1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532535 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
S-vikaren: Japp har dock en liten misstanke att andra halvan kommer bli betydligt svettigare än den första men vi kör hårt det kan gå. 🙂

Jan-Erik : Olle Miss menar du?

Jelly vet jag inte va man ska göra med

jonsson: nu är ju långfredagen den dag man ska lida på året, men jävla Ingman behöver väl inte göra det extra jobbigt, sicken nervpärs. Nu måste grabbarna vräka i sej pizza så dom orkar på söndag

Markström: Vi hatar dig också så det är ömsesidigt :D
Men anser du seriöst att någon publik skriker mindre än någon annan?

jonsson: Synd att han inte går på avslut.

Lövens tränare ger intryck av att inte har en aning om vad han sysslar med.
Nu har vi varit bättre i tre av fyra matcher. Dags att göra en bra match hela vägen.

jonsson: Bra lär ha mer krafter nästa nu när vi vilat hela matchen.

Gillar ändå Stråhle, han är sympatisk. Bara att gratulera Björklöven till den tränaren.

JFK, jag tror inte att han ställer sig i TV och säger att modo spelat bättre 3 av 4 matcher. Lite pepp till egna laget fär man räkna med.

M
o
D
o!!!
Faaaaen vad bra vi är !!!!!!!

Hakning-Henrik: Han är dock väldigt dålig på att analysera en match.
Sedan är han nästan ännu mer självgod än Wallsson. Jag tror att jag aldrig hört en enda tränare indirekt insinuera hut duktig han är. Inte ens Wallsson eller Anders Forsberg var så skicklig på att berätta hur fantastisk han är.

Soulless: Acceptera att Björklöven har mest toxic fans. Bokstavligen ingen gillar er.

{5647}: Uppdaterade mitt svar tidigare. Jag håller inte med, tycker inte han är självgod av det jag fått se.

Werner: hade en bra känsla och vi var värda segern

Ben Perrault: blev bitter vid 1-2 och 2-2, men nu har jag en bra känsla

Hakning-Henrik: Det här var den intervju där han som minst berättat hur skicklig han är som fått laget att prestera.

Tack for Jesper Lindgren. Två mål bakåt ikväll. Han är bra med puck, men jag älskar hans försvarsspel.

Ingman en säkerhetsrisk

{5647}: Ja, jag står inte ut med hans blotta uppenbarelse. Ser så sjukt jäkla självgod ut. Även när han "kritiserar" sig själv så osar det självgodhet. Att det är helt och hållet han som styr över huruvida spelarna är taggade eller inte.

Jag önskar dock att Karlin kunde bjuda på ett leende någon gång. De kan ju analysera matchen hela natten om de så vill, men direkt efter segern kan han väl visa lite energi?

Bad_Brett:
Är det nu vi konstaterat att det var HELT RÄTT av Karlin att RYTA TILL ang domarinsatsen

{8225}: Draken lyfte i motvind. VooDoo-vinst!

Tarasov:

JA, det va det, nånting hände

Loggade in på svenska spel imorse, hade tydligen en femhundring liggandes där. La den på Modoseger, turligt nog, va nära på att ta Löven först. Men jag kände väl nåt på mig, konstigt sånt där, våra själar pratar med oss. Imorrn blir det en riktig snefylla för cashen! Tack som fan, bra lirat!

Tyvärr men jag måste säga att denna match var mer sömnpiller än vad vi visade upp tidigare idag emot Frölunda.

Men samtidigt snyggt gjort i slutet på matchen iaf

Tarasov: Det är lite svårt att avgöra med tanke på att det knappt vara några utvisningssituationer utöver lagstraff och annat.

Bad_Brett: Vad menar du? Är inte Stråhle den enda som kan få spelarna att tända till i en semifinal? Menar han att de är så dumma i huvudet att de inte förstår vad som står på spel om inte Stråhle i sin hela uppenbarelse berättar att, grabbar nu måste ni kämpa för att det här är viktigt???

{5647}: Hör tyckte jag att han tvärtom tog på sig skulden för att inte ha förberett spelarna, men det kanske är en del i att han gärna vill vara huvudperson.

Passa på att tacka Rahimi för andraassisten också på sista målet.

Extra plus till Bernhard, Sebbe och Svenningson.

