1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481051 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2050517 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Hur man kan ha full tilltro till en person som hänvisar till sin magkänsla är för mig fullständigt obegripligt.

”Jag tror att det här har vänt i mitten, slutet av maj. Då kan man börja lätta på de här restriktionerna. Det är en magkänsla jag har. Jag har varit med om fem sådana här epidemier, så jag vet ungefär hur det kommer gå.”

Då kan man lika gärna sätta hoppet till att Jesus återuppstår och botar alla sjuka.

Att han sedan påstår att han varit med om fem sådana epidemier visar ju bara att han är spritt språngande. Det som ligger närmast är Spanska Sjukan, men det var 100 år sedan.

Sedan har vi Tegnell som ständigt kommer med nya gissningar - som alltid har visat sig vara fel - och sedan förklarar han det hela med att "vi vet väldigt lite om detta så det är omöjligt att förutse". Först skulle epidemin skulle aldrig nå Europa. Sedan var det inga problem med att åka på skidsemester till Alperna. Sedan så skulle vi enbart få importerade fall. Sedan så var risken för intern smittspridning mycket låg. Sedan så smittade inte barn. Senaste jag hörde var att han hittade på att 1500 dör i influensan varje år, när det faktiska genomsnittet är 207. Sedan får han blombuketter för att han gör ett "fantastiskt jobb": Svensken är verkligen stockdum.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Även Victor Öhman har presterat, men även han har kontrakt 20/21
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett:
Eller så är det helt enkelt en magkänsla som baserar sig på kunskap och erfarenhet. Jag skulle dock mig för att kalla andra stockdumma. Det kan slå tillbaka mot en själv framöver.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Jag kan väl iofs förstå att man tar en extra säsong om man haft en stark säsong i en ny klubb, det kan betyda fantastisk utveckling att få spela sitt spel i en passande miljö.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: två killar som hade bidragit i höstens Modo , Öhman stark defensiv och bra i bp, KJ lite som From
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Man ska vara hövlig men Tegnell nja jag vet inte jag....möjligtvis han skulle kunna blanda sportdryck 😜😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Domsjö:
Tycker han är en riktigt chef jag!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Får du så gärna tycka.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Gillar både honom och Giesecke.
Blir så absurt när folk googlar sig till information för att sedan tycks ha så mycket kunskap att man är redo att döma ut statsepidemiologer osv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sorgligt att i "Silly season" skrivs det bara om Corona viruset när vi här skall skriva om ev nya spelare, det går väl att diskutera Corona under "Apropå ingenting"
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon:
Amen på den framöver...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Finns inga belägg på att astma är en riskfaktor för corona, astman sitter i luftvägarna medans corona sätter sig nere i lungorna. En stor riskfaktor är rökning, det kan nog vara därför så många dör nere i södra Europa där det känns som varenda en röker. När man går på gatorna i Spanien är rökdoften det enda man känner.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Hörni kan det få finnas ett forum där vi inte diskuterar Corona utan där allt kan få vara som vanligt? Här är det ju silly season vi diskuterar och tråden riskerar att dö lite om det ska bli ett aftonbladet light istället.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Bamse: Moderstor kan väl ryta till, så tråden hålls ren från övrigt. Även om ämnet viktigt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta:
Omstyrt till apropå, men en del eftersläntare kvar, och Corona påverkar silly så det finns en koppling. Men apropå ingenting är att föredra
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
66% av truppen kommer bli svårt att uppfylla.
Alltså kommer 4-5 till att lämna då
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ny intervju med Glader om läget. Oskarshamn verkar rycka i Freddy också. Känns fullkomligt hopplöst om vi skulle tappa honom också.

Ett nytt namn som dyker upp i slutet på artikeln är Henrik Hetta från Malmö.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:
Hetta känns som en ”Hellkvistspelare”, särskilt om vi talar yttrar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Oskarshamn verkar rycka i väldigt många spelare..så skulle ta det här med en nypa salt. Mycket större chans att Rosdahl lämnar enligt mig än att Olofsson gör det.

