1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531656 inlägg · 4125 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Tycker det är intressant hur media och en del personer verkar försöka få det till att Timrå lyckats sno Wahlgren framför Modo.

Nog tycker jag det är tråkigt att han lämnar eftersom han helt klart har potentialen att bli riktigt bra men samtidigt hände absolut inget i hans utveckling och han behöver testa nåt nytt, så bara hoppas han kan tänka sig komma tillbaka i framtiden när och om han lyckas ta nästa steg.

Rytter: äh... näe, men vänta bara. Jag tycker det är trist att han inte finns kvar hos oss, vi tycker olika där då, ok?

Det Tim har saknat än så länge är vinnarskalle och lite brunkar takter. Han finlirar lite för mycket och när det inte funkar så hänger han skalle. Han kan säkert bli bra. Men då måste han ha den viljan också. I Modo hade han inte den. Jag hoppas för hans skull att han hittar den i Timrå.

{8225}:

Tyckte du vi såg mycket av honom mot vik?

{3678}: Precis, i en dröm-värld går vi upp o möts i SHL 2020. Då fyller vi 100 år snart också, vad är bästa presenten, ett länsderby såklart.

{8225}: Med tanke på att vi nyss åkte ur åh nästan bygger ett helt nytt lag, tror derbyna är era även om ja hoppas ha fel, vill att vi båda spelar shl, men är vi båda i HA , bra intäkter till oss båda.

ante08: Förhoppningsvis så tar han chansen nu, hur som helst bra värvning av Timrå 👍

ante08: trist, då vet vi nån som avgör derbyn i vinter

Tim Wahlgren ansluter till Timrå IK!

Dundee: fick precis svar från Frank. 'vi jobbar på att få kontrakt klara men jag skriver inga kontrakt, men så fort något är klart kommer det ut på MoDochannel'.....

kan bli idag eller i juli då...

men damlaget existerar ju knappt , så där lär det bli många intervjuer framöver.....

Dundee: Känns väldigt tyst avseende det. Om de ska köra klassika modo channel osv, brukar de ju annonsera det ett tag innan. Kanske SAS som strular så de skjuts upp ytterligare? ^^

hanzon: Igår skrev Frank dom skulle släppa en nyhet efter lunch för att sedan flytta fram det tills idag. Så borde ju dyka upp något tycker man.

{8225}: Känns som om det vore dags för lite spelarnyheter, alltså någon ny Center osv.

bisterfinnen: Njae, han är väl påven, när han kritar på ett år till. Vi är ju inget utan han.

{8225}: Där är väl Tobbe själv störste småpåven om man hörde vad han sa i MoDo-channel 😂👍🏼👊🏻🌟

Tarasov: Låter så minsann, men han kanske vill skippa några försäsongspass, o då har vi ju några småpåvar som inte alls gillar det, haha. Skippa ett försäsongspass o du är ingen del av laget.....

{8225}:
Med tanke på den senaste intervjun med Tobbe i allehanda så ser jag det som mkt troligt att tar en säsong till.

Tarasov: Hav förtröstan! .Vårt lagbygge o ambitionsnivå kräver att Tobias spelar vidare(Enström alltså), men när ska vi få in en stark center o en målskytt? Vill ha MoDochannel nu

KulltorpsOlli: Vår förste center ! ha ha ha

atomragnar: bodenbjörn(Björn Karlsson) hade ställt frågan till Frank och fått svar av han.

atomragnar: Han har svarat Björn Karlsson på twitter

Smurfen: Var på Twitter hittar du detta?

Smurfen: Molinder??

Verka vara något på gång idag också om man tolkar Frank E på Twitter, efter lunch någon gång tydligen !

Håll utkik kära Modoiter !

Smurfen: Nu är det väl dags för en ny spelare i truppen

Undra om det blir någon/några spelar nyheter närmsta tiden???

Länge sen sist va 😂😂😂

#13:

Ahnelöv till Leksand

Tarasov: Ja Lukas verkar vara ung och lovande, men en annan spelare jag tänkt på är Daniel Ljunggren. De matcher jag har sätt har han spelat riktigt bra, en skridskostark center med bra spelsinne som även kan göra lite mål.

#13:
Skulle gärna se Lukas Haudum hos oss nu när Bengtsson signat. Allsvenskan kan nog bli rätt bra även nästa år.

{8179}: Tråkigt att Bengtsson inte gick till modo, tror han hade passat in i vårt spelsystem utmärkt.

hockey_21:
Plockar man bort Enström/Viklund i den backsida du skriver så lär man snällt räknat ha 70 tkr månad att istället lägga på en riktigt vass fw. Samtidigt som man kan ha en backsida bestående av

Enström - Norlinder
Hedberg - Berglund
Aronsson - Öhman

Hedman samt juniorer som knackar på dörren. Inte så tokigt om du frågar mig. I övrigt hänvisar jag till mitt lite längre inlägg i frågan.

