1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545253 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Shangattay:
Karlkvist kommer att få anbud utefrån?

{9315}:

Profetisk gissning:
Olofsson-X-Karlkvist (Ny från degraderade IKO)

{5647}: ser inte heller någonting som talar för att man borde splittra på dom. som jag skrev häromdagen, nåt i stil med

olofsson-ny-ny
woods-jd-mikkel
ranta-sam-nieder
södergran-ap-ohlsson
jacobsson/ejk

oregano får vi vänta och se med

bollan123: Norlinder uppkallad av Habs. Spännande.

Tarasov: Jag har kopiöst svårt att tro att man flyttar Woods från Aagaard. De kommer sannolikt ha spelat ihop i två säsonger och med tanke på Karlins ovilja att ändra i något som fungerar så lär sannolikheten vara extremt nära noll för det.

Silly:
Till nästa säsong tänker jag mig att Woods skall vara en utgångspunkt i förstakedjan

X - X - Woods
Aagaard- JD -X
X-Vigge - Ranta
Ohlsson-AP-Södergran
OP/EJK sen skall Niederbach in någonstans däruppe. OP skall nog något allsvenskt lag kunna plocka upp. Apropå bryta med AP/EJK så tycker inte att man skall det. Det är bra med breda trupper. Ser hellre att man kan gå längre i budgivningar.

Lossnar det för O-Regan så fortsätt.

smyl:
Det är bra att inte Bernie går så starkt från början.
Att inte han lyser så.mycket.
Att han går lite under radarn som gör att inte internationella ögon uppmärksammar honom.
Jag vill behålla honom i det här lagbygget som.är på väg till något stort.
( Kontinuitet som Gradin och Karlin gillar?

smyl: Länge leve Bernie! Kultback som har en bit fram till PikkaRambo i SHL. Skönt ändå med en back som skjuter!

smyl: Om kedjorna börjar klicka och rulla bättre får firma b&n större chans att jobba som det brukar. Svårt att byta position med varandra när pucken tappas efter 4 sekunder i anfallszon.
Ej orolig.

SPOODI: jo, det är givetvis så och jag tror vi har mer lika åsikter än vad som framkommer i text, när det gäller detta.

Jag skulle dock vilja säga att Bernhardt kommer få mer tid om han fortsätter visa på förbättringar, trots små - som sker i dagsläget.

Anledningen är eftersom han som du säger; var king shit i HA. Han var dessutom king shit i det lag som har honom till förfogande; MoDo Hockey - som i sin tur har fått möjlighet att utveckla många av lirarna som han kedjat bra ihop med förut.

Det jag kort vill säga är att det finns hockey i Bernhardt och hans absolut bästa förutsättningar finns i MoDo. Han går relativt segt men blir bättre och bättre, står denna kurva sig när säsongen tar slut kommer karlin o hinken förlänga honom - trots att det återstår att se om han kommer bli super saiyan benny. Han kan bli alldeles för bra för att inte chansa lite extra på.

{8225}: Globalisten Loobs taktik måste ha varit att lura in svenska klubbar till rena slakten i CHL. Knätacklingar och annat när han smider planer bakom kulisserna och det lastas in fem femmor hemma med spelare av samma typ. Jag kan FBK. MoDo jobbar hårt för att bli en liknande sekt.

{8225}: Mr Kingman står ej med på uppställningen

HalvHund: Hejar på republikens lag dock, spelar Kingman?

annars finns det fantastiska matcher ikväll, för de som vill se CHL.

