1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2370807 · » Till forumet


Sv: Silly season
Jag är nyfiken på vilka fyra spelare Hinken har på radarn, kommer vi att få veta snart?
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Alla är ett geni i Modo, tills sanningen uppenbaras. finns t.o.m åsikter om att Modigs var skillnaden mellan SHL o nuvarande tabell-tillhörighet. Mycket ska man höra
Kommentera

Sv: Silly season
Johannes : Lyssnade på "Släpp sargen" idag. Niklas Danielsson är fortfarande ledig, säkert inte sugen på MoDo igen men han är rightare och skulle vara kanon att ha i ett slutspel tror jag. Hinken är säkert också tveksam men jag tror att det hade kunnat bli kanon i Pp med Niklas i Karlaposition.
www.eliteprospects.com/player/610/nicklas-danielsson
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Hoppas du får rätt, för mej har Ingman mycket att bevisa då jag tyckte han var direkt usel i vissa matcher och bra i andra matcher. Men det var ju knappast så man förstod varför stora delar av MoDo twitter skanderade att Ingman ska hem. Han behöver en bättre säsong, eller så kommer han hamna i hinken.
Kommentera

Sv: Silly season
Jan-Erik : Jag har ju stuckit ut hakan och sagt att jag tror att Ingman kommer bli en av säsongens utropstecken. Jag har även försvarat Mannberg som en spelare som gör ytterst få misstag. Så jag kritiserar inte värvningarna, utan konstaterar bara att Hinken fortfarande har mycket att bevisa. Kom ihåg att för bara två år sedan så tyckte majoriteten av skribenterna här inne att Glader var ett geni.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: men ge mig seriestart….
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss:
Nä nu får ni sluta svära vårda språket!
Kommentera

Sv: Silly season
puffe2: ffa sparka gradin och anställ kentääääääää
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Håller med, nuvarande säsong är redan monumentalt usel. Sparka alla och satsa på topplag nästa säsong.

Det enda jag har olik åsikt om är Getingehov. Tror den globala uppvärmningen ställer till att vi knappast får spela där framledes
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik: Olofsson & Ullström
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Det ligger något det du skriver men då du skriver att Mannberg, Tikkanen och Ingman inte var några succéer så undrar jag om inte dessa hade hamnat i MoDo oavsett vilken sportchef vi haft givet den situation vi hade med skador och annat samt att Ingman är från orten. Vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Du menar väl Ole och Dole och Doff....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ole Dole Doff...
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: samtidigt är det väl så att i princip alla lag som lyckas gå upp har haft kontinuitet 2 säsonger eller så. Tex Timrå som kan tacka sin lyckliga stjärna för Dahlén.

När fostrade vi en världsstjärna senast? Börjar bli glest nu när varenda lovande talang tar första bästa biljett till SHL när de är 17 för att hänga i deras j20 i 3 år för att sedan evemtuellt slå sig in i deras a-lag...
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:
Jag tycker vi skall köpa
1 center
1 forward helst högerskytt
1 puckskicklig back

Det är allt jag har att säga 🤣💣💣
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja, precis. Det är ju en styrka i sig att laget presterar _trots_ att knappt hälften av nyförvärven blev lyckade.

Det är säkerligen en kombination av massa saker. Karlin spelar såklart en viktig roll, men kan ju även handla om att gruppen trivs ihop. Får även känslan av att Hinken är väldigt uppskattad hos spelarna.

Men likväl, att gå till semifinal får ses som ett okej resultat men inte mer. Och att förlora en direkt avgörande match med 8-3 på hemmaplan är underkänt. Hinken och Karlin har nästan tagit oss till den nivå vi bör ha, men vi är inte riktigt där ännu.

Sedan blir jag provocerad av attityden att det på något sätt skulle vara något stordåd att gå från bottenlag till topplag på bara en säsong med tanke på att vi har en av de fläskigaste plånböckerna i hela serien. Björklöven var 7 poäng från negativt kval säsongen 18/19 (vi hade 13 poängs marginal 20/21). Sedan plockade man in Kenttä och har varit i final tre säsonger i följd.

I en serie där det snarare är regel än undantag för samtliga lag att tvingas bygga nytt inför varje säsong, blir det väldigt märkligt att ha så lågt ställda förväntningar på just MoDo. Det enda som är anmärkningsvärt är att MoDo, sin ekonomi till trots, har underpresterat samtliga säsonger förutom 19/20 och möjligtvis 21/22.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
En sak han definitivt ska ha kritik för förlängningen med Sylwander mitt under säsongen, trots att det gick halvtungt för honom. Sen vet vi hur det gick också.
Kommentera

Sv: Silly season
Offside-Lennart: Det finns en position öppen för Good_Brett som användare här på forumet om du är sugen.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:
Tänker så här om jag nu inte minns fel

Modigs - Jellk
Dahlroth- Ingman
Lindewall - Mannberg
Tjernström- Nordin

Skulle nog säga att det blir övervikt främst pga att Mannberg är ett så tydligt plus jämf med Lindewall. Nordin tog Tjernströms plats. Men laget saknade djup oavsett.

