1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527936 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
#13:

Thomas Valkvæ Olsen lämnar leksand. Vore en bra ersättare för karla.

#13:

1 års kontrakt tro? får kanske hoppas dom missar slutspel så vi kan ragga över han i slutet på säsongen.
Göra en Kangas

#13: Då ska jag ta Vasafärjan över i oktober och skrika hans namn "Kaaarlaaa!! Kom hem ikväll! Jag väntar i haaamnen, din målkååta jääävel!"
Kan nog bli en hit.....

#13:

Känns ändå bättre än att se honom i Finland än i ett SHL lag och hos t.ex Luleå eller SAIK.

Bara önska honom lycka till, han har gjort mycket gott för vår klubb och har haft flera möjligheter att lämna tidigare men har stannat fler säsonger än jag trodde och gjorde nu en kanon säsong, så han är verkligen värd ett kontrakt med bättre betalt i en bättre liga.

Visst är det en utmaning att sätta ihop ett nytt lag, å andra sidan frigörs mycket utrymme i form av löner. Så hoppas man använder detta på ett smart sätt, lägg mycket krut på att försöka få Bartosak. Sedan måste den in en center god för ca 40 poäng (Ljungren?), två yttrar till förstakedjan. Sedan ska vi inte försöka ersätta poängen på JJ, Tambellini och Karla rakt av utan sprida ut dessa på fler spelare. Kolla på löven, deras spelare var långt ifrån toppen på poängligan men var ändå det laget som vann mest i serien.

Kan vi få en första och andra kedja som ligger runt 30-45 poäng, och få upp produktionen mer på tredje/fjärde ligger vi bra till.

Kan vi inte skapa lika mycket mål framåt så får vi se till att ha en bra målis (Bartosak) och ett stabilare försvar som gör att vi inte behöver producera 5-6 mål framåt för att vinna.

Randy Marsh: Tror inte han är så sugen på spela i allsvenskan igen han går nog hellre till Finland.

Hur läget än är, så är det spännande med en ny Silly Season. Galna swishande supportrar, ekonomin, varumärket MoDo Hockey och den offensiva hockey vi vill stå för, är guld värd i dessa tider. Vi hade nog tappat flera trevliga spelare även om vi gått upp.

Gäller nu att bygga vidare på det driv som finns. Tycker truppen redan idag innehåller värdefulla och tunga rollspelare som kan göra skillnad i ett slutspel.

Man får ju trots allt bara 7000 kr för att vinna serien ;-)

Costanza:
Säsongen ställdes in ingen vann något sluta sprid desinformation!

Costanza: Kan du kalla på Jeppe O nu när karla lämnar? Han kanske är lite hemmakär och vill ha nära till barnvakten.

hockey_21: När Jeppe O ser räkningen på barnomsorgen i Schweiz, 20000 kr i månaden....

Kirill Kabanov, nu har du chansen....

Costanza: Jag uppmanar Fredrik Glader till att ringa Kyle Cumiskey!

Sportchef: Jag instämmer, en värdig ersättare till Norlinder.

{6870}: Vet inte om nån nämnt det men såg att Bartosak ryktas till ett tjeckisk lag, vi kanske ska dra ner förhoppningarna där tyvärr...
www.eliteprospects.com/transfer/2020/03/24/patrik-bartosak-in-a-rumours-to-hc-litvinov/413662

Djuunaz: Du glömmer kraften hos rödgröna twitterhjärtan. Jag tror det handlar om lön och han väntar på ett bud från MoDo som han känner är i hyfsad nivå. Sen lägger han lönen x 1,5 för trevlig klubb, trevlig stad, trevliga fans, bra boende, inget medietjafs och slutligen unfinished business...

Costanza:
Och framförallt ett SKATTEPARADIS!!!

Tarasov: Jag betalar ingen skatt. Jag swishar till Modotillshl.nu

Costanza:
Härligt bror!!!

Costanza: Vi får hoppas på att det bara är ett rykte, Han sa ju att han ville ut i en mindre klubb i Europa för mindre pengar och där han slipper höra snack om sitt förflutna.

Han har själv gått ut på Twitter och dunder hyllat Modo som förening och framförallt supporterskapet. Skändes som om han trivdes stort i Örnsköldsvik och i Modo tillsammans med sin familj

Djuunaz:

HC Litvinov, vilken klass hålller dom kontra Hockeyallsvenskan?

Sportchef: Precis. Att en tjeckisk klubb vill ha honom är ju självklart. Han hade ju tjeckiska erbjudanden innan MoDo, men valde oss för att komma bort och gå till en högre liga senare. Hoppas att MoDo erbjuder honom en rejäl topplön. Han får svårt att tacka nej då. Klubben är just under en av de bästa ligorna i Europa, så Barto...stressa ner och skriv på.

jonsson: Det vi vet är att detta lag slutade tredje sist i Extraliga och att Edwin Hedberg spelar i samma klubb som jag personligen gärna sätt i Modo tröjan

Sportchef: Det blev nog lite tokigt där.

