1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533039 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai: Jo, jag tror nog att Gerber skulle bli bra.

Wayne Gresky: Gerber är väl lika gammal som Roman Cechmanek var när han kom till LHC och floppade.. Dock anser jag att Gerber är en sjuuukt mkt modernare målvakt än Cechmanek rent stilmässigt. Hade Cechmanek kunnat butterflystilen hade inte han släppt in fjårton hundra mål längs isen t.ex....

Wayne Gresky:

Borde inte den där extremt hockeykunnige vara med och skriva ett manifest till Modo, eller nåt?

hellge: Vad tror du det var som fick Freddan att åka till Åbo? :)

Wayne Gresky:

Salak, Bjurling eller Gerber. Pick one!

hellge: Jag har aldrig sett Salak spela och Gerber har inte varit bra på 3 år. Men let's face it, vi kommer inte att kunna värva Brodeur och då framstår båda två som rejäla uppgraderingar jämfört med nuvarande tandem. När det gäller Gerber så hjälps det inte att Salo ploppar upp ur minnet...

Wayne Gresky:

En sak undrar jag dock, ryktet tillkom efter att Freddan i mars var i Åbo och kollade på Salak. Men den där extremt hockeykunnige visste det redan i januari. Hur förklarar man det? :)

Wayne Gresky:

Det verkar vara han och Gerber som är huvudspåret. Så WG och ni andra, är det något ni vill ha, eller bör vi fixa någon annan?

mattias - 74: Salak-ryktena har figurerat ganska länge på modos hemsida, ända sedan någon extremt hockeykunnig människa först tog upp namnet där i slutet av januari. Jag undrar om svenskafans har några djupare källor än så?

Poffa:

Tjeckisk målvakt till modo ?

Tydligen kommer Tim Weber få chansen att slå sig in i laget.

Hawerchuk: 5 poäng till Hawer!

Jag dristar mig till att köra tre från en.
Tema: sista månaden. Artist: Atomic Swing. Låt: So in need of a change!

www.youtube.com/watch?v=VlAo8mYGv3w&feature=related

Tema: sista veckan. Artist: Atomic Swing. Låt: Stone me into the Groove!

www.youtube.com/watch?v=ljFDgUL88Vw

Tema: Sinnesstämning! Artist: Atomic Swing. Låt: Smile!

www.youtube.com/watch?v=tTqfOXh0peY

Ett stundtals fantastiskt band.

Gidde: Du, de övriga 2 timmarna ombord på tåget fick inte jag en syl i luften, så han överlevde nog. Claes Eriksson bara skrattade åt Brandebys historier. Det gjorde jag också.

hellge: Natalie Portman från filmen Léon.

Poffa:

Måste varit en av de få gånger som Lasse B inte fått en syl i vädret!! ;-)

Lumber Jack:

Det är alltså Modo vi ser till höger? :)

Föresten, vem är kvinnan på bilden?

Poffa:

nja, det blev väl inte riktigt rätt, då'ra :)

sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Jagdliche-Hinterschaefte.png

hellge: "kolven mot tinningen", den var ny. :-)

I övrigt håller jag med dig. Många av de man pratat med känner att det äntligen börjar hända saker kring klubben. Redan nu ser man så många förändringar att man är beredd att låta vissa saker bero, saker som man annars högljutt hade påpekat.

Det positiva är ju också att man, för en gångs skull, gjort saker och ting i rätt ordning. Man har börjat med de mest allvarliga problemen (ledningen) och man jobbar nu med det näst största problemet (laget). Förhoppningsvis kommer man beta av alla punkter på listan så småningom.

