1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540643 inlägg · 4140 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{6870}: word! Lukta lite has styrelse i shls knä. Mjölka ha och oss supportrar för shls skull. Många verkar sitta i shls knä. Alla beslut till shls fördel i svensk hockey. Ser ju väldigt bra ut...

Costanza: Svenska hockeyförbundet styrs av Boustedt i praktiken. Han tillsätter kompisar efter behag, oftast med djurgårdsanknytning.

Man är dessutom så djupt upp i ändalykten på SHL att man inte ens frågar allsvenskan eller division ett innan man fattar beslut.

{5647}: Vad ska Modo ställa på isen nästa säsong (när nu den blir av) båda första linorna o stort sett samtliga backar kan i värsta fall vara borta. Usch, känns som vi kan bli nästa års AIK dvs en riktigt jobbig säsong. Avancemang känns oändligt långt bort.

{5647}:nåja det jag vill säga är att om någon tror AIK åker på en räkmacka så stämmer det inte, klart ekonomin var dålig efter en satsning , men det regnar inte direkt pengar över Gnaget, men man jobbar hårt för att få fram sponsorer, kommunen hjälper inte direkt till, jag måste dock säga det är synd om både Modo och löven att bli snuvade på festen och ja vi borde åkt ut.

Golden boy : tror inte Modo gör alla fel som vi gjorde trots allt, ni har en stark ledning

Golden boy : hoppas de satsar på 2-3 defensivt starka backar, även om de lyckas med Bartosak, är själv skeptisk, så måste Modo bygga ett tryggt försvarspel, Enström x 2 och Hedman verkar vara osäkra och Hedberg samt Norlinder försvinner med all säkerhet, Belov kanske fortsätter, blir ett tufft jobb för Glader och Hellkvist sen finns det större problem att brottas med som alla vet

JoseGonzales:

Är väl inga problem att dölja 6 miljoner, ha bara någon annan att betala ut dom,

Amitiel: Undra hur många miljoner MODO dolt? Skulle gissa på över 10 miljoner. Du vet jag gör precis som ni, säger ord helt utan fakta. Vilket inte betyder någonting alls :)

Amitiel:
Det funkar inte skattemässigt såvida man inte ägnar sig är rena olagligheter.

Tarasov:
Eller funkar gör det säkert men jag skulle spontant säga att om ett annat bolag tar lönekostnader för en klubb så är jag rätt tveksam(99,9%)till att bolaget har avdragsrätt för det.

Verkar vara svårt att hålla sig till ämnet, hur svårt kan det vara att läsa rubriken "SILLY SEASON" diskutera inget annat under denna rubrik än ev nya spelare, TACK!

hanzon:
Samtidigt tycker att diskussioner som kommer ifrån härrör från silly måste tillåtas. Exv Corona/Klubbars ekonmi är ämnen som till viss del är sammanflätade med silly season.

För att prata silly kan vi avskriva Carl P som skall vara muntligt överrens med Malmoe....

En kollega på jobbet hade noterat Filip S i några matcher och trodde han skulle bli en dunderhit.

Kan man tänka sig att Glader letar vidare i AHL efter spelare typ Tambellini?

hanzon: Just Tambellini verkar ha erbjudits till flera. Skillnaden var att Glader var den som såg potentialen. (Kenttä tackade nej exempelvis).
Du kan vara säker på att man söker rätt brett för närvarande.

{5647}: rätt Brett för 25 år sen kunde varit Hull, men nuförtiden är han bara full..

hanzon: Erik Ullman tackar nej till förlängning i Västervik, kan han vara ett alternativ?

lhlh: Absolut, det tror jag säkert.

lhlh:
Kanske, då man har sagt att man har koll på gamla spelare. Noterar att det verkar finnas en utveckling på honom.

Tarasov: Nyhetsuppdatering 10.40. Sveningsson?

lhlh:
Kanske SSK också

Trilske: Man kan också tänka sig tre coacher för att huvudcoach ska kunna koncentrera sig på laget, medan de två assisterande tar backar respektive forwards.
I SHL tror jag väldigt få lag kör med bara två coacher.

