att inse att värvningarna av Morrison, Snellman och Hrabal är totala katastrofer. Hade han haft självdistans hade han erkänt dessa blasfemiska misstag och genast hade jag haft högre tankar om Ecke.

Nu blir jag bara trött.

hellge:

Om Ecke är nöjd med värvningarna i år så kommer det knappast komma nå bättre i år. Snarare att vi blir sämre i år en vad vi var i år tom. Skulle jag varit i Eckes situation hade jag med omedelbar verkan lämnat över min plats till någon som är mer lämpad för uppgiften. Jag trodde jag aldrig att jag skulle skriva detta men Ecke är i mina ögon en betydligt sämre sportchef en vad herr Hedin var.

hellge: En snäll, sympatisk mäniska är alltid trevligt, men skulle jag gå omkring på mitt jobb och skratta å skämta med mina arbetskamrater hela dagarna så skulle jag snart få sparken. Inom alla yrken gäller det att leverera, bagaren ska göra goda bakelser, muraren ska göra bra badrum,lärarna ska lära sina elever på bästa sätt och en sportchef ska se till att laget har så bra förutsättningar som möjligt , misslyckas man så är risken stor att man blir utbytt!

Jag hoppas verkligen att han inser att han måste lämna över ansvaret till någon annan som kan fortsätta bygga på nya grunder och nya metoder!

Berka:

Det sticker i mångas ögon när Ecke säger sig vara nöjd med förvärven. De personer hjag har pratat med skakar bara på huvudet och undrar om han verkligen vill ha foten. Det är klar Bagdad Bob-varning på dessa uttalanden

Jag tycker det är synd med Ecke, alla säger att han är en trevlig figur, en sympatisk figur med nära till skratt. Men faktum kvarstår, förvärven är verkligen fiaskon...

Poffa: Sant broder, men jag skulle gärna se att man kollade av allsvenskan bättre, det måste finnas mängder av duktiga hockeyspelare som vill spela es för en skitlön.Om man ska man scouta utifrån så måste detta vara ett gyllene tillfälle att fara runt och se spelare live från de olika slutspelen runtom i europa osv. Hoppas dom tar den chansen nu när modo ändå har sommarlov

Icing-Ove: Jo absolut, bra lön för att städa dock ;)

Undra om verkligen Ecke tycker de han sade i tidningen eller om han bara inte vill erkänna att värvningarna har varit dåliga?!

Berka:
Det var nog Snellman, Morrison och Hrabal som fick jobbet att sanera Arenan, nåt måste de ju göra :-)

Berka: Själv skiter jag varifrån våra spelare kommer, så länge de tillför något. Att Jere Karalahti skulle göra det, utan att ta med sig en massa problem, känns tveksamt.

Asså är det bara finnar som gäller nu? Måste väl finna många bra spelare i allsvenskan att värva!

Sen är det fan hemskt hur fan ecke kan säga i dagens blaska att han är nöjd med sina förvärv och att dom har fyllt sin uppgift, då en del av dessa nyförvärv tillbringat stor del på läktaren under matcherna så undrar jag om de va de dom värvades för?, eftersom dom då uppyllt sin uppgift?

« · 1136294 · »