1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1822505 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov:
Om Leman nu inte vill....
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Många av de bra lagen har ofta minst 3 kedjor som kan ta tag i spelet. De sämre lagen har ibland tom 3 kedjor som bara försöket "överleva" ute på isen, dvs allt handlar om att inte släppa in nåt mål när de är inne. Stora delar av den senaste säsongen hade vi 2 kedjor som försökte "överleva".
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det är väl på sätt och vis viktigare att få en jämnhet i laget och att vi spelar som ett lag än att vissa spelare krämar in poäng.
Vi har ju testat modellen med poängkungar i ett övrigt mediokert lag. Har ju funkat sisådär.
Kolla SSK ifjol för att ta något mer i närtid.
Eller Mora som (typ) motsats. Moras topp 10 är väldigt jämn i produktionen.

Jag tror det är bättre att vi har alla fw inom 15-35p än att ha 3st på 50p och resten kring 10p...

Fatta att Zucca aldrig spelade slutspel i Modo. Sjukt. En av de bästa spelarna vi haft men vad hjälpte det.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag gillar Deschamps mer....snabb på grillarna, bra händer, bra skott, bra spelsinne, OK storlek....lite tveksam till att han slår de lätta passningarna också bara. Men den reservationen kan man ha för alla nordamerikaner.
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:
Men Goumas är ledig.
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:
Inte dumt. Ser gärna att det är någon förstecenter från någon allsvensk klubb som gjort en 30-40p senaste säsongen. Han från Bofors skulle duga även han, om han nu väljer att stanna i allsv.

Edit: såg att han lirat kant i Bofors....
Kommentera

Sv: Silly season
Jag är faktiskt lite sugen på Nicolas Deschamps som spelade i oskarshamn förra året, som förstecenter.....vad tror ni om honom?
Kommentera

Sv: Silly season
Sägs ju att Holm och Weigel tycker att dom funkar så bra i samma kedja att dom vill fortsätta spela med varandra så bara slå till och värva båda :)
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:
Det här med plus/minus är omodernt:) därmed inte sagt att Corsi är så enkelt eller självklart heller för den delen.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag gillar det jag sett av Weigel. En irrationell spelare som skulle göra det grymt bra i ett bättre lag. Han hade -23 säsongen som var, men det behöver inte betyda att han är sämst. Titta vilket lag han lirade i. Det var ju Anton Holm och Weigel som var bra offensivt, sen då?

Nej, in med han så får vi dessutom en relativt billig center som dessutom känner Särkijärvi och hans spelsätt!
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Ang 14 fw så är det inräknat J spelare som ligger mellan J20 och A-laget så det kan mkt väl vara en junior, enligt info från Sundlöv
Kommentera

Sv: Silly season
Gusse:
82-83 verkar det som
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Men då är väl frågan vem som tar sista platsen efter centern. Eller räknar han in någon annan junior än de som står på hemsidan.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Modo ser ut att få ett helsvenskt lag. När hände det senast?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Enström var väl snudd på bästa back tills han blev skadad. Överlägsen plus/minus i alla fall. Hedman är ingen dålig back i allsvenskan, men ska han spela som förra säsongen är han det. Jag tror att han får sig ett rejält lyft den här vintern.

Jag håller nog juniorbackarna som Walfridsson, Aronsson, Berglund och Deutsch i den ordningen. Deutsch är förvisso kanske bättre än Aronsson och Berglund just nu, men det är bara en tidsfråga innan de andra går om. Walfridsson tycker jag var riktigt riktigt bra redan i J18/J20.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:

Tror inte att det är Häggström som ska vara center i kedja 1-2 , så här tror jag man ser på våra centrar:

1. Mr x
2. V Öhman
3. Häggström
4. O Öhman

Hoppas bara vi får en riktigt bra ledande center till första kedjan. V Öhman är en chansning men gjorde det bra i Västervik så får hoppas att han kan explodera i år.

Tycker att bygget ser intressant ut än så länge. Kanske vi faktiskt får ihop ett LAG av alla spelare.

Förläng med Leman och sedan en riktigt bra center och resten är platser för juniorer. Då ser det spännande ut.

Skönt att ha stora delar av laget klart redan nu, många andra lag har ju knappt en femma klar.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Lägg till Johan E. så har vi 4 spelare som var topp - 20 i poängligan, får vi en center som kan snitta kring 0.6 - 0,7 så borde det räcka för att en fullt godtagbar produktion. Sen återstår det där med att släppa in 3 mål el fler per match....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Med tanke på antalet poäng Karla, Björklund och Molin gjorde ifol så säger jag som så att nästa center ska vara en som gör just under 1p/match. Men jag önskar alltid för mycket.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:
Behöver inte vara så dumt med Häggström mellan exv Molin/Björklund, förhoppningsvis är nästa center som kommer in en kille som kan göra 25+ poäng, helst en kille som kan driva en kedja på egen hand. Särki har haft denna kille i i Djurgården J-lagen
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag har för mig att Häggström var bra i det defensiva arbetet och om man ska tro på den spelidé som säcken vill spela så tror jag Häggström blir perfekt som center.
Han tar ett stort defensivt ansvar tillsammans med 2 offensiva vingar, dock kanske han själv inte får ut 100% av sin styrka som powerforward men jag tror Häggström blir en bra tillgång till modo även som center.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Man får ju hoppas på en rejäl Playmaker som center! Känns som att det är det som saknas just nu.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Om Häggström är tänkt som center i en toppformation så blir jag faktiskt ganska orolig över vår centersida.
Finns en viss risk att vi står där med precis samma problem som i fjol framåt.
Kommentera

