1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532629 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Robin Ztorken L: Om man bara ser till resultatet så absolut, men om man ser till spelet så har det varit ganska jämna matcher, givetsvis med en övervikt för Hv71.

Men tar man tex matchen igår, Bik hade det mesta och det bästa fram till 2-0, man var även försvinnande nära att göra 3-0, men ist så slarvar Bik på egen blå och Tyler snor pucken och serverar Skinarunk till sitt första mål.
Inte kort efter är det åter igen nära 3:an för Bik, men mitt i detta så krockar ett gäng spelare i mittzonen och Hv för en 2mot 1:a som dom utnyttjar och inte långt efter det så får man PP och där en retur av målvakten studsar på Tylers ben och in, 3 extremt billiga mål efter lite slarv och en hel del gnutta tur.
Bik fick sedan chansen i 5 mot 3 i 2 hela minuter men Hv spelade riktigt bra boxplay och efter den dubbelutvisning så har Hv rätt bra kontroll.

Gårdagens match kunde Bik mycket väl ha vunnit, men Hv hr en märklig förmåga att hitta vägar att vända matcher på ibland osannolika sätt.
Jämförelsevis, skulle Modo haft samma medstuds som Hv hade fram till 3-2 igår så hade Modo slagit löven i måndags med 8-1.

Hv71 är givetvis stora favoriter och jag tror bara det är Modo som kan ge dom en ärlig kamp om Shl platsen även om Hv har halva foten i Shl redan.

Robin Ztorken L: Bik tappade mycket då förstakedjan föll bort p.g,a. skador, Björklund fick inte mycket uträttad syntes klart framförallt i pp, sen var väl HV extra vaksam på honom förstås, inte ens två minuter i fem mot tre fick de ordning på pp.

Robin Ztorken L: BIK har ju tappat 2/3 av förstakedjan. Bara Björka kvar.

Kan vi hålla oss skadefria så lever hoppet fortfarande. Även om HV71 såklart kommer vara storfavorit in i det sista.

Saleva: När man ser hur enkelt HV pulverisear ett erkänt svårslaget och gnetande BIK, då fattar man att varken vi eller Löven kommer ha skuggan av en chans.
Känns rätt avslaget detta nu, trodde BIK skulle kunna rubbat och stört HV en aning men icke.
Hoppas vi kan ta oss till final bara, för då får vi två hemmamatcher till, bra för ekonomin

{9682}: Har hört det tisslas om att han kan vara tillgänglig i denna serie.. tror inte han spelar imorgon dock

{8225}: Jag förutsätter att den är äkta, annars säger jag upp mig!

Gavelo: Tycker den ser äkta ut, guld smälter man inte ner lika snabbt som småländska meriter

{8225}: Nr.1 helt nykter 😅
Uppladdat:

500x0-5d517045-32d8-4962-9c95-718e4525c7b2.jpeg

Gavelo: förstår jag, men vilken var prestationen, klädde du inte ut dej o vann priset för hemskaste mask?

Förlåt kära moderater, stäng av mej, gick över alla gränser

{8225}: Jag har också ett plastguld!
På halloween festen med jobbet i höstas så vann jag en äkta guldfärgad plastpokal.

Man är ganska stolt.

hajraj: Växjö har 3 plastguld mot HVs 4 på knappt halva tiden. Växjö är ett bättre plastlag än Hv

{8879}: Är Olle fit for fight tro? Hursomhelst två svåra matcher på Teg där ölen är varm och maten är kall.
Uppladdat:

500x0-olleliss.jpeg

{9682}:
Fram med VooDoo dockan...

Olle Liss utan gips...

Nucky: Han skriver också att Bernhardt måste spela i SHL nästa år, han har kontrakt med MoDo, nog för att han inte skulle bli den första att bryta ett kontrakt vi kan historien men något år borde vi ha lite flyt med den delen också. De ledande spelarna borde se en röd tråd att vi är nära att gå upp (om det nu inte sker i år) och kunna tänka sig stanna mot en bra lön förstås.
Det blir nästa spännande moment efter säsongen är över, silly season...

{9108}: Varannan förlorar man, som mest! ;) VooDoon är stark i år, nästa match vinner MoDo.

Gavelo: Hat ramsor kan var otroligt fula dom vi fick höra en gång !!!
Timrå lever på socialbidrag
Vad var grejen med det kan man fråga dig ?
Otroligt nedvärderande

Keriksson: Skulle förvåna mig nåt oerhört om Ros ens bemödade sig att se matchen

Tarasov: Beror väl på om kontraktet är klart inför nästa säsong?

