1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531223 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Körde Conny med Koskenkorva redan då för att hålla värmen eller letade han upp tillfällen att ta en holding? I fotbollen stod han ju och hoppgrinade vid mittlinjen för att hålla värmen då inga långa bollar kom minns jag.

Costanza:

Tro om Viklund fått nå bra anbud från andra klubbar?

jonsson: Någon som vet hur Viklund sett ut på träningarna?

jonsson: med Viklund kommer vi ha en backuppsättning som matchar ett mitten/bottenlag i SHL.
Det roligaste är ändå att fastän man spelat som man gjort hittills under säsongen har vår största talang i laget ännu inte gjort en minut.
Bara att få se Norlinder kommer vara värt entrepengen i år, det är jag övertygad om.
Lägg därtill Berglund som spelat som en furie under försäsongen, samt Hedberg och Toby(och ev. Viklund) så kommer vi ha offensiva krafter på backsidan som vi aldrig varit i närheten av förut i HA.
Toby och Viklund lär då isåfall få prioritera defensiven, men ändå. Kunnandet och potentialen!

Skulle också vara roligt ifall nästa stora backtalang Wallinder får några matcher i A-laget i år.

lhlh:
Det enda jag hört Hellkvist säga att det är en kvalitetsback på allsvensk nivå och det syns att han är van vid att spela presspel

Nucky:
Ja kan faktiskt önska att Viklund hittar annat så spar vi pengarna, laget är tillräckligt bra utan honom. Hedberg/Berglund har fått en enorm utveckling.

Tarasov: Ja, jag är nog beredd att hålla med även om jag vacklar lite.
Vore tryggt om han var med när kval stundar till våren, framför allt med tanke på skador osv.
Men samtidigt har man redan bredd i Hedman och Tommy E

Nucky:

Vore tråkigt om löven eller Timrå plockar han om inte vi gör det?
Men dom kanske inte har den pengen.

Nucky:
Tycker att det vore bra med lite luft för Wallinder/Styf. Å andra sidan skadar det inte att ta sig an ett ev SHL-lag med Viklund/Enström/Öhman/Hedberg/Berglund/Norris-Norlinder

jonsson: Tror han hellre går till ett SHL-lag isåfall

Nucky: Ecke Holmberg sportchef?

hanzon: Ecke gjorde några riktigt bra värvningar och blev årets ledare 2007. Justin Morrison som exempel var grym i i serien, kanske inte lika bra i slutspelet och blev skadad. Justin har nyss fyllt 40.

Ecke var inte nöjd med laget oktober 2006, gick ju bra till slut :-)
"Erik Holmberg bekräftar också att MODO Hockey söker efter backar.
– Men vi chansar inte men vi kommer snart till skott även här, säger ”Ecke”. Men visst kan jag erkänna att jag är besviken så här långt på laget som helhet. Det går inte att sticka under stolen med."

Är det dags att damma av den gamla sloganen The heart of hockey?

S-vikaren: Den sloganen skulle aldrig ha fötts, självgodhet är sällan klädsamt!

Confusius: få saker är så erbarmligt pinsamma som den sloganen 🙈

Dackell lånas ut till Övik resten av säsongen!

S-vikaren: Gör det, det gick ju bra sist....

{6870}:

Inte speciellt oväntat. Det är nog bäst för alla inblandade, sedan har vi en målis som känner till klubben och spelarna och kan komma in i truppen ifall det blir skador på Hanses/Lundin

Nu är det sluttränat med Modo Hockey för Tobias Viklund, så vi får väl snart besked hur han tänker sig framtiden.

hanzon: Låter som att det inte blir nåt spel i Modo för Viklund, om man läser mellan raderna.

Nucky:

Känns väl så här att om deadline har passerat och Modo inte hört nått så måste han ju fått nått annat att ta ställning till.

jonsson: Det är väl gambling från hans sida också. Han har till slutet av nästa vecka åt bestämma sig.
Sedan vet jag inte om Modo inte skulle ge honom chansen ändå även om han kommer efter det datumet. framförallt om man kör med sina egna juniorer som Wallinder.

{5647}:
Enligt allehanda så lät inte som att man tar in honom om man ger någon av Styf/Wallinder plats

Tarasov: givetvis måste man ha en sådan hållning officiellt, men det är väl som att ett erbjudande om en riktigt bra spelare skulle dyka upp efter jul.
Ju längre tiden går, desto mindre vill jag ha honom. Jag vill inte att han ska känna att vi var plan B, utan att han brinner för att spela i Modo.

{5647}:

Glader ny sportchef enligt AB.

jonsson: Vet inget om honom annat än att han tränat Luleås damlag. Kan någon fylla i lite? Ska vi vara nöjda isåfall?

jonsson: Spännande , kul

pean: Kan säkert bli bra, lite konstigt att det tog sån tid bara och att valet föll på just Glader. Kan inte ha varit nån rusning efter tjänsten direkt även fast man lagt ut en anställningsannons på hemsidan och anlitat ett rekryteringsbolag om jag förstått det rätt, det är min första tanke. Eller?

