1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Wayne Gresky: Anywho, om Klasen går till Malmö så visar han klart och tydligt att han inte är en sådan spelare vi är ute efter. Ambitiösa spelare som vill utvecklas och bli så bra som möjligt. Det är det som är framgångsreceptet. Spelare som bara är nöjda med att casha in vinner inga titlar.

Wayne Gresky: Var det bara jag som blev lite halvimpad av Alexander Barta igår? Problemet är väl dock att det inte finns nån jättebra plats för honom i laget.

Nikki Nine: Nej, jag la märke till samma sak.

Wayne Gresky:

Ingen panik i Modo i alla fall...

Wayne Gresky: Låter knepigt värre att Klasen skulle acceptera ett 3års-kontrakt från en klubb i AS. Men knepigare saker har väl hänt. Men expressen har i alla fall dragit ner på summans nivå. Började väl med 500k i månaden för att sen bli 800k i månaden och nu kommer expressen med 300k i månaden. Snart så går han väl till MODO för 75k i månaden. Blir bra tillslut det där.

MorganaLefaey:

Uppenbarligen är Klasen lockad av den sportsliga drömmen om att Malmö skall lyckas nå ES. i den satsning de gör nu. Malmö har ju alla förutsättningar att lyckas.

NuMo: Han borde välja Aftonbladet, för där får han bättre betalt.

NuMo: Visst kan det i en kombination med mycket pengar locka. Men man kan väl tycka att när man jagar ett NHL kontrakt så borde man vilja spela så högt upp i systemen som möjligt.

Malmö i sveriges snyggaste hall och mer eller mindre två miljardärer i ryggen bör ha all möjlighet att gå upp. Och lyckas de skapa något som inte bara är ett pop-lag så kanske publiken inte sviker på en gång och de kan få det att gå runt.

Wayne Gresky: Jaha, nu ska vi alltså införa lönetak i ES, så att allsvenskarna ska kunna köpa upp alla bra spelare. Typiskt.

Börjar folket få panik än över vår trupp och saknaden utav spets?

Nikki Nine: Vore väldigt intressant att höra vad de haft för krokar ute. Men det lär man väl aldrig få veta. Men de sa väl något om att de skulle vänta ut NHL spelare.

Panik har man haft i snart 3 månader och den kommer nog inte lägga sig förrän MODO ligger på slutspelsplats igen.

MorganaLefaey:
Jag är nog lite sugen på Alexander Barta ändå. Kanske han kan fungera med två superoffensiva yttrar, lite som Warg med Lindström och Lehtonen?

Är även nyfiken på vem/vilka som blir assisterande tränare till Uffe. Märkligt tyst.

Redigerad kommentar

Jaja, de var lika bra att Klasen går till Malmö. Vi behöver ingen av hans sort.

Nikki Nine: Hugg du på den här rubriken?

yngwie: Vet inte vad "hans sort" är för något. Men tror inte alls Klasen vore fel i MODO. Däremot så kan jag anse att man kanske inte borde tömma hela lönebudgeten på honom.

Man får väl se hur det är med Klasen och Malmö också. Kan mycket väl va sant, men silly är ju silly så att säga.

MorganaLefaey: Bevisligen är han ju bara ute efter pengar. Då är de verkligen inget att ha.

Örnen skriv på LJ:forum att Macke, Foppa och Tuffe Uffe har presskonferens på måndag. Är du nu stora kanonen ska avfyras?

Lumber Jack:
Ja, fan vad Viktor Rask har fått vänta på det här...

Icing-Ove:

Viktor? Vafan, jag trodde det var Tuukka vi landat.. :-)

yngwie: "Bevisligen är han ju bara ute efter pengar. Då är de verkligen inget att ha."

Och vad skulle i din vidaste fantasi locka någon toppspelare till Modo? Den fantastiska staden?

Wayne Gresky:" - Jag får inte ta något annat jobb, då ryker lönen från Modo, säger Challe Berglund som nu tar ett sabbatsår."

Snacka om att brinna för hockeyn, eller inte...

arnio: vadå... nu kan han ju glassa runt och ha fullt pröjs ändå.

