1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533042 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai: Jo, jag tror nog att Gerber skulle bli bra.

Wayne Gresky: Jag väljer nog Salak före Gerber. Salak är 22, Gerber 35. Salak känns som en ung, hungrig målvakt som kan bli en riktig toppmålvakt. Gerber känns som en stabil men rätt tam satsning.

Poffa: Agree

spud: Mycket vill ha mer. Hade någon erbjudit oss Gerber för 1,5 vecka sedan hade vi alla gjort vågen och korkat upp finskumpan. ;)

shinzawai: Helt riktigt, tänk vad mycket mer positivt allt känns nu.
För två veckor sedan hade Gerber kännts fullständigt ouppnåelig för Modo.

Men måste jag välja känns nog Salak som en som kan utvecklas ordentligt.

shinzawai: Det är all denna väntan när det inte händer någonting i klubben som tar kol på en. Sätt igång då. Händ.

NuMo: Ja vi kan väl sparka någon eller något iaf? Har det inte varit väldigt tyst om Bengt Hedin sista veckan? :)

Nu när HV också letar ny målvakt känns det som att vi får ställa in oss i kön efter dem....

hellge: Frågan är om det här var Modo´s huvudspår eller om det är något som klubben avskrivit för ett tag sedan.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7395

http://www.hockeysverige.se/news_show_brckler_nobbar_modo.html?id=6779765

MorganaLefaey: Lite uppdatering.

allehanda.se/sport/ishockey/1.984991

hellge: Liv fortsätter i HV enligt sportbladet, så där behöver vi inte oroa oss.
Men det är iofs inte officiellt på hv's hemsida.. Än så länge.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/hv71/article4975336.ab

NuMo: Vad skönt att Steen inte på något sätt är avskriven, men samtidigt så är nog problemen som skulle lösas lite allvarligare än vad som först synliggjordes.

Hoppas på ett riktigt äss till målvakt, gärna den där tjeck(oslovaken?) som WG sköt fram från höften i januari.

spud: Jag gillar inte att klubben går ut med sådana där uttalanden. Det ska vara som på Bengt Hedins tid, tystnad fram tills att allt är klart.

Lumber Jack: I sådana fall tycker jag det ska gälla alla supportrar också, och då menar jag inte bara modoiter, utan alla.
Ingen ska öht kan få kommentera något angående MODO förrän det kommit som en pressrelease. Och när väl releasen släppts är det enbart de fakta som står som ska få kommenteras, och negativa kommenterar är av naturliga skäl inte heller tillåtna.
Som tillsynesman för detta lilla och obetydliga intrång i yttrandefriheten utses härmed Lumber Jack, eftersom han kan läsa.

spud: Det är klart att tidningar, media och alla andra ska få spekulera. Klubben ska däremot inte gå ut och svamla om att "efter helgen så kanske eventuellt, med lite tur och god vilja kan vi troligen presentera en målvakt". Om det sedan skiter sig blir det en massa onödigt tjafs för och runt klubben.

Endera har man eller så har man inte gjort klart med en målvakt.

Lumber Jack: Han spelar ett högt spel, men jag gillar ändå att det kommuniceras.

Lumber Jack: Jag tycker det är i tiden att inte hålla på att hymmla med allt, finns inget att vinna på det.
Argumentet att om man går ut med att en person är aktuell för modo ökar risken för att andra klubbar ska ta honom är ju rätt larvig, då alla i branchen har koll på vilka som är ledig.
Om modo är öppna och inbjuder till insyn om vad som händer och vad som är på gång ökar det intresset för MODO vilket är bra, väldigt bra.

I min syn tappar inte freddan masken om han går ut och säger som han gjort nu och sen missar, det visar bara att han har en ambition, sen finns det massor av saker han inte kan påverka, som är avgörande för slutresultatet.

Naturlgitvis kan han ju inte bränna varje gång, då försvinner hans förtroende, men nångång emellanåt får man räkna med att det inte går vår väg.

spud: Med tanke på att agenterna lär se till så varenda klubb vet att spelaren är ledig och vill hitta ny klubb så lär det inte vara så att klubbar helt plötsligt får upp ögonen för en spelare om freddan säger något.

