1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: I och med att vi köpt ur Jerry/ecke ur deras kontrakt i detta resultat tror jag man får sätta på sig säkerhetsbältet innan man får reda på det.

spud: Sen får man väl inte heller glömma bort den höga räntan som bör ha spelat in en hel del också.

Jag hoppas att inte resultatet är allt för mycket minus. Men har otroligt svårt att tro att det inte skall röra sig om ett antal millar back.

MorganaLefaey: Något som jag funderade över är att ska man vara nöjd med att det är lika mycket säsongsbiljetter som förra säsongen sålda? Gick inte antalet ner inför förra säsongen och borde inte målet vara att oavsett situation i världen så ska man öka antalet sålda årskort.

MorganaLefaey: Du tycker ändå inte att kombinationen missat slutspel, turbulens i klubben och det ekonomiska läget gör att man får vara ganska nöjd över att snittet troligtvis kommer att ligga på fantastiska 6000+ även nästa säsong? Sen kan det kan nog rinna på rätt bra på slutet om man får in några hyfsade lirare.

Imorgon kommer det tydligen "en hockeynyhet med silly season-anknytning",
i ÖA..
Spännande.

MoDoFille: För oss som inte är berikade med den tidningen vid dagens första ögonblick kan väl någon vara hygglig att lägga ut en resumé över den nyheten så fort som möjligt?
Tack

spud: Kanske har nåt med #21 att göra...

[url=allehanda.se/sport/ishockey/1.1127132]Foppa funderar på framtiden[/url]

spud: Om det är något av intresse så borde ju den nyheten komma ut även i webbupplagan i ett tidigt skede tycket man..
men du får nog veta här inne, vare sig den kommer ut på nätet tidigt eller inte. :)

MoDoFille: allehanda.se/sport/1.1126198

Tur att han är ute ur leken.

renen: Ecke, ditt förb*nnade stolpskott. Gå och dra ett Holmbergs-bord över dig.

Hur faan kan man tacka nej till Abbotts, då en av motiveringarna är att man inte bestämt sig för att behålla Ulmer och Yetman? Herregud, Ulmer och Yetman producerade tillsammans 38 poäng. Abbotts producerade 97 poäng.

Man blir så jävla trött!

renen: Hur fan har Öa fått tag i det mailet? Hoppas verkligen att det inte är freddan som släppt ut det för att framstå som bättre än vad han är.

spud: Ja det kan man undra.
Freddan framstår än så länge som kung jämfört med Ecke.
På Eckes tid var typ alla spelare för dyra, så man får väl ge Freddan åtminstone till augusti på sig för att prestera.

renen: ÖA-krönika om just detta.

[url=allehanda.se/sport/1.1126201]Fast PH slår väl mest in öppna dörrar.[/url]

Salle: Han kommenterar självklarheter. Men då man själv inte har någon aning om hur mycket pengar de ville ha så är det svårt att säga om det var rätt eller fel.

Som läget dock ser ut nu så känns det dock som om man legat bättre till med truppen, sponsorer mm om man värvat dessa killar.

MorganaLefaey:

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4255&rows=5]MODO Hockey fortsätter omorganisationen [/url]

Salle: Man får väl hoppas att de tjänster som gjordes överflödiga inte enbart genererar pengar till de tre nya chefsposterna. Men det lär väl inte vara så i en klubb som blodat ner lite senaste tiden.

Poffa: renen: Ecke, ditt förb*nnade stolpskott. Gå och dra ett Holmbergs-bord över dig.
Hur faan kan man tacka nej till Abbotts, då en av motiveringarna är att man inte bestämt sig för att behålla Ulmer och Yetman? Herregud, Ulmer och Yetman producerade tillsammans 38 poäng. Abbotts producerade 97 poäng

Det är väl en sportchefs jobb att bestämma sig vilka som ska vara kvar.. yetman har varit i klubben några säsonger och igentligen aldrig varit riktigt riktigt bra, ulmer blev mer en flopp än flipp, abbots spelade 1 säsong i ett bottenlag å har gjort fullständig succé... finns det då saker man måste fundera över? Han skrev dock att priset var för högt, jag tror aldrig någon av dom hade högre lön än tex. werner,warg,hedin! Om fetecke hade rensat ut sin värdelösa nyförvärv och de spelare som sett värdelösa ut de senaste 3 säsongerna så hade han haft pengarna att värva tvillingarna innan han fick sparken!