Gavelo: Man kan ju alltid prova att sitta ropa Hata chefen i 10 - 15 min på en firmafest och försvara sig med att jag menade inget illa.

Så får man se konsekvensen i det..
När man inte kan gömma sig i en stor folkmängd!😉

Strandarenan: Jag har aldrig sagt att jag tar illa upp eller känner mig illa till mods, jag skäms bara som modoit när våran klack beter sig efterblivet, oavsett om ”alla andra gör likadant”
Jag vet också att hatramsor förmodligen alltid kommer finnas eftersom det finns sådana som dig som helt enkelt tycker det är normalt och okej, jag tycker inte att det okej, inte för att jag tar illa upp men för att det sänder onödigt dåliga signaler till våra barn, thatś it.
Ist för hatramsor så är det mer kreativt att komma på roliga ramsor om motståndarlaget, som den gången Modo mötte Mora hemma för 10 år sedan och ställningen var väl sådär 5-0 eller liknande, då började modoklacken att heja på Mora ist. hur kul som helst och säkerligen otroligt retligt för motståndarna men med glimten i ögat. 👍🏼

{5647}:
Själv har jag lärt att det handlar om huruvida man vill eller inte vill vinna 😂

Ros i Aftonbladet skriver att det kunde gått hur som helst i förlängnigen, ja tydligt det men han menar att båda lagen hade likvärdiga chanser??? Såg karln matchen överhuvudtaget. Var total dominans från Modo hela period 4 och de hade chans i period 5 innan turmålet också.
Hoppas verkligen vi kan matcha dom lika bra i deras lilla arena också, vore skönt att ta tillbaka taktpinnen direkt och sätta press på dom inför fredagen.

MickeTheProphet: Jo, jag och Bad Brett har ju argumenterat om det där. Jag anser att över sju matcher är det ändå en stor del tur/slump involverat. Givetvis kommer det bättre laget vinna de alldra flesta serier över sju matcher, men jämfört med basket tydligen inte lika ofta.

Silly: Ja, vinner HV ikväll är dom garanterat i final, som väntat.
En torsk idag kan aldrig BIK aldrig orka vända på
Hoppas det blir vi som får utmana dom.

Gavelo: Nu nämner du saker som vi inte diskuterat.
Diskussionen rörde "hata Löven".
Ett uttryck som jag inte anser vara så illa som vissa här inne tycker. Rätt eller fel har jag ingen aning om och jag bryr mig faktiskt inte då jag inte tycker att det är så grovt som du tycker. Men jag säger det igen, Hatramsor kommer aldrig försvinna från läktaren. Det är så verkligheten ser ut och den kanske är tuff för dig att ta in. Jag är bara realist och det är ju faktiskt så att om man känner sig så påverkad och blir så illa till mods av en ramsa som "hata löven" kanske man ska stanna hemma.
Hårt sagt av mig, men jag säger bara sanningen....

youtu.be/HNlgISa9Giw
Intressant video, med tanke på matchen igår!

Monno:
Tacka fan för att Bernad spelar bra, Nubben satt ju på läktaren.
MoDo eller HV upp där spelar Bernad.

Rytter: Tycker också vi gör en bra match men effektiviteten är ju under all kritik.
Därav min besvikels över första och andraformationerna.
EJK gör kanske ett bra jobb i det tysta men han syns ju aldrig riktigt till och gör på tok för lite poäng för att vara center i andra, där krävs mycket mer!
Vore jag Karlin skulle jag byta plats på EJK och Nordin för en test.

Aagaard, var han ens med igår?

Gavelo: VooDoon var svag igår. Starkt av Löven att stå emot och vinna. Nånstans är hockey rättvist. Gäller att vara smart gris och kunna sätta pucken i kryllan för att vinna.

Gavelo: mjo som vi har varit alla matcher emot örebro med, men vi tappade en match pga vårat eget fel, men vi växte utav det och stängde det ganska bekvämt ändå..

fast man ville se mer mål ifrån vissa :p

{9108}: Det är mer på sättet vi förlorar, att vara så dominanta och skapa så många högkvalitativa målchanser där slumpen varit den avgörande faktorn så många gånger under en och samma match med utfallet som bara gynnar ett lag, och sen avgör det laget på just en egen slumpuck, jag vill inte prata om rättvisa men vi kan väl säga som så att Modo inte fått något av den omtalade turen som bra lag förtjänar.