Trilske:
Man har länge velat ha 3 tränare.

Trilske: Jag har för mig att det har talats ett par ggr om att kosta på en till assisterande också?

KB: Nu när ni säger det, har väl surrats om det här också. Tror det kan bli fler värvningar med IKO-förflutet.

Sveningsson officiell nu.

Tarasov: Jag tycker att Björn skulle ha haft en annan ass, som är mer energisk och drivande i båset. Sen om det behövs en till ass eller om man bara byter ut Styf kanske kvittar sportsligt, men det blir ju mindre pengar till spetsspelare med två ass coacher.
Jag har tyckt att Styf skulle ha bytts ut tidigare.

Från Hörnefors: Jag tror att du underskattar det arbete som coach-team i dagsläget lägger ned. Det är inte av lathet som man använder sig av tre coacher, utan det är för att maximera utfallet. Det är svårt för Björn att samtidigt hålla koll på motståndarnas spel, som han ska coacha forwards och ge individuell feedback exempelvis.
Givetvis ges mycket av den feedbacken även via video, men jag tror att det skulle gagna många spelare att få den direkt saker inträffat och man har situationen färskt i minnet.

men, en tredje coach med ansvar för forwards och som gärna får vara mer pådrivande.

{5647}: Minns att under finalen hade vi en till kille i båset, kan ha varit Emil Svelander. Han hade snäckor i örat och snackade mycket med Björn och Per.

hockey_21: Det var Micke Sundell tror jag!

{5647}:
Det nämndes förras året att man önskade en som kunde utveckla spelarna på individnivå med video och övningar på isen mm.

KB: Det var det nog, tack!

jonsson: Sam Marklund lämnar AIK. Hade ni velat se en återkomst till Modo, och hur stora är chanserna för det?

dempa:
Om olhaver är tänkt för 3 linan, kan jag se honom i en 4 lina. När han fungerar har han både hårdhet och teknik. Endast 1 år.

dempa:

Om vi tappar Rosdahl så skulle jag kunna tänka mig att plocka tillbaka Marklund.

Randy Marsh:

Hagelin lämnar

jonsson: Rosdahl och Olofsson likaså

jonsson: Och där rök också Olofsson och Rosdahl, nu blir det mycket jobb för Glader.

hockey_21: Kommer bli ett helt nytt lag nästa år. Och det där med 66% kvar kan vi redan nu glömma. Snarare att vi får behålla 30% om vi har tur.

hockey_21: Leksand och Oskarshamn har sina 6 bonusmiljoner som dom vill använda upp det förstår man ju. Stackars dem att säsongen tog slut....

hockey_21: Mycket märkligt. Jag tycker det är rätt tveksamma värvningar till SHL.
Hos oss hade de dock gjort stor nytta.

hockey_21: som jag förutspådde så kommer modo drabbas hårdast, topp5 känns längre och längre bort!

Dundee: Förstår inte varför Olofsson vill lira tredjecenter i en klubb som är i riskzonen för att konka.

Dundee: Det är som det är. Vi slipper lönekostnaden och får väl betalt för dem.

Donald: Ja nu har den gode Glader det han gör om han ska kunna få ihop ett bra lag. Får nog räkna med minst 14 nya spelare.

hockey_21:

Ang Rosdahl och Olofsson

" Efter en unik situation som avslut av den förra säsongen ser vi nu de stora nackdelarna med en framgångsrik säsong i HockeyAllsvenskan”, kommenterar MODO Hockeys sportchef Fredrik Glader. "

hockey_21: Vilka klubbar går dom till?

Vad i helv, Freddy också?

Gavelo: Oskarshamn enligt madhawk.

Costanza: Jo men så är det ju speciellt i dessa tider med. Alla pengar man kan spara på är ju bra även om det tyvärr försvinner bra spelare.

« · 2050730 · »