Roligt är också att det som händer inom klubben gett gensvar i Sverige. För tillfället är jag ute på resande fot och många av de man pratar med har kommentarer angående den utrensning som MODO gjort. De allra flesta är intresserade av vad som hänt och hur man som modoit ser på saken. Senast idag satt jag och pratade lite om detta med en viss Lasse Brandeby. Han var inte speciellt insatt men han lyssnade artigt då jag pratade om mitt favoritämne. :-)

Wayne Gresky:

Jag vet inte hur många jag har träffat, på stan, på dagis, på jobbet, på Hörnettsvägen som sagt, typ: "Nu blir det årskort i alla fall, det här förändrar saken"

Nu kanske man lyckades skrämma iväg många åskådare ändå, men jag tror att Modo, om man fortsätter med denna nya öppenhet, kommer att få tillbaka sin förlorade heder. För förutom att vi spelade riktigt dålig hockey var det jävlit många som var förbannade på Modo som tänkte straffa klubben genom att inte gå dit.

Nu verkar man vara på väg att återupprätta sitt förtroende. Man träffar dem överallt, hockeyintresserade som tycks uppleva samma sak, något har hänt med Modo, något positivt.

Jag måste erkänna att jag var lite halvnegativ till utredningsgruppen och allt vad det var. Man var liksom beredd på att Anders, Jerry och Byberg och de andra åter igen skulle klia varandras ryggar, inget skulle förändras.

Eller ska vi säga att jag var helnegativ...

Men det känns som att Modo till sist, när man hade kolven mot tinningen, började med självkritik och förändrade sitt beteende på en rad punketer.

Vi får väl fira med Paddans låtval...

Vi ska väl inte ropa hej ännu, vi kan väl fortfarande misslyckas med värvningar och annat, men man har kommit en bra bit på väg.

Wayne Gresky: När man nu vandrat genom dödsskuggans dal en tid har den senaste veckan varit som den vårsol som lyste upp min dag idag.

Känner mig till och med böjd till att nära en liten förhoppning om att Freddan kan fungera bättre som sportchef än jag väntat mig.

Hasse: Säg något fint om Övik.
MZ ÖVIK är fint jag trivs.
Hasse Säg något fint om susse
MZ Han är jättebra
Hasse Hur trivs du i din femma
MZ jättebra
Hasse Skröder kan väl göra mål?
MZ han är jätteduktig på det
Hasse Säg något om alla bra spelare som spelat i modo
MZ Det är jättemånga proffs härifrån, duktiga spelare. Foppa är duktig.
Hasse tänker, det är någon av mina frågor som jag glömt, fan också.
Hasse Säg något fint om MODO
MZ Modo är en fin klubb att spela i.
Hasse, faaaaaaan jag har glömt något viktigt.
Hasse Är du laddad inför nästa säsong?
MZ Ja
Hasse JÄÄÄÄÄVLA SKIT jag glöööömde en av mina standardfrågor men kommer inte på vilken.
Hasse Ja men tack för pratstunden då.
MZ öö jaha är vi klar?
Hasse Jaa men jag kommer ringa dig snart och ställa en fråga som jag glömt ställa.
MZ Öh...

Hasse Ja det var hasse igen, jag har nu kommit på frågan jag glömde ställa, vad tycker du om swedbank arena?
MZ jättefin.

Hasse Tack så hemskt mycket! Jättebraintervju, om jag bara lägger till lite historik från tider som bara jag minns och namedroppar lite NHL spelare då kommer detta bli riktigt bra! Jag vet dock inte om den sista frågan kommer hinnas få med i tidningen.

Wayne Gresky: Aha, det var alltså ett kodat meddelande från supporterklubben som lät meddela att det blir båttransport till Stockholm istället.

Wayne Gresky: Tackar.

Poffa: Vedmete är väl ett annat ord för flottning...typ? Det kanske är Lumberjacks som inspirerat det hela?

shinzawai: Jag klipper och klistrar men får inte fram någon sida. Du tror inte att du skulle kunna lägga in en ny länk?

Paddan: Nu är råttet mågat, kan de inte stava på Hockeyligan?

shinzawai: Det lustiga med hans ledare är väl rubriken "Vi hoppas få med så många som möjligt på den revansch resa vi inlett". I övrigt är ju det ett självmål i sig, där utgår man ju i att alla inte vill vara med på den.

