1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480570 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1832650 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov: Kommer bli mycket kommentarer angående detta beslut men men jag gillar hur dom har tänkt. Vi fick in en riktigt rutinerad forward som faktiskt kommer göra poäng också. Och Molin får mer förtroende och det kommer bara hjälpa han att växa.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Molin kan nog bli en helt ok center men vi behöver mer än en ok center om vi ska upp. Men det verkar som många tycker att det är helt ok att harva bland skitlagen i mitten av Allsvenskan
Röymark har gjort ca 15 poäng per säsong och nästan alltid legat på minus i plus minus statestiken. Att vara nöjd med det istället för en toppcenter som man kan begära minst 40 poäng av, får mig att undra hur många verkliga modoiter finns det egentligen på det här forumet. Ni förstår väl att sponsorer, spelare som vill gå på hockey gym och fans utanför Ö-vik kommer att minska ju fler år som vi spelar på den här nivån.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Längtar till träningsmatcher som fan nu.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Hur många poäng tror du att du får av Molin som center? Färre än de 40 han gjorde förra säsongen? Har dålig koll på Röymark men kring 15p i SHL är inte tokdåligt, han borde ha en såpass nivå att han iaf inte sänker sina kedjekamrater. Vi har 4 spelar som kan ligga över 40p i allsvenskan vilket borde räcka till i anfallszon. Tycker värvningen är bra på det sätter att vi behöver lite tuffhet/styrka snarare än någon som producerar.

Centersidan är ok, men svårt att räkna med något annat i början på säsongen av allsvenskan. Goumas/ J. Nilsson hade gjort 19p innan förra säsongen i Mora, hade vi värvat dem hade det blivit ej godkänt :) det vi önskar är inte realistisk. Tkr råmaterialet på fw ser spännande ut, med en mix att pålitliga poängmakare, några lite mer fysiska spelare och en del yngre som förhoppningsvis kan ta ett kliv. Däremot är jag lite orolig för backsidan. Nu har det en 6-7 veckor på is för att få ihop laget, måtte de få till defensiven denna gång.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Gillar verkligen värvningen av Röymark av en stor anledning. Röymark är van att VINNA! Har har spelat i vinnande lag och varit en del av att vara en vinnare.

En sak kan man säga om Modoiter. Men några vinnare har vi då fan inte varit sen 2007. Så det behövs.

Sen tror jag Molin kommer göra det bra som center. Men kanske tycker det blir lite häftigt att behöva gå in som bärande center direkt. Vi har ju iofs Eriksson också som kan avlasta ibland.
Köper tanken på Molin som center men hade nog velat ha in en etablerad också.
En topp center och topp 2vägs back vid jul kanske är vad man får hoppas på.

Men som sagt, Röymark tror jag blir kanon. Bra kille verkar det som och har för mig han gjort några riktigt bra slutspel med FBK också.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: För övrigt, går Molin in och gör 40p sin första säsong som center (i A-lag iaf?) så lär han vara så sjukt förlorad till nästa säsong.
Tror han blir omöjlig att behålla om han "bara" gör 30p också.