I ett smörgåsbord kanske Färjestad -Biel lockar, annars finns det för den riktige finsmakaren Mannheim-Rapperswill Jona Wakers

Silly: Nu äre game! OP vs Theo! Heja båda två!

smyl: Fast samtidigt vart drar man gränsen? MoDo bör ha bättre ambitioner än att hålla sig kvar nästa år och då måste truppen hålla en högre nivå. Absolut Bernhardt kanske blir skitbra men av det han har presterat hittills den här säsongen anser jag att han inte har varit bra nog för att få förlängt. Han har ca 30matcher på sig att leverera på en högre nivå och då har jag gärna kvar honom. Men man kan inte behålla spelare på gamla meriter. I september 2204 skulle Norén eller tex Hugo Styf vara bättre spelare än Bernhardt, ska man då spela Bernhardt före dessa ungtuppar för ?han var kingshit i HA??

snowden:

Hinken snuva Evertsson om han inte vill bestämma sig!

Har spelat med Woods Och Rubins

HalvHund: MoDo ska inte börja skicka bra spelare om haft _EN_ lite sämre säsong. Långsiktighet är det som tagit oss hit idag. Berras problem är sånt man kan träna sig bort ifrån om man ger det tid/förtroende.

Som det är nu så är det egentligen bara Roma som inte tillför något alls värde. Ranta som exempel har haft dålig produktion men tillför ändå värde med annat i sitt spel. Liksom Södergran, Walli.

smyl: Delar dina tankar till 100. Skulle känna mig otroligt besviken på förhand om det efter året skulle visa sig att man tar in Byström som en ersättning för Bernie som det känns som en del är lite inne på.

SPOODI: finns inte en chans att Bernhardt inte får minst två säsonger på sig att komma in i SHL-maskineriet. Vi har otaliga exempel på amrisar som har svårt att ställa om när de kommer till SHL; HA som visserligen har samma rinksize är ett helt annat djur är SHL.

För att följa upp med ett konkret exempel som vi har rakt framför ögonen på oss; Sam Vigneault - hade en tung säsong i HV, absolut ingen klappkass sådan och tog sig tillslut, men som han ser ut nu är en otrolig utveckling. Sams game är dessutom mycket mer flexibelt och kräver inte samma helhets satsning med mycket istid och pp - som måste finnas för att David ska kunna explodera. I nuläget lirar sam mkt 5v5 o pp men detta var inget "måste" för hans utvecklingskurva menar jag.

Finns absolut inga garanter men att tro att gradin o hinken inte kommer ge honom lugn o ro är helt felaktigt.

Silly: Jag är ganska säker på att Norlinder är klar för oss tills nästa säsong. Hans kontrakt går ut i år samtidigt som han har sämst +/- i hela hans lag i AHL. Han är nog väldigt nära en återkomst.

Costanza: Näe, Frölunda o dom andra gör det väldigt bra som fortfarande hänger med MoDo i tabellen, trodde jag inte nu när serien börjar sätta sej

Silly: Bernhardt out om han inte steppar upp sitt spel över hela banan. Byström bör inte tas in i dagsläget inte bra nog om vi ska ta nästa kliv. Då har jag hellre kvar Bernhardt

S-vikaren:
Det ena utesluter väl inte det andra tänker jag.
Om vi behåller Rubins och tar in Byström?
Byström och Rundbladh i ett 3 backpar.
Låter väl ganska bra?
Absolut inte Berg?
Om vi bryter med Rubins så finns det garanterat minst en handfull SHL klubbar som kommer hugga på honom.
FBK och Växjö bl.a. kanske LHC
Även Malmö och TIK gissar jag.
Eventuellt Örebro och Leksand också?
Kanske rent av är en Luleåvärvning ?
Lag som gillar eller behöver stora tunga backar.
Ingen av dessa lag skulle gå efter Berg?
Då har vi 2 backpar där det är kompisar som känner varandra väldigt väl! Kontinuitet
Vad har vi kvar då?
Rubins och Brickley - 2 backgeneraler som båda är stora och tunga i försvaret och offensivt farliga framåt.
Norlinder får vi nog vänta på minst år till tror jag, Han vill verkligen ge det en chans där borta!

