1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Hawerchuk: Det är det jag alltid sagt, jävla pissmyra vi har till sportc, var bättre på BengtH´s tid.

Ja alltså fyfan! Det här trodde jag inte om dig Freddan! Skandal!

ante08: ja snart ropas det väl att Freddan ska avgå. Ni är roliga ni.

ante08: Du pratar med dig själv och du anser att du är fler än 1.
Men jag håller med, du verkar rolig, det roligaste med dig är nog dina brister.

ante08: Jag är fortfarande så jävla besviken på Börje, att jag skulle kunna ge på han en smäll, det är sant de' !

spud: 400k/mån hade han gärna fått tjäna om han levererar som han gjort de senaste åren. Att inte erbjuda Haydar bättre lön än våra nuvarande stjärnor är fel tycker jag. Attrationskraften till staden och klubben kan aldrig vara samma för en utlänning liksom.

Jaja, blir nog KHL för honom.

shinzawai:
Exakt vilka summor det rör sig om vill Andersson inte säga, men faktumet att Haydar inte tackat nej efter tre veckor bör ju tyda på att Modos bud är marknadsmässigt.

– Vi är med i budgivningen och jag hoppas självklart att han skriver på, säger Andersson.

Sportchefen, som i veckan gick ut och sa att en eller eventuellt två spelare var på väg att skriva kontrakt med Modo, har fått mycket skit från supporterhåll för att han "lovat för mycket".

– Det blir väldigt mycket spekulationer och jag kommer att skärpa mig på den fronten. Jag är ny i den här rollen och jag lär mig hela tiden.

Andersson är också fast i tron att Modo kommer att ha ett slagkraftigt lag när säsongen 09/10 inleds, även om han medger att det är svårt att komma till skott.

– Det är ett svårt läge. Det kan se bra ut i förhandlingarna, men så backar spelaren och vill se om han får bättre betalt någon annanstans. Vi får se vart vi hamnar i slutändan, men jag är förhoppningsfull.

– Vi för diskussioner med flera spelare och håller koll i övrigt. Bland annat så kollar Thomas (Steen) på spelare i Nordamerika. Vi tittar även på spelare i länder som Tjeckien och Finland, säger Andersson.

Icing-Ove: Jag gillar verkligen freddan hittils. Han tycks verkligen vara prestigelös och ivrig att lära. Hoppas han har möjlighet att få hjälp av någon mer erfaren inom gebitet, t.ex Anders Hedberg eller agent Bodén.

shinzawai:

Jag hoppas att det där är någonting han säger för att undvika rubriker. Han kan mycket väl ha erbjudit Hejdar 350 000 kr och menar att det inte är så mycket mer än Salomonssons 250 000 kr (eller vad han nu tjänar).

Magkänslan säger mig att man verkligen inte vill gå miste om den här värvningen. Han har ett stort symboliskt värde också eftersom han har diskuterats så flitigt bland supportrarna.

Bad_Brett: Och inte blir det någon bomb heller, för Oleg Kvasha han ska spela i HK Atlant nästa säsong.

"Krog leaves the definite impression that he'll have a new address next year, though. He stops just short of saying he'll be in the market for a European contract this summer.

-------------> He even puts a light spin on the issue, saying maybe he'll team up with former Chicago teammate Darren Haydar, who played with Grand Rapids this season, for an overseas package deal. <--------------

"We talked a little bit. But we will probably wait until the end of the season, see what each of us has in mind," Krog said. "I'd probably be leaning toward Europe. Maybe my time (here) has passed. There's so many guys in the same boat. You can't feel sorry about it."

Hmm, visst har MoDo råd i så fall? Krog och Haydar, en framtida dynamisk duo i MoDo?

Icing-Ove: Maila Freddan. Vilken grej det vore.

shinzawai: bara att sno Krog från kennelklubben vore årtiondets värvning. :-)

Salle:
Bara att be dessa herrars förra lagkamrater Enström och Påhlsson att lobba lite extra för klubben MoDo...

Icing-Ove: Vad jag har hört så har Enström talat varmt om Haydar som förvärv till MoDo. Får då hoppas att Enström har bra övertalningsförmåga.

Paddan: Hade varit mer användbart om han talat varmt om MODO till Haydar, tycker du inte?

shinzawai: Hm, det var givetvis så jag menade. Har inget att skylla på utan det är helt enkelt bara skit vid tangentbordet.

Icing-Ove: Grattis om ni får Haydar men Krog lär bli Timrås nästa nyförvärv!

Mackelito: Man får väl hoppas på att det som står i den där amerikanska blaskan är korrekt. Att de funderade över att spela i samma lag i Europa. Då försvinner en hel del klubbar som kan förstöra för oss.

