1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527803 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Gillar dom formationerna, andra ser spännande ut med nya ryssen och Persson som båda två ska ha riktigt bra skott och Rockwood som levererar mackor. Hoppas vi får tillbaka lite backar nu bara, med Corrado och Viklund tillbaka har vi ju ett riktigt starkt lag på papper. Tycker vi bör kunna plocka några vinster då på slutet även om spelet sett ut som de gjort.

{8225}: Ungefär som att ha bättre bordsskick än ett vårtsvin.

{8839}: Den gode Nooky(Luleå) tog precis all heder av Kulltorp på Sydkoreas sida. Amen!!

hockey_21: Allt hänger i back skadorna. Känns inte bra.

{8839}: Du vet väl att Övik är alla frälsta!!! Antingen baptist eller modoit😉 Alternativt både och😜

hockey_21:
Jo AIS har nog minst svåra programmet med bla 3 möten mot Väsby

Saleva: Hästen har också många tuffa matcher kvar mot lag som timrå, bik, löven, ssk mora, börjar vi vinna kan det nog bli jämt. Tar vi mot förmodan 5-6 trepoängare plus någon tvåa och etta kan det nog bli tight, kanske till och med det räcker.

Rytter:
Tror det blir så här
Karla - Niederbach - Harju
Zykov - Rockwood - Perrson
Ohlsson- Aagaard- Svenningsson
Sylwander-Jellvert- Haag

Tarasov:
Skulle modo mot förmodan börja vinna lite matcher så kanske de skulle kunna komma förbi Ais, under förutsättning att de vinner på måndag förstås. Däremot kommer de inte förbi Hästen så tyvärr..

Tarasov:

Den dagen vi ger Rockwood chansen i en offensiv formation och som center mellan två starka yttrar så kanske vi kan börja generera lite offensiv och långa anfall där vi trycker tillbaka motståndarna.

Det kommer hjälpa oss att vinna matcher.

Sedan skulle man ju önska att Corrado och Viklund kan vara med sista 10 matcherna så vi får lite stabilare försvar.

Får se om Glader värvar något mer dagarna innan deadline. Man söker ju en back till tydligen.

Heyerdal:
Får kanske lov att återkomma i frågan då, men tänker att Åhström/Tjernström mot Zykov/Persson kommer betyda mkt. Men kan ha fel.

Tarasov: då känner jag annorlunda , som det ser ut nu i de senaste matcherna ligger vi riktigt pyrt till tror inte vi klarar av Kik el Väsby

hanzon:

Har väldigt svårt att se det fungera. Varför ska två huvudtränare som gjort det bra på egen hand gå med på att dela på ansvaret?

Tror du inte dom vill bygga sitt lag och ha ansvaret för helheten?

Har dom ens kompatibla filosofier, står dom för samma typ av hockey och lagbygge, går dom ihop på det personliga planet?

Annars är det ju vansinne att sätta ihop dem.

Nej jag tror faktiskt inte på någon sådan lösning, och tror bägge är så pass sugna på egen karriär så dom vill inte dela på huvudansvaret utan vill köra sitt race och sätta sin prägel på laget/klubben de tränar.

{8384}: Jag tror att det där konceptet är dött och begravet nu. Kör vad ni vill....

Costanza:
Jag är inte jätteorolig för kval neråt. Men frågan är om man hinner ikapp uppåt

hanzon: då måste de få spela sin hockey och inte hellqvisthockey.😊

Rytter: Jag hoppas att dom tar in Fredrik Andersson och Mattias Karlin på tränarsidan.

{8384}:

Nu vill man bara att säsongen ska ta slut så vi får fokusera på nästa.

Vi hade topp 10 inom räckhåll men förlusterna mot Tingsryd, Almtuna och nu KIK har förstört chanserna.

Undvika kval blir målsättningen.

Sedan är det en total revovering av truppen som behövs.

Robin Ztorken L: Enligt mitt räkneexempel så tar Modo 10 poäng av dom återstående 36
1 vinst var 4:e match ungefär, känns rimligt.

