modomille:
Men du är inte Hossa/Lasch. Dom resonerar nog lite annorlunda. Inte tänker dom på var dom kan utvecklas som mest. Det är pengar som gäller.
Redigerad kommentar
NuMo: Schultze brukar vara en vanlig extern finansiär, det handlar då om hans privata kapital.
Redigerad kommentar
NuMo:
För att då vill fler ha pengar är väl största anledningen.
Redigerad kommentar
ASA:
Du har sagt det förr. Ingen höll med, inget är ändrat nu.
Ni skulle varit lite räddare om er ekonomi.
Lasch, Haataja, Ritchie är några namn som nämnts tidigare och nämns just nu över nätet. Ritchie är den omtyckte Byron Ritchie.
Läste någon kommentar att Byron är helt klar. Det verkar gå bra i Schwez för honom. Högt upp i interna poängligan. Bern toppar serien där nere. Så tyvärr är det nog bara ett rykte.
ULTIMAVICI:
Du skrev att snacket om back var onödigt, och det jag vill ha sagt är att det är något som diskuterats så mycket i media och så många undrar över så går inte undvika.
Amitiel:
Jag förstår inte heller riktigt vart du vill komma. Det jag säger är egentligen rena självklarheter och jag är övertygad om Gustavsson, Svartvadet, Byberg, tränarstaben och spelarna skulle hålla med mig om de tog några djupa andetag först. I detta fall handlar det inte om subjektiva åsikter från min sida, utan ren och skär klantighet från ledningen, vilket signalerar att det råder total panik i klubben.
Med en dåres envishet fortsätter man att svamla om slutspel, samtidigt som det inte verkar finnas någon som helst enhetlig plan för hur man ska nå dit. Det är tuffa tider nu och då måste man vara extra försiktig med vilka signaler man skickar.
Bad_Brett:
Och hade dom sagt
"Vi har två forwards av klass på kroken, men behöver hjälp från externa finansierärer för att lyckas landa båda".
Så med allt prat som varit på twitter, facebook och forum av supporters att defensiven behövs förstärka hade reporterns nästa fråga då varit, och hur ser det ut på back sidan.
Redigerad kommentar
J F K:
Absolut. Det är självklart att man vänder på alla stenar bakom stängda dörrar. Det jag har ifrågasatt och fortsätter ifrågasätta, är vilka signaler man skickar till supportrar och samarbetspartners.
Min poäng är att pratet om en back är helt onödigt. Varför inte bara säga "Vi har två forwards av klass på kroken, men behöver hjälp från externa finansierärer för att lyckas landa båda".
MoDo borde läsa på om Chekhov's gun-principen:
Remove everything that has no relevance to the story. If you say in the first chapter that there is a rifle hanging on the wall, in the second or third chapter it absolutely must go off. If it's not going to be fired, it shouldn't be hanging there.
Jag inser att många tycker att jag gnäller och hakar upp mig på småsaker, men enligt mig är detta ett av klubbens största problem. Det handlar inte om enstaka fadäser; MoDo är en klubb i kris som helt saknar struktur och de verkar inte ens försöka dölja det.
Ett ännu mer pinsamt exempel var förstås hur Perra pratade om hur han inte var det minsta inblandad i beslutet att kasta in Brashear.
Nu förväntar jag mig att klubben bokar in ett par krismöten där de kommer överens om officiella ståndpunkter i olika frågor.
Bad_Brett: Kan ju vara så enkelt att det är just två forwards som man är intresserade av som visat intresse. Man har antagligen pratat med ett helt gäng backar. Men är dom inte alls intresserade så finns det ju ingen anledning att börja löneförhandla och få lös extra pengar.
"Varför har man itne fixat pengar tidigare då?!?!?!?!?!"
Ja antagligen är det rejält mkt lättare att kräma pengar ur sponsorer om man har något konkret att erbjuda. Lex Cumiskey.
Gå till en sponsor och kräva nå 100k. "Vad skka ni värva för pengarna då? "-Öhh, nån bra back, typ.."
Bad_Brett: Du vänder ju och vrider på precis allting också. Det kan ju faktiskt vara så att nu när defensiven blivit radikalt mycket bättre så inser man att offensiven måste stärkas. Fram till Perra tog över så var det ju svängdörrar bakåt, men med Djuse tillbaka och Carlsson bättre så känns det som om det är forwards man behöver.
Vad skulle man göra då? "Vi tyckte före jul att det var backar vi behövde, då vi vägrar ändra oss så fortsätter vi jaga backar trots att vi på slutet sett att forwardssidan är i störst behov av förbättring"?
Givetvis handlar det nog också om det du är inne på. Man hade gärna tagit en back, men det finns större utbud av forwards så att det ger mest "bang for the buck". Jag vore som sagt mer orolig om man inte vände och vred på möjligheterna...
ULTIMAVICI:
"Till vilka lagdelar letar ni nytt?
– Vi har pratat om back, men just nu är det två forwards som gäller."
Okej, nu är jag övertygad om att detta svar låter värre i text, men vad tusan håller de på med? Jag hoppas verkligen att det betyder "Vi funderar ÄVEN på att värva en back, men först ska två forwards in", inte "Hmm... Vad ska ha vi ha... En ny back kanske? Roche har inte övertygat... HOPPLA, två spännande forwards vill spela för osss! Strunt i backena!".
Steken84:
Hade gärna sett vilken som helst av de grabbarna, i nämnd ordning :)
Såg även att Marcel Hossa har skrivit på ett tvåmatchers kontrakt med sin moderklubb i Slovakien efter att ha misslyckats med att hitta någon ny klubb... Kanske kan vara beredd att ta en tur till Modo efter helgen!
Redigerad kommentar