Men den som lever får se. Som silly varit så här långt så lär väl knappast något intressant ske på bra nog länge.

Mackelito: Du börjar inte bli lite rädd att vi "Snor" han ?

Eller det skulle ju inte hända .. !

Gästrins formkurva är fortsat negativ, nu får han inte något nytt kontrakt med Löven heller. Förstår inte vad han tänker med, om han blev lite lättare och mer rörlig på isen skulle han lätt ta plats i ES.

spud: Vet inte om lätt och rörlig skulle göra han till stjärna i något ES-lag utan en utfyllnadsspelare och då satsar nog de flesta på någon som kan utveklas en del. Men det är väl inte helt omöjligt att rykten om Gästrin till modo börjar dyka upp bara för att vi skall ha något att snacka om på HS.

HS borde behöva några lrykten om bra/dåliga spelare till klubben för att få igång på inläggen.  

Icing-Ove: Låter som om dom värvat Kurvinen tillbaka. Lite varken eller typ.

Men jag köper det och Poffa köper väl matchtröjan. :-)

Icing-Ove:

Fint att det börjar hända lite saker nu :), kan säkert bli bra med Hannu. Dock blir jag mer skeptisk till Anderssons uttalande om att nu jagar vi 2 riktiga toppspelare skulle vi inte värva 4a toppspelare eller har man lagt ner den planen?.

Vad glad shinzawai ska bli nu när det värvas :-)

Icing-Ove: Intressant, enligt modos meddelande är han 3 cm längre, tre kg lättare än vad eliteprospects uppger och har spelat 20 matcher färre under de två senaste säsongerna.

Wayne Gresky: Vad gör man inte för att få det att låta bättre än vad det är. :)

Nej det där kan nog bli helt ok. Men som någon skrev så blir man klart fundersam över vad det blev med de 2 toppbackarna och 2  toppforwardsen. Var det här alltså den sista backen in eller räknar de det här som en supervärvning och nästa back blir i klass med övriga som dykt upp.

Men får väl se. Men hade helt klart hoppats på 4 tunga förvärv

Wayne Gresky: Äh, var inte så negativ nu. Det är nästan så man funderar på att skaffa acne bara för att fira förvärvet...

Paddan: HP kan vara något. Avd. måla fan på vägen: lite lite matcher spelade på två säsonger. Skadebebägen?

Äh, nu har jag läst Waynes länk och målar över fan.

Bilder på Hannu från tiden i Hartford 2006-07

Icing-Ove: Hm, blir det en ren bytesaffär tro, Tommy Wargh dit och Pikkarainen hit.

Jaha vad kul! Hannu och jag har varit på samma fest i Sverige en gång för längesedan. Jag har alltid sett något hos honom och har alltid värvat honom till Modo på NHL-spelen.

Paddan:
Ja, oj. Wargh hade jag glömt bort. Hannu har nog ett lite högre pris, men som delbetalning duger nog Tommy.

MODOJohan: han ser ut som Jan Huokko!

fettsteffe: ser man det som en merit så!

NU JÄVLAR BLIR DET GULD GRABBAR!

fettsteffe: och är tydligen vän med Toukko...

Som "berömde han mycket"enligt en kontakt.

Salle:
Som 21-åring producerade Hannu i alla fall riktigt bra när man ser vilka backkonkurrenterna var under lockouten 04-05:

MODOJohan: Han har ju ganska ful näsa.

NuMo: Jag är jättenöjd, känns jävligt bra för att han ska vara 4-5a!

spud: Vi kanske skall göra ett försök att rangordna backparen då.

1. Timmy + offensiv rightskyttjävel.

2. Hållberg + Sondell

3. Hasse + Pikkarainen

4. Westin + Norsk

NuMo:
Tacklas nån av de där spelarna? :-)

Icing-Ove: Tacklar kanske det heter...

Icing-Ove: Tackla har man inte råd att göra på stor is, så det är överskattat.

Timander och Hasse bestämer i zonen framför mål med ren och skär styrka.

Hasse gör sina open ice tacklingar när han är i form, vilket han inte varit på ett par år.

Icing-Ove:

Kan vår andretränare ha varit delaktig i valet?!

bisterfinnen:
I valet av Hannu P eller tänker du på att Steen har valt att fixa både Haydar och Krog till MoDo, eller menar du det politiska valet i Kanada?

Icing-Ove:

Tänkte väl mest på den kanadensiska politiken...

Nä, tänkte om han kanske tidigare scoutat Pikku-Hannu

bisterfinnen: Rindell borde ju ha bra koll på honom.

bisterfinnen:
Kanske det, HP:s säsong 2004-05 måste ha gett eko. Det jag med all säkerhet vet är att vår andretränare lade grunden till att Alexander Steen hamnade i MoDo :-)

« · 1161815 · »