{8399}: Campese känns som nån med kostym som säljer dyra dammsugare på mässor, visst blev det nåt tokigt vid rekryteringen där? Kan som lukta mig till fejkat CV bara på rösten ;-)

Alltså varför går Karlqvist till ett bottenlag i liiga? Det måste ju vara ett sanslöst nedköp mot för att spela i ett topplag i HA som har chans att faktiskt vinna något? Menar, Vaasa är inte bra, och hur mycket högre nivå håller verkligen liiga mot för HA? Tror han kommer ångra detta beslut.

gizzo: Cash is King

gizzo: Gissa en gång om varför han går dit.
Rätt svar ger dig en fribiljett till MoDos alla hemmamatcher nästa säsong

gizzo: Liiga smäller högre än allsvenskan. Framförallt ett mycket bättre skyltfönster. Finns en realistisk chans att hamna i KHL om man levererar där. Sen har han ju gjort så många år i allsvenskan att det säkert är kul att testa nåt nytt.

Costanza: Campese är nog bra så länge han håller sig ifrån det sportsliga. Ser man på marknadssidan så är han duktig att få in sponsorer, ökat publiksnitt med 800 tror jag det var och han har väckt liv i Brynäs på sociala media osv.
Det kanske är för att han är en säljartyp som kan snacka bort folk å det grövsta....käften går och går och går på den mannen..

www.allehanda.se/artikel/karlkvists-egna-ord-om-svara-beslutet-det-kanns-bade-kul-och-trakigt-da-jag-trivts-sa-bra-har

Intervju med Karla. Tydligen erbjöd Modo bra med cash. Men man får väl förstå att han vill testa något nytt. 28år så har han ju inget mängder med år kvar ändå som offensiv spets.

Men tycker avslutningen var intressant och förklarar varför sista matchen var så otroligt dålig.

"Man åkte liksom bara runt och tänkte "varför spelar vi, säsongen tar ju ändå slut efter det här", säger Patrik Karlkvist."

gizzo: Pengar förmodligen! Liiga är knappt bättre än Allsvenskan, topplagen håller nog SHL-klass men inte resten. Förstår inte heller bytet, men han måste naturligtvis fått riktigt bra betalt. Men samtidigt känns det inte som att det finns ett överflöd av pengar i Finland.

Confusius:
Jag tänker att Karlqvist hittills inte tjänat några summor som gör att han efter karriären kan ta en paus i ett år eller två. Så får han 10 000 extra per månad i ett finskt lag så blir det rätt mkt för honom.

Tarasov: ska man tro på Karla i intervjun så handlade det inte om pengar utan mer ett äventyr, Modo gav mig ett kanonbud det bästa jag nånsin haft, valde mellan tryggheten hos Modo och ett äventyr, inga riktiga bud från Shl nämnde han

Heyerdal:

Rykten enligt Barto
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Heyerdal: Karla får komma tillbaka efter jul när han likt Weigel hamnat i ett trist spelsystem där han inte passar riktigt in:)

Heyerdal:
Det gör mig faktiskt lite förvånad, men hoppas det skall gå riktigt bra för honom oavsett.

Varenda gång nu Modo skickar ut en notis som dyker upp på mobilen så får man ju näst intill hjärtstopp , tankarna innan man öppnar upp notisen är " vem lämnar nu då "

Ja,det var väl tämligen självklart att det inte skulle bli nån fortsättning på den serien, förstod väl de flesta som följt nyhetsrapporteringarna den veckan.....

Smurfen: Alexander Steen har nu tjänat en halv miljard. Det räcker till att överleva på Alnön och köra lite vattenskoter. Jobbet som förstecenter i världens bästa klubb är nu ledigt. När går MoDo ut med riktad annons?

Costanza: Dessutom har han vunnit sitt Stanley Cup.

Costanza: Är han disponibel?

hanzon: 1 år kvar på kontrakt med +5 miljoner dollar i en fjärdekedja. Krönikörer där borta hyllar Alex, men ifrågasätter kostnaden för rollen. Äh, det är ju en silly säsong...

Peja: Ligger nog mycket i det. Maksim Matushkin gick till KHL via ett bottenlag i Liiga. Anton Holm verkar också gått till ett strykgäng, även om dom var bättre säsongen innan.

Äventyr i all ära men jag tror knappast Sport betalade mindre än vad Modo erbjöd.

Hur är det med Tobias Viklund, har inte hans kontrakt gått ut?

Heyerdal:

Jag tolkade hans kommentar som att det var ett kanonbud för allsvenskan och det bästa han fått från modo. Men antar att pengarna i Finland var minst lika bra eller bättre. Inte att han gick till Finland för lägre lön än vad modo erbjöd.

Väldigt märkligt att inget shl lag var aktivare att få hans signatur. Kanske berömmer man inte honom redo för topp2 kedjorna och då blir han för dyr med lön plus ersättning till ha.

Trilske: Skulle gissa på att MODO har högre spelarbudget än Sport. Ni hade i alla fall ett mycket mer meriterat förra säsongen. Storklubbarna i allsvenskan har högre budget än de mindre i Liiga. Sen kan de ju förstås ändå har erbjudit just den här spelaren ett bättre kontrakt än vad ni gjorde, men verkar som att han vill uppleva något annat än allsvenskan. Trist att han inte fick spela SHL med MODO.

Costanza: Jag bor på alnön så jag kan passa hans vattenskoter undertiden, hälsa han det!

Gavelo: Ingen nackdel att köpklubben Indians tar in en förstarunda från Leksand som även är back. Norlinder borde nog tänka till vad gäller klubbval, kanske redan tackat nej till fjantklubben i väst.

Gavelo: de, Steens, köpte väl hus i Njurunda, söder om stan en bit

Nu när vi är kvar i HA och inte i SHL så hoppas jag Modo värvar Johan Pettersson, tyckte han funkade in bra i Hellqvist spelplan.

Amitiel: Skrivit på 3 år med Kalix.

« · 2049783 · »