S-vikaren: Skönt att vi har sparkapital i ett antal toppspelare. Det tycker jag även TIK har. Blir spännande vinter och vår. HV71 kan också växla upp. Blir ju nästan kul att vi mäter oss med Frölunda och andra stora klubbar efter rätt många matcher. Trodde inte det skulle bli så här jämnt.

{9315}: Jag säger inte heller att siffrorna är dåliga. Jag får inga wow-känslor när jag EP-scoutar honom. Det är ändå en sämre liga än SHL. Men det kan även bero på vilka han spelar med.
MoDo behöver addera spets till laget. Det ser inte ut som om Ludwig är det. Om han kan vara prisvärd som 6e back, så tror jag det kan vara ett bra förvärv.
Både Rubins och Berg är yngre och därför bättre att satsa på, beroende på pris.

S-vikaren: jag vet inte om han är bra nog för shl, det var längesen jag såg honom, men att säga att byström inte imponerar statistiskt håller jag nog inte med om. poängbäst i laget bland backarna och verkar spela mest i laget, faktiskt bara 11 spelare i hela ligan som har mer istid totalt sett än honom. med reservation för att tyska ligans hemsida inte verkar ha speltid per match utan bara total istid. hans plus minus imponerar inte men han sticker å andra sidan inte ut i laget heller, verkar vara ett dåligt lag han spelar i

dom har nån konstig control% statistik också, där ligger han på fjärde plats i hela ligan. verkar vara nån form av tid med pucken i relation till total istid eller nåt i stil med det, skolbokstyskan blir sämre och sämre. överlag en väldigt konstig hemsida :)

med det sagt så har jag som sagt ingen aning om ifall han är bra nog eller inte för ett eventuellt shl-modo 24-25, men jag blir inte förvånad om han spelar i modo

Saleva: Håller med. Tror inte Ludwig håller SHL klass

S-vikaren: Nästan så att jag vill ha kvar Berg och bara ta bort Rubins för att sedan ta in Norlinder där.

Berg är mycket billigare än Rubins och har fått bra kemi med Brickley. Sen kollar man +/- på backar är han tvåa bakom Brickley så inte så att han har gjort bort sig denna säsong.

Bad_Brett:
Ser gärna 3 år på bernie

Bad_Brett: Rååma förstår jag om man inte satsar vidare, känns som för mkt risk att typ skriva 2 år med tanke på ålder/löneanspråk. Tänker du att oregano satsar vidare på ahl? Walli, AP typer känns som att vi har en del av, någon av dom försvinner nog.

Saleva: Känner samma. Ludde Byström har spenderat hela sin seniorkarriär i ligor som är sämre än SHL. I nuläget skulle han vara sjätte eller sjundeback i laget.

Saleva:
Jag är också skeptisk, ser på något sett en större uppsida i nuvarande uppställning. Plus att Norlinder förhoppningsvis kommer in nästa säsong

Viskarn: Jonathan Johnsson gjorde 24 poäng första säsongen i SAIK. Fortsätter Bernhardt i samma takt landar han pä 20. Tror ytterst få hade sett det som ett fiasko på förhand.

Tror att Näsén och Brickleys jättekliv delvis får Bernhardt att se sämre ut, då vi är så ovana vid att se honom fippla mer än de andra två.

Saleva: Duger gott till nästa säsong. Noren lånas ut och kan tas tillbaka vid skador. Wahlberg spelar om någon är korttidsskadad.
Tror inte Berg stannar som 7e back.

Norlinder - Brickley
Bernhardt - Näsen
Rubins - Rundblad
Wahlberg
Noren

S-vikaren:
Vet inte riktigt varför men jag är skeptisk till Ludwig B.

Costanza:
Nej änsålänge bättre att spara!

Viskarn: Bernhardt ska vara kvar. Det beryktade första året kan vara olika svårt beroende på individ. Man måste våga ha tålamod med sina investeringar.
Fortsätter Bernhardt sin utvecklingskurva så som den är nu, så är det en no brainer.

