1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532939 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Lumber Jack: Jag sitter i alla fall på jobbet. Paddan skulle vara i stan, sa han.

Horava är det. Officiellt.

Va faan, de måste ju tjuvläst på modoiter.se.

Man anställer en målvaktstränare, man har en ny huvudtränare, som ska hitta rätt andretränare och man låter Melinder bli rektor för Hockeygym igen. Melinder kommer dessutom delta i MODO:s organisation kring juniorhockeyn.

Strålande!

Vi har en MÅlVAKTSTRÄNARE... TJOOOOHOOOOO.
Vi har en TRÄNARE..... TJOOOOOHOOOOOOO

spud: Grattis men det behövdes bara att ni sparkade sportchefen o Vd:n :)

Hahl Bundy: Tror knappast att detta har hunnits göra sen igår em, så de rekryteringar vi får se idag är resultatet av Jerry och eckes arbete.

Poffa: Det börjar att se oroväckande bra ut för Modo nu:)

spud: De rekryteringar vi ser idag är nog resultatet av utredningsgruppen samt värvningsgruppens arbete, om jag förstått det hela rätt.

Poffa: Så Ecke har rullat hatt de senaste veckorna? Av Wikegårds blogg framgick ju tydligt att ecke upplevt stöd de senaste veckorna, så att gruppen skulle gått bakom hans rygg och tagit fram detta tror jag itne alls på.

spud: Inte gått bakom ryggen, men de som varit mest aktiva kring detta har varit de två grupperna.

Poffa: Det blev ändrade planer, fikade hos moster istället.

Paddan: Det gav nog mer.

För vi , jag tillsammans med Nisse och Tony från nybildade Lumberjacks, fick inte komma in.
Men när "minglet" började därinne kom Johnny E ut och frågade om vi hade velat nåt.

"Bara" få samma info som alla andra men då visste ju vi redan via hemsidan det som sagts därinne.

Johnny och Fredrik sa när vi snackade lite efteråt att det kändes stimulerande att det börjar hända saker och då positiva sådana runt klubben.
Dom sa att andretränarens namn kommer inom kort men att Milo skulle få vara med att bestämma bland kandidaterna.
Han Bjuhr talades det varmt om.

Kan även tillägga att Milo såg glad och nöjd ut efter han varit ut och poserat lite framför Arenan. Och han har inte glömt svenskan helt för ett "tack så mycket" kom direkt när vi sa välkommen.

Salle: Du vet väl förresten vad det heter när styrelsen i Lumberjacks samlas och utbyter tankar och idéer.

Det kallas för att man sågspånar

Paddan: Äh se på MoDo Tv istället för att dilla på... :-)

Paddan: Jag fattar inte ett barr.

(Undrar om inte Hegerfors börjar bli b-yxis.)

Salle: Jag får väl kvista över dit då.

NuMo: Snart ringer Arne på och ger dig en avhyvling.

Paddan: Oj sicken tystnad bland presskåren när "om ni har några frågor" kom från Källström.

Jag trodde det skulle smattras på rätt bra då två helt nya namn fanns på tapeten.
Men dom tog väl mera enskilt antagligen.

Och sen skulle man väl vilja hört nåt från Milo och Bjuhr men det har väl Martin på G antar jag.

Om du fick fritt välja ett elitserielag att träna. Vilket?

Leif Boork MoDo tror jag. Hög kapacitet bland spelarna. Trevlig stad. Fantastisk hockeykultur.

Han charmerar verkligen övik, är det sportC titeln han siktar mot?

spud: Och längre ner stod det...

" popcorn Kan du tänka dig att ta jobbet som sportchef i MoDo? Tycker att du skulle passa perfekt där // Poppie da popcorn
Leif Boork Jag tror det skulle vara ett stimulerande jobb som jag skulle värdera om dom hör av sig. Tycker Du att detta var för mycket platsannons?"

Naturligtvis fick man ett fint och glatt svar från Mia!

Hon är sanslöst härlig!

bisterfinnen: Hon är nog innerst inne rätt nöjd med utvecklingen.

renen:

Jodutack...

Men inte utifrån ego utan till 100% utfrån MoDo Hockeys bästa!

bisterfinnen: Låter härligt att höra.

bisterfinnen: Vågar man fråga vad du skickade för något?

En inbjudan att säga upp sig och komma tillbaka eller :)

Paddan: Du glömde.

www.youtube.com/watch?v=0U-xIAJtSR8&feature=related

Otroligt manlig och vacker frisyr.

