1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545895 inlägg · 4161 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
jonsson:
Glader ville hitta en ny Adam!
Och det gjorde han!

Svårare än så är det inte, Sedan kommer Brynäs eller Leksand och rycker i honom!
Efter en succe period här i Allsvenskan.

JoseGonzales:

Ja budget lösning behöver inte vara dåligt. Man kan ju köpa in dyrt från del också.

Får se vem som lyckas bäst, den billiga rockwood eller den dyrare besse från del.

Werner:

Jag vet inte, känns sådär ändå med tanke på det stora ”smörgåsbord” med spelare som ska finnas därute.
Hoppas min känsla är fel

Heyerdal: Mm okey.. Tack men nej tack :) hur känner du?

{9108}: oj, har du bra koll på honom? Streamar du ECHL?

JoseGonzales: Harju Har ju hitentills visat sej vara en ypperlig budgetlösning dock

JoseGonzales: ja visst, det finns massor. Men jag tycker ändå att vi bör spela med det vi har tills det tas beslut om ahl ska spelas eller inte.
Om inte, då kan man göra riktiga fynd

Werner: dessutom utan matchträning under lång tid vad jag förstår

Costanza: Visst fan gjorde Döme kycklingdansen till Fanny eller var det Hedström i den berömda kvartsfinalen?

Werner: Finns mängder av spelare som lyckats bra i Europa med större ytor som inte haft märkvärdiga stats i NA, i synnerhet små spelare som honom.

Men spontant känns det inte som en värvning jag hade trott under Corona tider då det finns mängder med riktigt bra spelare där ute. Harju och han känns ju verkligen som budget lösningar?

{9108}: Det låter kanon, jag vill ha in galningar i Modo. Som när en överviktig Döme med bruten lindad fot bara blåser genom Timråförsvaret och trycker in viktiga puckar. Mannen som alltid köpte dubbel-kebab i haket bredvid Hamncompaniet, men ändå vann guld.

Rockwood, 25 år och skrapat ihop 15 st ahl matcher.. Ja jag vet inte, känns lite sådär om han nu presenteras. Det är ju inte så att man skriker rätt ut att han ska vi ha!
Men med ekonomin och pandemiskitsäsong så visst. Hoppas på en ny Tambellini

{9108}:

Alltid en chansning med nordamerikaner. Men läste att hans lag körde europeiska mått på rinken, så lite van med stor is borde han vara.

Klarar han bara av att fördela puckarna så tar karla och Harju hand om fysiken och målskyttet.

Men lite orolig är man alltid med okända spelare.

Rytter: Har inte så super koll på honom men jag brukar följa rätt mycket ligor och har sett han spelat några matcher, han har verkligen spelet i sig.
Samt hans tidigare lagkamrater beskriver han som en " Joker " i omklädningsrummet.

{9108}:

Låter intressant. Kul ifall du har koll på honom, jag hade aldrig hört talas om honom innan.

Men ifall det är en playmaker är det precis vad vi behöver.

{9108}: tråkigt att det kommer ut innan modo får delge det (om det stämmer) men men kul om det händer något. Hoppas på en bra spelare. Något som får igång laget och producerar. Modo behöver den där spelaren (fler?) som tar det där extra skäret i varje byte och har skillsen samtidigt.😀

{9108}: Den här gruppen kan tugga sig långt om klubben hittar rätt med nya förstärkningar och om laget hittar spelet på isen under våren. Vi har många slutspelsrävar, som Enström, Viklund, Harju, Sylwander, Hägga, Morrison, Corrado, Peters, Dahlroth.

Om han är klar för Modo den där Adam Rockwood, så tycker jag modo har gjort ett riktigt kap iaf. väldigt duktig spelare samt hans spelsinne är galet bra.
jobbar alltid hårt i matcherna med.
har tränat upp sig rejält med

Kan bli en väldigt bra lösning för Modo

Heyerdal: Expressen var ute rätt tidigt med det..

Costanza: nu har EP varit här o snokat igen, redan uppe som rykte...