Ingman gör mycket bra också. En indianare denna match som tyvärr blev mål, men det får inte hända och det känner han säkert själv. Wahlberg är fantastisk för övrigt. En jävel på kroppsfinter också tydligen, ett par tillfällen där han nästan kör end to end som om han vore Hedman eller Cumiskey.

Sen måste vi välja lätta vägar in i anfallszon ibland. Flera gånger man väljer en svår pass till en spelare som är uppvaktad när det finns ett enkelt alternativ till en helt ledig spelare på andra sidan.

Mer aggressivitet i att göra sig spelbar innan vår spelare hämtat pucken så att passen kan komma snabbare. Jag upplever oss som avvaktande många gånger där löven hinner kommabut och attackera oss.

Spelade Hasa idag?

MickeTheProphet: Bra jobbat. Du lever upp till ditt nick profeten

Hakning-Henrik: Jo, precis. Lövenspelarna hade ingen aning om att de ska kämpa och åka skridskor om inte Stråhle berättar det för dem?

För mig känns det som att idiotförklara spelarna och att vara desperat i att framhäva sin viktighet.

Tror någon på allvar att en spelare inte är intelligent nog att förbereda sig för en match? Som att det vore första gången någonsin?

{9682}: Kul att det finns några härinne som är glada över en vidrigt spännande och viktig seger. Bonus att Svenningson får avgöra, smärtar en del härinne, haha ..

Livet leker, för en stund.

Att Svenningson har problem med att fästa slutspelspucken på tavlan är bara en bonus

{5647}: Förra matchen satt jag och tänkte att det var fan så länge sedan Modo överraskade positivt. Bjöd på ett sånt där litet mirakel likt det när vi vände i match 2 mot Dif. Tänkte att det liksom är Modo nu, habila i HA men inte så mkt mer, inte det där extra att plocka fram i såna här matchserier. Och så gör ni precis det, bjuppar på ett litet påskmirakel. Korsfäster er och återuppstår, allt inom loppet av en knapp minut. Grattis till segern!

Bad_Brett:
Vi fick ett mätbart resultat.... Karlin röt ifrån - Seger

{5647}:
Jag kan verkligen inte med stråhle. Man tyckte gaht var jobbig men honom hade man ändå respekt för. Han har ett överlägset flin,stråhle även när han är 'arg'.

Saleva:
Det blev en golgatavandring för Jesus från ishallen, lidandes väg, så långfredag det är.

Saleva: Låt han tro att de är bättre. Jag tycker Modo är bättre när man vill, gäller bara att minimera misstagen. Tycker Stråhle ser ut som en advokat, inte hockeytränare. 😃

Saleva:

Jo läste intervjuer med honom efter han tog över och de vunnit ett par matcher. Han framhävde hur han skruvat och ändrat spelet och fått laget att prestera, och belyste verkligen hur han var nyckeln till framgång utan att säga det rätt ut.

Fick dåliga vibbar av honom där och det verkar som man hade rätt. Verkar otroligt självgod.

Undra om spelarna orkar med honom i längden.

Någon brynäsare som kan berätta lite om hans tid i brynäs och hur ni upplevde honom?

{8225}:
Ja den forward som har flest poäng och bäst plus/minus mot Björklöven i slutspelet är..... ja ni vet vem. Tycker själv plus/minus rätt så irrelevant men brukar användas som referens här.

Saleva: frågade Jesus han skulle göra i påsk? "Inget spikat", sa han. "Men ska nog hänga med några kompisar"

Troligen värvar han nog några importer i helgen ändå

Underbart med vinst idag dock

{8225}: Däremot värvade han visst Kim Johansson från Luleå.

Tarasov: Väntar bara på att Hasa ska avgöra nästa match inför ett kokande Hägglunds, sicken anti-klimax

{8225}: Jag tycker det där blir så larvigt. Givetvis skulle jag bli helt extas ifall Sveningsson eller Hasa avgjorde en match på egen hand med ett hattrick.

Sveningsson har lyft sig på slutet. Hasa som inledde slutspelet rätt bra är numera fullständigt katastrofal. 10 matcher, 2 assist och -4 nu. Har varit inne på 10 baklängesmål nu, överlägset mest. Löven har gjort 6 mål i spel 5-mot-5, Hasa har varit inne på 4 av dem. Det är anmärkningsvärt, framförallt med tanke på hur lite istid han får nuförtiden.