NDR: Eller så vill man hitta rätt.

NDR:
Ingen anning men av alla som nämnts så tycker han känts bäst. Vill helst inte ha någon som haft en hyfsad spelarkarriär och riktigt vet vad han skall hitta på, inte för att det behöver bli dåligt men har hellre någon som vill ha en karriär. Ni räddade oss från Freddan iaf.

Tarasov: Vågar inte lita på detta innan MR Madhawk sagt sitt, då brukar det vara klart!

Tarasov: Sportchefsjobbet på damsidan klarar han nog galant men på herrsidan är han ett mera osäkert kort.
På damsidan är han van att förhandla direkt med spelaren för inga damer har ännu så länge agenter. Helt eljest att börja bryta arm med slipade agenter på herrsidan så där kan det behövas en längre startsträcka.
Måste ändå säga att jag är förvånad men borde vara beredd på detta eftersom Glader var på tapeten tidigare i Brynäs för liknande tjänst. Han tycker väl att han har peakat som damcoach med alla guld och behöver nya utmaningar.

Luleå erbjöd honom nyinrättad sportchefstjänst för damsektionen men tydligen vill han testa på att även ha herrar eller så bjöd miljardklubben MoDo så bra att han inte kunde säga nej :-)
Sportchef på herrsidan har vi redan duktigt folk på.
Undrar bara om han tänker vara kvar som boss för Danmarks damlandslag nu med sin utökade arbetsbörda men det ger sig.

Ersättare för Glader hittar vi tydligen inom organisationen där asstränare delaktiga i våra tidigare framgångar nu får kliva upp ett steg och det verkar vara ett klokt beslut.

Nyhetsuppdatering kl 13

jonsson: Något jag kan tycka är lite märkligt är varför man ofta anställer folk utan spetskompetens inom området?!, att vara chef för ett större bolag kräver ofta att man har kunskaper så som företagsekonomi, affärsjuridik, personalvetenskap, utbildningar i olika ledarroller och i detta fallet även stor kompetens och ett brett nätverk inom ishockey.
Nu kanske Glader har allt detta men vad jag vet så har han inte det?!

Säger absolut inte att detta blir fiasko men på förhand känns gamla spelare och ledare inte direkt prioriterade på tjänsten, iaf inte om det var mitt företag.

modomille:

Sportchef eller Viklund?

Gavelo:
Fast nu är ju sportchefen inte inblandad så mycket i ekonomin, han får en bestämd summa att handla för.

Är ju inte så att han sitter och lägger in fakturor och räknar ut momser.

Gavelo: Ska man ringa PG Gyllenhammar tänker du?

Amitiel: Jag är medveten om det, men då kan man ju ist frågasätta hur viktig en sportchefsroll egentligen är?
Om VD’n etc sköter ekonomin och tränarna sätter laget så blir ju en sportchefs jobb mest ett jobb som handlar om att leta nyförvärv inom ramen av en given budget.

jonsson: Glader gick inne på kontoret nu och presenterade sig nu när jag var inne där å köpte kortet!

Smurfen:

Ett år kvar på kontraktet enligt allehanda, köpte vi ut han?
Gick en del deg där då.

Gavelo:

Är ingen som sagt att det är ett jätte viktigt jobb, Modo har ju sagt att dom kan ta det lugnt i letandet just för att Björn tog på sig stor roll i att leta spelare.

Mesta jobbet en sportchef gör är ju kontakt med spelare,agenter, och andra lag både inom och utanför föreningen och håller koll och följer utvecklingen på intressanta spelare och ser till att sportsliga delen funkar som den ska.

Så nu blir det väl mer att Björn kan släppa såna saker lite och lägga mer fokus på laget, men kommer ju säkert fortsätta ha mycket att säga till om vilka spelare som tas in.

jonsson:

Kan ju ha haft en out för tjänster som denna eller högre liga. Inte säkert det kostade speciellt mycket.

DansbandsWolf:
Det jag önskar är att han har känsla för hur man bygger lag, sen är det ju trevligt om han kan driva en organisation också men sekundärt. Kan han det först lär sannolikt det andra lösa sig. Vi lär se på 2-3 första värvningarna vad det är för krut i karln.

Amitiel: Efter att hört intervjun dock så i en allsvensk klubb verkar tjänsten trotsallt innefatta mycket mer än just bara det.

Tarasov: Känns bra med Urban Omark också !!!

Smurfen: Vad får han för roll? missade liven

hockey_21: Scout åt Herrlaget , jag tror att det bara var åt herrlaget.

Men är även kvar som säljare också.

Undrar om han och familjen bosätter sig i Örnsköldsvik?

hanzon: Det vore ju lite spännande (och skört?) med en huvudtränare som har hela familjen kvar i Malmö och en sportchef som har hela familjen i Luleå. =)

Samtidigt har dom ju inget bättre för sig än att jobba när dom är på plats i såna fall.
Men med Sundlöv i färskt minne så skulle det ju kännas bra om hela familjen bor på samma ort...

« · 1984629 · »