Ludwig Byström imponerar inte statistiskt sett i år. Vad ett miljöombyte till MoDo och Örnsköldsvik innebär kan jag inte utläsa från eliteprospects.

Monno: Tror också att Bernhardt kommer hitta ”det” till slut. Gäller att ha mer tålamod. Han behöver ta snabbare och bättre beslut, likt Näsén.

Ludvig Byström hintade i en intervju från i somras (?) om att han var sugen på en flytt hem, men var bunden till kontrakt över denna säsong. Spelat med Rundblad i Finland. Dock oklart vad han håller för nivå nu. Nån som har bättre koll?

{5647}:
Landar vi in på en bra plats typ 10 eller 9: e plats?
Så tror jag att Hinken kommer avsluta med 4-6 pelare... och köpa ut några.
Han kommer nog göra klart med minst 1 spelare innan säsongen är över. Troligtvis en 1 :a center.

Berg får inte nytt. Går att hitta bättre
Folin får inte nytt. Går att hitta bättre
Wahlberg får inte nytt. Köps ut.
Rubins om han vill så tror jag Hinken kör 1 år till?
Bernardt får förlängt
Nänsen får fortsätta

Walli får inte nytt. Går att hitta bättre
Ruohomma får inte nytt. Går att hitta en yngre och lite bättr?
Oscar P får inte nytt. Köps ut
Helmer Styf lånas ut
Theo Jacobsson med i truppen

O Reagan - X - X
Woods - J.D - Aagaard
Niderbach/Ranta - Big Sam - Södergran
Ohlsson - AP- E.J.K

O REAGAN ? Kan bli en ny Woods

Viskarn: Då Sampo har kontrakt så känns det som att vi inte kan ha båda dom kvar.
Vi skulle behövt uppgradera oss helt enkelt.

Backsidan är lite jobbigare, jag är ju mer nöjd med Rubins än Rundblad... Och det känns so matt 1a backpar skulle behövt upp en nivå. Sen en uppgradering bredvid Brickley.
Bernhardt bör kunna ta klivet att bli topp back i SHL också, han har kunnandet. Är man så dominant dom han var i HA så ska man kunna prestera bra i SHL, han vore typ den första att inte vara det.

Viskarn: Slipper vi köpa ut spelare, slipper ge 6,5 miljoner till laget som åker ur och dessutom kan skriva på med spelare långt innan säsongen är färdigspelad så siktar vi på att uppgradera truppen. Då ryker med stor sannolikhet Walli, även om han fått ett lyft hos oss.

Bad_Brett: Tror du att Walli lämnar? Känns ändå som att han fått ett lyft i MoDo. Sen kanske han är lättare att avyttra, i och med att han inte var med i kärntruppen som tog upp laget.

Bad_Brett: haha kan inte förklara valet av namn mer än att det var det som dök upp i huvvet just där och då😄 jag och några bekanta brukar kasta ordet "halvhund" fram och tillbaka i sammanhang som: " man mår just nu som en halvhund" ... kan betyda att vara bakis, trött eller bara att vara generellt less

En halvhynda vill jag icke någon gång i mitt liv må som! Usch!😄

Tarasov: Känns inte som att vi behöver KÖPA va?

Mangeboii: Big Dick och Big Brick kommer bli klara innan jul. Riktigt bra killar att ha i ett lag!

Bad_Brett: Hahaha! Vem fan vet. Från Kramfors och gillar både TIK och MoDo?
Bara du vinner nästa val i Amerika.

Costanza: HalvHund är ett oroväckande användarnamn... Kusligt nära HalvHynda... Är det någon form av halvblod vi har lockat hit?

Hoppas HalvHund kan reda ut detta.

{7426}: Vem vill tända på Costanzas möbelvaruhus?

Costanza: Kanske försäkringsbolaget ska betala ut till timrå?

{7426}: Kulltorp och Timrågogogo är huvudmisstänkta. Satt och groggade med Modano och SMÅLAND så de har alibi.

« · 2599870 · »