Kan vi behöva en till center? En produktiv sådan.

www.eliteprospects.com/player.php?player=10826

MODOJohan: Skadedrabbad?

Wayne Gresky: Och Haydar har fortfarande inte bestämt sig. Du ska se att rätt vad det är så har han skaffat en väldig förkärlek för schweizisk choklad, gökur och anonyma nummerkonton.

Paddan:
Lugano ryckte i honom förra året. Det är klart, kortare resor vid match, närheten till kontinenten etc. Kul att vi är med i dragkampen i alla fall....

Icing-Ove: Kan aldrig tänka mig att en sån pass bra spelare väljer spel i schweiz framför Es. Fast han kanske fiskar efter pengar och då är väl schweiz ett bättre alt. än sverige

Berka:
Ja, via MoDo blir man en bra NHLer eller en som dräller och käkar karameller?

Icing-Ove: Det slutar väl med att det inte blir någon krog el. haydar eller någon klassback, utan det blir youshimura en defensiv div. 4 spelare från japan å en avdankad kanadensare i sina sämsta år

Berka: Youshimura är redan klar för Björklöven, han fick betalt i bingolotter som klubben köpt med ett antal SMS-lån :-)

Berka: Man ska väl inte måla fan på väggen än. Men visst är det lite oroande att man väntat så otroligt länge med att få Haydars underskrift och man kan väl även fråga sig om klassen på de andra två som skall in är så beroende på om Haydar skriver på eller inte så det är därför inte dessa heller presenterats.

Det kan iofs bero på att alla dessa tre hoppas på att få NHL kontrakt och att Modo helt enkelt är tvingade att vänta ut detta. Men som de skriver. Att vänta för länge medför att man tappar chansen på flertalet andra spelare. Men att det skall gå så långt att vi får plocka upp ratet tror inte ens jag som är obotlig pessimist när det gäller hockey.

MorganaLefaey: Vist har du rätt, och än är det väl ingen direkt kris, men att vänta för länge kan innebära att det blir svårt att finna bra spelare och att de nya spelarna missar delar av försäsongsträningen med övriga laget. Jag tyckte dock jag läste att man skulle vänta denna vecka ut på haydar sen skulle man gå vidare om han inte skrivit på!
Trots att modo inte värvat de största spelarna (än?) så tror jag det kommer bli en trevlig säsong ur modo-ögon.

Idag kan modo bekräfta att... man äntligen lyckats knyta till sig......zzZZzz !

Berka:
I och med att hoppet börjar sina, så börjar man väl så smått kolla vilka andra spelare som just nu är lediga till Haydar-löner i NHL/AHL....inte så munter läsning kanske..

Icing-Ove:

Battaglia tar jag hellre än Haydar. :)

Bad_Brett:

www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?trad=100915&katstart=1

Fatso freddies friend has squealed...

bisterfinnen:
Men Freddie A fick ju sådana bra vibbar från Haydars agent, det kan inte stämma :-)

bisterfinnen: Märkligt att grannen sitter på mer inside än vad media gör.

Verkar som Sedinarna vill följa den nya trenden och skriva 10+ års kontrakt och skippa elitserien för all framtid.

Nu har de väl inte fått sin vilja igenom, men vill de tjäna storkovan i tolv säsonger till så är de nog inte så sugen på att representera modo efter det.

Själv hade man fått för sig att de var halvsugna på att flytta hem och lira om någon enstaka säsong.

http://www.hockeysverige.se/news_show_redo-att-lamna-vancouver.html?id=8034123

MorganaLefaey:
12 år är bara för att få ner snittlönen till 5,2 milj. De kan dra hem om 7 år och då nollas kontraktet, se på Näslund, han efterskänkte sista året.

Icing-Ove: Hur som helst så låter det inte som om de har allt för seriösa planer på att komma hem. Men man får väl se hur det blir. Man sitter ju och hoppas på att någon av de spelare som är toppar där borta faktiskt kommer hem innan de är för gammal/trasig.

