1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530895 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo: Ja då blev Hägg officiellt klar också. Jag har aldrig sett killen spela, men utifrån siffror och storlek så är han ett fantastiskt löfte.

Wayne Gresky: Ja det känns verkligen som att vi är på väg tillbaka. Enda smolken i bägaren att det måste hämtas spelare långt utifrån, sådana har inte samma klubbkänsla och har betydligt lättare att frestas av bud utifrån, men hellre det än inte alls.

Hoppas vi kan erbjuda dessa killar en bra och jävulskt utvecklande träningsmiljö!

spud: Som jag skrev i ett av mina uppskattade inlägg i tik-boken. En riktigt duktig junior har man glädje av i max två säsonger, sedan är det NHL nästa. Det viktigaste är att lyckas få fram bra medelmåttor.

Poffa: Nordgren måste hem till Modo. 32 nästa år, bör ha åtminstone 2-3 år kvar med något att ge.

För övrigt ger Challe sin syn på hösten på länken nedan.

Wayne Gresky: Du älskar din självbefläckelse.
Jag säger ingenting om narcissism men du tar priset.

Hahl Bundy: WG-Hahl Bundy/BB Typ 200000-0 Fyfan vad överlägsen han är. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Va bra WG är... Jösses.

spud: Ja vi tycker alla olika o jag säger inget om det mer än:
Grattis, ni är så tighta ni två.

Hahl Bundy: akta så du inte blir bannad

fettsteffe: Nån gång ska vara den första o det har aldrig hänt hittills, men när det gäller Spud o WG så vet man aldrig.
Tur man kan lita på andra då härinne som har mer vett o etikett än dessa, som i sina egna ögon, är högintellektuella herrar.

Hahl Bundy: Vett och etikett? Jag har fått lära mig att man ska ta seden dit man kommer, men den regeln kanske inte gäller i timråboken? Du själv har uppenbarligen inte lärt dig etikettsregel nummer ett på ett forum: Man bemöter åsikter istället för att snacka skit om sina meningsmotståndare. Begrunda det och väx upp!

Dr Jekyl & Mr. Hyde: Säger du samtidigt som ditt senaste inlägg i timråboken börjar sjunka in :) Haha I love it! Inget personligt påhopp men ändå ett jävla skräpinlägg som saknar konstruktiv innebörd.

Wayne Gresky: Jag ska begrunda det.
Säg till när jag har begrundat klart, mästare.

Hahl Bundy: Det är rätt inställning. Jag hör av mig.

Wayne Gresky: Dröj inte för länge. Man blir trött av att begrunda.

Wayne Gresky: Vi solkar ner denna tråd med tikromantik.

NuMo: För min del är det över. Jag har växt upp o det tror jag WG oxå gjort :)))

NuMo: Vi är vänner nu. :)

Fick höra idag att Modo tydligen har en forward att toppklass på G.
Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte,men han har haft rätt förut.
Tyvär fick jag inget namn...så jag tar det med en liten nypa salt än så länge.

Gusse: Foppa?

Gusse: Oj då, jaha... jag hade hoppats på en toppklassback

Berka: Men nej, jag har slutat spela ju.

MODOJohan: Du får fara upp på höga å köra några pass så du kan ta en plats i modo innan torsdag

Berka: Är det is på uterinken på höga nu?

MODOJohan: dom håller på att spola, får nog ge den några veckor till

Gusse: Aha, de omskolar Pikka till forward!

Gusse: Ett samtal till mig vid halv tre i natt sa ungefär samma sak. Personen ifråga var full så jag tog det som fyllesnack och avfärda det hela med en trött och lite syrlig kommentar.

Jag kanske måste be om ursäkt om några dagar.

Poffa: Fick du något namn då?

Wayne Gresky: Frågan är ju om han verkligen inte borde få en chans i A-laget?

allehanda.se/sport/modo/1.2494505-tva-mal-av-olofsson

Wayne Gresky: Nej, inget namn. Mycket därför som jag avfärdade det hela och la på.

Gusse: jag hörde också de . tydligen så förhandlar dom med tie domi . han funderar på en comeback .

superfalle:
Man hoppas ju lite på Krys Kolanos om det skulle vara på väg en ny forward, har producerat bra i Europa tidigare. Sist nåt skrevs om honom var 3 oktober då han fick lämna Islanders camp.

Berka: En annan Jesper fortsätter att måla, hattrick mot Kiruna idag. Någon som orkar räkna hur många hattrick Persson gjort i vinter?

Kan den där forwardsvärvningen som det snackades om i helgen vara Björn Melin? Brendl in i Neftekhimik Nizhnekamsk, Melin hänger löst.

Poffa: Ja om det nu inte var just Brendl..

Wayne Gresky: Det är fan nyhetstorka när man citerar diverse forum på nätet för att få dementiartiklar. Sjukt.

Nikki Nine:

Melin - ja, tack!

Fernholm - Nah...

Nikki Nine: Blir så klart HV och bajbaj Linkan.

Bad_Brett: Jag tackar nog inte nej till Fernholm. Han känns som en bra mycket säkrare back defensivt än någon av Westin, Hållberg, Hasse J och Charlie Cook. Desstuom tillför han nog mer framåt.

Sedan är det ju en fråga om pengar. Spelar han för samma pengar som Cook så bör Modo slå till, samtidigt som man skeppar Cook. Är han bra mycket dyrare, ja då är det inte lika självklart längre.

Melin är även för mig ett Ja, tack!

Bad_Brett: jag vill inte ha någon av dom, tycker melin sett trögare å trögare ut senaste säsongerna, dessutom får han sperken från ett sugäng i khl vilket vittnar om hans status i dagsläget.
Sen lär väl hv ligga närmast i fatet.

Modo har ingen bråska i dagsläget att hitta forwards, vi har bara en skada som snart är tillbaka + att vi har några juniorer som jag gott tycker man kan testa, så om vi ska värva så tycker jag att det ska vara något riktigt bra annars kan det få vara.
Får vi en massa skador då kan vi bli tvingade att värva för att inte bli för kort om folk och då skulle en sådan som melin vara aktuell om han inte är för dyr.

Undrar hur det går för hannu picken 2 ass på 8 matcher verkar lite i underkant, fast han kan ju ha spelat bra ändå!?

Berka: Vi får dessutom tillbaka John Westin till jul, en talang vi inte ska ge upp genom att ha honom som åskådare.

spud: Jo jag skrev ju det :)

""Modo har ingen bråska i dagsläget att hitta forwards, vi har bara en skada som snart är tillbaka + att ""

Berka: Dessutom är det en skäggig kille på juniorträningarna som kanske knackar på dörren snart.

Lumber Jack: ja de med, fast de törs jag inte ens hoppas på.

Lumber Jack: Hmmm...en dryg månad kvar...pratar du om jultomten?

Lumber Jack: Juniorer är väl fjuniga inte skäggiga.

Redigerad kommentar

Paddan: Vadå?

Lumber Jack: Förresten, George Parros har ju rakat av sig sin ansiktsbehåring, är det inte dags för den där överårige på juniorträningarna att göra det också?

« · 1305232 · »