1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1898814 · » Till forumet


Sv: Silly season
Monno:kanske blev lite mörbultat av denna;
www.youtube.com/watch?v=hDcNqZQgYwc
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Mycket troligt att det var så. Satt upp och såg den matchen och har svårt att acceptera sådana fega k.äk till spelare som delar ut liknande tacklingar. Det kan gå hur illa som helst.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Inte alls otroligt. Riktigt ful den där.
Men han spelade ju matcher efteråt vad jag fattat.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Sköna supportrar på VM-finalen :)

Vätskebalansen är viktig konstaterar dom och Wargen sportar pojklandslagsjacka från -95 som "andas lite dåligt" hahaha
Kommentera

Sv: Silly season
William Eriksson lämnar för Löven , skrivit på för två år .
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Även om jag gillar honom inser jag att det inte gick att behålla honom. Vi har för många underifrån som jag hellre satsar på.
Samma sak med Aronsson som jag tycker är snäppet under Walfridsson och Berglund. Han ska tydligen till Växjö nu för att spela J20.

Det blir liksom helt omöjligt att behålla alla talangfulla spelare, även om jag förstår att en del av de vi "släpper iväg" kommer att blomma ut så småningom.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Trevligt att truppen innehåller 3 19åringar som alla kan bli aktuella för JVM, spelare som spelar JVM/ligger på gränsen brukar kunna prestera bra i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ifjol hade vi väl Wahlgren och Sellgren, men som jag med en dåres envishet hävdat. De var för dåligt utbildade för att göra den nytta de skulle kunnat göra. Sellgren borde dominerat, men hans ofta dåliga placeringsspel gjorde att han var inne på för tok för många baklängesmål.

Nåja. Nu tar vi nya tag och har en Hellkvist som kommer att vara noggrannare än sina företrädare. Vi får hoppas att han lyckas styra upp mycket av det fullständigt havererade spelsystemet.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Dåre var ordet sa Bull. Sellgren gjorde det väldigt bra och att det skulle finnas någonting i hans hockeutbildning som inte är bra är ju helt taget ur luften. Sellgren är ung och han kommer att lära sig det taktiska genom att spela på en hög nivå. Modo liger i framkant på ungdomssidan och det finns inte mycket att klaga på där.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Du tycker att det är taget ur luften. Jag tycker att vi taktiskt ligger efter. Tittar du på alla juniorer som kommit fram så saknas en gedigen taktisk drillning.
Däremot utvecklar vi teknik, skridskoåkning, styrka osv.

Jag har sett så många forwards som kommer fram som inte vet hur man ska styra exempelvis. När du kliver fram och forecheckar så kan du inte åka rakt fram mot backen, för då ger du möjlighet för denne att spela åt två håll. Du måste åka fram på ett sätt så du tvingar backen att spela iväg pucken åt det håll som vi vill. Jag tror inte att jag sett en enda forwardsjunior som kommit fram från A-jun som gjort rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag håller inte med utan anser att Modos Juniorer inte klarar steget till seniorhockey sämre än andra lags juniorer. Det viktiga är att lära spelarna skridskoåkning, teknik osv. under juniortiden, de taktiska detaljerna och A-lagets spelsystem kan spelarna lära sig när de kommer upp.
Modos problem med att många juniorspelare inte riktigt klarat steget är snarare att för många juniorer tagits upp (läs tunn trupp) i A-laget och att detta de senaste åren dessutom skett när laget inte presterat på isen.
med en bredare trupp och ett fungerande spel i A-laget så kommer de juniorer som sållas in i laget att få bättre förutsättningar att klara steget, det är jag tvärsäker på.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: hoppas din känsla ang tränaren är bättre denna gången. Larry Huras var ju ingen hit..
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Jag motsäger inte att det skulle bli lättare för juniorer att kliva upp i en bredare trupp. Däremot är vi tydligen inte överens om hur taktiskt drillade de är.

Ta Timrå eller nästan vilket lag som helst med juniorverksamhet värd namnet. Där vet en spelare hur denne ska spela. Våra juniorer spelar förmodligen taktiskt sämst av lagen i j20. Det där med att spela blad-blad. Hur man styr motståndarna till en sida. Hur man sätter press med understöd osv. Det måste man lära sig tidigare, för ska man lära sig det först i A-laget så behöver man ett år innan man platsar fullt ut.

Huras var en katastrof. Jag trodde inte att han skulle vara så usel med tanke på medierna och hur fantastisk han var på att tala. Den största skillnaden mot Hellkvist är att den senares meriter är från svensk hockey...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag tror att felet ligger i A-laget och inte i Juniorlagen till största delen men vi får nog aldrig ett facit på detta.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Jag har sett A-jun, men jag har också hört med mina mina lompetentare bekanta. alla säger samma sak. A-jun har inte spelat en bra hockey, utan det är tuta och kör.

men kolla gärna själv på juniorernas matcher så kan du bilda dig en uppfattning.. .
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Det finns ju bra spelare även om det är mycket tuta och köra, och ja jag har kollat en del matcher i både J-20 och J-18 (väldigt få men ändå).
Taktik klarar spelare att lära sig kvickt, det är inga problem utan det är den individuella skickligheten som är viktig att utveckla under juniortiden.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Återigen. Låt oss vara överens om att vi är oense. Jag tror att det finns en anledning till att exempelvis Skellefteå kör med samma spelsystem på juniorerna för att de ska kunna kliva rakt in i A-laget när de får chansen. Det finns nog en anledning till att Modo sagt att man ska jobba så (även om de uppenbarligen inte ens varit nära att lyckas).