Henrik Hetta hade varit en fin värvning. Kan göra skapligt med poäng i HA men framförallt är det en spelare med en bra karaktär.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:
Är det där med Freddy ett missförstånd för jag har inte sett det någon annanstans.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Intressant spelare, 20 mål på 34 matcher.

www.eliteprospects.com/player/113739/francesco-corona
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Nålvasst målsinne, smittar säkert av sig på kedjekamraterna......
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:
David Lindqvist till Karlskoga och även Robin Carlsson. Carlsson och Fakt käns som typiska BIK värvningar.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
modomille: förjäkligt att Oskarshamn som skulle ha kvalat nu jagar spelare från oss, hockeyn blev inte direkt rättvis
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Spännande, antar att vi talar 1/2 linan. Spelat J20-VM vilket ofta borgar för en rätt hög talangnivå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: blir tvärtom då om det stämmer...-;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:

Nån som har koll på honom?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Ja detta är en riktigt intressant värvning om den blir av. Kan man tänka ersättare till From och en spelare som är tänkt att lira med Olofsson/Rosdahl.

Ryktet om Hetta ser jag som en ersättare om Rosdahl lämnar oss.

Ska man vara lite realistisk och samtidigt hoppas lite på hur det kan se ut framåt så skulle inte jag tacka nej till följande:

x-x-Iikka
Rosdahl-Olofsson-Svenningson
LP-Jellvert-Åhström
Sylwander-Hägga-Olhaver

Sedan tvillingarna Wahlgren som kan kliva in vid behov.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Calgary och flamesnation.ca har lite info...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Kommer ihåg att han var riktigt bra säsongen när IKO gick upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: En snabb och aggressiv ytter som har näsa för målet. Spelade med nummer 21 i sina junior år.

Ni kan ju ta och gissa vem som är hans idol ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Skit bra värvning tror han kommer passa in perfekt i Hellkvist system.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
#13: Kan som Oskarshamnare delge min syn på Filip Svenningsson.

Styrkor:
Skottet! Gjorde många mål som avslutare i Oskarshamn PP 18/19. I särklass mest utmärkande egenskapen. Kämpar hårt, borrar ner huvudet, visar vilja.
Utvecklingspotentialer:
Behöver förtroende och någon som sätter honom i lägen då han på egen hand har svårt att skaps sina lägen. skall inte slarvas bort i 3:e/4:e.

Sammantaget en spelare som tveklöst kan ta nästa steg. Fick förra säsongen till stora delar störd av skador. Mycket talang. En trygg och spännande värvning.

Hoppas ni blir nöjda hockeyvänner

Mvh,
Ödmjuk Oskarshamnare
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
modomille:

Guld-Jimmie Ericsson?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Yoda Marklund: Vem är det ?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Jlonn:
Låter fint, känns som att potential finns
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Tycker det lilla jag sett av Sveningsson är positivt. Känns som en bra värvning 👍
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Vill ni se Sveningsson-mål har jag klockat några i bif YouTube-klipp från säsongen 18/19.

0:15, 2:55, 8:20, 9:05, 9:20, 9:35, 10:18, 15:42.. etc

Håll ögonen på #71. Gemensamt är bössan. Där kan vi väl vara överens?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen:

21:an, idolen, profilen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020 Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Möjligen Börje Salming också.
Jörgen Jönsson var nära:
www.youtube.com/watch?v=K_eOOjfgGx0

Någon Schtan-spelare har aldrig varit nära i sammanhanget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Jlonn:

Tack för detta. Väldigt uppskattat.

Han vet vart krysset finns iaf =)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Ingen fara. Även om det är väldigt hypotetiskt än skulle jag uppskatta dina/era ord om Rosdahl och Olofsson. Förstår att det är status ”Gud förbjude” på Oskarshamnsflytt. Men om - Kan de göra sig i Oskarshamn och SHL?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Jlonn:

Som Olofsson spelade i början på serien trodde jag definitivt att han var en SHL spelare nästa år. Dock tappade han rejält andra halvan på säsongen. Troligen för att han inte är van detta hårda matchande och ligan i Sverige, sedan hade han en skada som störde.

