1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541595 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Frisco:Bök och stök mål är lika mycket mål. :)

MorganaLefaey: Märkligt mål. Sondell la ner pucken mot mål, den studsade ut via sargen vid andra stolpen där Per-Åge Skröder och Zuccarello-Aasen bökade och vallade in den med gemensamma krafter.

Zuca målar

Nikki: Pikkarainen och Siken bäst på plan, Susse glider mest omkring.

Frisco: Hmmm knepigt värre det där blev. Sorry bout that.

www2.folkbladet.nu/vf/livereport/?liveid=172&active=1 om ni vill ha en alternativ matchrapport.

Frisco: Man får en svag känsla av att rapportörerna från matchen inte har domaren som en personlig favorit

Poffa hälsar att rapporteingen får vänta. Mobilen trilskas.

Han hälsar i alla fall att MoDo är klart bättre men inte får in pucken.

Hehe. Från everysports online rapport. "Stenling missar skottet från blå linjen och Häggström kommerfri från egen zon men skjuter över....plexit, tekning mittzon"

Visst var det Forsberg som kastade yxan så högt över målet? Annars kunde man tro att det kunde vara Häggström.

Enligt deras sammanfattning så är modo översäkra och verkar vilja spela in pucken i öppet mål. Men verkar som modo varit de som haft chanser i alla fall.

Känslan jag får är att Modo känner sig mycket bättre än löven och försöker spela in pucken i öppet mål istället för att skapa normala målchanser. Björklöven har några gånger i Modos zon men inga riktigt farliga målchanser, det var något skott som svedberg släppte retur på som var halvfarligt, annars har det varit plockpotatis.
    Modo vinner skotten med 12 -10
Känslan jag får är att Modo känner sig mycket bättre än löven och försöker spela in pucken i öppet mål istället för att skapa normala målchanser. Björklöven har några gånger i Modos zon men inga riktigt farliga målchanser, det var något skott som svedberg släppte retur på som var halvfarligt, annars har det varit plockpotatis.

Poffa: Skott 10-12

Nikki: Skulle vara intressant att höra mer om de där tjafsen och bråken, vad det handlade om, om det handlar om ngt mer än t.ex. Harri vs Werner.

Poffa: Kör lugnt. Civilpolisen stod på Idbyrakan i en sprojlarns SAAB 9-5 Kombi (ljusbrun/beige)

Snart dags att börja bege sig upp till Umeå. Matchstart 18.00. Kommer mobilsurfa in lite rapporter i periodpauserna, som minst.

qwertas: Så klart man var ironisk. Vilket inte alltid går fram i text. Men det skapar ju iofs också sådana här roliga svar så att lägga ut smiles är fegt då halva nöjet är att se hur många som tolkar det på ett annorlunda sätt.

MorganaLefaey: Skall man vara ironisk så borde man sätta ut en smiley eller liknande efter för att visa att man är just, ironisk.

Var du inte ironisk, utan menade detta på fullaste allvar så tycker jag att du borde söka hjälp mot ditt negativa synsätt på MODO och allt runt omkring laget.

Nu kanske jag i influensan är lite grinig men det börjar gå över styr hur neggo du verkar vara.

MorganaLefaey: Jag säger; Ut med packet.

Salle: Tror bara han inte orkar köra så hårt på försäsongen. Fått för mig att en del äldre försökt liknande förut. Man säger helt enkelt att man har ont på något ställe och får vile till röntgen visar att inget är fel.

Kan inte bestämma mig vem Salle är mest lik, Rio Ferdinand eller Snoop Dogg? Alla tre har nog magnetröntgats någon gång i alla fall...

Hawerchuk: Första skadan och jag hör redan olyckskorpar kraxa och ser asgamar cirkla runt runt...

hellge: Är #21 ungefär som Lord Voldemort eller att man inte får säga hans namn?

hellge:

SM-Guld till Modo
Saik åker ur
Löven går upp.

hellge: Jag tror att det blir en NHL satsning för Peter denna gång, känns som att om han kommer tillbaka vill ge NHL en satsning.