Just nu är det en skitsport men på onsdag är den fin sport igen ☺️

Gavelo: ibland vinner man, ibland förlorar man! hockey är en fin sport

Rytter: Instämmer!
Jag var förbannad under många matcher mot Kristianstad där vi helt enkelt inte gjorde jobbet, men som Karlin sade, idag gör vi en betydligt mycket bättre match än i Lördags fast då vann vi och idag förlorar vi.

Gavelo:

Är såklart besviken på resultatet men inte på spelet. Vi förde matchen och Löven har inte något speciellt offensivt spelt eller tryck, det är kontringar de får när vi slarvar. OT var det bara ett lag som skapade sedan faller vi på ett skitmål.

Kollar man trycket vi skapar speciellt förstakedjan så borde denna match varit avgjord där i andra.

Fortsätter vi på detta sätt kommer utdelningen och Löven kommer inte orka, tycker de ser rätt trötta ut på backsidan och bjuder på mycket.

Nu är det trots allt fördel löven som stulit en bortamatch, gäller att vi tar tillbaka en match i Umeå för att vända tillbaka fördelen till oss.

Härligt med slutspel.

Soulless: Blir sjukt intressant att se hur lagen ser ut på onsdag, kommer vara på plats och kasta grus i spelargången.

Soulless: Vi hade en liknade Ot torsk mot Kik i kvarten, en match där vi dominerat likvärdigt som idag, vi prickade stolpen 7ggr under samma match och förlorade på en slump situation på övertiden där spelarna trodde att domaren blåst av för en skada så alla slutade spela utan en Kristianstad spelare som stod ren framför målvakten.
Idag träffade vi bara stolpen 5 eller 6 gånger, man undrar ju lite hemma i soffan hur det kan komma sig att man aldrig träffat stolpen på den 3:e del av stolpens yta som innebär mål.

Blir hövligt spännande och se hur matchen artar sig i Umeå på onsdag, spelarna lär vara rätt mör.

Monno: Tycker vi ska försöka behålls honom oavsett serie, framför allt om Marenis är klar.

Tarasov: Ja han känns lite osäker/försiktig, kan nog vara en anledning till att hans genombrott i KHL kom sent. Det tar lite tid för honom att tro på sig själv.

Gavelo: det är faktiskt helt sjukt med alla stolpar ikväll, 2-3 på en match och man grämer sig, vad hade ni ikväll till slut? 7, 8?

Jag tycker matchen var jämn (förutom övertiden som var väldigt ensidigt er) men era chanser var definitivt giftigare. Stolparna + endre på bra humör räddade oss ikväll.

Soulless: Rahimi var dålig idag, han ägdes av spelare som väger 30kg mindre under långa delar av matchen och var försvinnande nära 3-4 ggr att åka ut.
Som sagt, det finns en hög backar i Löven som rent spelmässigt är bättre, mycket bättre.

Men aja skit samma, Grattis till segern!

Soulless: Har svårt att se vad han bidrar med till ett i övrigt skickligt Björklöven. En gnällspik som gråter över lite trashtalk från Sevc och har som enda färdighet att förstöra karriärer.

Det är ju nästan komiskt att han till och med lyckades skada Filip i en situation då han verkligen inte gick in för fullt.

Hakning-Henrik: Nä idag var vi bra, riktigt bra, men vi har en sällsynt motstuds idag samt att Endre var en vägg, kan vi fortsätta nöta såhär så ska inte löven kunna ta oss.
Men vi är ju ett lag som tyvärr har något mystiskt övernaturligt som hänger över oss, när ”det” bestämt att vi inte ska vinna så gör vi inte de ens om deras målvakten går och fikar mitt under matchen.

Det är tamefan vi mot stolparna..

😆

Monno: Juste.. Ja så kan det bli. Vi måste iallafall ta en vinst i umeå vilket vi kommer att lösa.

en del dagar , har andra turen med sig :-) bara bita ihop kom igen till nästa match.

spela likt som ni gjorde ikväll fast skjut i målet istället för stolparna :D

en målvakt ska ha tur med, vilket Endre hade ikväll samt att han var väldigt duktig med!

Monno:
Tycker den sista meningen är mitt i prick.

Robin Ztorken L: Ja dansken var ovanligt osynlig ikväll men nya tag på onsdag.

Robin Ztorken L: Tycker de är bra men tyvärr saknar de förmågan att göra något på egen, Aagaard är iaf opportunistisk när lägena kommer. Tycker de går en bra match.

« · 2330102 · »