Amitiel: Enligt Ros på aftonbladet ska tydligen MoDo förstärka ganska rejält är det något du hört något om?. Som jag fattade det nu sist så ska det vara in 1 spelare till ? eller har man ändrat sig igen? :)
Cyklob: Ajdå, det betyder nog att det är färdigvärvat för MoDo då herr Ros inte haft många rätt under sin karriär :)
Hoppas att han förvånar mig...
Cyklob:
Av det jag hört så var planen att ta in 2 spelare till men att den "bättre" spelaren verkade bli så dyr så dom inte skulle ha råd med båda, fast dom fortsätter jaga mer pengar för att kunna ta in båda och var därför Svartvadet ändra uttalandet till att 1 till skulle in, för att han inte vet om dom kommer hinna få ihop nog pengar för båda.
Men 1 till ska absolut in, 2 om dom lyckas hitta någon till som vill offra sig hjälpa till ekonomiskt.
Amitiel: Ok.. ja vi får väl hoppas att sponsorerna kliver fram nu då. Man kan ju alltid hoppas Sedinarna kanske kan skänka några kronor. Det kan vara skillnaden mellan SHL och Allsvenskan det där.
Du har ingen koll på vad det rör sig om för spelare?, Min gissning är att den ena är Lash eftersom han fortfarande ej gjort klart med någon ny klubb ännu.
Cyklob:
Nej inte fått fram några namn eller nuvarande klubbar, vet bara att det är en första center och pp-back som varit planen tidigare i alla fall.
Och att spelarna dom förhandlar med inte är några små namn, utan det är riktiga kvalitet spelare, ungefär såna som man hade hoppats dom skulle ha i laget från start :)
Redigerad kommentar
Cyklob:
Jag hade gärna sett att dom även tagit in Patrick Cehlin, tror det hade kunnat varit en framtids spelare. som Popcorn påpekat han påminner väldigt mycket om Danielsson innan han kom till Modo.
modomille:
Nu har jag inte Modos kontakter så jag vet inte riktigt vilka spelare som finns tillgängliga bakom stängda dörrar, men en möjlighet att den blir så dyr kan ju vara att det är någon som köps ut från tidigare kontrakt.
Men som sagt bara rykten så till något är officielt ska man ta det som såna.
Amitiel: Cehlin är en spelare jag tycker de borde ha stenkoll på. Tyckte han var bra i Dif och petar defenitivt några av dagens spelare i Modo.
Att inte Dif vill ha honom gör mig lite orolig dock.
supertr?tt:
Jo men en gång i tiden ville dom ju inte ha Danielsson heller.
Sen krashar Timrå ser jag gärna att man byter ut Öberg mot Boyce.
Redigerad kommentar
Amitiel: Alla spelare som kan ge mer än de vi har tar jag gärna, men jag hoppas att Tik klarar sig.
Sen håller jag med Zäta, löser de inte arena(plyfa)bygget är det ingen mening att pumpa in några miljoner, då är det nog bättre för Tik att konka, låta banken ta smällen och börja om.På 4-5 år så är man med igen.
hanzon:
Bra men inte den spets vi söker till laget i laäget vi är i nu. Såg att någon nämnde Boyce som ersättare till t.ex Öberg. Detta är en sådan värvning jag inte vill se, ska vi ersätta Öberg gör vi det från egna led och inte genom att köpa in en spelare.
Tar vi från egna led så är det bara positivt, vi visar att vi utbildar spelare och ger dom chansen, samt att det borde bli billigare totalt sett så vi kan lägga pengar på dyrare spetsförvärv till de första kedjorna och backparen. Visionen måste ju vara att vi ska bli självförsörjande på utfyllnad och breddspelare samtidigt som de juniorer med högst potential och utveckling drar till NHL.
Vi ska värva spets och inte bredd, bredden ska vi odla fram underifrån. Ger hellre sådana som Grundström, Jakobsson mfl chansen istället för att värva in Boyce och ge honom platsen i laget.
modomille: Tror du att jag drömmer om den här säsongen!?? :(( Klart det är nästa säsong jag menar.. och ja, som du säger.. alla andra med större plånböcker kommer att slita i honom. MEN!! Vi har Skröder som lockar! Dom kanske är bra kompisar, landslagsspelare som dom är. :)
Blake:
Skröder och kanske den där norska tränaren Nilsen. Om han blir modos tränare dvs :)
Sven Tuta:
Väldigt hemliga om det så chansar väl på alternativ 2.