Sv: Silly season
Laget har tagit form, framåt ser vi iaf ut att kunna få till något. Under förutsättning att Karlqvist stannar så borde Molin/Karlqvist/Johan E se till att vi blir farliga när vi väl kommer in i zon. Får vi dessutom lite utveckling på Alba/KJ/Oskar S-L.

För egen del är jag lite orolig för backsidan, känner mig trygg med Sellgren/Tobias E och Carnestad av vad man läst/hört men övriga 3 är jag lite orolig för, förhoppningen är väl att någon av Aronsson/Walfridsson/Berglund/Deutsch kan göra "en Sellgren".

På centersidan Öhman x 2 och Häggström så kan förhoppningsvis Öhman x 2 ta ett rejält kliv framåt. Sen vet jag inte om vi har några spännande "i pipen" men kanske Max Tjenrström.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ha ha! Du är förlåten! Hade gärna sett han i Modo.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden:
Gick mig förbi:) men jag är förlåten skedde ju igår....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Eriksson har väl skrivit nytt med Vira Hästen.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Ja verkligen, tror på att det blir Marcus Eriksson...
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin: Sundlöv hoppas även på en förlängning med Léman och dom ska träffas nästa vecka.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Får vara en jäkel till center dårå.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja. Sundlöv säger att dom har några krokar ute och hoppas på att kunna presentera den sista centerplatsen om några dagar. Sen säger han att Stenqvist och Lindgren räknar dom inte med nästa säsong och att dom hoppas att Isak Wallin blir andremålvakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin:
Då är det en centerplats kvar....
Kommentera

Sv: Silly season
Häggström är värvad som center. Tobias Eriksson ska spela back och dom har värvat Marcus Oscarsson säger Sundlöv i direktsändningen på modochannel.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Precis. :)
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Man kan om man betalar för tjänsten ställa frågor via chatten till dem, de har även meddelat att det är fritt för fans att skicka in frågor, eller ge förslag på ämnen till "måndagsuppdatering".
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Det krävs helt klart någon form av fingertoppskänsla så det inte känns urvattnat, samtidigt som man som fan känner sig mer delaktig. Det vore bra om man tar upp frågor från fansen (via någon chat) osv. Jag tycker att det känns öppnare än förut och kanske lite mer positivt.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Sportchefen skall tydligen vara med nu på livesändningen enligt Modo själva.

Shit att man börja å jobba kl 12 !
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Håller med man vill ju ha annat att göra än att jobba:)
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag tycker det är roligt att de kör på. Men då skall det presenteras något också. För min del behöver det inte va en spelare idag. Det kan vara visioner eller annat lull lull. Eller varför inte vilka junisar som får träna med a-laget.
Men jag vill att det skall vara tillräckligt mycket för mig att tänka och dividera och surra en kvart om på jobbet.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jo, risken är att det gnälls på att det blir urvattnat med sådana här presentationer, men det är inte lätt heller. Presenteras ingenting så är det fel. Presenteras det ofta så blir det fel. En svår balansgång för en klubb som varit väldigt hemlig tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Blir nog en "fisare" och M. Oskarsson presenteras. Som om den värvningen gått under radarn.
Men hoppas på en Storkina och att våra 2 centrar presenteras.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen:
Får väl gissa på Markus O ännu en gång, kanske även Pär S
Kommentera

Sv: Silly season
Modo Channel idag 12.30 , så vad tror ni kära Modoiter vad blir det för nyhet tro ?
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Artikeln handlar mer om att Leksand inte vill släppa än att han skulle vara aktuell för Modo i nuläget. Leksand stämmer i bäcken helt enkelt.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Jag säger onödig värvning. Vi har redan Sellgren och Hedberg kommer nog bara stanna en säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Tom Hedberg känns det som att jag vill skriva utav farten och utan att ha läst någonting här innan!
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Det är är av en annan karaktär. Spelaren ska tillhöra klubben man lämnade för spel i Nordamerika om man hade kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Kan det vara Tom Hedberg?
Kommentera

Sv: Silly season
Nu går väl alla kontrakt automatiskt ut när dom åkte ur SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Tom Hedberg
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Tom Hedberg.
Kommentera

« · 1822505 · »