{6870}: word! Lukta lite has styrelse i shls knä. Mjölka ha och oss supportrar för shls skull. Många verkar sitta i shls knä. Alla beslut till shls fördel i svensk hockey. Ser ju väldigt bra ut...
{5647}: Vad ska Modo ställa på isen nästa säsong (när nu den blir av) båda första linorna o stort sett samtliga backar kan i värsta fall vara borta. Usch, känns som vi kan bli nästa års AIK dvs en riktigt jobbig säsong. Avancemang känns oändligt långt bort.
{5647}:nåja det jag vill säga är att om någon tror AIK åker på en räkmacka så stämmer det inte, klart ekonomin var dålig efter en satsning , men det regnar inte direkt pengar över Gnaget, men man jobbar hårt för att få fram sponsorer, kommunen hjälper inte direkt till, jag måste dock säga det är synd om både Modo och löven att bli snuvade på festen och ja vi borde åkt ut.
Golden boy : hoppas de satsar på 2-3 defensivt starka backar, även om de lyckas med Bartosak, är själv skeptisk, så måste Modo bygga ett tryggt försvarspel, Enström x 2 och Hedman verkar vara osäkra och Hedberg samt Norlinder försvinner med all säkerhet, Belov kanske fortsätter, blir ett tufft jobb för Glader och Hellkvist sen finns det större problem att brottas med som alla vet
Amitiel: Undra hur många miljoner MODO dolt? Skulle gissa på över 10 miljoner. Du vet jag gör precis som ni, säger ord helt utan fakta. Vilket inte betyder någonting alls :)
Tarasov: Eller funkar gör det säkert men jag skulle spontant säga att om ett annat bolag tar lönekostnader för en klubb så är jag rätt tveksam(99,9%)till att bolaget har avdragsrätt för det.
Verkar vara svårt att hålla sig till ämnet, hur svårt kan det vara att läsa rubriken "SILLY SEASON" diskutera inget annat under denna rubrik än ev nya spelare, TACK!
hanzon: Samtidigt tycker att diskussioner som kommer ifrån härrör från silly måste tillåtas. Exv Corona/Klubbars ekonmi är ämnen som till viss del är sammanflätade med silly season.
För att prata silly kan vi avskriva Carl P som skall vara muntligt överrens med Malmoe....
En kollega på jobbet hade noterat Filip S i några matcher och trodde han skulle bli en dunderhit.
hanzon: Just Tambellini verkar ha erbjudits till flera. Skillnaden var att Glader var den som såg potentialen. (Kenttä tackade nej exempelvis). Du kan vara säker på att man söker rätt brett för närvarande.
Trilske: Man kan också tänka sig tre coacher för att huvudcoach ska kunna koncentrera sig på laget, medan de två assisterande tar backar respektive forwards. I SHL tror jag väldigt få lag kör med bara två coacher.
Tarasov: Jag tycker att Björn skulle ha haft en annan ass, som är mer energisk och drivande i båset. Sen om det behövs en till ass eller om man bara byter ut Styf kanske kvittar sportsligt, men det blir ju mindre pengar till spetsspelare med två ass coacher. Jag har tyckt att Styf skulle ha bytts ut tidigare.
Från Hörnefors: Jag tror att du underskattar det arbete som coach-team i dagsläget lägger ned. Det är inte av lathet som man använder sig av tre coacher, utan det är för att maximera utfallet. Det är svårt för Björn att samtidigt hålla koll på motståndarnas spel, som han ska coacha forwards och ge individuell feedback exempelvis. Givetvis ges mycket av den feedbacken även via video, men jag tror att det skulle gagna många spelare att få den direkt saker inträffat och man har situationen färskt i minnet.
men, en tredje coach med ansvar för forwards och som gärna får vara mer pådrivande.
{5647}: Minns att under finalen hade vi en till kille i båset, kan ha varit Emil Svelander. Han hade snäckor i örat och snackade mycket med Björn och Per.
" Efter en unik situation som avslut av den förra säsongen ser vi nu de stora nackdelarna med en framgångsrik säsong i HockeyAllsvenskan”, kommenterar MODO Hockeys sportchef Fredrik Glader. "