Costanza: nu får du fixa lite nyförvärv om vi skall överleva säsongen😉

Nucky: Som vi ser ut/sett ut under denna säsong, max fem pinnar.
Då kanske jag tog i lite i överkant men man måste försöka vara positiv i dessa stunder

Sven Tuta: George är alltid här och tittar ner på er förvirrade själar.

73Sjöbba: Hur är det med Kulltorp nu för tiden ..samma tugg ? och hans kumpaner ..har gud frälst dom än .jag ber för doms själar så dom inte blir förtappade och inte kan gå i kyrkan där love peace finns och man kan tända ett ljus och tänka efter ..

Sven Tuta: Återstående matcher:
AIS hemma
AIK borta
VIK hemma
Mora hemma
Hyndorna hemma
Mora borta
Mora borta
Löven borta
Löven hemma
Hyndorna borta
Tingsryd hemma
BIK borta

Med samma backuppsättning som idag, vad är en rimlig poängskörd?
Kan ärligt inte se en enda match som trolig vinst.
Lutar tyvärr starkt åt kvalspel.

Bad_Brett: Var är George med sina klockrena analyser? Fick han ingen permission till denna helg?

Silly: har för mej att han var skadebenägen när han spela i Modo sist med

Bad_Brett: 😁😁
Ha ha.. jag dömer dig inte, jag var också nära att glömma honom.

Bravera: är det inte så att han kom till modo för att vila? Visste att han skulle opereras. Och chillar nu, utan att riskera sin framtid. Dålig värvning mao.

Nucky: Mjuklund mena du väl

Silly: Glömde jag rent av Ohlsson?

Jag tycker verkligen inte att laget är så kasst på pappret om vi bara hade fått tillbaka de skadade backarna...

Bad_Brett: Viktigaste är dock att man får tillbaka några backar. Hur jävla länge ska Viklund träna upp styrkan i handleden? Om Salle kunde spela med frusen axel borde Viklund kunna spela med svagare handled.
Fyll Corrado med smärtstillande sprutor, inte läge att vänta längre.

aik fortsätter trumma på, dom kommer bli riktigt farliga i slutspelet. känner inte direkt att det var någon katastrof att förlora mot dom, på ett helt annat plan än oss just nu. men det var ju inte dagens match...

Gavelo: Låt mej fundera över helgen, haha, själv trodde jag på 1-0, men att MoDo ska hålla en nolla är ju så abstrakt

Bad_Brett: Nu har jag tröttnat på virrpannan Svenningson. Han skall inte spela i en 1 eller 2 kedja!
Enligt repotage i Allehanda så skall Persson ha ett fruktansvärt bra skott och spelar fysiskt, Han måste spela med några som ligger över hans kvalite som kan sätta honom i bra lägen. Så ge han chansen nu!

Jag skulle vilja se:
Karlqvist- Rockwood- Harju
Zykow - Niederbach- Persson
Svenningsson - Jellvert - Åström/Ohlsson
Sylwander - Aagard - Haag

{8225}: Jag tippade dagens match 7-2

Vill du fortfarande bilda bolag?

Gavelo: Om detta slår in vet jag 2 saker.

Du är son till Saida

Jag vill starta tipsbolag med dej

{9315}: Tar vi bara 9 segrar av dom 12 återstående så är vi klara för ingenmansland.

Rent krasst kan man säga att på återstående matcher så får inte Kristianstad eller Väsby ta in mer än 3 st 3 poängare var för att vi skall ligga lika.

Jag har räknat lite och tippat, jag har tippat dom matcher som är kvar och medvetet lagt ribban lite lägre för alla 3 lag, i beaktande har jag tagit vilka man möter, hemma /borta samt säsongens poängsnitt hittills.
När jag räknade/tippade så stämde poängsnitt ganska exakt som det gjort under hela säsongen för alla 3 lag.

Min tippning resulterade i , efter 52 omg.

