1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527299 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
KB: Nej nej nej, jag vill inte måla upp vad som är bra eller dåligt. Löven har också värvat spelare.

Jag är för att värva spelare om det inte stämmer. Jag ville bara ta ner självbilden här inne om att löven värvar allt som finns, Kenttä går på eliteprospects osv för det är uppenbart Glader som bor på den sidan.

JoseGonzales: ta en semla och återkom senare med ett gott humör. :)

Gavelo:

Alltså vilken jävla offerkofta Jose är.

Kommer in från ingenstans och ska dra igång en diskussion igen på samma tema.

Sedan skyddar han sig alltid med, ja man jag går ju bara in och skyddar min klubb när den får skit.

Fattar inte varför någon ens orkar svara honom, troll bemöts bäst genom att inte svara på inläggen. Ignorera och diskutera ämnet med andra modoiter istället men svara aldrig direkt på hans inlägg. Det är mitt tips och det är så jag tänker betrakta Jose, som luft eller lite brus bara.

JoseGonzales: Jag tror ALLA är eniga här om hur bristfälligt och naivt laget var byggt från början. För många chansningar och det har vi redan diskuterat till döds.
I slutändan så är det förmodligen bara två 18-åringar som hamnar utanför truppen trots alla värvningar.

Jag vet inte riktigt vad du vill skapa här egentligen? Känns som att det här endast bottnar ut i att måla upp Löven = bra, MoDo = dålig.

JoseGonzales: Köpelag är väl rimligen baserat på hur många man köpt kontra utvecklat själva.När man köpt dem spelar väl mindre roll om de är köpta?

JoseGonzales: Vi är en storklubb, sånt händer. Har ni skottat A3?

Rytter: Vill ni spela i div 1 med era juniorer så får ni göra det. Alla ser att dom inte platsar i allsvenskan men spelar ändå.

Gavelo: Försöker inte starta något alls förutom att kanske få er att öppna ögonen och sluta försöka anklaga andra klubbar för saker som ni helt uppenbart själva är betydligt värre på.

Jag sparkar inte på någon som ligger med genom att påpeka fakta. Jag vill inte att ni ska ligga 12a men tror det jag påvisat visar tydligt vart ni har ert problem, ni har omsatt en halv trupp i riktiga kontrakt sedan starten av säsongen.

Tarasov:

Kan inte vår lövenvän räkna ihop antal minuter juniorer spelat respektive klubb.

Så kan vi se vilken klubb som gör mest för svenskhockeys framtid.

JoseGonzales: intresseklubben antecknar.

JoseGonzales: Vi har redan tjatat klart om hur dumt det var att bygga laget kring lånen, men det hör till saken också. Hepponiemi och Lindgren hanterades som ordinarie i laget och tog dvs. ingen annans plats. De behövde ersättas när de for över.
Sen trodde nog ingen en sekund på att Kaut skulle spela hela säsongen ut.

JoseGonzales: DET ÄR DU!!, som försöker dra igång något nu!!
INGEN här har någonsin sagt att Glader inte panikvärvar och ingen här gillar det, vi är mycket väl medvetna om att säsongen gått åt helvete, men varför är du här och trycker ner oss, vad fan har vi gjort dig!?!

Känns det bra inombords när du sparkar på dom som ligger ner?, känns det bra?!

Costanza: Fast detta handlar om förändringar man gjort efter säsongsstart. Då man redan satt sin trupp. Tänkte att Kenttäs uttryck att truppen är ett öppet dokument får mycket skit men Glader verkar köra ett ännu aggressivare dokument.

JoseGonzales: Härliga västerbottenssanningar. Ja, vi tappade 12 toppspelare förra våren och körde naivt med 7 juniorer hela säsongen. Ingen kommer att tacka oss för det.

Gavelo: Med det resonemanget så har löven i princip enbart ersatt. Det blir konstigt.

Vi ersatte Steen och Grundström med Perron och Brown. Ersatte Hellström med Eronen, Rahimi med Belov och Besse finns inte kvar. Endast Manberg vi värvat som en breddspelare.

Svårt för er att erkänna att ni tvingats panikvärva för att klara kontraktet pga Gladers alla missar denna säsong.

JoseGonzales: Sen bör man kanske ha en tanke på spelare som försvunnit.
Modo har tappat pga NHL och långtidsskadat: Gagnon, Hedberg, Hepoinemi, Viklund, Lindgren, Corrado, Häggström, Dahlrot och dessa har vi ersatt rakt av, så man andra ord så har Modo plockat in 2 spelare extra utöver den ursprungliga truppen.

JoseGonzales:
Visst tjänar vi på det i tävlingen?
Lindgren/Heppo/Kaut nej det går på ett ut

Lub: Vad gäller utländska spelare så har löven 10 och MODO 7. Så inte så stor skillnad där.