Mina förväntningar är minst 30p. Sen är det väl det övriga spelet som blir spännande för honom att få till.
Men Mario Kempe gick ju och blev center i KHL och verkar klara det galant. Och han kändes väl nästan som mindre center material än Molin.(på olika nivå men ja)
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Hmm, skulle kollat EP först. Var helt säker på att Röymark vann SM med FBK men va ju va silver. Tji fick jag med mitt vinnare spår. Måste blandat ihop lite namn. Dock vann han ju i Finland ifjol så lite rätt var det ju ändå. :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Tycker din icke hockey kunskap skiner igenom i ditt inlägg här, Först och främst så var Molin en utav dom största talangerna i JVM 2013,Molin är en stor talang och vi såg glimtar av den talangen förra säsongen. Han är riktigt bra på att transportera in puck i anfallszon och är väldigt smart som spelare. Om Särkijärvi och co tycker att han är en av dom mest spelskickliga i HA så kommer han inte bli en OK center. Utan en riktigt bra. Han är mycket mer än en OK spelare nu,han gjorde 38 poäng förra säsongen. Det är inte OK utan väldigt bra. Sedan så går du bara på statistik när du skriver om Röymark. Röymark spelade först och främst i SHL och och inte HA, Castonguay gjorde 22 poäng i SHL där han fick mycket istid. Röymark har spelat i fjärde kedjan och som högst i tredje. Och ändå gjorde bara Castonguay 7 poäng mer. Castonguay som var väldigt bra i HA och som alla velat ha I MoDo. Röymark har bevisat att när han har fått mer istid så har han kunnat leverera,14 mål i Timrå bevisar det. Röymark är ingen offensiv stjärna MEN han har en ovärderlig rutin och disciplin som vi behöver. Röymark kommer ABSOLUT kunna göra 20-35 poäng i HA. Sedan så har nästan alla spelare som spelar i en fjärde kedja minus statistik. Titta jag baserade oxå mitt inlägg nästan bara på statistik men tittade djupare in i det än dig.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Du säger att Röymark nästan bara legat på minus i plus/minus statistiken vilket är helt felaktigt om man kollar på klubblag. Innan senaste säsongen i Tappara låg han på plus i fyra raka säsonger med Färjestad i grundserien. Tycker ej man kan räkna in statistik från internationella turneringar där Norge är ett underlägset lag. Röymark känns som en bra värvning, tror dessutom Molin kan passa bra som center. Han har ju visat att han är duktig att hålla i pucken, är en bra passningsläggare och även jobbar bra i defensiv zon.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Jag tycker att Molin är en mycket bra spelare. Och jag hoppas att han blir en toppcenter under säsongen. Men jag tycker att det är en chansning. Ifjol var han bättre som vänsterforward. Jag tror att Molin skulle kunna vara lika bra som Röymark på kanten. Röymark kommer säkert vara bra, han är väl en energispelare som kan ge energi till laget. Men jag tycker att vi behöver en toppcenter. Min åsikt är att med Röymark så har vi förstärkt kanten men vi har fortfarande ingen toppcenter. Jag hade gärna sett Röymark plus en toppcenter.
Som sagt Samuel Påhlsson var en av dom bästa tredje, fjärde centrar i världen men han var bara en ok första, andre center i Modo.
Kommentera

Sv: Silly season
Tänk en kedja med alba häggström och röymark. Vad jobbig den hade varit att möta
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Så här skulle jag ha satt i hop kedjorna: 1 Karlkvist Molin Eriksson
2 Björklund Öhman Marklund
3 Alba Häggström Röymark
4 Stål-lyrenäs Wahlgren Öhman
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Jag tror att det kommer att gynna Molin att få ha mer puck. Sedan måste han träna på att släppa den snabbare, men lyckas han bara med det så ska det här bli lysande.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:
Smaksak kanske men skulle gärna se Karlqvist/Molin i olika kedjor då de skapar utrymme åt andra i offensiv zon och därmed borde kunna höja spelar som exv Marklund/Alba. Även Johan E beskrivs som den typen men tyvärr sett för lite av honom.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Så här skulle jag sätta upp kedjorna. Jag har satt spelarna på den kant som jag tycker mig komma ihåg dom spelade på ifjol.
1 Björklund Molin Eriksson.
Björklund o Molin hade ett bra samspel ifjol

2 Röymark V Öhman Karlkvist.
Röymark är nog bättre än Marklund och har liknande spelstil. Jag är osäker på V Öhmans kappacitet som andracenter, det kan bli Häggström, O Öhman, Walgren eller Wernblom beroende på vilka som höjer sig mest.

3 Marklund Häggström Alba

4 Wahlgren O Öhman Stål-Lyrenäs
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Så här skulle jag sätta upp backarna.
Ericsson Sellgren
Enström Oskarsson
Carnestad junior Hedman på borta match.
Hedman junior
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Carnestad är nog nästan lovad en topp 4 plats och han är oxå mer komplett än Enström. Carnestad är våran bästa defensiva back och om han spelar ut så blir han kanske våran bäste back.
Kommentera

