1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532934 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Lumber Jack: Jag sitter i alla fall på jobbet. Paddan skulle vara i stan, sa han.

Poffa: Är någon på plats för en sekundsnabb rapportering?

bisterfinnen: Jo men du skrev modoit.se istället för modoiter.se...

Annars har du helt klart en poäng!

Wayne Gresky:
Jo, jag tänkte att det kunde rymmas lite reklam för tankesmedjan...

Wayne Gresky: Men Boork, du är just nu högt upp på min lista.

"Och jag tycker Modo gör helt rätt. Jag har upplevt Jerry Högström som en bakåt-strävande streber i sin vd-roll. Och jag har aldrig förstått hur Erik Holmberg kunde spatsera från i stort sett den aktiva spelar-karriären till den mest ansvarsfulla sportsliga positionen.

Båda dom tillsättningarna präglades av naivitet och dålig känsla för den framtida allmänna arbetsmiljön i föreningen."

bisterfinnen: Eller var det inte tänkt som en adressupplysning?

Anyhow...Leif Boork hyllar MoDo.

Wayne Gresky:

Nähä... Lumberjacks då?!

Paddan: Det borde dom bli i alla föreningar. Utom såna som är anti-humor-sådana typ Timrå.

Och om Frisco blev det borde ju en viss Håle bli hederspresident... :-)

bisterfinnen: modoiter.se?

Salle: En sak jag funderat på, kommer Monty Python gänget att bli hedersmedlemmar i supporterklubben?

Paddan: Karol Krizan hade klarat den galant tror jag.

spud: Annars så kan den här frasen vara en bra nykterhetskontroll

"Ustis ordförande Pemysl Zeman säger till tjeckiska sajten Sport-Ovninoviny..."

ang miloslav
"..dessutom spelat tillsammans med nye sportchefen Fredriksson och Magnus Wernblom och Ulf Ödmark, som sitter i Modos sportutskott."

Ska vi få en teddybjörn till ny sportchef? Riktig högoddsare.

spud: Det gör Per Mårts också, och jag håller honom som en grymt duktig tränare.

shinzawai: Han har väl de senaste åren coachat tjeckien j20 landslag, vilket knappast tyder på braksuccé.

Wayne Gresky:

Tänkte lägga till modoit.se på stock-tröjan. OK?!

Wennerholm levererar någon form av utmaning - upp till bevis!

spud: Det var nog rätt mycket ironi i det inlägget, du.

spud: Spännande som fan, men jag hade hoppas på en mer svensk satsning. Jag tror inte Horava kan någon svenska fortfarande, förvisso bör den kunna komma tillbaka relativt fort.

Vem orkar sammanställa hur det gått för honom nere i Tjeckien?

Heheh
Mikenomad har inte så många rätt.

"Sv: Silly Season 09/10
TRL: Jag förstår att man blir frustrerad när man ser spelare efter spelare ansluta till lag som DIF, Modo, Rögle, SSK och för den delen Frölunda. Vad har TIK mäktat med; ynka tre spelare hittills!!..."

Vi har värvat Kristian Forsberg från Norge och Daneil Sondell från RBK, det är vad som beskrivs som spelare efter spelare... Så vi har ingen anledning att känna oro.

bisterfinnen: Ser att även ÖA var inne på det spåret.

bisterfinnen: Se där, det vore en överraskning. Och ett namn som inte nämnts under den här processen.

bisterfinnen: Va häftigt!

vågen andra dagen irad!

Nu skulle det vara en döm att man sätter sig vid datorn imorn vid lunch också har freddan värvat 2-3 tunga namn direkt :D

Va fan är det för djävla djurgårdssjuka som drar fram efter Norrlandskusten, Säcken, Challe och nu Garpen.

Jaja, det kan nog bli bra, vad vet jag...

Poffa: Läste i en annan blogg nyss av en slump några som envist påstår att er nye tränare är Johan Garpenlöv

ante08: Ingen aning. Men presskonferensen är klockan 11.

Icing-Ove: vilken tid är presskonferansen imrron?

spud:
Ja, han kanske kan styra upp försvarsspelet i alla fall...och med tanke på hans styrkor som spelare så slipper man i så fall denna säsong skrika "Men skjuuuuuut då för faan!!!" från läktaren..

Icing-Ove: Jag hoppas så mycket att det handlar om Eldebrink trots hans kontrakt att jag börjar tro på det. Hans säsong tog slut i förrgår.

Är det en slump att Edmontons coach Craig MacTavish sa upp sig idag...troligen, men det är ju Silly Season..

renen: Njao, Själv hoppas jag på ett underverk och att MODO löst ut Eldebrink från sitt kontrakt.
Det kan inte vara en slump att han torskade finalen i måndags åkte till övik ordnade med kontraktet direkt och presenteras imorn.

audiblegiraffe: När man läser freddan i AB så får jag en känsla av att han vill ordna allt på 3 timmar, tränare målvakt PPback.
Hoppas han inte är ivrig att skriva kontrakt med allt som rör sig bara för att visa handlingskraft.
Om någon ska presenteras imorn är ju denne ett verk av Ecke.

Fan jag börjar bli blödig.. Jag tycker synd om den där pudelrockarn, han tittar på mig med sina glada ögon när jag tittar på www.aftonbladet.se/sportbladet/, jag vill bara sträcka dit en korvbit och rufsa om i pälsen och säga "duktig pojke"..

audiblegiraffe: Lugn Freddan är tf sc, han var ju nära att ta jobbet som tikarnas sportis.
Kan ju inte bli sämre i alla fall.

Förresten! någon som nämt Johan Garpenlöv som tränare :)?

Anders Forsberg hade varit den klart bästa sportchefen MODO hade kunnat få. Jag hoppas innerligen att ledningen är medveten om hans existens och kontaktar honom för att bli ny sportchef. Att Freddan Andersson skulle bli det... det känns som ett skämt.

hellge: Ja det va du som lyfte frågan och jag tycker absolut att det är en sak vi ska fortsätta tjata om nu när vi har medvind.

audiblegiraffe:

Han har jag förespråkat en tid här och på officiella. Egentligen ville jag ha han till en annan ide som jag drev ett tag.

Bra beslut att sparka Ecke. Nu är det dags att anställa Anders Forsberg (NHL-scou för Ottawa senators). Han är gammal Ö-vikare (men varit borta från orten i många många år) och är extremt kompetent.

Grattis alla modoiter, Plötsligt händer det!

Kanske dags att köpa en mängd Triss- lotter?

bisterfinnen: Jadå...det är rena valiumtillståndet hos oss, filbunkar är vi allihopa.

mikenomad:

Ja, vad hände med stormen i ert vattenglas? Fick slutspelsplatsen er att sitta fint?

Icing-Ove: Äh, jag hoppas på två outsiders. Erich Kühnhackl och Udo Kiessling

bisterfinnen: Tittar in och gratulerar till en klubb som verkar ha fattat galoppen till slut. Fan, nu lär vi bli frånåkta av er också, nu när man inte kan sätta sitt hopp till Ecke längre...

Icing-Ove: Bästa målvakt vi haft.

hellge:

Nu har jag mailat Mia...

Haha, och Wayne Gresky har missat hela denna kanonad av Jerry & Ecke-inlägg.

God morron föresten :)

renen:
Karol är en vinnare, det är lite Jarmo Myllys över honom...

« · 1153814 · »