Folk börjar snacka om att det är mina mästerliga voodoo-trick från 2007 som gjort att saker gått åt skogen sista åren. Jag mår i alla fall bättre av att nyss ha slängt ut ComHem och MoDo börjar nu plocka poäng...
Costanza: Det känns positivt att man bara har 12 forwards. Rimligen skulle man haft en trettonde om man varit väldigt orolig för ritchie inbillar jag mig
Shit, luften gick ur en efter gårdagens nyheter. Inte alls pepp på att serien rullar igång igen. Vilka kommer visa hjärta nu egentligen? Vilka är framtidens Modo i dagens trupp? Känns bara konstigt att se grabbarna grus på isen om ryktena nu stämmer, vilket de verkar göra. Brukar väl oftast komma en kommentar från de som ryktas bort om ryktet INTE stämmer, och det ganska direkt.
Nåja hoppas de kan vinna ikväll ändå. Skum och ovanlig känsla inför återstarten kan man säga...
{7814}: AJ kommer att plocka bort dem direkt om han ser dålig inställning. Vi får tänka på hur kul det var då Frölundas sportchef Mats Ahdrian grät då Alexander Steen ville flytta till Höga Kusten :-)
Costanza: Precis ;) Men skillnaden mot då är att fyra, fem spelare ryktas bort av de talanger som man trodde skulle vara Modostommen ett tag framöver. Dock var Steen mer hypad och större talang, men ändå.
{7814}: Vore glädjande om de som varit med ett tag kunde kliva fram i denna stund. Eller förlitar dom sig på de yngre spelarna ;-) Såna här gånger bekänner man färg och visar vilka som är de bärande spelarna.
Dundee: Man ser väldigt svag ut. Hamnar bakom förlängda och geggar på utan att det är farligt. När man väl slänger in pucken framför mål är det lika där . Ingen som tar sig in och är först på puck.
Vikingen: Ser ut som om vi hade ett par hyggliga byten innan dess också. Precis när Pettersson kom tillbaka var det som om man fick ordning på det igen.
NuMo: Jag tycker att vi avslutar klart bäst. Rögle har mer typiska målchanser dår man skjuter och tar returer. Vi jobbar oss in i det igen och skapar faktiskt fler bra skottchanser i slotet, men är sämre på att skymma. Jag tycker att vi ser bättre ut.
Rögle spelar förbannat försiktigt på hemmaplan, det borde vi verkligen kunna utnyttja. Tycker att vi började bäst, kom sedan av oss efter det snöpliga 0-1 i PP, sedan efter 1-1 så trycker vi på igen och avslutar bäst.
Rytter: Jag tror att Rögle är rädda för kontringar. Det går ganska fort ibland när vi vänder spelet och deras backar tar för mycket djup. Heshkas passning där var lysande och sådant gör att de inte törs trycka på så hårt, förutom några gånger när de verkligen fått tryck.
Blake: man ser på rögles mål att Thomas jobbar hem som enda forward. De andra tre fisåker hem. Hade någon åkt full fart skulle det aldrig blivit mål, men det är för dåligt.