1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545254 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
KB: Mitt Latex-företag Vendelay Industries skulle kunna köpa loss Jeppe O om han kan tänka sig att ställa upp på lite bilder med våra produkter. Namnet Jeppe O kommer att sälja. Jag kan sälj!

Costanza: Nu fick Jeppe O göra ett byte. Han skulle vara drömmen i mina ögon. Biel-Bienne har ju varit lite sisådär nöjda med honom i år, mest på grund av att han varit borta en del men de är ju lite flyktiga och impulsiva där i Schweiz också så känns inte omöjligt att de skulle kunna göra sig av med en spelare som har utgående kontrakt i förtid. Ta med Heppo också.

KB: Nu kan ju MoDo slanta upp fina kulor till nån bra de sista månaderna. Tycker fortfarande att det är coolt att MoDoiter sitter lugna i båten och tänker, ja ja nästa match kanske vi vinner.

Tarasov: Jesper Olofsson uppsatt som extra fw i kvällens match.

EDIT: Eller nvm, verkar vara noterad som skadad också. Lite dubbla budskap från Biel-Biennes sociala medier...

KB: Ja, Gardiner har vi ju haft upp tidigare och är värd att chansa på!

Tarasov: I dagens poddavsnitt av Hockeymorgon gästade Roger Rönnberg och kallade Ruohomaa bla. "en lagspelare samt att han är ödmjuk". Roger kan inte hockey!

{9315}: Nä, inget som imponerar märkbart på förhand. Sätter Hutsko-värvningen i ganska bra perspektiv.

KB:
Vi får se om han lirar ikväll

Costanza: Gillar tanken på Reid Gardiner som var på tapeten för ett år sen. Stor rajtare med bra skott.
Sen borde George och Hinken ta en ölresa ner till Schweiz med Widebros plånka och snacka hem Jeppe O.

Costanza: som min kompis alltid sa - Har man bara ett halvhyfsat rör så klarar man sig alltid! 💪

KB: Tror du att vi köper nån? Våra motståndare känner nog stressen och det fattar man ju. Kommer att bli äcklig poängjakt framöver. MoDo borde bli lite desperata också tycker man, men vi verkar mysa på. Som att vi har en jättestor kuk och är rätt nöjda med det ;-)

KB: 1,7 miljoner för resten av säsongen. samma poängsnitt, fast över längre tid, som hutsko i ahl

kanske blir bra för örebro, men inget jag hade tyckt varit intressant för modo

Costanza: Örebro har signat den här snubben.

www.eliteprospects.com/player/129039/danick-martel

Saleva: AIK och JanneG piskade MoDo rätt hårt. Hejar på Janne och Gnaget i vår. Gillar när det smäller och Janne är jättetrevlig.
Nu är frågan om MoDo ska öppna Plånkan eller ligga lågt och köra med gänget vi har. Vad tycker ni?

Aik-Blomqvist till HV.
Play dirty.

SPOODI: Värvnings-race mot Luleå? Klokt av Hinken att ta in Hutsko innan detta:
"Nu har sportchefsduon Stefan Nilsson och Ulf Engman, som nyligen fick nej från Modo – angående Mikael Ruohomaa – och Ryan Dzingel, mindre än en månad på sig att fylla den centerplats Mario Kempe lämnade efter sig. Om de inte hittar någon som är tillräckligt bra, under de närmaste veckorna, kan det bli en ytterforward i stället."

Nucky: och det utan någon supertrupp på pappret minst sagt. Karlin/hinken borde få mer credd.

Nucky: Costanza ÄR hockey

Tarasov: Costanza kan hockey, jävlar i mig!

Nucky:
Costanza ljuger alltså inte när han säger att han kan hockey!

{5647}: Vi har redan nu efter 33 omgångar mer poäng än vad 3 nykomlingar de senaste 7 åren haft efter 52 omgångar

Blake:
Hade någon pepprat med AK på ett torg hade det nog blivit livstid som utgångspunkt har svårt att se annat.