SKiLMY:
Om förutsättningarna är att Tobias Enström skrivit på så har redan den rollen täckt. Viklund kan kanske vara bättre än övriga backar men oftast är 6 backar som får speltid. Jag antar att Hedberg/Berglund/Norlinder skall få vettigt med speltid, Öhman antar jag också skall ha speltid.

Sen har vi Aronsson på kontrakt, jag tycker även han skall få speltid han håller bra allsvensk kvalitet har spelförståelse och även offensiv i sig. För det fall vi inte går upp nästa år kommer han vara viktig för det blir något att bygga nästkommande års trupp på i allsvenskan. Där vi riskerar att stå rätt nakna annars för kan inte tänka mig att Hedberg/Berglund/Norlinder kör allsvenskan ett år till, och det är stor risk att Enström x 2 lägger av.

Även om vi räknar bort Aronsson, så har har vi Öhman/3 talanger/Tobias Enström. Så då finns det en plats kvar att besätta, den skal då Tommy E/Viklund och Hedman kämpa om övriga två skall vara reserver? Deras lön lär vara minst medel i allsvenskan om inte högre. Tycker inte det är ett bra sätt att hantera en lönebudget. Vi talar dessutom om spelare som är kring 33+, sina bästa år bakom sig. Dessutom har man gjort det rätt svårt för ev talanger i J20 som är på väg uppåt?

En av Enström x 2/Viklund räcker.

{8179}:
Hemskt vad det börjar bli motigt för mig härinne😉😎

Tarasov: Håller inte med, fyra bra backpar där alla kan både producera framåt och stabila bakåt är inte onödigt

Tarasov: hur menar du att en back av Viklund kaliber är onödig att ta in? Vi har få både grym bredd och spets.

hockey_21:
Får vi in Öhman och Tobias Enström är Viklund helt onödig, om vi däremot inte får in Tobias Enström. Så kan jag tänka mig Viklund men då på 1 år och på bekostnad av Tommy E.

hockey_21: den där backsidan!!!

jonsson: Om man skulle sätta ihop det såhär skulle bi nog ha backpar för shl
Toby-Norlinder
Viklund-Öhman
Berglund-Hedberg
Tommy-Aronsson
Hedman

{5647}:

Det spekuleras om Tobias Viklund, men finns det verkligen plats för han om Öhman ansluter plus bröderna Enström?

{8225}: Han har ju i flera år haft mycket hockey i sig, men han verkar vara rätt beroende av tränarens förtroende för att få ut det. LIksom att han har dåligt självförtroende. Det är inte första säsongen som jag tycker att han underpresterat då jag personligen tycker att det är en bra spelare, men som inte får ut sin kapacitet mer än sporadiskt.

{5647}: Jag tycker vi ska satsa på spets nu när vi värvar
,så denna spelare kvittar kanske men oavsett, hur kan du bedöma hans mentala status?

Vem som helst kan väl hamna i fel fack och i frysbox, finns inte kemin med tränare, så kan alla bli 'mentalt svaga'.

Heyerdal: vad är hönan och vad är ägget? Var han så pass dålig på match och träning att han fick gå chanser eller är det pga av de få chanserna han inte blommade ut. Helt klart är att han verkar väldigt svag mentalt och nog är i stort behov av förtroende i massor för att spela ut.

Domsjö: ja går att tolka en hel del missnöjdhet i hans uttalande, klart det blir svårt att visa något om han fick spela back, men vi får hoppas de som är ansvariga har full koll

Nucky:
Ja bom där helt klart, även om Öhman var helt i Dragosmak.

Tarasov: Nja, för det hade vi nog behövt landa Ingman med ;)

Heyerdal: "Det blev spel på andra positioner och i andra roller och jag fick det inte att stämma. Till slut blev det inte mycket speltid alls och jag fick knappt vara forward på träning, så på den vägen är det."
Visst har han chansen att slå sig in där han vill spela. Men om ovanstående stämmer kan man ju också förstå att han känner att förtroendet för hans kapacitet och kvalitéer som spelare uppfattas av honom själv som bristfälliga.
Obs tar ej parti åt endera håll.

Monno: Kommer ihåg honom som ruggigt snabb och intensiv. Jobbade kopiöst hårt.
Lär vara en drömvärvning för Hellkvist.

Monno:
Värvar vi Bengtsson är Drago sillykungen helt klart....

Monno: Jag ser gärna Bengtsson här igen, finns nog inte så många bra centrar på marknaden. Speciellt svenskar.

« · 1972987 · »