Och som vi har diskuterat tidigare här inne, så är problemet främst att de tenderar att spela över sin egen förmåga. Visst, ibland lyckas de, och de ser de ut som briljanta stjärnor och Tarasov är inte sen med att posta lite ironiska inlägg om att "Filiparna kanske inte är genomkassa trots allt".

Men det finns såklart en förklaring till varför Nordin och Mannberg har varit inne på 1 baklängesmål på 9-10 matcher medan Sveningsson har varit inne på 6 baklängesmål på 7 matcher. Eller att Hasa har varit inne på 10 baklängesmål på 10 matcher.

Eller att Sundström var inne på 0 baklängesmål på 10 matcher i kvalserien...

så underbart att ta tillbaka förarsätet i matchserien, alla till hägglunds på söndag, inget att vänta på!

får vi bort slarviga misstagen samt kan få igenom skotten i anfallszon istället för att fastna i täck så vinner vi den här matchserien, det är jag säker på

{9315}: 6 segrar kvar till SHL - hela vägen in i kaklet nu lillebror!

Bad_Brett: Mycket som är larvigt, bara att läsa alla bittra kommentarer härinne (Stråhle är ego, blablabla) Men alla tycker olika, bra så. Men de som alltid kritiserar ett fåtal spelare kritiserar egentligen vår sportsliga ledning. Annars bör man ju upplysa Karlin om problemen, så han inte gör om dom, om o om igen

{8225}: Careful what you wish for; du sa aldrig till vems fördel Hasa skulle avgöra..

Bad_Brett: tycker Hasa och Ingman passar dåligt med varandra, på pappret ska det vara ett riktigt bra backpar men det verkar inte riktigt synka, tycker också Ingman varit ganska svag senaste matcherna och när Hasa är svag sen tidigare blir det inte jättebra

samtidigt svårt att peta bernhardt och näsén i ett par som ska vara inne mest av alla samt folin och wahlberg som ska vara inne och stänga ner

var inne på att gå ner på fyra backar sista 10 idag, men det sliter också tungt

Majbrasan: nu såg jag bara 3e perioden, i repris dessutom, men vart har Riley Woods tagit vägen? helt överlägsen i grundserien och nu får han inte med sitt namn i poängprotokollet över huvud taget. skönt killar i andra drar ett tungt lass nu. får vi hoppas på islossning på söndag? tror modo vinner med flera mål. 6-2

Bad_Brett: Då jag fått besök så har jag inte sett matchen, hur var den?, hur uppträdde Modo?
Har läst några sporadisk inlägg om att Modo var helt under isen just då osv osv samt att Ingman slarvat och att löven kvitterade i slutet men Modo fick ändå sista ordet.!?

Majbrasan: Haha, tänkte inte på det, du menar att göra en Ingman

Gavelo: i min högst personliga åsikt en ganska dålig hockeymatch, ganska chansfattigt och känslolöst. tycker det var jämnt mellan lagen, modo får ledning och kan spela på den och det är man bra på, sen misstag av ingman och så är det match igen

långt ifrån de tidigare matcherna jag har sett i serien

dempa: De har matchat väldigt hårt mot förstakedjan här i Umeå. Sam är ju alltid bra så det spelar mindre roll, men Riley kan få det svårt mot vissa spelare.
Det gick bättre för honom på hemmaplan.

{9315}: Ingman gör sina missar, men det folk glömmer bort är hur mycket bra han gör också. 1-0-målet var ju i mångt och mycket hans förtjänst och hade kanske gått in även om inte Aagaard varit på pucken. När han tabbade sig mot Kristianstad, så var det han som sedan avgjorde matchen.

Men Hasa har ingen spets som väger upp för alla misstag. Visst, han gör en del snygga dragningar i matcher med lågt tempo, men när tempot höjs blir han helt osynlig även i offensiven. Då är det bättre med en Styf som spelar fysiskt och lägger sarg ut.

Sveningsson har ändå börjat producera nu på slutet och då blir det lättare att leva med några korkade utvisningar och misstag.

« · 2331916 · »