Tarasov: Samma här. De har nog kikat rejält med timmar på denna lirare, som även är snorbillig. Som sagt, jag står helt bakom Glader och Widebro och kan tänka mig hur svårt det måste vara i verksamheten i detta läge. Sen kan inte allt bli rätt direkt när 12 toppspelare och tränarmogulen drar i ett svep.

Costanza:
Jag gillar den här värvningen, en chansning men under rådande omständigheter ett bra alternativ. I övrigt en storlek som gör det lite svårt att hamna i NHL, helt ok siffror i Ncaa, bra ålder spelar för sin karriär.

Tom Topp: Hmm, vars är mina läsglasögon...
'en klubb som satsar på hemska totalt bortglömda spelare...'

en gåta? Så kul. Kan det va Wifsta Östrand som är rätt svar. kom inte på nåt annat

Gavelo: Men vi startade ju som skit förra året också, lätt att glömma. Jonathan Johnson var väl inte självklar förstecenter. Det var ju därför vi tog in kortsiktige korplirarn från AHL.

Gavelo: och Skröder från SSK

Gavelo: Det finns en klubb som satsar på inhemska halvt bortglömda spelare! Funkar bra tycker jag!

Gavelo: Eller när vi fick in Dick Axelzzzz...näe

Bästa debuten dock. Marcel Hossa. Blir frispelad vid första puck-kontakt o nyper in 1-0

Costanza: Men så var ingen av dom heller tänkt att axla en 1a centerroll ellerhur?!
Sen skrev ju Olofsson nytt men som du säger så tyckte förbundet att man skulle avsluta säsongen vilket nog bidrog till massflykten.

Tambellini är ett undantag, en spelare som blommade ut 200% i Modo och tog honom till landslagsspel med Canada, sjukt vilken fullträff av Modo.
Samma status på den värvningen som när vi tog Danielsson från djurgårdens 3e kedja och gjorde honom till skyttekung i SHL och belönades med en landslagsplats.

Eller Mats från Frisk asker som sen blev hela världens hobbit ;)

{8225}: Exakt så, alternativt någon vitryss som är över 2 meter lång och dålig på rören men med lång klubba

Gavelo: Rosdahl och Olofsson var inte långsiktiga svenskar, så jag tror att det skit samma. Uppskattar dock de i MoDo-laget som stannade kvar efter förra säsongen. Kortsiktige Tambellini hade spelat med oss nu i SHL om inte Svikarhockeyförbundet visat sin korrupta sida.

Gavelo: Du menar nån rysk landslagsspelare i bandy , typ?

Costanza: Jag önskar att man inte söker dom här kortsiktiga transatlanterna gång på gång.
Det är stor risk att det blir en medelmåtta och ännu större risk att dom drar efter säsongen.

Skulle hellre se att man sökte en europé som har spelat på större rink till att börja med.

Gavelo: Tufft det här, då ECHL jämförs med HA ibland. Självklart vill man ha toppnamn från AHL, och vi har ju ändå fått låna tre stjärnor därifrån. Respekterar att MoDo är smarta med utgifterna.

KB: Glader verkar köra på den inslagna vägen med utländska namn ännu en gång. Det positiva är att han har helt rätt ålder och ingen avdankad sate!

Gavelo: Fast du sa att han inte hade några vidare stats. Det var endast det jag svarade på. Han bra stats i de ligor som han spelat i. Olofsson är det närmsta exemplet då de båda spelat i NCAA.

Sen tycker jag det är lite fel att säga att Olofsson ville ha en nystart. Han var klar med college-hockeyn och tog ett steg vidare i i karriären.

Costanza: Som svar till dig och KB65
Zucarello värvades inte som en ledande spelare även om han blev en stjärna så det går inte att jämföra.

Sen till KB , Olofsson kom inte heller som en stjärna utan som en spelar som ville ha en nystart, Olofsson var heller ingen ledande center även om han genomgående var bättre än vad jag tror många hade hoppats på.

