1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534032 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:

I min dimmiga kristallkula.

Fredric Andersson gör alla nöjda, kanske tom. glada.

Johan Ryno visar sig inte ta något ytterliggare steg.

Tomas Pöck blir kvar ett år på nåder.

NuMo: Hur som haver, förståndigt med ett tryout-kontrakt på Ryno. Pöcken får vi hoppas att Macke trots allt har koll på.

Poffa: Grattis till nyförvärvet, nu har ni en kille som uppfyller Wikegårds tjat om att "Käka Pöck"..

Poffa:

Andersson blir nog bra, men han får nog ingen framskjuten roll. Tredjekedjan?

Pöck känns på något sätt som Pikkarainens ersättare.

Undrar hur långt Rynos tryout är på?

Lumber Jack: Pöck har producerat bra både i AHL och i Schweiz så jag tror nog kanske eventuellt att det kan vara en bra värvning. Forwardsduon kom ju inte direkt som en blixt från klar himmel, men på pappret känns båda som smarta värvningar, vi får se hur det planar ut i verkligheten. (Det gäller att gardera sig lite såna här inlägg så att man inte framstår som en idiot om/när allt rasar i november.)

Redigerad kommentar

Lumber Jack:

Ja, Macke är klok han.

Vilka backar blir det nästa säsong tro. Vi skall bygga pussel och hoppas attt han får bitar som passar. Tyvärr så är jag aningen pessimist.

Det blir nog Timander, Hasse Jonsson, Westin, Tollefsen, Pöck, Pikkarainen.

Pöck är allround och Marcus hoppas att han passar in i lagbygget. Men passar han in i visionen om ett snabbare mer distinkt spel?

Jag tror vi måste ha en back som är hårdskjutande speldrivande rightskytt som faktiskt både kan spela försvarsspel också. Jag efterlyser Adrian Aucoin.

Redigerad kommentar

Tre spelare klara!

McFire: Fantastiskt.

NuMo: Äntligen. Nu kan jag gå å sova igen.

Någon som har koll på om Herr Pöck kommer att spela i VM?

Lumber Jack: Finns inte med i laguppställningen.

Pöck: Pucksäker, ingen raket på skridskorna men kommer säkert göra lite poäng i PP.

Andersson: Åker mycket skridskor, är väl ett steg i att göra Modo lite skridskostarkare, spelsinnet? Si sådär. Gjorde kanske intryck på Mackan i kvalserien med sina fyra mål.

Ryno: Stor, det är väl allt.

Vi har nog inte blivit sämre av dessa värvningar samtidigt som vi förmodligen inte ger våra motståndare skrämselhicka direkt.

36 : Vi får verkligen hoppas att han har tackat nej, för är han inte top 8 i Österrike känns det ytterst vanskligt.

Lumber Jack: Om skoltyskan fortfarande fungerar någorlunda så får jag det till att han har tackat nej och är på USA-semester med frugan.

Sawchuk: Man får vara realistisk. Mackan lär inte lyckas värva ihop ett guldlag över en sommar. Det handlar om att bygga en ny stomme som kan kriga sig till ett nytt kontrakt och ge föreningen lite stabilitet.

Svenska klubbar värvar inte något som skrämmer längre, iaf inte spelare som inte sedan tidigare har någon anknytning till föreningen. Givetvis hoppas även jag på mer spännande namn, men för de roller nyförvärven antagligen är tänkta för så ser jag det som vettiga värvningar.

Wayne Gresky:

Jag förväntar mig ändå att det göttaste är kvar.

Foppa har ju sagt att det är saker på gång och båda han och Macke pratar om visioner och förändringar. Dessutom så håller man ju tillbaks vad som egentligen kommer att hända "av goda skäl". Jag antar att man väntar på att tränarfrågan först skall bli löst. Men sen. Jäklar i attan.

Wayne Gresky: Håller med, värvningarna känns vettiga och förmodligen är det inga extrema summor som vi lägger på dessa spelare.

Fredric Andersson är ett kanonförvärv. Och då menar jag inte att han kommer göra 45 poäng, leda en hel kedja själv och vara Foppa-ish. Nej, han är en motsvarighet till Madsen, skulle jag säga. De två tillsammans är nog väldigt jobbiga att möta.

Ryno på try-out är ingenting att säga om, heller. Man ger honom en chans och misslyckas han så skickar vi honom till Leksand och retar gallfeber på Oskarshamn.

Pöck kan säkert bidra med lite skott i PP, något vi saknat. Han är ingen defensiv jätte, men vi får kanske in sådana som komplement framöver. Denna värvning är den som känns mest tveksam, så här långt. Men vi får helt enkelt lita på Macke och Foppa.

Wayne Gresky: Det var för väl att han bara ville passa på med ett besök i staterna nu när dollarn står lockande låg.

Lumber Jack: Hans fru kommer tydligen från USA, så hon längtade kanske bort från cuckoo clocks and swiss cheese och hem till weirdos and string cheese

Poffa: Jag tror att Pöck är relativt dyr även om vi inte pratar Klasen-pengar. Jag skulle gissa att han är tänkt som en spelare för förstabackparet och förstauppställningen i PP.

Wayne Gresky: Nån fler som fått rykten om att Pöcken är istället för Pikken?