JoseGonzales: Grejen är väl att vi har tappat 7 spelare under säsongens gång också, med 4 st långtidsskadade just nu.

Fram till att de 5 spelarna som kom in nu på slutet så har vi inte ens haft en full trupp, utan att fylla på med juniorer.

Gavelo: Glömde Belov. Som du ser har jag inte tagit med något av lagens lån. Utan endast permanenta kontrakt. Ni var ju iofs 20000% säker på att ni skrivit kontrakt med Kaut och Heponiemi för hela säsongen så kanske borde räkna in dom.

JoseGonzales:
Gött vi vann!!!!

JoseGonzales: Belov, ingram, ?

JoseGonzales: Tror diskussionerna även handlat om antalet importspelare i respektive lag. Men låter er argumentera i fred och sätter mig med 🍿. 😊

Robin Ztorken L: Gjorde en intressant koll nu när fönstret stängt, många här anklagar ju löven för att vara köpelag så kollade vilka som köpt flest spelare sedan seriestart.

Löven : 5st. Besse, Eronen, Manberg, Brown och Perron
MODO:10st. Boivin, Lovric, Ytterell, Haag, Harju, Karlqvist, Niederbach, Persson, Rockwood, Zykov.

Frågan är ju vilket lag som är köpelaget..

Robin Ztorken L: Lavoie har -16 och är med det sämre än någon i vårt lag. Jag tror att Väsby skulle passa oss bäst då de är mindre organiserade och rätt ihåliga.

Djuunaz: Nu kan ingen ryss i världen rädda oss annat än i ett negativt kval.

Skulle föredra KIK där, Väsby är luriga och den där Lavoie är livsfarlig, han ensam skulle kunna skjuta oss till hockeyettan.
Får Montpetitvibbar av honom, rysningar...

{8225}: Att vara namngiven målvakt innebär att Spelaren spelar kvar i sin gamla klubb men lånas ut resten av säsongen om en annan klubb behöver det.
Detta föregås av ett kontrakt så spelaren kan inte lånas ut till vem som helst.
Eftersom ”lånet” gäller resten av säsongen så anses det inte som ett lån i den bemärkelsen utan som ett regelrätt övergång.
Tex skulle vara något för Modo nästa säsong tror jag.

{8225}: Ryssen får gärna komma snarast nu, man skulle vilja ha en uppdatering där. Kikade lite highlights, Sylle och Harju får konkurrens om postionen framför mål i PP :)

Costanza: Snabb-googling: Han kan flyttas tillbaka till sin klubb med omedelbar verkan om dom vill

{8225}: Kan gå fritt mellan lagen

Costanza: man har ju varit med om roligare Silly-julaftnar. Är Zykov ens klar? Men vi får gå upp med det material vi har. Alla som bidrar till SHL-platsen blir automatiskt
superhjältar

{8225}: Detta måste vi kolla upp...

Costanza: men vad innebär en namngiven målvakt?

Är han klar för Modo resten av säsongen eller kan han plockas upp till Oskarshamn närsom?

Jävla dumt uttryck, 'namngiven'

{8225}: Förut ville man in på Timråforumet. Nu är de flesta där helt ute och cyklar.

Costanza: Inte i Moskva?

{8225}: Fast Östeuropa ligger kanske en timme längre bort? Så dom blir presenterade snart.

{8225}: Herregud. Klockan är 12.

jonsson: Kan inte se länken!?!?

{8225}:

Costanza: Ja, får vi in en ren tjeck-kedja eller? Nu börjar man bli nervös. O Zykov , är han klar?

{8225}: 7 minuter, sen smäller det.

Balou: Helt rätt. ingen trampar på oss!

Costanza: Vi startar segertåget på onsdag och går rent resten.

Costanza: Självfallet, säsongen är ju i sin linda.

Attack Attack, MoDo -Attack!!!!! 17 minuter innan frälsaren ansluter

Silly: Zykov är ju en gigant. Som sagt, nu måste vi och klubben köra allt vi har. Hatar att lägga sig ner och dö då vi har en jävla chans att grisa oss vidare. Tror på detta lag om de bara släpper på handbromsen och kör stenhårt i varje situation.

Silly:

Det är väl swehockey som gäller ?

Uppladdat:

500x0-screenshot20210215-231430samsung-internet.jpg

Robin Ztorken L: Njae, nu har jag så dåligt minne att jag glömt dagens förlust redan, nu tror jag fortfarande vi är ett stort hot om SHL-platsen

{8225}: Äsh vad du smickrar.
Det är inte så svårt när man är felfri som jag 😉

{8225}: ...eller hockeyettan , snarare.

« · 2150152 · »