Sedan ser jag inget motsatsförhållande heller. Varför kan man inte träna spelarna rent taktiskt bara för att man kör fysik? Jag delar din åsikt att exempelvis skridskoåkning är oerhört viktigt då det blir svårare ju äldre man är, men förstår inte varför man inte kan ha en A-juniortränare som också kan instruera spelarna i hur man ska agera taktiskt och tvinga dem att spela som A-laget. Man saknar ju fullständigt struktur i A-jun.

Victor Olofsson är en av många spelare som jag tror hade slagit igenom minst ett år tidigare om han lärt sig spelsystemet. Lindgren och Stenqvist är två andra, som jag upplevde inte hade en susning gällande försvarsspel. Jag håller med om att Sellgren varit en av våra bästa backar de senaste två åren, men jag tror att han kunnat vara mycket bättre med rätt instruktioner. I junior VM var han fantastisk, men i allsvenskan var han inte alls lika dominant. Den största skillnaden mellan allsvenskan och junior VM är i mina ögon rent taktiskt. Inte fasen är det fart och teknik juniorerna saknar...
Kommentera

Sv: Silly season
Tobias Enström?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Jag tror att om Tobias kommer så löser man det, men att man inte räknar med nyförvärv på backsidan om Toby inte kommer. Det skulle i teorin redan kunna vara klart med Toby, men att man inte kan gå ut med det eller vad som helst.

Vart jag vill komma är att MoDo inte säger att man letar en back i alla fall...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Finns Morten Madsen som tänkbar Center?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Min känsla är man ser sig som färdiga, och plockar endast in spelare spets som tydligt förstärker laget, exv Enström. Truppen är ändå rätt stor så de spelare som ingår bör få chansen att slå in sig i laget under säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Tobias Enström... så trevligt!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Hört något eller? ☺️
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: "Tobbe e klar..." , de sa ju Glenn redan för 6-7 år sedan 😉
En sån pjäs med den erfarenheten, grattis. Gissar att symbolvärdet och den förmodade positiva mentala inverkan på ynglingar är nästan mer värd en vad han uträttar på isen.
Kommentera

Sv: Silly season
sargad: Nu vägrar jag tro på det, men Toby lär kunna vara den bästa spelaren som varit i allsvenskan på riktigt länge.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Vore drömmen om han kommer hem! A på bröstet och vi skulle nog sälja minst 500 nya säsongskort på stört! precis ett sånt namn som vi behöver.Vad jag hört från en vän till Tobbe så kommer han hem! Det sa han jag pratade med redan i vintras..
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok: I senaste avsnittet av NHL-timmen säger Jonatan Lindquist att han hört från flera håll i Kanada att Enström mycket väl kan spela i Modo till hösten. Ingenting ska vara klart, men det verkar definitivt vara ett alternativ han funderar på.
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Känner mig ganska säker på att han flyttar hem, dock inte alls lika säker på att han fortsätter spela ishockey.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Känner på mig att det blir Modo
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Då kör vi på din känsla 😀
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Krizans medium spår också att Tobias Enström kommer att cykla ner till varje hemmamatch i hamnen kommande säsong. Hörde dock inget om han kommer att åka buss till bortamatcherna.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Vill ha en presskonferens snart!! Vill haaaaa!
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Karsten Torebjär?
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Har träffat Modo men vill kanske stämma av marknaden i NHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Svårt att sänka sig så lågt, från NHL till HA.
Ja, vi jan bara hoppas men förstår om han ratar oss.
För låg nivå...
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Vi är iaf med i snacket, vilket man får vara nöjd med när man huserar i andraligan. Något topplag kanske är lite sugna på Tobias, trots allt en spelande back.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tror inte att han spelar i något annat lag i Sverige. Han har både pengarna och sm-guldet
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:
Tydligen skall Enström tackat nej till Schweiz.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja då verkar han ju inte bestämt sig för att sluta iallafall, som jag misstänkte
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:

Har du erfarenhet av att sänka dej lågt, så det är ett problem? Om Tobias kan spela upp MoDo till SHL så tror jag han är lyckligare än att kämpa om ett SM-guld med .ex.vis Växjö. Jag är så nostalgisk, så jag tror fortfarande vissa spelare har ett hjärta som bankar extra
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Instämmer till fullo med dig, jag tror och hoppas att det blir Modo när säsongen börjar, dom håller väl på för fullt med sitt hus, och det måste väl betyda det jag säger.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Bygger dom nytt?
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Exakt, sett på Instagram, köket på väg in
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Nytt kök? Har han vunnit på Eurojackpot? Hade Tobias vunnit på Eurojackpot, så hade han kunnat köpa ett nytt kök varje månad i 333 år.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Intervju med Sundlöv går att läsa gratis på det lokala sagobladet fram till 15:00...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Verka som dom har stängt truppen för fler nyförvärv (förutom 39:an då).

Synd , jag som hade hoppats på en center till som går in i första/andra line .
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Köpte inte dom Susses hus på Dekarsön?
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Jag har ingen aning, men det verkar ligga bra till vid vattnet.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Centern kommer när vi värvar inför slutspelet. ;)
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Såg nu att det var på Dekarsön ;)
Kommentera

« · 1898814 · »