NuMo: Nej naturligtvis är det inte hans fördel, men om hans gamla spelstil dessutom liknar en stor målvakt som täcker av mycket blir storleken än värre. Och på så sätt kan han utvecklas av en ny stil.

hellge: Vi hade ju bara åldermännen borta.

Lumber Jack:

Pica Pica ser ut att vara en trevlig injektion.

sv.wikipedia.org/wiki/Skata

Sen var jag och käkade på Victory samtidigt som # 21 körde extra efter ordinarie träning. Hans skridskoåkning ser mycket bättre ut än förra året.

För att återigen dra igång lite 21-rykte så pratade jag med en som delar loge med 21:an. Han påstod att allt känns mycket bättre än i fjol när han spelade.

Spekulera, spekulera...

7-1 på hypade Lule med halva laget borta är rätt positivt.

Lumber Jack: ´Verkar som 6 av 7 mål var sådant som inte skulle släppas in eller bjudits på enligt kuriren. Hoppas de får dra bort sådana när serien börjar också då.

spud: Den bästa bild jag lyckades finna på Pikkalurven med Pikkadollen.

home.att.net/~wil.west/flopp1.jpg

Nikki: Neeeeeej, nu är det kört. Kvalserien nästa!!!!!!!!!!!!!1

Nikki: Jaha. Förbannat. Nu förlorar vi.

1-7.

Jobbig kväll när man räddar just över vart annat skott. Kan inte va roligt alltså.

Nikki: är det Mrioslav syndrommet som hägrar tro.

Nikki: Man börjar ju nästan bli orolig över hur stort magasin killen har. Man får hoppas han inte bränner all ammo på försäsongen.

Flopp hit och flopp dit. Risken finns än om man säger så (Ari Salo). Men än så länge lutar det ju åt att han kommer va bra.

Nikki: Fast brukar vi inte ha ett sånt här tillfälle per försäsong där målen trillar in ovanligt frekvent... och detta är just mot Luleå?

7-0 Bensaxen.

Poffa: ja han kanske blir årests skräll då efter hans 2 mål ikväll härligt att ni utklassar Luleå förrsten även om det går lika trögt för oss.

Nu gjorde floppen mål igen.

6-0 av floppen Pikkarambo.

spud: Hans brist på att vara stor nog skall alltså bli hans fördel? I sådana fall är det ju synd att han inte är ännu mindre.

Random: Du har rätt, nu när han har fått en målvaktstränare är det faktiskt fullt möjligt att han kunnat utveckla en stil där hans storlek används till hans fördel och inte nackdel. Så visst ska man ge han en chans att visa vad han går för denna säsong också.

Random: Du har helt rätt, Zacke är förmodligen bästa målvakten i den här matchen.

Poffa: Jo, det tror jag också, speciellt när man sett vad han uträttat på träningarna...

Intressant, MoDo paralyserade i första perioden, Luleå forcerande och tacklande, 0-1 till MoDo. MoDo minst lika dåliga i andra perioden, Luleå huvudlösa och usla, 0-5 efter andra perioden.

Mitt amatörreferat av Kurirens matchrapport.

spud: Ni bör inte klaga på Zacke längre. Han håller nollan efter att ha fått 21 skott mot sig.

Poffa: Det tycker jag är synd, han är alldeles för bra för att vara en flopp.

Däremot tycks vår vinst mot AIK få lite perspektiv då löven visar samma siffror mot Skaik. Dock tycks det som om vi går mot 150k i vinst i cupen.

Nikki: Han kommer tydligen bli en flopp.

Ni ser ut att ha värvat bra. Sm guld?

5-0 right at the buzzer. Pikkarambo i PP.

Frisco: De två första sitter väl ihop och är mer ett åhåååh, kanske. Svårt att skriva ut på ett vettigt sätt. Vi är i alla fall överens om vi skulle uttala det.

Modo fortsätter för övrigt att måla. Mattsson gör det.

« · 1171601 · »