Bad_Brett: Tänker inte specifikt på SD, utan det hårdare klimatet rent generellt. Det är väl snarare så att alla vill att ungdomar ska dömas som vuxna ganska brett i dagens samhälle. Så glöm att det var SD, för de är bara lite värre än de övriga här.

Jag har själv lite svårt att förhålla mig till det där.

Konsekvenstänket är inte fullt utvecklat förrän 20 på de som är väldigt tidiga, men för en del tar det längre tid. Själv är jag inte där in.

Någonting roligare:
MoDo är SHL:s klart bästa nykomling senaste åren. Under de sju senaste åren har en nykomling aldrig haft mer än 37 poäng efter 33 omgångar – MoDo har 45. ”När man har spelat ihop ett tag känner man varandra bättre och litar på varandra betydligt mycket mer”, säger Sebastian Ohlsson.

www.shl.se/article/lhjas7c-403dd/view

Bad_Brett: Är konsekvensen 6000kr för 250km/h så bryr sig väl pappa betalar ungdomar föga. Hade nån pepprat en AK på ett tomt torg så hade den inte fått livstid heller.

Men strängare straff för Kovacs, ja det tycker jag verkligen.

{5647}: Kovacs var 20, vet inte varför du börjar blanda in SD och 15-åringar?

Om en Sverigedemokrat hade stått och skrikit nazistiska ramsor för 7-8 år sedan och denne hade fått en ministerpost, hade du varit okej med det? Jag menar, att skrika lite dumheter är ju extremt milt jämfört med att köra ihjäl folk.

{5647}: Är man tillräckligt gammal för att köra bil och supa på krogen, är man tillräckligt gammal för att förstå att det finns konsekvenser när man bryter mot lagen. I sådana fall får man höja åldersgränsen för körkort.

Människor som har åsikten att en 18-åringar är tillräckligt gamla för att köra bil, men samtidigt anser att de är för unga för kunna ta ansvar om de råkar köra ihjäl folk, har vissa problem med logiskt tänkande...

SPOODI: Nu handlade bara om samhällets förändring till att tycka att personer som är femton år ska ställas till svars för sina handlingar för nästan all framtid. Robin gjorde en sådan sak. Borde han förlåtas?

{5647}: äääee men släpp politiken allvarligt kan vi hålla oss till ishockey

SPOODI: Med tanke på att SD vill se livstid för 16-åringar så kan man tänka sig att Kovac aldrig någonsin kan komma utan med ungdomligt oförstånd. Han borde straffats ordentligt och det borde aldrig preskriberas.

Bad_Brett: hur blev det här aktuellt nu? Det hände 2017

Robalob: Det är en skandal av Robin Kovacs över huvud taget får spela ishockey, han borde sitta inspärrad en längre tid. Att köra i 250 km/h på Nynäsvägen borde vara att likna med att öppna eld med AK-47 på Sergels Torg. Det bör rimligtvis inte spela någon roll om någon faktiskt blir träffad, gärningen i säg borde vara tillräcklig för ett mycket långt fängelsestraff. Att han fick 6000 kr i böter för denna grovt kriminella gärning är ett jävla skämt.

Hans bästa kompis dog i samband med olyckan i den andra bilen och Kovacs verkade mest tycka synd om sig själv och menade att han "har kommit ut starkare efter det som har hänt".

För er som inte bor i Stockholm kan jag säga att ett race på Nynäsvägen inte går att likställa med att testa vad sportbilen går för på en raksträcka på E4:an utan trafik, utan Nynäsvägen är mycket trång och full av trafik nästan dygnet runt. Hade det blivit en seriekrock hade det fått förödande konsekvenser.

Tarasov: efternamnet låter som en motorcykel. måste vara snabb!

Robalob:
Vi har tydligen köpt

Costanza: Ser också mer än gärna en riktigt bra back, Rundblad var väl förmodligen tanken, men han är inte riktigt där och i ärligehetens namn så osade det flopp där redan från första början, läste att Kovacs bråkar sig loss från ännu en klubb, inte jätte oväntat med tanke på historiken, duktig hockeyspelare men förmodligen inte lika härlig person, inget vi behöver helt enkelt!

grimiss:
Vigge tränade på isen idag, dock ej tacklinsbar. Osäkert om han är med på torsdag.

grimiss: Han borde väl vara tillbaka snart va

grimiss: ...och utan Stor-Finnen! Nä, MoDo tuggar på bra. Jag är nöjd. Några kanske måste växla upp, men det är ju lätt för mig att säga.