Att jämföra stats går inte heller eftersom spelarna har olika förutsättningar.
Det många verkar tro är att Allsvenskan är en skitliga och att spelare i Ahl skulle dominera, vilket ganska sällan sker.
Allsvenskans 5-6 bästa lag skulle spela oerhört jämt med shl’s 5-6 sämsta och Shl tillhör en av dom bättre ligorna världen över.

Oavsett så får jag ingen bra känsla av denna spelare, återstår att se hur det blir, kan ju bli en succé såklart.

Costanza: Många delar som åtminstone låter väldigt intressant för oss här.

- Rockwood is a passer, pure and simple. He led all of college hockey with 40 assists last season, but had just 8 goals. It’s not that he has a bad shot, it’s just that’s the way he thinks the game.

- Red Line Report described him as “explosive” at the time, saying, “Speed allows Rockwood to create separation from opposing defenders, then he uses great vision to distribute with incredibly crisp feeds off the rush, catching teammates on the tape in stride.”

- He’s got elite vision,” said Potulny. “Lots of good players can see the play. Adam can see the play and make the play through or under a stick at a high pace through traffic in a confrontational situation.”

KB: Lustigt att scrolla förbi T.J. Hensick när man kollar poängligan i ECHL förra säsongen...

Gavelo: Jag förstår det, men är han bara lika bra som Dahlén så är det värt att chansa. Zuccarello var inte heller så stor och spelade i en B-liga. Säkert samma lön denna gång...28,000 kr i mån...i SHL.

Gavelo: Bra stats i ECHL senast och bättre stats i NCAA än Fredrik Olofsson.

Jalapeno: Haha!

Costanza: Jag får ingen bra känsla av denna Rockwood.
Ganska Oerfaren i Ahl, Inge vidare stats, klent byggd och aldrig spelat på stor is.
Många varningens finger här.

Skönt att det händer nått på positivt på spelarfronten, kan ta en till värvning på en gång.

Costanza: Ja jag måste tipsa tjomme. Men jag har hört att inte bryr sig om kontraktslängd ändå så kanske bara borde ge han namnet ;)

Jalapeno: Är ni redan här och hugger, haha! Nä, det är nog bara den här säsongen i så fall. Kanske 1+1, men vad betyder det egentligen.

Costanza: Vet man hur många år det rör sig om? Känns som en bra långtids värvning om han får tid att utvecklas.

{5647}: Låter som en Broc Little. Verkar jobba hårt också.

Costanza: Låter lite som den typen av nordamerikanska forwards som är för små för att slå igenom där borta, men som kan vara grymma i Sverige. Självklart ingen garanti, men det kan vara precis vad vi saknat.

{5647}: Lite om Adam Rockwood när Canucks bjöd in honom på campen 2018. Låter som en intressant spelare... "Playmaking centre, has speed and vision."

Costanza: Jo, helt klart skulle vi ha mycket mer nytta av en bra center än en ytterforward. Men, får vi in två bra centrar så är vi med i matchen igen när Wiklund är tillbaka. Då har vi möjlighet att spela Dahlrot och Öhman vid skador istället för kontinuerligt.

Egentligen tror jag att Dahlrot kan vara väldigt nyttig i kvalspelet om man kan få honom att spela mycket enklare. Han är rejäl, bra defensivt och ger alltid järnet. Problemet är ju bara att han verkar oförmögen att spela efter sin förmåga.

Sedan är jag orolig för den taktiska kompetensen hos tränarduon. Ser man hur dåligt vi täcker mittzon blir man genuint orolig. Våra backar går hem för långt och lämnar oceaner av yta för motståndarnas forwards att spelvända på. Det är horribelt ihåligt.

Sedan fungerar inte uppspelen alls, för vi spelar alldeles för safe (vilket inte blir safe). Snabbare utspel och då får vi kontringar som den Hedberg gjorde mål på. Släng iväg lite puckar upp mot blå och skitsamma om man missar några.

« · 2115167 · »