Nytt Heart of Hockey mag finns ute, känns konstigt att Jerry har en ledare, men det tar ju ett tag att göra tidningen...

www.e-magin.se/v5/viewer/files/view_paper.aspx?paper=2040268301540,02015&startpage=1

Det gäller att hålla tungan mätt i run när man skriver

"Spelare lämnar målvedmetet MODO"

Salle: Nejdå, fanns redan på den tiden när du hade de häftiga omslagen med Warg och Wernblom krälande genom taggtråd mm.

hellge: Det skulle inte förvåna mig om det budgeteras med en förlust under nästa säsong bara för att inte förlora säsongskortsinnehavare och logeinnehavare i ett längre perspektiv.

Jag undrar om inte omteckningsgraden av dessa kan ha varit en utlösande faktor vid kickandet av Jerry och Ecke.

Bara att hoppas att det här fungerar nu. Inte bara genom glada tillrop från supportrar utan även att dessa supportrar stöder satningen ekonomiskt genom att förnya sina årskort.

hellge: Dom vi pratade med i samband med torsdagens pressis sa att Horava suttit "hela morgonen" inne med Freddan och sportkommiten (eller vad det hette).

Så han har nog fått säga till om både ett och annat.

hellge: Det känns väldigt ljust och positivt, eller som Muse skulle sagt det

www.youtube.com/watch?v=NlbFJANujaU&feature=related

spud:

Att Modo till sist förstod att detta med rekrytering av spelare inte kan ligga på en person. Jag tro att man tillsist började använda sitt nätverk av Modoiter runt omkring i hockeyvärlden.Men det är anmärkningsvärt vilken förändring vi ser. Det är som en helt ny klubb.

Det finns ett ordspråk som säger att ensam är stark, det finns få saker som är som fel som just detta...

Hoppas nu bara att det finns tillräckligt med deg till spelare. Vi har ju fortfarande elitseriens bästa femma, kan vi får en femma till som producerar bra kan detta bli bra. Vi får se, det beror som sagt på pluskans storlek.

spud: Man får väl hoppas lite på att de i så fall har lite bättre känsla än Harri hade.

hellge: Det vore ju olyckligt om man ställde tränaren inför en klar trupp också. Nu har man chansen att ge våra tränare en trupp som de själva valt och som är anpassad efter spelet.

MorganaLefaey:

Det ser ju ohyggligt tunt ut ännu. Samtidigt som man har större tilit nu. Man verkar få ordning på hela organisationen och seglar i medvind. Det känns som att man en efter en skär bort de död grenarna.

Hedin, Wargh och Hedman ut. Nu har vi chans att välja rätt backar.

hellge: Något som jag funderat över är att man inte verkar ha lärt sig något från förra säsongen. Även om jag vill att Espeland och Persson mfl ska få spela så tycker jag man bör inse att med de spelare vi har så lär en back och en forward vara borta ungefär hela tiden.

Man kan då inte ha en trupp med 6 backar + westin och junior samt 12 forwards då även Forsberg, Molinder och Enström ingår där.

Paddan: Jag tror inte jag har hängt med, har Övik haft besök av en trollkarl?
Jag är så jävla nöjd idag.
Börja dagen med att TIK fick en taskspark av sin egen ledning och avslutas med att MODOs ledning klappar oss medhårs. Fantastiskt.

Eller som man valt att kalla det "Stand and deliver".

bisterfinnen: Inte riktigt, däremot har man beslutat att det på damtoaletterna bara får finnas pissränna.

Poffa:

Då stämmer ryktena att man byter plats på herr- och damtoaletterna också då?

Sittplats på kortsidorna?

Loger nere vid rinkside?

En jätteliten, mikrotron, inbyggd i isen.

Paddan: En stor, eller två mindre. Det rör sig isf om en låg skiljevägg.

Poffa: Barer, du menar alltså att det inte blir en enda stor sportbar av fikautrymmet på etage 4?

Paddan: Den kan du glömma. Man kommer göra fikautrymmen av barerna och barer av fikautrymmet.

Hm, med tanke på hur positivt allt verkar nu, är det då man ska försöka igen med idéen om en skybar på etage 4?

hellge:

Ja, det är ju helt otroligt hur snabbt det plötsligt gick att börja genomföra förändringar... Halleluja.

« · 1155147 · »