Lumber Jack: 

Redigerad kommentar

36 : Hur är det? Måste man ha pressleg för att få närvara? Är i övik krokarna då, skulle vara kul att titta förbi.

arnio: Om det är fantastiska städer toppspelarna i första hand är ute efter så skulle knappast någon överhuvudtaget överväga att flytta till Sverige. På sin höjd till DIF/AIK, om ens det.

spud: Det är ingen presskonferens i den meningen, det är en sponsorträff för inbjudna sposorer från den gångna säsongen av typen "kom å träffa Uffe". Med det sagt så är det inte helt omöjligt att man släpper nåt nyförvärv i samband med träffen.

Örnen: Du la nog in fel länk. Det där var till en tidning.

Örnen: Med tanke på hans problem med hjärnskakningar så kan jag faktiskt förstå honom. I AHL skulle han spelat för kaffepengar, i KHL utan något skyddsnät. Här får han ett kontrakt som mer eller mindre tryggar hans ekonomiska framtid. Det är inte det mest glamorösa alternativet, ej heller det mest ambitiösa, men det kan faktiskt vara det klokaste.

Frisco: aha.. sydsvenskan hade iaf skrivit om det

Brandon Reid är ett namn som ventlieras på ett annat forum. Min schwiizertüütsch är ju inte direkt av världsklass, men visst känns det här lite lurt: "Keine Rolle spielt hierbei Brandon Reid, der wie Thomas Pöck zu MODO Örnsköldsvik (Schweden) wechselt"

www.hockeyfans.ch/news/meldung/29299

Wayne Gresky: Hoppas jag inte på, för gammal enligt mig.

spud: Enligt beskrivningen så har han ju bra fart på rören, har lirat med Näslund tidigare och är kontraktslös. Det verkar med andra ord ganska rimligt, men det känns knappast som en spännande värvning, snarare som en nödlösning.

Wayne Gresky: Ja han är säkert en bra spelare som skulle göra ett gott jobb i serien. Men han har passerat zenit och han vet om det. Vi behöver spelare som kämpar för att bli bättre, inte de som kämpar för att inte bli så dålig.

Wayne Gresky: Det där uttalandet tolkar jag som att Reid redan skrivit kontrakt med MoDo.

Nikki Nine: Grym värvning.

Sedan så är det väl kul att ingen kommentar hos MrMadhawk kommenterar Brandon Reid-ryktet utan istället bara är svar på nonsenskommentaren att Lidström skulle vara aktuell för MIF.

Paddan: Tycker det är roligt att Malmö rör om i grytan igen. Men då Percy sa något om att de skulle börja bygga från grunden och hade lärt sig efter gamla synder så borde de kanske se till så laget inte bara blir ett pop-lag som publiken följer om allt går bra. Förr eller senare så måste de kunna leva på sin egen inkomst och ha en fast publik.

Kommer bli några timmar framför Viasat och Malmö i vinter skulle jag tro.

Lidas till Malmö känns som en omöjlighet. Men vore tufft värre om de lyckades med något sådant. Men tror inte på det för 5-öre.

MorganaLefaey: Om Lidas spelar i Malmö ska jag.. vafan som helst(nästan). Varför skulle han sätta sig i en buss till Nybro en onsdag i november? Killen har 0 att bevisa. Han har mer pengar än han kan kommer göra av med.

MorganaLefaey: Verkar bara vara fem forwardsplatser kvar i Malmö. Då är väl tre av dessa vikta till Klasen och två profilspelare till.

spud: Nej det är väl ungefär vad jag menar med "tror inte på det för 5 öre" eller vad jag skrev.

Paddan: Visst vore väl Frolik en klockren värvning för tikarna? Eller skulle han direkt bli uppäten?

Gusse: Inte mig emot.

Nikki Nine:

Näslund rycker som fan i alla talanger han kan komma åt. Jag gillar det. MoDo måste gå på offensiven och bygga en ny grund.

Men Foppa, var är du? Börja knega du också :-)

Gusse: Nu tror jag inte Thuresson och Klasen tänkts till samma plats i laget. Men han kan helt klart vara ganska intressant. Ung och lovande som man kommer ihåg från tiden i Malmö.

Ser dock gärna större namn på några av platserna som finns kvar. Men att tro på 3 spelare i Nagy, Bartecko och Ritchie klass är väl att tro på alldeles för mycket.

Redigerad kommentar

Stor intervju med Maciejs i dagens TÅ, men ej på nätet ännu. Ni som inte har den på hallgolvet aller i brevlådan får pallra er till närmaste pressbyrå.

« · 1380571 · »