1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532477 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Undrar vad Peter Forsberg sysslar med i Las Vegas, och varför bor han där?

hanzon:

Han är på långsemester.

strountes:Tänk om han försöker att öka klubbkassan.

hanzon: Mycket surr på twitter nu. Dels om festande spelare men även en som påstå sig mött Harald Lückner på Hemköp.

Har också tänkt på Lückner som tränare. Vore ju inte omöjligt? Och han borde ju kunna det defensiva.

Såg att Smolenak inte ens fått en egen plats i omklädningsrummet, vik den för honom istället för Brashear.

hanzon:

Han satsar allas modos pengar på rött, vinner och har råd med en spelare från övik hockey

Jag tycker inte att modo bör sparka någon i ledarstaben! Däremot måste man kanske utöka den med en ny röst. Någon som kommer med något nytt. Sen kommer det inte räcka att inte ta in en ny back. Är ett måste. Enligt ett tidigare citat så kommer modo att göra förändringar. Vad? Vet jag inte. Verkar inte vara någon som vet. Enligt svartvadets uttalande gång på gång så ber vi till högre makter. Handlingsförlamning. Mitt råd: vänta inte för länge med förändringar. Än finns chans att plocka poäng

Monno:
Jo Harald har varit i stan sen om det varit igenom jobbet eller för att förhandla med Modo märker vi väl snart.

Amitiel:Nu sparkas Forsberg enlig Allehanda

hanzon: Tänk om vi får in någon som börjar att coacha laget under matcherna? Kanske rent av blir så att spelarna känner att man ska jobba hem när man tappar puck, börjar med markeringsspel och jobbar bort returer.....

ULTIMAVICI: Perra Jonsson ny huvudtränare enligt Hägglund på allehanda

Anders Forsberg ut, Perra Johnsson in enligt Pelle Hägglund på Allehanda.

popcorn:

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Perra är ingen favorit sedan tiden i Timrå, snacka om att ge fågelholken ett ansikte. Men å andra sidan kanske han kan få fart på spelarna, han vågar ju iallfall bänka och markera mot stjärnor, var det inte Corso som blev skickad för att duscha efter han slog sönder en klubba i spelarbåset?

Rytter:Om det ska in någon utifrån så föredrar jag Harald Lückner

Skulle det vara omöjligt att ta in Perra som en extra resurs i båset och sedan flytta ner Gradin? Tror ni detta skulle bli för struligt för spelarna? Ifall inte Anders helt har tappat förtroendet i truppen kanske det skulle vara en möjlig lösning.

Rytter:

Jo det var han, rätt lustigt

Folk gråter att Anders måste få sparken för han vågar inte bänka spelare eller göra ändringar under pågående match.

Anders får sparken och dom tar in en som vågar göra sån ändringar och då är det fel också.

Rytter: Perra vore perfekt, visst i Timrå så var det rätt nedstämt i intervjuer och rätt överstruket. Dock finns det både temprament och coaching i Perra och med två SM-guld så har han redan bevisat sin kompetens. Ska man komma med något negativt så är det väl att han inte precis symboliserar den moderna hockeyn. Samtidigt är det ren jävla basic hockey som Modo ska spela nu.

Alltid gillat Perra! Han verka så otroligt skön i alla intervjuer jag sett honom i och speciellt med hans härliga värmländska!

Tror det kan bli ett lyft faktiskt!

Patrik Källstr:

Ja, talar man värmländska så kan inte det bli annat än succé.

ULTIMAVICI: Det som oroar mig mest är väl om byta tränare verkligen ger någonting. Vi har ju samma mediokra trupp...

Sen att vår största stjärna spelar J-VM. Dom som kommer från J-VM brukar ju av tradition inte prestera nå vidare efteråt...

Monno:

Tror inte det stämmer efter detta JVM (Förhoppningsvis)

Känns som att Kempe, Nylander och Olofsson kan tillföra väldigt mycket i Modo när de kommer tillbaka från JVM. Det kan ju inte bli värre än vad det är nu...

Och det känns bättre att ha de spelarna tillgängliga inför möte med allsvenskt lag i vår, vilket är högst troligt.

S-vikaren:jag tycker det var dåligt att sparka forsberg man skulle ha flyttat han till nån annan position som scout kanske? jag vet inte så mycket om "perra" mer än att han tränade färjestad passar han för jobbet?

Monno: Just nu tror jag att ett byte kan göra stor skillnad, det vi saknat är någon som coachar laget under match och anpassar spelet efter motstånd och situation. Jag tror fortfarande att vi med stor sannolikhet hamnar på plats 11-12, men att vi nu iaf har chans att klättra. Sedan måste spelet bli bättre i vilket fall som helst för att vi ska vara ett SHL lag till hösten.