Sen har du poänger i ditt förra inlägg men jag tror det är lätt att tycka att Svartvadet gjort ”allt” fel medan en bra Sc gör allt rätt.

Men min känsla som om jag tolkar dig rätt du också menar är att Gradin/Karlin kan hantverket, men de har gjort och kommer göra misstag.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Är du alltid såhär negativ? ni gick ifrån säsong att nästan få kvala ur till en semi med ny stab m.m?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Visst, men kan tycka att det är lite skillnad när det är spelare som Karlin har tränat tidigare och har stenkoll på.

Det som var anmärkningsvärt förra säsongen var att vi avslutade med ett på pappret kanske svagare lag än vi inledde med. Modigs (oavsett hur han var utanför isen) gjorde ett större avtryck än Mannberg + Jelisejevs och frågan är om inte Dahlroth hade gjort ett bättre jobb än Ingman i tuffa matcher mot Björklöven. Det är åtminstone inte uppenbart att laget vi avslutade med var stakare, vilket är extremt märkligt med tanke på att ambitionen var att gå upp.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Jag tror att 99% av alla spelare från topplagen i div 1 till SHL har allsvenska sportcheferna koll på vilka som kommer spela vart ganska tidigt. Tror inte att någon agent erbjuder spelare till löven eller Modo men inte den andra, om inte spelaren redan spelat i klubben eller har annan anknytning. Tror agenterna pratar med alla toppklubbar sedan gör spelaren sitt val när avtalen är på bordet.
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss:
Daniel Ljungman till KIK då är Niederbach en av 15 forwards i Rögle. Slåss om en plats i 4 initialt... Strömgren kämpar om en plats i förstakedjan i J20
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: vi måste skilja på äpplen och päron. Du kan inte mena att det frontis ägnar sig åt ska kallas kritik? Bittert raljerande kallas det. Hinken ska självklart få kritik när det är befogat.

En ok säsong? Givet säsongen innan så är den väl mer än ok? Fattar inte vad folk har för förväntingar. Vi får in gradin och sen åker direkt upp i shl första säsongen, är det mer än godkänt?
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Det är svårt att räkna värvningar som du gör. Macmaster var rimligen mest Jocke Grundberg som var scout för Philadelphia och hade koll. Tikkanen, liksom alla målvakter, är främst målvaktstränaren. Även de värvningar som kallas Karlins har säkerligen Hinken också kikat på.

Antingen räknar du samtliga värvningar som Hinkens eller snudd på ingen, för det är inte bara en person som tycker till. Jag är säker på att Karlin också kikat på samtliga vi tagit in och gett sitt medgivande.

Oavsett så är Hinken ansvarig för samtliga värvningar, så det är klart att han ska ha kritik för värvningar som inte slagit 100% väl ut.
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: Han har emellertid en poäng. Hinken kommer undan precis all kritik.

- MacMaster, Mannberg, Tikkanen, Ingman, Jelisejevs var långt ifrån succévärvningar
- Tex och hela Aagaard-EJK-Sveningsson-kedjan var redan på plats
- Wahlberg, Folin och OP får ses som Karlins värvningar
- Att ha muntliga avtal som lyder "Om Vita Hästen vinner 1 av 2 matcher, så släpper de Marenis till oss" är direkt löjeväckande, framförallt när man sedan går ut i media och tycker synd om sig själv för att man gick tomhänt. Hade Freddan sagt någonting liknande hade folk flippat.
- Även om förra säsongen var ett steg i rätt riktning, så är inte en semifinalplats något att hurra över. Det var en okej säsong, men inte mer.

Rent resultatmässigt så finns det tre saker Hinken har gjort riktigt bra:

1. Värvningarna av Woods, Vigneault, Bernhardt och Näsén
2. Lyckats hålla laget mer eller mindre intakt
3. Håller sig inom budget

Det känns grymt bra att vi äntligen har fått lite stabilitet och rimligen kommer Hinken bli ännu bättre med tiden när han får mer erfarenhet. Men all kritik är inte obefogad.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: På tal om absolut ingenting, lätt att glömma att Filip Sveningsson är 23 ynka år.
Känns som en veteran I MoDo-laget :D
Tror som du att han blir livsfarlig i år.
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: 🤣🤣
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: det är faktiskt ganska imponerande, jag fattar inte hur du lyckas vara så nattsvart negativ redan innan första nedsläpp
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein:
Gillar när du trycker gasen i botten 😀
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: nejnej allt beror på att gradin bara är kass.....
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Allvarligt talat , hur tror du vi skall kunna konkurrera med ett ev topp lag i SHL om dom lägger ett bud på samma kille som Gradin har visat intresse för.
Dom har både pengar och att SPELA I SHL på deras bord att lägga fram jämfört med oss !!