MorganaLefaey:
Tvillingarna är smarta, de kan inte börja babbla om svenska framtidsplaner i intervjuer, de publiceras ju dan efter i kanadensiska medier. Dock verkar de nu ha rotat sig rejält och det måste svida att behöva lämna Vancouver om det sker.

Vi har väl vår förstakedja och gamle Svarten kvar i 3-4 år i alla fall :-)

"Kanadensarna Jason Krog och Darren Haydar är det många som gärna skulle vilja ha också. Så här säger deras agent Pontus Noren på A.M.A Sports Agency till Bloggen om deras läge:

- Det finns stort intresse hos många lag i Europa, USA och Kanada för dem två. Men båda två kommer avvakta och vänta in att free agent marknaden drar i gång 1 juli. De kommer inte bestämma sig än utan väntar nog lite, säger Norén.

Som absolut inte vill berätta vad de spelarna har för prislapp men av vad jag hört från lite andra håll så är det inte lagen med sämst ekonomi som är närmast ett kontrakt om de båda kanadickerna väljer elitserien. Om man säger så. "

Icing-Ove: Från Uffe Bodins blogg på Hockeysverige.se

"Satt just och kollade på TSN här i källaren i mina vänners hus. Döm till min förvåning när jag ser Modofloppen Mike Morrison – ni vet sållet som de värvade i panik förra säsongen – dyker upp som paneldebattör i programmet Off the Record. Passande nog diskuterade de tvillingarna Sedins vara eller icke vara i Vancouver. Morrison tyckte inte att Sedinarna var något att satsa på.

Fortfarande bitter för att det inte funkade i Modo? "

Jocke Lindström verkar inte jättesugen på att komma hem...

Wayne Gresky: Har för mig att Jocke skaffat sig en liten flickstackare i staterna.

Hawerchuk: Det stämmer bra det och detta avslöjade Steen i MTV.

Martin S: Annars så förstår jag inte varför alla är så oroliga, Horava förklarade ju på kick-off:en att det kommer att dröja till i varje fall mitten av juli innan man har kommit till avslut med de sista pusselbitarna i spelartruppen. Detta med tanke på draften och free agent perioden.

Paddan:
Men man blir ju stressad när TIK köper Daniel Korsord och Grill Stark Korv, de verkar ju vara säkra på att ta guld i år, fan vi måste hänga med :-)

Icing-Ove: men tänk på vad timrå förlorat i år då
lethonen, Backlund,tenkrat osv

Är skattebetalarnas företag BAE snart är ett minne blott?, hörde av en h-sandsbo att de sponsrat Modo för mycket och som en kombination tillsammans med en del annat nu får kicka 400 pers.

Låter inte som en sund företagskultur eller är det så det går till när sportchefen siktar högt?

haggen: Wow, tänk vad Härnösandsborna kan fantisera.

haggen: Är det lov på sommarskolan nu?

haggen: Jag tror nog de småsummor Hägglunds sponsrat Modo med är rätt försumbara i jämförelse med en utebliven mångmiljardorder. Men jag har iofs inte fått det bekräftat av en Härnösandsbo...

scim: Så här säger Freddan i pappersupplagan av dagens ÖA:

"-Vi hade stora förhoppningar på att få hit en back som heter Shaun Heshka och han ville verkligen till Modo Hockey. Men i samband med draften tradades han från Vancouver till Phoenix och då sprack affären.

Heshka är en 24-årig högerfattad back som de tre senaste säsongerna spelat med AHL-laget Manitoba Moose utan att få någon chans i NHL, men enligt Andersson har Modos tillträdande andretränare Thomas Steen bara gott att säga om backen.
-Men vi har fler bollar i luften. Det är bara att gå vidare, även om det var ett jobbigt besked att få när vi jobbat så länge med honom."

"Då det gäller backsidan jobbar vi med sex sju man, varav intensivt med två tre stycken. Samma sak på forwardssidan. Skulle Haydar tacka nej har vi alternativ, de flesta i Nordamerika.

Men ni ska väl värva två forwards?

Ja, men det beror lite på hur det blir med Haydar. Får vi honom vill vi också ha en hårt arbetande forward, en kraftigare pjäs, som kan gå rätt på mål och tar utrymme. Spricker det kanske vi värvar två mer utpräglade målskyttar."

« · 1164606 · »