1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533882 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Igår sa en person på LJ's forum att Modos hemsida skulle vara under nybyggnad och nu ligger de nere. Hmm.

Atjoo91: Jag med! Madsen och Edblom i en tredje kedja. Båda jobbar som fan och båda är storväxta, men samtidigt så producerar dom. snacka om bra och samtidigt jobbig lina att möta!

mrpm: Där ser man! ;) han var då center har jag för mig när han spelade i MoDos juniorer och u-verksamhet. Aja han blir ändå bra och ha i tredje/andra femman. Skriver det än en gång, hoppas han kommer!

Atjoo91: Fast han är forward :P

mrpm: Det glädjer mig oerhört mycket när man får höra han på rykte in till klubben. Han blir en perfekt tredjecenter. Hoppas han kommer!

Man kan läsa på LJ's forum att det ryktas om Pär Edblom från Örebro. Spelade i Modo som junior och är född i Övik.

www.eliteprospects.com/player.php?player=2381

Luuuuuuugnt var de här......

Poffa: Erik nyström är oxå en kille som är ung men har väldigt mycke hockey i sig.

Wayne Gresky: Vet inte om det varit uppe, men nu är Hägga officiell RBKare

Berka: I mina ögon har Ahrling varit relativt medioker, både i J20 och i de matcher han fick chansen att spela i ES. I J20 överglänstes han t ex av Ludvig Byström och Joakim Arnmark, med råge.

Kollar man på de juniorer vi har, så är Anton Byström och John Westin de två som kan ta en plats bland forwards i A-lagstruppen. På backsidan ser jag ingen som på något sätt skulle kunna ta en regelbunden roll bland de sex spelande backarna, möjligtvis att man skulle låta Ludvig Byström, lillebror till Anton, få chansen.

Han är född 1994 och har mycket hockey i sig, troligen är han dock lite vek ännu och skulle behöva lägga på sig några kilo muskler för att klara av spel i ES.

Josefsson ville väl inte stanna som jag förstått det, så att han drog närmare hemmet och cashade in var väl inga större konstigheter.

Petey21: Olofsson kommer få träna med laget nu under sommaren och försäsongen, så någon i föreningen tror mycket på honom iaf.

Berka:

Förmodligen släkt med Tobias Wiklund eller Tommy Warg.

Petey21: john vestin?

Wayne Gresky: Finns det överhuvudtaget någon junior som verkligen tog chansen när han fick den senaste säsongen? Någon som är "självskriven" nästa säsong? Den enda jag kan komma på är Anton Byström, han är den enda jag tycker verkligen stack ut från den grå massan när han väl fick chansen.

Visst, juniorerna fick få chanser att visa upp sig i största allmänhet, men Byström är den enda jag har något bestående intryck av. Så många av småplantorna kanske inte är riktigt redo än, utöver Byström då. Möjligen att Anton Forsberg kan ta en plats som andremålvakt? Men vad finns det i övrigt?

Wayne Gresky: Timander , AE, hålla har varit katastrofer större delen av säsongen.

Men jag förstår dit resonemang!

Berka: Ahrling var en katastrof när han fick chansen i A-laget den här säsongen. Visst skulle det vara kul om han utvecklades till en bra elitserieback, men att räkna med att han gör det redan till nästa säsong skulle vara idiotiskt.

Gustafsson: Possitivt tänkande...

Sickan har en plan, ja eller iaf. macrkus ;)

Poffa: Markus gör det då inte lätt för sig iallafall. Fast det är klart, Malmö erbjöd nog Josefsson en hel del.

Sen är det ju naturligtvis inte säkert att man tar en plats i A-laget, men efter senaste säsongerna med total misär och dyra spelartrupper så hoppas jag att modo vågar spela eller iaf. seriöst vågar testa sina unga.

Poffa: Enligt dom i laget så är han den som överaskat mest på träningar och match den gångna säsongen.
Även ludvig byström går starkt framåt, fast han är lite ung än.

Poffa: Ja, det skulle vara riktigt roligt att höra. Tycker inte ens han varit bland de bättre backarna i J20 de matcher jag sett denna säsong.

Berka: På vilket sätt har Ahrling gått från klarhet till klarhet?

Poffa: Enligt mig bra beslut, en duktig back, men räcker inte riktigt ända fram på Es nivå, ge Ahrling hans plats ist, en bra back i modos egna led som de 2 senaste säsongerna gått från klarhet till klarhet och dessutom är verkligen omtyckt bland sina medspelare.

Berka: Instämmer. Nu får de va slut på den här tränarcirkusen.

Daniel Josefsson har skrivit ett treårskontrakt med Malmö. Så då var han borta, också.

Berka: Precis så jag tänker. Då ser jag hellre att man knyter upp säg Lückner på tre år.

renen: Det tycker jag gott dom kan roa sig med.

yngwie: Nu när vi får ett nytt lag till stor del så hoppas jag att tränaren får vara med vid valet av spelare vem nu än tränaren blir.

Det kan omöjligt vara bra att byta ledare varje säsong, ibland 2 ggr.

yngwie: Verkar som våra grannar fikar efter Oscar Hedman.

Berka: Hoppas verkligen att de är slut med de, när vi nu lämnar allt gammalt bakom oss. :)

yngwie: Vi måste va de lag som bytt tränare oftast senaste 5 åren..
känns inge vidare tyvärr!

Berka: Det känner jag igen ;)

Gustafsson: 1 säsong så vi får nog byta tränare nästa säsong igen då ;)

spud: Men hur länge är en NHL-coach villig att stanna i Sverige och lilla, lilla Ö-vik då?

spud: Hehe, tufft.

Wayne Gresky: Där ser man. Men nu börjar det ändå lukta lite silly season om MODO.

Paddan: Det är den här artikeln som är källan till Olsson-dementin.

spud: Simon Olsson var ett rykte utan sanningshalt, enligt mrmadhawk.

Men Hägga är klar för Rögle i varje fall.

bisterfinnen: Hur ska man göra med tröja #18?,, 10 säsonger i en klubb är stort i sig, men han har kanske inte varit den största hockeyspelaren i klubben!

Hänga i taket?

bisterfinnen:

Å Wargas är sugen på rubel.

Berka:

Snygg avtackning av Hållpan på Åff

Dream Team: Man får väl erkänna att han gjorde de bra i timrå de matcher han spelade, samt att han var satbil några matcher i modo oxå, men sen var det som om proppen åkte ur å karn fullständigt dog i tempo ute på isen.

McFire: Jag misstänker att det inte var Markus Näslund som gav klartecken till värvningen av Anders Eriksson.

Viskarn: Herr Eriksson har inte varit så tränad "som han borde", någonsin känns det som. Gubben är slut på elitnivå, helt slut.
För mig är det självklart att han inte får ett kontraktserbjudande.

spud: Framförallt är han 21, in 56 som våran tidigare medelålder låg på ;)

Gidde: Ja ska man lyckas som kortväxt i elitserien måste man ha något alldeles extra.

Anders Eriksson lämnar också, enligt officiella.

Oväntat? Nja. Tappade ruggigt mycket under säsongen, kändes det som. Var nog inte så tränad som han kanske borde ha varit när han kom till MoDo.

« · 1376360 · »