Då måste jag ha missat , men inte jag direkt om Gradin ha surrat utåt om denna spelare precis.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: personligen anser jag att hinken är "snack och ingen verkstad" personifierad.
Luktar dvdscouting ala freddan och konstigt nog faller vi alltid på målsnöret.

Kanske läge att sluta leva på gammal slogan och meriter och acceptera att vi är bottenvalet jämnt.
Pinsamt nog har vi en genant stor arena.
Sälj skiten och köp spelare för toppen istället. .

Ser hellre dominant hockey på getinghov än förnedring i pepsicenterkopian.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Ha ha ha , Du har rätt !!
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:

Jag är lugn. Detta var Hinkens rökridå för att locka fram de sista SHL klubbarna som hade en plats att fylla.

Han sitter nu och myser när allt gick enligt plan. Sedan värvar han en stor och stark rightare som är det vi saknar. Han hade aldrig en tanke på att värva Jayden.

På Torsdag landar Kaut istället.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Finns några kvar på 0,6-0,7
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Men snälla, en spelare med NHL-meriter och 0,6 ppg snitt i AHL går inte under radarn hos någon i hockeysverige. Att lokalmedia går ut med en sån nyhet gör kanske skada för drömmande supportrar, men det har absolut noll påverkan på själva rekryteringsprocessen.

Hade det varit typ en Fredrik Olofsson värvning så kanske det hade varit en grej att hacka på.
Kommentera

Sv: Silly season
Pinaceae: Vilken tur att vi inte fick han då 🤣🤣
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: svinbra gjort av ALLEHANDA att gå ut o skriva att han var aktuell. Växjö behöver ju knappt ha en sportchef när andra gör jobbet åt dom. Snacka om piss att vara andra sorteringen, skadat gods som Robert Gustafssons karaktär i Torsk på Tallinn sa.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Han hade verkligen ett udda efternamn, Halvvuxen. Försöker Växjö sig på en GIF Sundsvall, värva roliga namn så löser sig resten?

Sexton och Halbgewachs känns svagt i förhållande till Corona, Lasso och Makrillos.
Kommentera

Sv: Silly season
Å där var Jayden klar för Växjö !

Ja ja Livet som MoDo it

Nya tag
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Du får ha tålamod 😀
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jo, det blir lite löjligt efter ett tag.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: kommer ärligt inte ihåg honom.
Så kan inte säga så mycket. Förutom att han inte heller är högerskytt.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove:
Ja man vill ha ett köp varannan vecka
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: September blir intressant på marknaden. Många bra spelare väntar på en deal. DEL släpper nån AHLare här och där, gissar att Schweiz gör nåt liknande. Är ju ingen panik i MoDo heller. Svårare för oss att hålla huvudet kallt...
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Vart tydligen utbjuden till oss 3 ggr, tyckte fö han var rätt bra i KIK
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Nu väntar vi bara på den nya SVT-serien "Allt för MoDo" där Foppa ringer upp Justin Bailey och meddelar glatt: "Yes, you are going to MoDo!!"
Kommentera

Sv: Silly season
malkin: om inte annat borde en rimligt duglig agent kolla intresset för shl innan spelaren kritar på för AS?
Kommentera

Sv: Silly season
malkin: Jag är inte så säker på att alla har sten koll på alla spelare. Men du ska se att en agent som gör sitt jobb korrekt, ser till så att alla lag som spelaren kan tänka sig spela för i alla fall har fått information om att spelaren finns på marknaden.

Nu var det ruskigt länge sedan. Men kan säga som så. En gång i tiden så låg det hög på hög med faxmeddelanden på golvet med erbjudanden om spelare som fanns på marknaden hemma hos Morgana. Och med tanke på den tid det är nu så ska du se de har varenda klubb i två högsta ligorna som gruppmail och skickar ut för att försöka få till en huggsexa.
Så skulle tro att de blir totalt överösta med spelare både bra och dåliga. Och att ha koll på precis alla är nog svårt som sjutton. Inte så att man kan veta vem varenda spelare är och hur de skulle passa in.
Kommentera

« · 2370807 · »