Däremot så kanske de vet vem de bjuder mot och på så sätt endera kan göra så att klubben får betala ett överpris eller att de själv kan se ungefär hur mycket motståndaren kan bjuda och sedan bjuda över om de vill ha han.

Men tiden då man hittade en spelare som ingen annan vet om är väl mer eller mindre över. Är ju ändå agentens roll att få så många som möjligt intresserade av hans produkt.

NuMo: Hm, "Tommy ska till Riga och kolla läget"
Inte kan väl Wargh vara aktuell för KHL?

Eller vänta, han ska givetvis bunkra upp med en långtradarlast till sista april.

Förresten, har jag drömt eller sade de på Radio Västernorrland för någon timme sedan att Martin Gerber inte längre var aktuell för MoDo.

Paddan:

Och vad tycker SO-majjen, Tommy hade tidigare sagt att han skulle till Ryssland. Medan Freddan säger: "Tommy ska till Riga och kolla läget"

Jag föreslår att han går Komvux i Sollefteå först :)

hellge: Tja, det bor ju iofs väldigt mycket ryssar i Lettland.

Paddan:
Du hörde rätt "Det blir en utländsk målvakt, men inte Martin Gerber"

4:26 in i klippet...

Salak, Kopriva eller kanske Lasak, det är frågan....

Nu tjatar jag lite för mig själv, men Lasak har fått tydligen fått ett erbjudande från Sverige. Kanske polaren Krizan har lagt några goda ord och Horava har ju koll på tjeckiska ligan, där Lasak fick toppbetyg denna säsong.

Icing-Ove: Lasak - Salak, oavsett vilket blir det Kalas.

Poffa: eller det g:a anrika moppemärket Kasal...

Eller hette dom Casal?

Salle: Nej det är Casal som gäller. OK-mackarna sålde bland andra dessa 1975, och ska då ha kostade den 3 685 riksdaler.

Tack Wiki för nostalgi

MODOJohan: Trist att Modos bidrag till den svenska VM truppen får vänta på klartecken.
"• Oscar Hedman, back, Modo "

:)

spud: Jaha, ny målis till veckan, spännande. Får väl hoppas ni får nå`t bättre än Bjurling även om han inte är så jädrans dålig.

Tikinmyheart: Eftersom Bjurling är svensk, trots sina år i norge, är det inte Bjurling som freddan har på kornet. Det är nog snarare den där Salak.

spud: Rykten på officiella var väl att Salak är borträknad?

shinzawai: Vad jag har hört så är målisen 31 år och presenteras Måndag-Tisdag..

renen: Fan vad folk "vet" de senaste veckorna. Fyller 31 eller 31 fyllda? ;)

Wayne Gresky: Fast han har ju kontrakt nästa år.

shinzawai: Ja det är en heltidssyssla för många att luska kring Sveriges viktigaste hockeyförening, källan är ifrån insidan i alla fall.

spud: Du har rätt. Och man kan nog räkna bort alla kandidater som fortfarande är i spel. Annars skulle Denis kunna vara ett namn också.

renen: Är Kerstin från insidan?

shinzawai: Hehe ja inte den Källan.

Vi kan konstatera att Sundh är klar för HV. 11 forwards på kontrakt nu med Beech och Ledin på ingång. Känns som om det kan ramla ut en Tedenby i andra ändan.

Wayne Gresky:

Dröm på du :-)

Icing-Ove: Fint stavat, hmm, nu måste man kika lite på vad detta är för en snubbe.

Icing-Ove: Nu ska alla modoiter gå på tur o köpe lusekofter :)

Icing-Ove: Undrar om inte Expressen chansar ganska friskt där. De har läst artikeln i VG och kör på för att vara först.

Bonaksen har kontrakt med Vålerenga även nästa säsong. Och det finns inget intressant att hämta hos honom för vår egen del. Ryktet är nog taget ur luften.

MODOJohan: Han har klausul, jag tycker det låter som det är klart.

« · 1155147 · »