1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Wayne Gresky: Jag hoppas det smäller en gång till, innan kvällen. Helt otroligt är det inte.

Poffa: Har du nånting du inte delar med dig av till flocken nu?

Nikki Nine: Nej, det var bara min hjärna som slog en frivolt. Modo har ju haft något av en vana att presentera spelare i klunga. Och det går ju hundratals rykten om lika många spelare, så...

Nikki Nine: Så var värvar fredagen tillbaka ..Kul

Poffa:

In med Nagy på det här så har vi två ytterforwards av riktigt hög klass som kan göra mål.

Vad tror ni andra, betyder värvningen av Dick att vi inte kommer ha kvar Nagy?

Redigerad kommentar

Poffa:

Samtidigt kan det vara smart att sprida ut de riktiga spetsvärvningarna. Skulle förvåna mig mycket om det presenteras något mer idag. I sådana fall lär det röra sig om någon dussinlirare, som inte konkurrerar om samma rubriker.

Vill lyfta två frågor.

1) Vad tror ni om vår centersida, är den klar? Vi har för närvarande Sundström, Andersson, Svartvadet, Byström, visst måste det in en till? Vore förjävla jobbigt annars.

Jag tar gärna, som jag skrev förut, en center som är duktig defensivt, en Barta eller Påhlsson, som kan spela med Dicken och Nicky D, men det är viktigt att denna center också är tillräckligt kapabel offensivt för att hänga med stockholmarna.

2) Vad tror ni om Svartvadet som kapten i år? Jag är inte säker på att han kommer att få spela varje match, och om han får spela så blir det ganska sparsamt. Om vi byter, vem ska vara kapten? Madsen, Tollefsen? Vore väl ganska lämpligt att göra som FBK när de bytte ut Jönsson mot Wallin under Jönssons sista säsong.

Nikki Nine: Jag undrar om nr 39 inte lägger skridskorna på hyllan, med tanke på sin sjukdom.

Nikki Nine:

Vill du bänka Forsberg? Personligen ser jag gärna att man flyttar ut Andersson på kanten och värvar en ny center för första- eller andrakedjan.

Skröder - Sundström - Ny/Nagy
Dicken - Ny  - Danielsson
Andersson - Byström -Madsen
Westin - K-Fop - Ryno

Bänk: Hedman, Olofsson, Hari, Samuelsson

Svartvadet räknar jag med slutar. Madsen eller Tollefsen får bli ny kapten.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Räknade med att han spelar på kanten, men han kan ju lika gärna spela center. I dagsläget är det lite knapert med plats där dock om alla ska få plats.

Bad_Brett:

...Annars skulle nog Dicken inte ha några problem att spela med Sundström och skröder, med samma roll som Zuccarello hade.

Bad_Brett: Får man presentera en dröm?

Skröder-Susse-Thuresson/Shoestring
Dicken-Barta-Nagy
Madsen-Andersson-Danielsson
John Westin-Byström-Hari

Bänk: Hedman, Olofsson Samuelsson

Svarten slutar och Ryno skickar vi till Leksand (för att få Oskarshamn sura).

--------------

Jag tror inte det finns pengar för detta, men man kan ju drömma. Jag vill verkligen ha Madsen, Andersson och Danielsson tillsammans. Jag tror det kan bli en fruktad kedja i vinter. Skridskostarka, lite småfula, hårt jobbande och har näsa för målet.

Thuresson eller Sjöström tror jag vore det perfekta komplementet till Susse och Skröder. Duktiga skridskoåkare, vågar stå framför mål och kan använda fart och tyngd för att skapa ytor åt Susse och Skröder.

Ställer vi den här forwardstruppen på isen i augusti så kommer jag gråta av glädje. Mest troligt kommer det dock aldrig hända.

Poffa: Vi tar Zucca istället för Nagy. Det får vara slutlekt borta i äpplet.

Poffa:

Ja, tredjekedjan ser onekligen intressant ut. Men som du säger lär det väl bli svårt att få ihop ett sådant lag, speciellt med tanke på att 3-4 backar måste värvas.

Poffa: Jag tror att det är en riktigt dålig kombination med Sjöström, Skröder och Sundström. Skröder är som bäst när han tar den rollen som obekväm kille framför målet. Jag trodde att man i vintras kunde se hur illa det blir om Skröder förväntas vara den konstruktiva som håller i pucken!!!