Costanza: hade hunnit glömma bort Viggen. Sjukt att vi lyckas slå Oskars utan han.

Robalob: Hoppas att Vigge är kry snart så det inte blir nån panik sista månaden. Ser gärna en center/forward och back innan 103-åringen stänger fönstret. Borde finnas pengar efter Stor-Finnen. Hittar vi inget så är det nog ingen katastrof.

{9315}:
Det är gå på det som höjer laget oavsett om ytter eller center. Tänker att det är lättare att hitta en ytter

Silly: bryter in i rätt tråd

luleå vill ha en center också så det blir konkurrens där om modo letar center

men pelle och mattias tog upp en intressant sak i podden, är det en center modo ska leta efter?

josh, sam, oregan, adam, niederbach, ejk, theo j kan kallas hem vid kris och spela center

kontra forwards med offensiv potential: woods, mikkel, sampo, hutsko, (niderbach)

finns defintivit utrymme för en forward till om det kommer någon med rätt profil och rätt förutsättningar. antagligen kommer det vara ganska kort om tid kvar när ett eventuellt nyförvärv kommer så det behöver vara någon som kan trycka på gasen från match ett och inte behöver startsträcka på 10 matcher för då kan säsongen vara slut.

Frontschwein:

Visst var det Linus Fröberg i TPS vi var intresserade av till nästa säsong? Går riktigt bra för han och Wernblom just nu.

Robalob: modo älskar dussinlirare med page och bakvänd norrlandskeps..potential tills man inser att hockey är roligast med bira tiktokbrud och från ett bord på sportbaren

Robalob: det där känns verkligen som ett namn och bara det. 22 matcher förra säsongen, inte spelat på hela den här säsongen, fel sida 30 och aldrig spelat i europa. det skriker verkligen flopp om honom, särskilt med så kort tid kvar av säsongen. vilket väl också säger vilken skral marknad det är

jag hoppas verkligen hinken hittar något annat om det ska köpas någon

SPOODI: www.facebook.com/share/3nXiqQbvWDK17puA/?mibextid=WC7FNe

Kan Luleå hockey gå för sånt här och dessutom nästan landa det så är det väl fullt realistiskt med flashigare namn än nån dussinlirare för våran del också, skiljer trots allt bara två poäng mellan oss och med tanke på deras form så är vi förhoppningsvis snart förbi! Hoppas dock att vi har sparkapital senare på säsongen i dem tidigare spetsvärvningarna som ännu inte levererat.

Robalob:

Hinken har grävt fram spelare när andra har svurit över att det inte finns spelare, så jag är inte speciellt orolig.

Däremot är marknaden vad den är.

Men att ha spelare med MoDo-förlutet i en liga som har för vana att släppa spelare (som t.e.x. wernblom i finland) kan nog vara rätt gynnsamt i ett sådant här läge.

SPOODI: Vi behöver inte mer bredd, ska vi satsa nu så är det inte på spelare som andra shl klubbar inte vill ha, det kan allsvenskan rycka i, vi behöver pytsa upp!

Trilske: Det hade också varit något, har han också uppe på en flik av tänkbara spelare, skillnaden är väl att man behöver komma överens med en klubb om en övergångssumma också, isf tycker jag Oskar Stål Lyrenäs hade varit en bra spelare (isf behöver man pytsa upp åt hv) i övrigt började jag tänka på heponiemi men då måste man pytsa schweiz, tror allmänt att lagen i finska ligan är lättare att komma överens med angående övergångar, med tanke på hur deras ligasystem är uppbyggt.

modomille: Hockey-IQ är ju dessvärre inte särskilt högt här i Umeå. Men de är bra på att köpa mössor.

« · 2638322 · »