1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533882 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Igår sa en person på LJ's forum att Modos hemsida skulle vara under nybyggnad och nu ligger de nere. Hmm.

Atjoo91: Jag med! Madsen och Edblom i en tredje kedja. Båda jobbar som fan och båda är storväxta, men samtidigt så producerar dom. snacka om bra och samtidigt jobbig lina att möta!

mrpm: Där ser man! ;) han var då center har jag för mig när han spelade i MoDos juniorer och u-verksamhet. Aja han blir ändå bra och ha i tredje/andra femman. Skriver det än en gång, hoppas han kommer!

Atjoo91: Fast han är forward :P

mrpm: Det glädjer mig oerhört mycket när man får höra han på rykte in till klubben. Han blir en perfekt tredjecenter. Hoppas han kommer!

Man kan läsa på LJ's forum att det ryktas om Pär Edblom från Örebro. Spelade i Modo som junior och är född i Övik.

www.eliteprospects.com/player.php?player=2381

Luuuuuuugnt var de här......

Poffa: Erik nyström är oxå en kille som är ung men har väldigt mycke hockey i sig.

Wayne Gresky: Vet inte om det varit uppe, men nu är Hägga officiell RBKare

Berka: I mina ögon har Ahrling varit relativt medioker, både i J20 och i de matcher han fick chansen att spela i ES. I J20 överglänstes han t ex av Ludvig Byström och Joakim Arnmark, med råge.

Kollar man på de juniorer vi har, så är Anton Byström och John Westin de två som kan ta en plats bland forwards i A-lagstruppen. På backsidan ser jag ingen som på något sätt skulle kunna ta en regelbunden roll bland de sex spelande backarna, möjligtvis att man skulle låta Ludvig Byström, lillebror till Anton, få chansen.

Han är född 1994 och har mycket hockey i sig, troligen är han dock lite vek ännu och skulle behöva lägga på sig några kilo muskler för att klara av spel i ES.

Josefsson ville väl inte stanna som jag förstått det, så att han drog närmare hemmet och cashade in var väl inga större konstigheter.