Sv: Silly season
Ett rykte på twitter om Mikael Johansson , känns som ett litet långskott !! Med tanke på värvningen av Röymark.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Vilken Mikael Johansson, källa?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: The one and only chips- Micke!
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Jag tänkte att Enström och Oskarsson är tvåvägs spelare och skulle passa bakom andrakedjan
Carnestad är nog en av ligans bästa defensiva backar, så jag tänkte så att han och Hedman tillsamans med Marklund Häggström Alba skulle kunna neutralisera motståndarnas bästa kedja.
Eller att han spelar med en junior som klippa att lära sig av och luta sig mot.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Jag hoppas att det finns utrymme för en bra värvning och att man inte la allt krut på Röymark , om man märker att center uppsättningen inte håller.
Vi får pusha alla vi känner att gå på matcherna så kanske det finns utrymme att värva om möjlighet ges senare under säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: ja nog känns det som ett långskott. svårt att se han välja HA o Modo. Men det skulle göra centerlinjen galet mycket bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Är inte han ytter? Har för mig att han mest varit ytter under sin karriär.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: I Färjestad 2015-16 spelade han ytter före jul, och center i andralinan efter jul. Vet ej vad han har spelat i KHL eller Liiga.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: I Leksand spelade han ca 10 matcher som förstacenter när Ryno var skadad, resten ytter.
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Tkr det ser spännande ut, dumt och sära på Björklund/Molin när de funka så bra förra året. Skulle däremot byta plats på Marklund-Eriksson, då jag gillar när man har 3 jämnstarka kedjor som kan mala på, och hota offensivt. Häggström/Alba kan nog producera bra om de får en kille som hjälper dem. Tror att Oscar S-L kan ta några kliv denna säs.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag håller med. Jag satte Eriksson där för att ha en färdig pp uppstälning, och jag är osäker på Marklund i pp, men man kan ju ha en annan uppställning i pp än ordinarie uppställning.
Kommentera

Sv: Silly season
Inga flera nya spelare enligt Sundlöv, betyder att vi kan glömma M Johansson
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Det känns bra, truppen får spela ihop sig nu och förhoppningsvis finns det en reserv för att kunna täcka upp vid ev skador.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: I ÖA efter Röjmark presenterats:

färdig med lagbygget inför säsongen nu?
– Det ser så ut. Jag känner mig väldigt nöjd med laget som vi har fått ihop. Sedan vet man aldrig vad som kan dyka upp men just nu ser truppen klar ut, säger Mikael Sundlöv.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Nu verkar truppen vara satt,så nu hoppas jag att centrarna håller tillräckligt hög nivå, och att juniorerna utvecklas så att dom kan konkurrera om platserna och vara fullgoda ersättare till eventuella skador eller floppar.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Lyssna igenom snacket med Särki, låter som han kommer satsa på iaf 4 linor där alla får speltid. Skall bli intressant hur det artar sig i praktiken. Någon rutinerad kanske går ner med de yngre i 4an.
Kommentera

Sv: Silly season
Vafan Kabanov till Oskarshamn? Han skulle vi fått nöpe.
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: Som läget är nu så är jag emot chansningar, men Kabanov är en av få som jag skulle vilja att Modo chansade på.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: han vore en klassvärvning tror jag. Fast det är väl ändå center eller klassback som går före
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: såg nu att både Josh Hennessy o Rob Schremp fortfarande inte skrivit kontrakt. Undrar va de är sugna på att hitta på i höst?
Kommentera

Sv: Silly season
Tro om Modo är intresserade av William Mäkinen som får lämna OIK?
Kommentera

Sv: Silly season
Där dog ryktet om Jimmie, Sundlöv nekar att dom ens haft kontakt.
Plus-låst artikel.
Kommentera

Sv: Silly season
Hinote:
Har en känsla av att Sundlöv inte har några problem med att förneka oavsett. Å andra sidan hade han varit klar så borde han rimligen varit presenterad.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Intrycket jag fått av Sundlöv även från tidigare klubbar är att han är väldigt försiktig, och satsar i första hand på lite tråkigare men mer realistiska och billiga spelare. Ser detta nog mer som en möjliget för någon av juniorerna att kliva fram.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Han är nog ärlig. Om han hade varit klar vad finns det för anledningar att inte presentera honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Ser inga problem med att man valt en väg och kör på den, vi brukar ju gnälla över att man byter spår hela tiden. Även om laget har vissa brister så är kan det förhoppningsvis växa av förtroendet. Lill-Öhman gjorde f.ö. 2p igår i ettan.
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar:
Tänkte mer på den eventuella kontakten med spelaren i fråga.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Absolut. Som du säger är det skönt att man äntligen visar upp konsekvent tänkande och inte börjar yra om värvningar efter några förluster.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Dock tror jag vi kommer behöva en 2:e center av klass för att få vara med och kvala framåt våren, men det är en annan historia.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Mycket sant och trist Jimmie inte var sanning.
Kommentera

Sv: Silly season
Victor Ekarv klar säsongen ut
Kommentera

Sv: Silly season
dBrobban: Då ber vi att det är i modo det blir proppen ur för Ekarv.
Kommentera

« · 1832650 · »