1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527759 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Lästa artikeln, svåra tider i den branschen också.

Sven Tuta: Hoppas Höken har rätt.

Supertrött: Smart, intressant och ekonomisk värvning. Bra där Glader 👍

modomille:
Gissar att det är istället för Björka, Modo har tagit till sig det här med skånsk betong.
Om vi utgår från senaste matchen ser det ut så här

X-X-X
X-FO-Rosdahl
LP-Jellvert-Olhaver
Sylwander-Hägga-X
Åhström

Bra ålder och stigande siffror

Supertrött: Har Foppa som barndomsidol och kommer nog att spela med nummer 71.

Tarasov: Skulle ha spelat Åhström med Olofsson och Rosdahl, tror att han är redo för en topp 6 roll nästa säsong. Sen en junior i fjärde, typ Max Wahlgren. Billigt och bra.

Costanza: Tror inte att han väljer ett nummer över 40...

{5647}: vösternorrland 15 fall av corona.

Är det rimligt att hela hockeysverige ställdes in när det finns ett problem i Stockholm? Sätt Stockholm i karantän istället...

Hakning-Henrik: Så länge man inte testar alla med symptom är det ju omöjligt att fastslå antalet smittade, men uppenbart att det är absolut flest i Stockholm. Jag tycker det är synd att kvalspelet inte avgörs inför tomma läktare, om man vill minimera smittrisken kanske man kan ta bäst av EN match på neutral mark?

Inte för att det vore perfekt men det vore mycket mer rättvist än att inte SPELA om det.

Costanza:

Sätt honom med Hägga och Sylwander och vi kan börja kalla den kedjan för 400kg kedjan istället för 300kg kedjan.

Han är en spelare som sticker ut med sin storlek, i matcherna mot TAIF så har man reagerat på hur svår han är att ta pucken av, stor och enorm räckvidd.

Dock kan jag inte riktigt gilla denna värvning då det var han som tacklade sönder Norlinder tidigare i år.

Rytter:

Norlinder grejen svider fortfarande

Rytter: Tungt gäng! Bartosak i ny intervju: ”Jag skulle vilja åka utomlands nästa år, för mindre pengar. Ostrava är ingen storstad, och när jag flyttar någonstans behöver jag inte att folk pratar om mig vad jag har gjort och vad som har hänt det senaste året, säger Bartošák. ”Jag gillade också din respekt i Skandinavien. Det är en skillnad att lita på här och här. Men vi får se om erbjudandet kommer. ”

Zdroj: translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&rurl=translate.google.se&sl=cs&sp=nmt4&tl=sv&u=https://www.idnes.cz/hokej/evropske-ligy/patrik-bartosak-alkohol-koronavirus-divoky-rok-zpoved.A200320_201230_evropa_ald&usg=ALkJrhj13S8pWcrRe8aC2H9vJzUTf4wyLg

Peja: underförstått så var det min idé också. Tomma läktare då. Avglra vidareserien på ett ställe där det finns några ishallar nära varandra. 2 matcher i rad, 1 vila 2 i rad och sedan björklöven modo finalen sista avgörande.

Sedan bäst av 3 resten. 2 matcher back 2 back 1 vila oxh sedan sista. Då handlar det om 4 dagar, man hade avgjort skiten på 10 dagar. Känns som ett bättre alternativ en det som vi upplever nu.

Costanza: Hoppas att vi alla MoDo supportrar lyckats övertala honom på sociala medier för det skändes ändå som om han och hans familj trivdes bra i Örnsköldsvik.

Costanza:
Jag misstänkter att man enats men Modo måste få ihop summan.

jonsson: Ja verkligen men dom kommer ju ändå inte spela ihop nästa säsong om nu Olhaver är klar.
Norlinder ska ju till Frölunda, så vi fär välkomna Olhaver ändå och försöka glömma det som hände, för jag tror han kan bli nyttig för oss...

Robin Ztorken L: Hade velat få in Edwin Hedberg i laget, tänk en kedja med han, Mathias From och Linus Persson från Leksand som center

Sportchef:
Jag hoppar gärna över Linus Persson, såvida vi inte talar en 4 center för en säsong. Men ser hellre Dennis S från KIK där. From och Hedberg skulle jag fö gilla men Hedberg kommer nog lira på en högre nivå.