Nej, jag tror på Bretts idé med Dick tillsammans med Skröder och Sundström, så Skröder kan gå tillbaka till det han verkligen är bra på.

J F K:

Problemet jag har med Skröder-Sundström-Axelsson är att det känns som att vi satsar allting på ett och samma kort. Vi vet alla om att vi brände ut Sundström och Skröder denna säsong, så det känns bättre om vi kan sprida ut det lite över kedjorna.

Jag tror att Poffas lag är fullt möjligt om vi tar bort Nagy, som jag tror kommer att kosta för mycket om vi ska ha in två backar som håller hög klass.

36 : Det där är ju bara tramsigt av Expressen. Anledningen till att Axelsson sa som han sa är ju för att han inte vill bli lurad att säga för mycket över telefonen. Han vet att det är klart, men visste inte att Modo presenterat honom som klar. Smart kille, inte lika smart journalist.

Axelsson - ny - Danielsson
Skröder - Sundström - ny
Madsen - Andersson - Westin
Hedman - Svartvadet - K. Fop
(Ryno, Harí)

Pöck - Tollefsen
ny - Westin
Hersley - ny
(Eddie)

alnöit: Jag är helt med dig på de två första kedjorna, sådär tror jag också att det kommer se ut.

Poffa: Kanske inte heller så smart av klubben att låta Axelsson vara ovetande om att han har presenterats?

T T: Kan ju vara agenten som felat, också.

Näslunds första prestigevärvning.

Poffa: Kåberg ryktas vara aktuell som center i er första lina :)

Grattis till en bra värvning

Svanru: Försök inte, Kåberg ska spela i Pennybridge.

Va kul att vakna upp till en värvning! Passa på å signa Nagy med nu :)

Nikki Nine: Tycker det känns bra med Axelsson på kontrakt. Får man in 2 till som är producerande i olika nivåer så ser forwardssidan bra ut. Men funderingen man fick nu är mer varför 1år enbart. Är han för dyr för att låsa upp längre. Är man så säker på att han kommer åka till NHL kommande säsong eller var det helt enkelt ett krav från Axelsson? och stämmer det då med tanken att bygga ett nytt lag. Ja jag vet att man kanske inte enbart kan värva sådana som kan tänkas stanna i flera år. Då har de kanske inte rätt inställning till utveckling och hur bra de kan bli.

Men hur man än ser på det så ger Axelsson MODO alternativ framåt och det är skönt att sådant börjar trilla in.

Vad man skulle kunna pröjsa nu för att få veta tankegångarna hos ledningen. Ska Susse manöverera en förstaformation tillsammans med Dick och Skröder eller är Dicken tänk för en helt ny fruktad 1a lina.

Den här sillyn har fått en att bli galen och känslan är egentligen att MODO kommer vara det lag som är sist klar inför sin säsongsstart. Men det behöver absolut inte betyda att man kommer gå in med sämst förutsättning.

Finns det något datum fortfarande där NHL-klubbarna inte får plocka över spelare längre, och i så fall vad är det för datum?

Nikki Nine: Svarar på min egen fråga. Om ingenting har ändrats sedan förra året så är det 15 juni som är datumet.

Namedroppar Jeff Tambellini, någon som har bra koll på honom? Draftad i förstarundan -03 och har en bra ålder.
Ryktas till bottengänget Ambrì-Piotta i NLA.

McFire:

En vindsnabb jäkel, bra skott, har spelat med Sedinarna nån match, gjort hattrick hos Islanders, dominerar i AHL. Platsar i MoDo....

www.youtube.com/watch?v=nWg5XUeSLXo

Icing-Ove: Den där matchen såg jag faktiskt, nog är han snabb så det räcker iaf, haha :)
Har dock inte följt honom "noga" i övrigt, om man säger så.
Hahaha ja, platsar gör han antagligen ja. Spelar ju numera mer i NHL än AHL också så det säger ju en del. Vafan skulle han till ett säckgäng i NLA och göra egentligen, måste vara taget ur luften tamefan.
Om inte kan ju grabbarna börja dra i sina trådar istället kan man hoppas.

yngwie:
"Jag och Markus har också varit en illbatting med vinnarskalle, Uffe också. Skriv på nu...."

yngwie: Lite synd bara att Red Wings fortfarande kan plocka över honom, men vi får hoppas på att de håller fingrarna borta.

