1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Och där är det paus

spud: Slutspelsplatsen är tillbaka.

Josefsson gör rätt för sig ikväll.

Noterar via Eliteprospects nya funktion "Where are they now?" att Nordgren trummar på bra nere i Schweiz, 22 poäng på 17 matcher. Kom hem nästa säsong!

Kommer det någon förändring/förstärkning under det här uppehållet? Ja, det är ju frågan man ställer sig.

De största problemen har vi på backsidan, om ni frågar mig. Det är inte helt stabilt och de enda två backarna som kommer undan med ett bra betyg är Timander och OKT. Jens Westin, Bonsaksen och Hasse Jonsson kommer undan med godkänt betyg, medan Josefsson, Hållberg och Cook får underkänt.

Vi behöver en back till som håller samma höga klass som Timmy och OKT, annars kommer vi ha det fortsatt jobbigt defensivt framöver. Här hade Ville Koistinen varit ett bra tillskott, då han är stabil defensivt och kan tillföra en del offensivt. Skellefteå gick dock vinnande ur den striden och har fått en grym förstärkning till ett redan starkt lag. Den back som vi bör skicka iväg är Charlie Cook, då får vi plats för en transatlantisk spelare, endera forward eller back.

På forwardssidan skulle vi nog också behöva en spetsspelare. Dimitrakos är en grym besvikelse, trots att han jobbar hårt. Han är värvad för att göra mål och där är han tyvärr helt iskall. Med den lön han lär lyfta är det inte nog att man jobbar hårt, det krävs att man tillför mer.

Skulle vi kunna skicka iväg Dimitrakos och istället få in en spelare som är en duktig målskytt och som jobbar hårt så känns det genast mycket bättre. Det skulle innebära att vi får en starkare uppställning i PP och att vi får två ytterst kompetenta, producerande kedjor.

Vad finns det då att få tag på? Den våta drömmen är ju så klart att MZA vänder tillbaka över Atlanten. Med honom tillbaka i Modo vore vi mycket starkare framåt, till och med väldigt mycket starkare. Tyvärr tror jag inte på att han kommer, utan han lär härda ut i AHL och till slut få chansen i Rangers alternativt bli tradad till något annat NHL-lag.

Skickar vi Charlie Cook har vi en plats ledig för en transatlant och där finns det en del intressanta namn. En som redan visat sig i ES är Matt Murley. 8 poäng på 12 matcher i LHC och ett bra arbete i varje match trodde jag skulle leda till förlängt kontrakt i Clöbben, men så blev inte fallet.

Defensivt så är väl Pikkarainen en spelare som man önskar kommer tillbaka. Det är inte speciellt troligt, men man vet aldrig hur de ryska lagen agerar.

Oavsett, vi skulle behöva en stabil back och en skarp målskytt. I gengäld kan vi erbjudaDimitrakos, iskall målskytt, och Charlie Cook, rundningsmärke.

Poffa: Problemet med backarna är väl att Hållberg, Cook skulle vara stabila ES backar. Nu när de inte lever upp till det så får vi köra med
Timmy
Westin
OKT
Hasse
Cook
Josefsson

Där jag måste säga att Westin tagit några steg frammåt och bör få fortsatt förtroende. Men Hasse eller Josefsson bör vara en extraspelare och Cook få kicken. Så för att få en godkänd uppsättning så bör man nog ha 2st backar. Men för att det skall fungera så är det väl ett måste att man skall bli av med Hållberg också som enligt mig faktiskt ligger bakom både Bonsaksen och övriga. Så det kan man väl räkna bort.

När det gäller forwards så är känslan lite att Blomman inte riktigt håller måttet och Niko inte levererar det han bör. Båda dessa skulle man vilja byta ut och få bättre versioner av. Blommans situation är lite enklare då han kan få vara kvar på tillväxt, men Niko kan man inte behålla om man värvar en ny för att ha en sådan spelare med hans lön i en tredjeformation är bortkastade pengar. Men samtidigt så har jag svårt att se speciellt många som vill ta över hans kontrakt.

Murley skulle jag inte klaga på om man hittar en ersättare till Cook bland icke europeer. Zucca bör man nog inte ens drömma om. Men välkommen skulle han vara utan dess like.

Jag hoppas på att man spanar på 1 forward och 1 back i alla fall. Men för att det skall börja se riktigt bra ut anser jag att man borde få bort 2 spelare och söka 2+2.

MorganaLefaey: Det är nog tämligen omöjligt att få en annan klubb att ta över ett kontrakt på 300 lax i månaden för en iskall målskytt. Vi får dras med honom och hoppas att han får sätta en puck eller två snabbt efter uppehållet. Jag tror fortfarande på honom.

Nikki Nine: Jag fattar inte varför man provat att byta plats på Danielsson och Demitrakos då båda inte producerar önskvärt med poäng. Ett par matcher och det kanske lossnar för dem båda.

Nikki Nine:
Jag tror oxå på han fortfarande, hoppas han kan få det att släppa!

Annars bjuds ju Miro Satan till svenska klubbar för sisådär 350 lakan i månaden enligt MrMadhawk...

Nikki Nine:

Jag drömde i natt att MoDo lyckades lösa Dimitrakos kontrakt och värvade Richard Park för pengarna. Det hade kanske inte varit en så tokig lösning.

Bad_Brett: Ingen mardröm med andra ord ;)

Berka:

Nej, det kändes helt rätt. Analysen i drömmen var att hans fina skridskoåkning skulle komma väl till pass då pucken skall föras in i anfallszonen i power play.