För nästan exakt sex år sedan värvade Bengt Hedin en målvakt han scoutat noga under två år....

Icing-Ove: Krys Kolanos kanske kan vara något? Han har ett förflutet i Phoenix och spelade senast i Minnesota, eller mestadels deras farmarlag.

Poffa: Med tanke på alla norrmän i klubben, den omfattande hjärttransplantationen (med förhoppningen att de skrotar den patetiska sloganen) och den extra injektion som förhoppningsvis sker i och med omändringen i klubbtoppen så känns väl denna inte mer än rätt.

www.youtube.com/watch?v=ysUjYAi0WcQ&feature=related

Jahapp. Wargh har sagt upp sitt kontrakt men de för fortsatta diskussioner med honom...? Hejdå Snellman. I övrigt verkar det som att vi får vänta på en Hasseproduktion.

modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=4192&rows=5
modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=4193&rows=5

knaskamilla: Wow, otroligt att Snellman ville ha kontrakt ett år till.. Och ännu mer otroligt och DJÄVLIGT roligt att man kommunicerar! Och nu kommer en genomgång av truppen tydligen också. Jag blir så jävla glad att de äntligen lyssnar på vad vi vill ha.

shinzawai: Hmm läste lite för fort, Snellman ville visst bort ändå.

knaskamilla: Det gick sådär med den där 86-kullen.

knaskamilla: Hm, betyder det då att Wargh är missnöjd med sin lön och vill förhandla upp den eller få möjlighet att se sig om efter något annat Warghterritorium.

Paddan: Han förtjänar då inte högre lön med tanke på hur ofta han är skadad. Känns konstigt att Wargh är den som säger upp kontraktet med tanke på hur många chanser han har fått i MODO trots skador...

shinzawai: Tycker det här känns riktigt bra. Wargh skulle man kunna behålla, men då borde man skriva någon form av kontrakt som ökar lönen beroende på antalet matcher med mer än 5 minuters speltid.

Snellman fungerade inte alls och nu börjar man få lite platser lediga att fylla ut med duktiga nyförvärv. Det enda som kan göra en orolig nu är väl om freddan inte lyckas presentera något nyförvärv som tillför något.

MorganaLefaey:
På något vis känns det som att vi fått vår egen Järnridå som rivits, alla spår efter Securitate och Stasi är på väg att rensas bort och in väller positiva känslor och influenser.

Ni har väl sett att genomgången är på plats?

Wayne Gresky: Oj, "Pierre Hedin inte aktuell". Det trodde man ju verkligen inte. Jag var bergsäker på att de skulle skriva fast sig på ett dyrt och långt kontrakt med honom.
Samtidigt förstår jag inte på vilka grunder man tänkt sig förlänga säkerhetsrisken Jens Westins kontrakt med två år.

Paddan: Jag kom i samspråk med en man igår vars dotter jobbar kontoret men som nu var föräldraledig.
Han berättade att hon helt plötsligt längtade tillbaka till sitt jobb, nåt som hon tydligen inte gjorde för ett par veckor sedan.

AM: Där ser man. Det stora mörkret lägrar sig inte längre över kansl... jag menar kontoret.

Det låter också positivt att Freddan tänkt samtala med exempelvis Macke och Påhlsson om deras framtidsplaner och inte bara läsa tidningsintervjuer med personerna.

Herregud vad skönt att Freddan har fattat vinken redan. Har vi någonsin sett en sån där genomgång?

Förlängningen av Vestin kändes konstig, i övrigt låter allt bra.

shinzawai: Frågetecken för Yetman från min sida, skulle gärna se något bättre där.

Wayne Gresky: Jag är mycket, mycket tveksam till Yetmans innebandyspelande ett år till. Han är alldeles för lättläst och lättviktig för att själv skapa produktion i en tredje-fjärdekedja och inte tillräckligt effektiv för att ta plats i andrakedjan. Låt Steen fiska upp något matigt från AHL framåt sommaren istället.

Däremot upplyftande läsning i övrigt!

Revolution kamrater, nog fan har MoDo förändrats. Det är häpnadsväckande att man har anammat alla våra önskemål. Det verkar vara som Poffa skrev för någon dag sedan: De har tjuvläst manifestet.

En leende på läpparna när man ser nyheterna ploppa upp på Modohockey.se. Och fan vad roligare allt blir när man inte tjurhåller på all information.

Heja MODO!

hellge: Wörd.

« · 1153814 · »