Wayne Gresky:

Det är väl inte helt orimligt att det ser ut såhär:

Pöck-Tollefsen
Timander-Hersley
Westin-

Frågan är då vem man vill ha in bredvid Westin. En junior eller en etablerad spelare?

Nikki Nine: En etablerad.Får jag välja mellan en bra back eller forward så tar jag backen.Vi behöver verkligen en bra defensiv nu efter några tunna år.

Nikki Nine:

Jag är övertygad om att de kommer plocka in en offensiv back till. Om det inte blir Pikkarainen så blir det någon annan.

Nikki Nine:

Uppställningen;
Pöck-Tollefsen
Timander-Hersley
Westin-junior

Måste vara den tunnaste någonsin isåfall? Hyffsat känslig för skador skulle man kunna säga va. Naturligtvis måste vi ha in åtminstonde en etablerad till på det där.

McFire:

Tror att det blir något i stil med:

Tollefsen - NY/Pikkarainen
Pöck - NY
Timander - Westin

Extra: Junior/Hersley

I dagsläget finns det inga juniorbackar i MoDo som är i närheten av att ta en plats. Den närmsta är väl Ludvig.

Redigerad kommentar

McFire: Blir detta våran backuppsättning med en halvdan back på sista platsen så kommer jag bli otroligt orolig. Men man får väl hoppas på att man faktiskt finner några som tar samma steg som Pikken gjorde.

Sen kan man undra vad som sker med 1a formationen. Där har vi inte många spelare som platser så här på förhand och tittar man på ifjol så räcker inte Skröder, Susse och Danielsson till för det jobbet.

Men det kanske blir en liten förändring nu och vi faktiskt kommer ha mer än 1 formation åt gången som kan producera lite.

Bad_Brett: Nja, närmsta är nog Marcus Bohman, 93an.

Nikki Nine: Våra juniorbackar visade klart och tydligt att de inte höll för elitseriespel förra säsongen. Det är möjligt att man avvaktar en bit in på säsongen för att se om någon klarar av att ta klivet, men jag känner mig tveksam till det. Det kändes inte ens nära ifjol. Jag har väldigt svårt att se att man har Eddie Larsson eller någon juniorback högre upp i depthcharten än som åttondeback. Får man inte tag på något bättre så lär både Timander och Jonsson bli övertalade att köra ett år till.

Pöck - 1
Tollefsen - 2
Westin - 3
4 - Larsson

Om vi värvar Hersley så måste vi fortfarande ha minst en ny back alternativt behålla Pikkarainen. Ekonomiskt så utgår jag att Timander får en kraftig lönesänkning om han spelar ett år till.

Redigerad kommentar

Fredde står ju listad som C/LW, vad spelade han egentligen förra året? Är han primärt center så måste det ju peka på att Svarten lämnar, hoppas det är så.

Hade inte klagat över följande centeruppställning:

Hensick
Sundström
Andersson
K-Fop

Hoppas verkligen det är ett par, riktigt bra backar på ingång, skulle kunna tänka mig något sådant här:

NY - NY
OKT - Pöck
Westin - NY
Jonsson

Redigerad kommentar

Jag har fått höra att Modo vill behålla Pikkarainen och Pikka vill stanna.
Men Modo har tydligen inte fått tag på Pikkarainen, det hörde jag dagen efter Challe fick foten.

Nikki Nine: Nice, Mackan! Börjar hända lite grejer nu. :-)

Värt att påpeka att ett samtal från Markus Näslund väger lite högre än Fredrik Andersson. Gött!

Gustafsson: Att han är listad som center tror jag inte betyder någonting. Att ha 5-6 spelare som är listade som centrar är inget märkvärdigt, eller ovanligt heller för den delen.

Nikki Nine: Då saknas bara Frasse och Hilding.

Gustafsson: Han tekade iaf tredje mest i SSK förra säsongen, dock med ett ganska skralt resultat (46%).

Nikki Nine: Han verkar ha en lovande lillebror också, kanske kan vara ett namn för hockeygymnasiet?

Wayne Gresky:

Spännande värvning. Kanske kan bilda ett spännande kedja med Westin och Byström?

Pöcks första NHL mål inte så speciellt.

Men Janos Hari kan brottas haha ;)

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Han har ju inte öst in poäng där borta. Men detta blir spännande att följa.

Atjoo91:
Inte hans 1:a NHL mål snarare hans sista , hans första gjorde han för Rangers flera säsonger innan det du länkat till

WarhawK: Jag kan läsa innantill: Thomas Pöck scores his first goal for the NY Islanders

Frisco:
Bevisligen inte vidare läskunnig iaf med tanke på personen i fråga skrev det var hans 1:a NHL mål och inte var nå vidare speciellt

WarhawK: Jag läste på länken jag. Förövrigt det enda mål han gjorde i Islanders.

WarhawK: Jag ber om ursäkt för att jag var lite het på gröten. Men snälla var inte så grinig, alla kan göra misstag.

Frisco:
Ja länken säger så , men nu var det inriktat på personens kommentar att det var hans 1:a NHL mål vilket bevisligen är felaktigt eller håller du inte med ?

Här har vi en perfekt första center. :)

Redigerad kommentar

Atjoo91:
Jag inte grinig jag informerade att du hade fel info i din kommentar och blir anklagat för inte vara läskunnig då känns det ganska menlöst försöka vara snäll korrigera info när man blir påhoppat när gör det

« · 1378132 · »