Bad_Brett: Men hur löste vi problemet med 3 icke EU spelare då? Kickade vi Cook rakt av och blev spelet verkligen bättre med ännu färra backar. :)

MorganaLefaey: Cook säljer vi till timrå ;)

Berka: Va, gillar han sponken? Rom & Cooke?
I Superföreningen är allt sig lika, allt från Strimma o framåt, via Bulla o grabbarna, tills dagens finnar. Kul me maskerad!

zigge:

Nu ska vi ta det djävligt försiktigt med våra stenar. Glöm inte bort att vi sitter i ett glashus i denna fråga...

zigge: Vi ska kanske inte vara så kaxiga med tanke på Bysse, Oscar Steen och Andreas Salomonsson.

Poffa: Planterade inte susse skorven sin i öviksbrygga för en tid sedan?

Poffa: Krizan och Döme var väl inga nykterister dom heller.

Modoante: Wenis hängde ju på dåtidens Hamncompaniet allt som oftast innan han fick sitt igenombrott i modo!
Hissade många drinkar med han där ja!

zigge: Det enda Woffstaöstrandingarna har som vi inte har på den här fronten är en död världsstjärna, men det har nog funnits många tillfällen då det varit nära.

Håkan Nygren, Ulf Thorstensson, Paul Ståhl m.fl. ska ha varit partyglada om vi pratar Strimmas samtid, det var nog inte några eleganta tillställningar, med alkolås i bilarna efteråt där heller...

Redigerad kommentar

Poffa: Självklart ska man inte va kaxiga över det hela. Jag försökte va lite smålurig med att de två övriga klädde ut sig till vinare.

Men då de var snabba att snavka om Steen och Salle så bör de tåla en liten vänskaplig klapp på axeln med ett retligt ord på sidanom.

MorganaLefaey: Det är tur att timrå fick perra, challe var inte bra ;)

MorganaLefaey: Nu var det ju inte dig jag riktade mig till, som du kanske ser.

Poffa: Nej men då du skrev vi skall inte vara så kaxiga. Så tog jag för givet att du syftatde på fler än bara den du svarade till. Men du kanske menade att han inte skulle va kaxiga för vi = modo också haft liknande fall.

Fy fan grappar, ska ni med på efterfest? Supa lite.

Redigerad kommentar

spud: Bjuds det på koskenkorva?

För er som ev. gjorde som pärssinen/jokela och läskade på lite för mycket i lördags så sänds modo-lhc reprisen på C+hockey strax

Berka: "- Jag tycker inte att jag har gjort något fel och kan därför inte ångra något, säger Jokela. "

Nån som tror att Jokela gillar TIK efter detta? Om man inte anser sig gjort något fel, då lär man knappast vara nöjd över att klubben skriker ut att man suttit i fyllecell + att man tvingas stå i en presskonferens angående detta.

Tror knappast Jokela kommer täcka skott några fel gånger denna säsong.

spud: Har han överhuvudtaget täckt nå skott hittils frågar jag mig?

Annars gillar jag plywooden i bakgrunden måste jag säga, ser påkostat ut!

Berka: Man kanske ska klä in plywooden i galon? För att spexxa till allt lite grann..

spud: Hade det funnits pengar så hade man ju kunnat maila timrås styrelse om den ide´n!

spud: Ja, det är minst sagt tvetydiga signaler som ledningen sänder ut.
Först kallar man till presskonferens och fördömer det hela samt hänger ut spelarna som säkert "tvingats" att spela ångerfulla.

Sen låter det så här:

"Det händer varje helg att folk blir omhändertagna, säger Timrås sportchef Stefan Lindqvist.
- Grabbarna har fått sitt straff."
Helt plötsligt verkar ledningen tycka att det inte var så farligt trots allt.
Kanske man insett sitt misstag med presskonferensen och nu försöker blidka finnarna för att få dom att täcka skott även i fortsättningen?   :-)

spud: Eller så är det ett krav från alla finska importer, att så mycket som möjligt ska likna en klassisk finsk bastu för hemkänslans skull?

MorganaLefaey: Tobias Lundström ..hör väl till dom värre

Gusse:

Pi-pi-pi
ka-ka-ka

bisterfinnen:

Raj-raj-raj

Anton byström var uppkallad att träna med A-laget idag och han hade tydligen gjort riktigt bra ifrån sig!

Vad säger man?? KUL =)

Och ludwig hans yngre bror som är född 94 ska träna med A-laget i morrn, han har tydligen gjort enorma framsteg i år och belönas på detta sätt!

Så är det riktigt nära att timråboken självantänder!

Brandsläckare efterlyses.

Berka: Now's the time to be smakfull, ödmjuk. Så illa trodde jag faktiskt inte att det var.

Björn W: Nog för att ab kan göra storsten av ett gruskorn men de kunde varit bättre.

Vårt nyförvärv till nästa säsong går bra i div 1. 1+5 på 13 matcher och +3 (= bäst i laget).

Nordgren på väg hem nästa säsong? Håller koll på Timrå och Modo.

Poffa:

Ros avslutade sitt blogginlägg igår med:
"Nordgren till Djurgården"
Kan ju iofs tolkas lite hur som helst;)
Men säga vad man om Ros,men han brukar nosa till sej till dom flesta ryktena.

Bissett19: Jag såg det också, och förstår inte riktigt den värvningen om det nu stämmer. Tycker inte Nordgren passar in i DIF mallen öht. Förstår inte vad Hardy ska ha Gunno till?

spud:

Det där vet man aldrig.
Jag trodde t e x att Widing skulle passa som handen i handsken i DIF,men det har verkligen inte funkat (hitills ska sägas.)

Lite glädjande nyheter på offisijälla. Modo är fortfarande ett attraktivt alternativ för lovande talanger. Man har alltså inte gett upp att även i framtiden kunna ställa upp med diamanter man själv slipat till.

Jag tycker vi skall vara stolt över Modos ungdomsstrategi.

www.modohockey.se/index.cfm

« · 1303026 · »