Redigerad kommentar

In med Perra in för resten av säsong nu sen börja övertalning / förhandling med Jonas rönnqivst inför nästa säsong så kan det bli bra :)

Amitiel:om nu inte brynäs hinner före

Amitiel: tyvärr säger jag bara om ni får Perra som tränare. Fågelholken även kallad efter hur han bara stod och stirra tomt när det gick tungt. Inte känd för sin handlingskraft precis. Visst sm guld med färjestad. Men det var ett självspelande piano skulle jag mer säga. Likt hur forsberg tränade SAIK.
Tror Harald luckner skulle passa er bättre faktiskt.

Sputnik:

Ja det finns nog en bra stor hög med tränare som skulle passa bättre, men sen måste ju dom tränarna vara ledig också.

Amitiel:Här har vi förändringen, jag är glad för det. Men, Perra! Ekonomi, vad finns tillgängligt samt vilka skulle vilja ta på sig detta svåra uppdrag. Bra att det händer något, men är valet hugget isten än eller är det bara ett rykte att det är Perra?

Jag vill ha Forsberg kvar!

Nej det är klart

www.modohockey.se/artikel/62014/

Redigerad kommentar

Steken84:

Han blir kvar i Modos organisation och som jag fattar det får han annat jobb inom Modo och är snäll och går ner till ny lön.

Redigerad kommentar

Amitiel: Din länk funkade inte så lägger upp en ny!

Steken84: Hans nya roll blir: Humlan 

Amitiel:

Jag tolkar det på samma sätt. Hedersvärt av Anders i såna fall, MoDo-hjärta.

ULTIMAVICI:anders borde bli scout 

Amitiel:Undra om de pengarna som frigörs kommer att ge utrymme för en sista värvning. Måste säga att det är stort av han att välja att bryta sitt lukrativa avtal och gå ner i lön.

popcorn:

Han kanske går ner i lön det som motsvarar Johnssons lön.

NEJ, inte fågelholken :(

modomille:

Vad skulle han göra för nytta som scout?

Amitiel:
"Jo Harald har varit i stan sen om det varit igenom jobbet eller för att förhandla med Modo märker vi väl snart."

När du tror saker eller hört något från en opiumpundare så får det gärna också framgå i kommentaren. Harald är plats i Stockholm och har så varit hela dagen och kommer sitta med och kommentera JVM ikväll.

Patrik Källstr:

Ja han lyckades ju rätt fint under dom 3 säsonger som Europa scout för Ottawa.

Amitiel:

Det hade jag ingen aning om, dumstruten på...

Tror Modo kommer klättra som fan nu och slutligen vinna SM guld!

ULTIMAVICI:

Sa jag att han var här i dag ? nej det gjorde jag inte.

Sen är han hockey expert för tv så är ju inte så konstigt att han besöker städer med hockey lag i SHL.

Redigerad kommentar

ULTIMAVICI: Folk bryr sig ;-).

ULTIMAVICI: Själv är jag ingen fantast när det handlar om Perra. Det jag ser som hans svagheter är att utveckla ett spel. Däremot tror jag att han är en bättre matchcoach och någon som kan ställa krav på spelare.
Oerhört stort av Anders måste jag säga!!!

Patrik Källstr:tar det lite lugnt med förväntningarna nu ;)

Amitiel: Okej berätta vilken dag han var här då.

Väntar på gliringar från gula bokens Sven Seewage. Nä just det, han är ju portad hos oss. Men då får väl hans alterego ta över.

J F K: Det är väl just där som det har brustit, match coachningen. Han är ju rätt frispråkig och inte rädd för att bänka spelare. Det är det vi behöver, jävlar anamma. Tror/hoppas att det här blir bra. Ni ser, jag kan vara positiv oxå ;-).

Ja, A.F. ska kredit för sin visade vilja. Ska bli inressant och se hans nya arbetsuppgifter.

J F K: Ja det viktigaste nu är att vi får in en som kan matchcoacha, Forsberg är troligen ytterst kompetent när det handlar om fysisk träning och att visa förtroende för unga spelare, hans tid i Modo kommer förhoppningsvis betala av sig de närmaste åren. Dock har hans brister när det handlar om det taktiska och att få ut Max av laget inte övervägt bristerna tyvär. Har inget agg mot Forsberg, en tränare som det smärtar att släppa och uppriktigt ledsen att det inte fungerade.

« · 1649466 · »