Tarasov: Mm sant det du säger men den stora frågan är vilka som ska leda första kedjan, Förslag?

Sportchef:
Tror FO är redo. I övrigt har dålig koll. Men Carl Persson kanske kan funka som C

Tarasov: Karla - Freddy - Steen. ;)

Sportchef:
Ändrar det optimala med tanke på ålder och utveckling borde vara Linus Karlsson.

Tarasov: Linus Karlsson skrev nyss på nytt för Karlskoga men hade inte tackat nej till han om han hade funnits ute på marknaden

Sportchef:
Miss av bra att kolla profilen på EP före man länkar 😁😁.

Tarasov: Vad händer med Hagelin?

Hakning-Henrik: Antar att ditt inlägg är ett försök till ett dåligt skämt, om inte har du missat en del......

I dagens live sändning på Modochannel ang säsongskort släppet så uppmanade den gode Frank Eriksson att vi skall hålla utkik för snart kommande live sändningar gällande uppdatering/ar herrtruppen.

Ja Frank det kan du lita på att man gör 😀🤔!!

Smurfen: Äntligen snackas det Modo och framförallt silly istället för den ” vem har störst” snacket som har varit en längre tid.
Bomba på med alla rykten ni har, älskar att följa sillysnacket hos er.

Sven Tuta: Ett otroligt långskott men en önskedröm: ser ut som att Jesper Olofsson verka lämna Färjestad

Smurfen:
Gissar Brynäs

Tarasov: shit !!

Tarasov: Brynäs har presskonferens idag kl 12

hanzon: Peter Andersson ny tränare

Costanza: Undrar om inte HA kommer att brandskattas än värre än vanligt med tanke på osäkerheten. Det kan nog bli minder dyra importer.

Sportchef: Oops!

hanzon: det vart något fel men ge mig Edwin Hedberg så är jag jävligt nöjg

Sportchef: Absolut, och även Jesper Olofsson

{8399}: Fast det gäller hela världen. Det är långt ifrån bara Sverige och allsvenskan som drabbats. Såhär långt har vi kanske klarat oss bättre än många andra länder och Sverige har i sammanhanget väldigt låg statsskuld, vilket kan användas till att mildra effekterna.

Sportchef:
Jep. Edwin Hedberg vill vi ha 😊

RedNek: Sticker Barto till någon högre liga i Europa så kommer vi att få mer pengar att jobba med och kanske kan värva fler spetsspelare

Sportchef: Jag behåller hellre Barto för det är den viktigaste posten.

Jag såg att Johan Ivarsson lämnar FBK, det tror jag kan vara intressant för Modo i och med att jag antar att Hellkvist har ganska bra koll på honom från tiden i Malmö.

I övrigt skulle jag inte gråta floder om en sådan som Daniel Ljunggren och/eller Istvan Bartalis kommer. Men mer av ren önskan än något form av rykte.

Robin Ztorken L: Än om Norlinder skulle bli kvar nästa säsong tror jag knappast han och Olhaver skulle ha några problem med varandra.

Kan Milan Lucic byta lag utan att det skär sig totalt kan nog nästan alla spelare göra det =)

SKiLMY:
Ivarsson är en av Hellkvists favoriter

SKiLMY:

Bartalis har jag dålig koll på, men han har varit bra i de matcher jag sett med VH.

Ljunggren har jag gillat länge och tror han har ännu mer att ge, spelat i ligan flera säsonger och producerat bättre och bättre så det känns som en låg risk värvning. Det är dessutom en riktig playmaker som skulle kunna passa fint med en målskytt som Karla. Han spelar på samma position som JJ i PP och är riktigt duktig att diktera tempot och sätta upp spelet.

Skulle gärna se honom i vårt lag.

Modo håller på att bli en skåne-koloni! :'D

Bamse:
Usch!!!

{5647}: Jag tror dessutom att det är otroligt osannolikt att det blir någon mer hockey i år.

Karlkvist gick till Sport i Liiga.

« · 2049672 · »