Sitter och slötittar på Viasat Hockey där det är Vitryssland mot Danmark. Andreas Johansson sitter som bisittare och de kom in på Norges match mot Schweiz. Johansson berömde Tollefsen, som tydligen haft grymt mycket istid i matchen, och sa sig vara mycket nöjd med att få Tollefsen i Modo.
13 minuters speltid i sista perioden, om jag hörde rätt. Hade en assist till MZA:s 3-1 och hade spelat rejält och stabilt bakåt. Låter ju trevligt.
Någon som såg matchen och kan säga om AJ överdriver Tollefsens storhet, eller om han har rätt?
Redigerad kommentar
MorganaLefaey: Ur artikeln om Smeby i dagens pappersupplaga av Allehanda.
"Modos sportchef är för närvarande i Köln, där ju VM är inne i sitt slutskede. I torsdags såg han både Sverige-Danmark och Tyskland-Schweiz, och han har biljetter även till semifinalen och finalen. Dessutom har han inbokat möten med ett antal agenter.
-Det är tre fyra spelare här som jag håller koll på och det finns även ett antal namn på andra sidan Atlanten. Sammanlagt har jag väl sju åtta bollar i luften.
Har du någon spelare med dig hem från Tyskland?
-Nej, jag har nog inte signat med någon spelare på måndag. Däremot har jag nog kommit framåt i en del förhandlingar."
Efter dagens tevesänding vill jag skicka en hälsning till er nya assisterande tränare. Det heter Brons, inte Bronsch! Goddamit!
hellge: Min tolkning av bronschet var inte att det var dialektalt utan mer en ovana. Han schear väl inte på sådär om allt?
I övrigt håller jag hellt med om dina teser (utom den sista) även om jag sorgset måste erkänna att min egen så vackra sönnsvallska kräver berusning, ilska eller telefonsamtal med mamma för att komma fram i sin renaste form efter ett halvt liv i exil.
spud: hmm, beklagar syftningsfel, det var en retur på ditt vitsiga guldinlägg. Johanssons alltså, inte Tjeckiens.
För övrigt är jag fortfarande osäker på om man ska säga Kaslava, Saslava eller Schaslava om en nybliven världsmästarback och numer extimråit. Får fråga Johansson.
El Maco:
I intervjun med Mats Näslund innan andra perioden tyckte jag mig höra honom uttala brons på samma sätt, men han kanske kan skylla på uppväxtmiljön? ;-)
Redigerad kommentar