Icing-Ove: Mackan har blivit lovad att ingen i hela serien skall få haka honom och därför skrivit på för ett kontrakt som kan rivas efter varje match. Foppa undersöker möjligheten att ersätta den skadade foten med en helgjuten grilla och på så vis komma tillbaka till 100%. Eller ja 96% eller något då en del av kroppen offras.
Salle: Nu var det inte riktigt det jag menade och heller inte vad jag skrev. Jag tror att det blir Svedberg, att det kan vara nyttigt för honom (matchspel i Allsvenskan ger mer än att vara båsvaktare i MODO) och att jag hoppas han får chansen att spela och inte bara vara back-up bakom Lundström.
Vad jag hoppas på i grundfrågan, är en helt annan sak.
Wayne Gresky: Visst har han liknande siffror som andra duktiga ES haft när de var i den åldern. Men i tex Pyöräläs fall så hade han tagit det stora klivet säsongen innan han värvades till Timrå. Men visst, det bästa är väl om man faktiskt tar killen den säsong han kommer göra det stora steget. För då får man en klippa till en billig peng.
Problemet med det är väl att spelaren måste vara otroligt bra scoutad. Och även om jag har förtroende för Steen så hade jag som sista pusselbit klart mycket hellre sett en redan etablerad topp spelare.
Men som någon sa. Det kanske handlar en hel del om ekonomi för tillfället. Rädslan jag haft är att man faktiskt inte kommer värva en spelare till då hoppet att Haydar inte tar någon plats i NHL kunde ställa till en del problem.