12 Modo 56p
13 Kik 49p
14 Väsby 47p

modomille: han har sin egna lilla regelbok den personen..

tamefan den mest klappkassa domaren i HA. och han drömmer om att bli SHL domare, kanske borde gå klart domarutbildningen först

Rytter: Peter Lyth, där har du förklaringen. ;)

{5647}:

En annan fundering. Vid 2-1 målet det gör i pp så åker en KIK spelare genom målgården strax innan, väldigt tydligt med bägge benen innanför, men ser hur Peters är tvungen att flytta sig lite och blir störd. Sedan spelas pucken över centrallinjen och dom gör 2-1.

Varför är man ibland så petig om en spelare har en skridsko på linjen och knappt stör men släpper detta?

Är det någon som kan förklara vad som gäller?

{5647}: Framgångar eller inte, så blir det lite lyteskomik när klubben för inbördes beundran inte fungerar som den har gjort i alla tider. Heart of håkki.

till nästa år behövs följande, ingen inbördes ordning

a) två bra målvakter, alltså en till utöver peters
b) en bättre balanserad backsida. corrado, viklund, dahlroth, ytterell bör kompletteras med två bra namn. styf, arvidsson, wallinder om han stannar är på utsidan och tittar in, blir alltid skador.
c) CENTRAR. jellvert om han stannar bör vara fjärdekedja, det är en bra start

yttrarna kan kvitta i det stora hela, kommer prestera bättre om ryggraden i laget är bättre.

Nisse på Mon or: Nej, inte alls. Vi har så många duktiga experter här på hockeysnack, så nästa säsong leds laget av en trojka från Hockeysnack.

Vi har "seriens överlägset bästa spelarmaterial", så går vi inte upp i år blir det definitivt kommande säsong.

Personligen hoppas jag dock att vi går upp i år och att Mattias Karlin återvänder, oavsett.

Rytter: 10:plats kan vi sluta bort direkt. Nu handlar det om att ta nån enstaka poäng så vi klarar oss där vi är. Sen måste alla ansvariga sätta sig ner och rannsaka sig själva och varandra. Denna säsong vill vi ej uppleva igen

Röda Tallen: Fast, så var det givetvis inte. ska man gå efter hur det såg ut så bedömde spelbolagen oss som trea. Till skillnad från dig så kostar det dem pengar att ha fel, så de lägger tid på att analysera.

men, jäklar vad många fjantiga Timråiter som dyker upp och gottar sig. Har man aldrig haft en enda ordentlig framgång så verkar det roligare att håna andra än att glädja sig åt det egna.

{8225}: är ingen rädd att detta moras ska avskräcka både ny sportchef, ny tränare och nya spelare för flera år framöver?

{5647}:

Tråkigt att vi inte kan stå upp bättre i en måstematch.

Men vad har rockwood gjort för ont, han skapade ju på egen hand tryck i fjärdekedjan, varför inte slänga in honom med karla när han är het?

Han är den enda som kan och vågar hålla i pucken i offensiv zon och skapa tid för sina medspelare. Skiter i om han är svag defensivt för det är inte i egenzon en förstakedja ska hålla till.

Hoppas verkligen han får spela i en mer offensiv omgivning snart, annars kan vi ju lika gärna skeppa honom.

Sedan är ju KIK ett äckligt lag, slänger sig ofta och spelar smågrisigt själva. Fattar inte hur utvisningarna kunde vara så ojämnt fördelade.

Från Hörnefors: Ok.
Jag kan ha fått fel siffror.
Dina verkar mer pålitliga👍🏾👍🏾👍🏾

{6870}: Även en otränad själ kan bara behöva använda sitt snabba dödliga vapen 2 gånger per match. Räcker att han har fullflås när slutspelet drar igång

M Horava: Ja det känns som det! Nu har jag absolut inte en aning om hur han har skött sin träning. Hur lång tid tar det innan han ansluter till laget p.g.a covidrestrektioner, 1-2 veckor? Han lär även behöva några matcher för att få upp tempot. Jag är tyvärr väldigt skeptisk!

« · 2147452 · »