Lumber Jack: Ytterligare läsning:

Icing-Ove: Och Boorken slår huvudet på spiken. Med en stekpanna iofs men ändå.

Salle:
Du, det krävs nog en Hensick+Tambellini/Bödker+Sjöström+Pikkarainen+Fernholm innan jag känner mig säker efter dessa dyngsäsonger....

Icing-Ove: Det är stor skillnad på "säker" och "vara med och slåss om". Väldigt stor.

Nikki Nine: Brände ut Sundström och Skröder? De spelade ju massor och var precis lika viktiga de två säsongerna innan. Skillnaden i år var att man tappade en kille som kunde bära upp pucken och vara en dribbler. Då blev Skröder tvungen att axla en mantel han inte klarar av. Han är inte den typen av spelare, så om han sätt med Danielsson eller någon annan snabbskrinnande "brunkare" så händer ingenting. Nej, låt Skröder vara i den roll han passar bäst. Då får man honom att göra mål igen.

J F K:
Skröder - Sundström - Hari
kanske kan funka?

Vet inte så mycket om Hari, men kanske han kan vara en ny Zuccarello?

36 :

Jag är tveksam till att han klarar det fysiska spelet i dagsläget, även om han säkerligen har offensiva talanger.

J F K: Jag hittar inte artikeln nu, men jag är helt bombsäker på att Susse i allehanda gick ut och sa att det var dåligt att vi hade sån tunn trupp och att det satte press på de som var tänkta att producera och således brände ut dom. Självklart menar han bland annat sig själv och Skröder (som visserligen producerar som tusan ändå), de var inte lika bra i år som tidigare säsonger, playoff undantaget för Sundström. Att Sundström genomgick en personlig tragedi får självklart räknas in.

Och just det är poängen jag försöker göra, vi måste se till att sprida ut de som kan producera i olika kedjor så att inte all press hamnar på en och samma kedja att de ska producera varje match för att vi ska kunna vinna.

Därför tycker jag att Dicken och Nicky D ska vara i en kedja, Skröder och Sundström i en annan. Detta är dock i dagsläget, det kan ändras beroende på vilka spelare som kommer in härnäst.

Nikki Nine: Har vi en tunn trupp så kommer ju vissa att få spela väldigt mycket oavsett om vi har en stark förstakedja eller inte. Ett stort problem i vintras var ju att ingen från tredje- eller fjärdekedjan klev fram (för de fick inte chansen av Challe?), vilket gjorde att Skröder och Sundström fått dra ett oerhört lass fullständigt oavsett vilken ytterforward de haft i sin kedja...

Nikki Nine: Jo läste den artikeln själv. Så nog tror jag man kommer försöka ha lite mer spets i truppen och kanske i alla fall kan ha 2 producerande formationer samtidigt.

Förra säsongen så hade vi alldeles för mycket oförmåga att producera i 3e och 4e linan. Samt då att 1a och 2a aldrig producerade samtidigt. Det tror jag inte vi får se denna säsong.

Hari, Samuelsson, Byström och Westin kanske spelar j20 och kanske inte. Ryno kanske inte blir kvar vilket gör att vi har en ganska liten forwardstrupp fastän den kan se stor ut nu. Jag hoppas på 2 forwards till som kan producera och då har vi 16 forwards och Hari, Samuelsson, Westin, Byström, Ryno, Svarten, Hedman samt Kfop som får göra upp om de sista.

Med tanke på att backsidan var vår akilleshäl förra säsongen så ser den också ganska tunn ut. 5 på kontrakt och finns väl några där som man i förhand inte känner ska ha en ordinarie backplats. Men vi får väl se vad som händer.

Ännu ett målvaktsrykte (dock svagt) runt MODO; enligt MrMadhawk så ska NY Rangers förra backup-keeper Steve Valiquette vara på tapeten för MODO.
Gerber, Tellqvist och nu Valiquette, betyder det att Tarkki är på väg bort på riktigt?

Redigerad kommentar

Hållberg riktar lite småkritik emot förra ledningen.

DariusK: Låter ovanligt dumt att ta en icke eu spelare där. Tarkki var kung i kvalet och vår defensiv sög innan dess. Känns bättre att få in 2 nordamerikanska utespelare. 2 forwards och 2 backar måste minst in. Men även då är Westin och hersley säkra på spel. Men vem vet de kanske går in och lirar riktigt bra också.

« · 1381879 · »