Som han spelade i början på säsongen så visade han fina kvalitéer och skulle vara en bra center till tredjekedjan i ett lite sämre lag (han tar inte en plats på tre centrar i ett topplag). Han kombinerar hårt jobb och fysik men är ingen playmaker utan snarare en tvåvägscenter.

Jag personligen tror att han behöver en säsong till på lägre nivå för att utvecklas och utveckla det offensiva och bli en ledande spelare som leder laget kväll efter kväll. Visst han kan säkert funka nu i SHL i en tredje/fjärde center roll, men frågan är ifall han då får rätt utveckling och man får ut max av honom på sikt. Som spelare är han bra efter sargerna och i omställningsspelet, effektiv i frilägena och ett helt ok skott, känns som en klok och smart spelare, skridskoåkningen är helt ok men inte det som sticker ut. Defensiven skulle behöva lite förbättring, men det kan även vara ovana till den svenska centerrollen samt den stora rinken.

Han kommer spela i SHL, men frågan är ifall han är redo till nästa år.

Rosdahl är en powerforward, han har varit fast i en tredje/fjärdekedja i SHL och flyttade till HA för att utveckla sin offensiv. Tillsammans med Olofsson hittade dom fin kemi och producerade helt ok med poäng och fungerade bra som andrakedja, kedjan blev lite lidande och vi fick nog inte ut allt från den pga att vi inte hittade en fungerande tredjelänk till den. Rosdahl skulle inte göra bort sig som powerforward i en tredje/fjärdekedja i SHL, dessutom har han bra skott och kan göra poäng om han får chansen, speciellt i HA.

Detta är två spelare som är högt upp i rankingen i HA, men frågan är ifall de kan få rätt roller i SHL för att få ut max av deras potential. Jag tror bägge skulle utvecklas mest av att spela i HA ett år till och få mycket speltid i första och andrakedjan innan de tar steget upp. De kommer inte göra bort sig i SHL men det är inte några spelare som kommer leda laget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Jag är lite förbryllad. Jag trodde varken Rosdahl eller Olofsson skulle bli aktuella för SHL. Olofsson är en hygglig tvåvägscenter, men med något svag defensiv och skridskoåkning. Rosdahl en bra avslutare och för den roll han har hyffsat spelsinne, men i mina ögon inte tillräckligt mycket spets för att vara i SHL mer än en fjärdekedja. Än så länge.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Tycker bygget ser rätt bra ut på forwardssidan just faktiskt. En bra första kedja så är forwardsen bättre än i år. Känns som fyra kedjor som kan bidra offensivt allihopa. Åhström och Petterson kommer säkreligen göra 20+ pinnar tror jag. Framförallt Åhström.

Målvakter

1 Oliver Dackell

31 Linus Lundin


Backpar

6 Mattias Norlinder

27 Anton Öhman

41 Oscar Hedman

Forwards

FÖRSTA KEDJA MED SPETS

Filip Sveningsson - Fredrik Olofsson - Kim Rosdahl

Tobias Åhström - Kalle Jellvert - Linus Pettersson

Daniel Sylwander - Magnus Häggström - Gustav Olhaver
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
cu92: Dessutom för Glader diskutioner med Hutchings vilket vore suveränt. Men mycket talar för löven eller hemgång där! Dock kan Sveningsson som hutchings känner väl kanske hjälpa till.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
cu92:

Intressant med Hutchings, källa på det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
cu92:
Ja är inte helt säker på Åhström i en producerande roll. Än så länge 9p i Almtuna kom i PP, men han borde kunna gå in på 12 forwards i vad som förhoppningsvis kan bli ett topplag. Av 9 forwards i uppställningen känns det som att 7 stycken iaf kan ta kliv framåt. Tror även att det finns mer att hämta av Sylwander. Bra mix av spelare.

Bland back/målvakt känns det som att alla utom Hedman har mer i sig. Såg Svenningsson-klippet han och Öhman kan bli fina i PP.
Låst ämne

« · 2050517 · »